Struinen door 2e-handswinkels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:05

Heel soms ga ik wel eens naar dat soort winkels, maar dan wel naar degenen in de grote steden (Zipper amsterdam bijvoorbeeld), in die kleine vind ik meestal alleen maar troep. Heb al een leuke sweater kunnen scoren!

Primark ga ik écht niet meer heen. Kwaliteit van niks, en ik weet niet hoe verantwoord die kleding nou eigenlijk is....

Time2TriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:06

Misschien wel leuk onze nieuw gebruikte aankopen te showen ??

Time2TriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:07

HorseyDude schreef:
Ben misschien van plan om al die MODERNE meubels eruit te doen en gewoon ALLES 2e hands voor in de plaats te doen. Maarja, eerst het financiele gedoe overleggen hier. Zwarte kastje wat ik al heb is al 2e hands dus da's een mooi begin! :D

Ik vind juist een mix van modern en tweede hands /oud zo leuk ...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:15

Ik ben een grote fan van kringloopwinkels, ik koop er alleen nooit en nooit kleding. Dit kan ik niet verklaren maar ik draag al niet eens de oude kleding van mijn moeder of vader terwijl ik hierin pas. Laat staan van een volstrekte vreemde.

Die bij mij in de buurt beginnen nu zelfs paardenspullen te verkopen, al heb ik bij de kassa wel eens te horen gekregen; weet jij wat dat is? Ehum heb wel een idee (passoa voor 5 euro, helemaal gaaf) Ik ging ze niet vertellen wat het was ivm dat dan de prijs omhoog gaat.
Ook mijn boekjes hebben ze voor 50 cent liggen ipv 4,95 in de winkel.
Al mijn kasten komen ervandaan en zelfs de hd/harde schrijf recorder komt er vandaan (5 euro)
Ook enkele sport apparaten komen ervandaan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 09:19

ditano schreef:
HorseyDude schreef:
Ben misschien van plan om al die MODERNE meubels eruit te doen en gewoon ALLES 2e hands voor in de plaats te doen. Maarja, eerst het financiele gedoe overleggen hier. Zwarte kastje wat ik al heb is al 2e hands dus da's een mooi begin! :D

Ik vind juist een mix van modern en tweede hands /oud zo leuk ...

OK, vooruit, sommige dingen mogen blijven! :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 09:19

ditano schreef:
Misschien wel leuk onze nieuw gebruikte aankopen te showen ??

:D Idee!

Courses

Re: Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:25

Kleding zou ik never kopen in de kringloop. Ik kan echt wel in de argumenten komen maar ik krijg mezelf er echt niet toe ..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:32

Sunrise19 schreef:
Kleding koop ik er niet.. Heb wel heel veel van Riviera Maison gekocht *D Verder koop ik er weleens meubels die ik dan opknap en door verkoop.

Mijn lounge tuinset komt er ook vandaan. Heb er 50 euro voor betaald :')

Jij bofkont, met je RM-dingen! :D
Ik struin ook vaak rond in dit soort winkels, maar hier heb ik nog niets van RM gevonden...
Wij gaan onze grenzen dus maar verleggen naar randgemeenten, want in de grote stad weten de winkelmensen precies wat iets moet kosten helaas. :=
Echt zó leuk om te doen!

Dochterlief en ik gaan ook regelmatig naar Vintage per Kilo: kleding per kilo afrekenen.
Daar trek je vaak ook hele nieuwe kleding uit de rekken of stapels. :j
Al dat gesnuffel door die ouwe meuk heeft ons diverse dure merkkleding of hoeden opgeleverd:
een echte Aussie-hoed in topvorm, Noorse merktruien en merk jeans spiksplinternieuw!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn 2e hands.
Allen grenen en zelf geschilderd
Ik heb nog zo'n zelfde buffetkast hier staan.
Een salontafel stoelen en eettafel.
Alles van mp :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:45

Kom er ook graag, althans, 1 winkel hier dan. De kringloop hier s echt een rommeltje.
Maar bij de tweedehands winkel, boeken. Puzzels voor oma.... Alleen kleding kan ik zelden slagen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:47

Courses schreef:
Kleding zou ik never kopen in de kringloop. Ik kan echt wel in de argumenten komen maar ik krijg mezelf er echt niet toe ..

Maar waarom dan niet? Ik bedoel, je wast het toch?

Time2TriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:47

Leuk Claudia .
Zal later ook wat foto, s plaatsen .
Ben met huishoudelijke klusjes bezig , effe pauze en Bokt nu mobiel .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:44

Wauw ik heb echt exact dezelfde kast :oo Stond er bij jou ook een jaartal in? Mijne komt uit 1876. Hij is alleen lichter van kleur.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:59

LadyMadonna schreef:
Courses schreef:

Maar waarom dan niet? Ik bedoel, je wast het toch?

Je weet niet wat ermee gebeurt is, waar het vandaan komt, wie er aangezeten heeft. Nee, mij krijg je daar absoluut niet aan. Heb wel eens 2 paar glazen gekocht maar die hebben eerst 4 dagen in een bak met schoonmaak middel gestaan. Kleding zou ik nooit in zo'n winkel halen :j

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:17

ik heb er zelfs paardrijbroeken gevonden € 3,- per stuk :=
voor de rest struin ik ze ook af heerlijk om te snuffen daar..
koop er ook jassen voor bij de paarden /3 why not? :D

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:17

Sunrise19 schreef:
Kleding koop ik er niet.. Heb wel heel veel van Riviera Maison gekocht *D Verder koop ik er weleens meubels die ik dan opknap en door verkoop.

Mijn lounge tuinset komt er ook vandaan. Heb er 50 euro voor betaald :')

Fotooo :P

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:22

Geen telefoon die foto's kan maken :') Zal eens even zoeken of ik nog ergens foto's op mijn pc heb staan.

Mijn tuinset is zo'n wicker set met kussens erbij. En van riviera heb ik vazen, etagere etc. Die etagere kostte normaal over de 100euro en ik heb hem voor 10 euro gekocht :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:23

Paardrijbroeken pluk ik nog wel eens van mp. Das toch alleen voor bij de paarden, een paar euro dus hoef ik ook niet bang te zijn dat ik b.v ergens achter blijf hangen en het kapot scheurt, of er vlekken inkomen die er niet meer uitgaan omdat de rijbroek een vermogen kostte ;)

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:24

Leuk zeg !

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:25

Ja, ik ben er dol op! Gisteren voor het eerst naar een vintage per kilo sale geweest, erg leuk. Gelukkig kwam ik laat op de middag, blijkbaar was het eerder op de dag een gekkenhuis. Ik heb een wollen/alpaca vestje, wollen/angora trui, zijden blouse en plooirok gekocht voor samen 15 euro.

Afbeelding

Verder kom ik ook regelmatig bij kringloopwinkels, vintage winkels en natuurlijk leuke marktjes. :D Ik koop met name kleding, platen en boeken. Ook wel leuke accessoires voor in huis, maar geen meubels. Ik ben helaas niet zo handig in meubels opknappen. :P Lijkt me wel heel leuk als je dat wel bent!

Ik heb overigens ook een paar maanden in Edinburgh en een paar maanden in Milaan gewoond. Daar vond ik het tweedehands en vintage shoppen wel leuker dan hier. In Milaan heb ik bijvoorbeeld nog blazers van merken als Armani en Etro voor 10-20 euro kunnen vinden. :))
Hier bij het Goed heb ik het idee dat ze vaak maar wat doen met de prijzen. Gisteren zag ik een in Schotland handgemaakte tweedjas in perfecte staat voor 18 euro (helaas niet mijn maat), maar ook een dun, synthetisch H&M jasje voor dezelfde prijs. Echt scheef. :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:42

Ik ga ook regelmatig naar de kringloopwinkel, maar kleren koop ik er nooit. Meestal koop ik cd's en boeken. Ik vind het wel echt mega leuk om er rond te neuzen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 13:46

Net nog een hele zooi CD's gekocht voor........ TWINTIG CENT PER STUK! (Gauw even mijn muziekverzameling aangevuld hahahaha!) Zelfs een paar gratis CD's gekregen :D I looooooove 2nd hand! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:47

Hihi ik heb voor de kleine ook al een berg ehh december inkopen gedaan... kreeg de helft gratis want er was blijkbaar een actie. :D
En super leuke retro/vintage puzzels enzo, zooo gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:48

Ik ben dol op kringloopwinkels <3 Koop er ook wel eens kleding, maar dan ga ik liever naar winkels die ook echt alleen maar kleding hebben (Episode, Zipper, Vintage Per Kilo e.d)

Time2TriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:04

Wat aankopen van mij :D
Buikkastje , gepimpt :

Afbeelding

Lamp :

Afbeelding

Grote spiegel :

Afbeelding

Ach ...en nog veel meer :=