Wanneer en hoe neem je genoegen met jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:04

tja, ik ben een meid van 24 en heb best wel wat kilo's teveel en hoewel ik vroeger zelfmoord heb gedacht en andere oliebol, denk ik nu. fiets YOU ALL. zolang IK maar gelukkig ben!
tuurlijk ben ik nog wel onzeker en ben ik met mannen wat terughoudend. maar met wat ik gedate heb, vond mij prachtig en aantrekkelijk. dus hey, voor ieder zijn wils.

Daarnaast als een britney of een JLO voorover buigt hebben zelfs hun rolletjes op un buik. dat is niet alleen vet, maar ook je huid.

KarmaChansy

Re: Wanneer en hoe neem je genoegen met jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:10

Every person's life is theirs by right. An individual's life can and must belong only to to himself, not to any society or community, or he is then but a slave.

Dit is mijn onderschrift en ik vind het wel toepasselijk op een manier

Persoonlijk ben ik erg blij met mijn lichaam heb ook echt niks te klagen, ja mijn pijnlijke knie maar dat zit aan de binnen kant :+

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:12

Ja hoor. Ik denk elke vrouw wel.. We zien altijd iemand die net iets slanker is of mooier haar heeft.

Ik zou graag of grotere borsten hebben, of smallere heupen/benen. Als ik een paar maten grotere borsten zou hebben zouden m'n heupen niet opvallen.
En andersom om ook.
Dus nu maar toch weer voor die paar kilo afvallen.
Ook al ben ik totaal niet dik en heb ik maat s, alle vet die ik heb gaat rechtstreeks naar m'n benen/billen/heupen. No way naar m'n borsten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:14

VivaLaVida schreef:
Als je problemen hebt met je buikje of rolletjes oid dan kun je toch gaan trainen?
Als je ergens echt last van hebt zoals hele kleine borsten (wat ik trouwens helemaal niet lelijk vind, bij sommige kleding juist mooi!) dan kun je toch gaan sparen voor een borstvergroting?
Of denk ik er nou zo makkelijk over..? :o

Ik denk dat je precies de kern van het topic te pakken hebt nu (of misschien juist mist, dat weet ik niet precies). Want ja, je kan vaak ook iets (laten) doen aan wat je niet mooi vindt aan jezelf, maar waar ligt de grens? Wanneer ben je tevreden, wanneer is het mooi genoeg? Hoe lang ga je door, want als de vetrolletjes weg zijn en de cupmaat groter, zijn er dan niet nog andere dingen die je mooier zou willen zien? Wanneer is het 'perfect'?

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:29

Ik heb hier gelukkig geen last meer van, wel gehad vroeger. Totdat ik in klas twee van de middelbare school bij de 'losers' hoorde (sterker nog, ik was volgens een poll op hyves het stomste meisje van de klas).

Natuurlijk heb ik dingen waar ik soms minder tevreden over ben, maar onzeker over hoe ik eruit zie of over wie ik ben? No way, ik ben gewoon mijzelf. Vind je dat niet leuk? Ook prima, ik ga me er niet druk om maken.

Ieder mens is uniek en juist dát is wat je een mooi mens maakt. Ookal heb je een grote neus (ik wel!) of ben je klein, groot, dik, dun of wat dan ook. Wees blij met jezelf, je mag er zijn, écht! :j

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:39

WildWings schreef:
Ik denk dat je precies de kern van het topic te pakken hebt nu (of misschien juist mist, dat weet ik niet precies). Want ja, je kan vaak ook iets (laten) doen aan wat je niet mooi vindt aan jezelf, maar waar ligt de grens? Wanneer ben je tevreden, wanneer is het mooi genoeg? Hoe lang ga je door, want als de vetrolletjes weg zijn en de cupmaat groter, zijn er dan niet nog andere dingen die je mooier zou willen zien? Wanneer is het 'perfect'?

En met de kern (of niet) meteen het lastige. Wanneer het 'perfect' is, besluit je namelijk zelf.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:48

Alsof ik zelf het stukje heb geschreven...

Heel herkenbaar dus. En ook ik ben totaal 12 kg verloren en nu weeg ik 53 maar vind best dat het naar 50 kan met een lengte van 1.60. Vormen zijn wel goed bij mij vind ik zelf. Maar ik zou wel iets slankere benen willen hebben. Terwijl andere er jaloers op zijn.

Ook zit ik met een loep naar mn gezicht te kijken zo lijkt het. En ja dan ontdek je iets... De voorhoofd rimpel! En elke keer als ik langs een raam loop of spiegel dan zie ik dus die rimpel. Nou ik heb dus botox in mijn voorhoofd. En niemand die dat zie. Maar ik schaam me er ook niet voor dus ben vrij open.

Ook vind ik mijn ogen niet mooi. Ik zou wel een ooglid correctie willen.

Ben trouwens 29 en wordt 24 a 25 geschat dus vind ik wel weer een compliment!

Ik ben dus vrij onzeker ja... en ik draai een beetje door zeggen anderen.. Maar ik ben toch niet blind ik zie die lelijke dingen wel!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:24

Meiden, bedenk heel goed: onzekerheid wordt je aangepraat!!!
Het is in het belang van de beauty-industrie dat jullie nog veel onzekerder worden, zodat jullie nog veel meer van hun spullen kopen (die meestal niets doen; hooguit placeboo-effect).

Ik kan me uit mijn lagereschooltijd een klasgenoot herrinneren die, laten we het netjes houden, niet moeders mooiste was. De tijd ging heen en ik kwam haar jaren later weer tegen op een feestje. Ik herkende haar niet eens, totdat ze wat zei. Ze was een jong-volwassen vrouw geworden die het aankijken zeker waard was (en waarschijnlijk nog steeds is).

Bedenk dat degenen met de grootste waffel, het hardste hun eigen onzekerheid overschreeuwen. Laat je er niet gek door maken........

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:59

Moet meteen aan 'de wens' van marco borsato denken. Zelfde verwondering.

Ik ben zelf extreem onzeker geweest. En ik bedoel echt extreem, niet overdreven bedoeld.
Maar nu totaal niet meer. The key is leren jezelf te accepteren. En echt als ik het kan, kan iedereen het. Elke keer als je denkt aan iets negatiefs, gewoon de gedachte dat je goed genoeg bent er doorheen donderen. En dan met overtuiging. Liefst hardop. Lach naar jezelf in de spiegel, knipoog naar jezelf. Het belangrijke is dat je dit ook daadwerkelijk uit voert. En als je dat maar lang genoeg doet, ga je je uiteindelijk ook goed genoeg voelen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:00

ikke schreef:
Meiden, bedenk heel goed: onzekerheid wordt je aangepraat!!!
Het is in het belang van de beauty-industrie dat jullie nog veel onzekerder worden, zodat jullie nog veel meer van hun spullen kopen (die meestal niets doen; hooguit placeboo-effect).

Ik kan me uit mijn lagereschooltijd een klasgenoot herrinneren die, laten we het netjes houden, niet moeders mooiste was. De tijd ging heen en ik kwam haar jaren later weer tegen op een feestje. Ik herkende haar niet eens, totdat ze wat zei. Ze was een jong-volwassen vrouw geworden die het aankijken zeker waard was (en waarschijnlijk nog steeds is).

Bedenk dat degenen met de grootste waffel, het hardste hun eigen onzekerheid overschreeuwen. Laat je er niet gek door maken........

Helemaal waar dit.

Je mag best aan je lichaam werken vind ik, maar doe dat voor jezelf. Omdat je het zelf mooi vindt, niet voor een ander. En dan vind ik persoonlijk botox voor rimpels al vrij ver gaan, maar goed. Dat is ook ieder voor zich. Als het idee erachter maar klopt.

Ik denk echt dat als men zich niet zo veel aantrekt van wat anderen van ze vinden, de onzekerheid vrijwel weg is. Laat die ander lekker kijken of denken. Die hebben ook hun eigen problemen en rottigheden weer. We zijn allemaal maar mens. Gewoon een lichaam met botten, spieren en hersenen. En die hersenen maken het ons nog wel eens knap lastig :+

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:06

Tsja ook ik had eerst een waslijst met wensen wat beter kon/moest, tot ik ziek werd :)
Het enigste wat mij nu nog interesseert is een zo'n gezond mogelijk lichaam, en hoe het er uit ziet zal me echt een worst wezen :j
Scheelt overigens vreselijk veel energie, je niet meer druk maken over je uiterlijk, leeft een stuk prettiger :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:22

Ik woog december 2014 24,5kg meer dan nu.. zit nu op een aardig gewicht en ben in andermans ogen smal. Maar zij zien dat niet goed. Ze vergelijken mij met hoe ik eerst was (veel te zwaar) echter ben ik nog altijd te dik en moet er zeker nog 5 tot 10 kg af. En dat ga ik ook doen ook. Niet voor die anderen maar voor mijzelf. Ik eet gezond, rij 4/5x per week mijn paard, ga 2/3x per week joggen(nog niet zo heel ver) en doe bijna elke dag buikspier oefeningen. Perfect wordt ik niet. Maar gezond en slank hopelijk wel. Want dik ben ik lang genoeg geweest. :( dusja... wanneer ik tevreden ben? Wanneer ik niet meer dikker dan andere ben. Wanneer ik niet meer opval in t zwembad, wanneer ik een foto van mij en mijn paard op bokt kan zetten zonder dat mijn paard zielig is of mijn zadel te klein, wanneer ik uit ga en ik niet meer uitgelachen en uitgescholden word, wanneer ik gewoon niet meer opval vanwegen mijn gewicht...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:55

Spoiler:
Afbeelding

Maar eens een spreuk :P Nog niet zozeer op mij van toepassing, maar hopelijk over een paar maanden wel!
Edit: Afbeelding is redelijk groot, even in spoiler gezet

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 02:45

We zijn het product van onze samenleving, maar we zijn ook uniek en goed zoals we zijn.

Wat nou als je het ideale gewicht en figuur zou hebben?
Wat zou er dan wezenlijk anders zijn dan nu?
En wat doe en denk je dan?
En wat zou er gebeuren als je vandaag besluit om te leven alsof je dat prachtige, ideale mens bent!

Vrij vertaald naar Marianne Williamson. (Gequote door Nelson Mandela)
Laatst bijgewerkt door senna21 op 02-10-15 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 02:47

Ik kan je maar een ding vertellen stop er mee. want al die perfecte vrouwen worden gefotoshopt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:32

Thesserd schreef:
Je mag best aan je lichaam werken vind ik, maar doe dat voor jezelf. Omdat je het zelf mooi vindt, niet voor een ander. En dan vind ik persoonlijk botox voor rimpels al vrij ver gaan, maar goed. Dat is ook ieder voor zich. Als het idee erachter maar klopt.

Ik denk echt dat als men zich niet zo veel aantrekt van wat anderen van ze vinden, de onzekerheid vrijwel weg is. Laat die ander lekker kijken of denken. Die hebben ook hun eigen problemen en rottigheden weer. We zijn allemaal maar mens. Gewoon een lichaam met botten, spieren en hersenen. En die hersenen maken het ons nog wel eens knap lastig :+

Sterker nog: aandacht voor jezelf en je lichaam is goed! Als je echt te zwaar bent, is het verstandig om dat aan te pakken, zoals Anoek1605 beschrijft. Hulde meid dat het je gelukt is! De rest gaat ook goedkomen :j

Voor de rest zou ik hier een hele grote middelvinger moeten posten voor iedereen, zodat je 'm op kunt steken naar de rest van de wereld, maar dat staat zo raar, dus dat doen we maar niet. Denk 'm d'r maar bij en gebruik 'm waar nodig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:45

franka75 schreef:
Ik kan je maar een ding vertellen stop er mee. want al die perfecte vrouwen worden gefotoshopt

Even the girl in the magazine doesn't look like the girl in the magazine :)

Tjah ik ben iemand die veel sport en ben aan het kijken wat mijn lichaam kan... Waar ligt de limiet? En nee, niet iedereen vind het mooi dat ik spierballen begin te krijgen. En ik ben er juist best wel blij mee zie link naar mijn instagram. En ja, er zijn altijd verbeterpuntjes, maar als ik bedenk waar ik vandaag kwam mag ik hartstikke trots zijn en dat ben ik dan ook :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:57

ikke schreef:

Zou mijn ervaring kunnen zijn, maar dan met een knul uit mijn klas. Goeie hemel, die was mooi opgedroogd toen ik 'm 20 jaar later op een reünie van school weer zag. :D

Degenen met de grootste bek waren na een paar jaar gestopt met hun universitaire studie en hadden geen f*** van hun leven gemaakt, en de 'sukkeltjes', degenen die het niet van hun uiterlijk moesten hebben zeg maar, waaronder ikzelf, waren relatief de best geslaagden van de hele klas. (Ook niet echt gek - soms werkt dit soort etiketjes opgeplakt krijgen nou precies als een rode lap op een stier. "Ik zal wel eens bewijzen dat ik geen loser ben, en dat inhoud belangrijker is dan de verpakking...")

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:02

Genoegen nemen met jezelf, of houden van jezelf?

Dat eerste heeft te maken met het wel oké vinden van jezelf denk ik, terwijl dat laatste het volledig aanpakt. Niet alleen hoe je eruit ziet, maar ook wie jij bent. Of je jezelf volledig accepteert met wie je bent en wat je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:02

Argai schreef:
VivaLaVida schreef:
Als je problemen hebt met je buikje of rolletjes oid dan kun je toch gaan trainen?
Als je ergens echt last van hebt zoals hele kleine borsten (wat ik trouwens helemaal niet lelijk vind, bij sommige kleding juist mooi!) dan kun je toch gaan sparen voor een borstvergroting?
Of denk ik er nou zo makkelijk over..? :o

Nee zo pak je het probleem niet aan. Als jij een borstvergroting heb gehad dan vind je daarna wel weer iets anders wat je lelijk vind aan jezelf.

Hmm ja het is jammer dat er zo gedacht word dan.. Ik vind dat soms zo moeilijk te begrijpen want ik zie in iedereen wel mooie dingen.
Soms hoor ik iemand klagen over haar vetrolletje (terwijl diegene dus hartstikke knap is!) en dan zeg ik als je er problemen mee hebt dan moet je er wat aan doen, als je daar geen zin in hebt moet je ook niet klagen! Vind dat wel een beetje vrouw eigen namelijk :o altijd klagen over wat er allemaal niet mooi is aan jezelf. En zo help je het beeld dat vrouwen perfect moeten zijn juist de wereld in.. Want een ander denkt jemig dat vetrolletje van jou... Is niks vergeleken bij die van mij.. Help!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:05

Ibbel schreef:
ikke schreef:

Zou mijn ervaring kunnen zijn, maar dan met een knul uit mijn klas. Goeie hemel, die was mooi opgedroogd toen ik 'm 20 jaar later op een reünie van school weer zag. :D

Degenen met de grootste bek waren na een paar jaar gestopt met hun universitaire studie en hadden geen f*** van hun leven gemaakt, en de 'sukkeltjes', degenen die het niet van hun uiterlijk moesten hebben zeg maar, waaronder ikzelf, waren relatief de best geslaagden van de hele klas. (Ook niet echt gek - soms werkt dit soort etiketjes opgeplakt krijgen nou precies als een rode lap op een stier. "Ik zal wel eens bewijzen dat ik geen loser ben, en dat inhoud belangrijker is dan de verpakking...")

Hhhmmm, dat laatste zit wel wat in ja.

Zo had ik mezelf m'n eerste Range Rover gekocht, een import uit GB, stuur rechts maar omdat ie net geen 25 jaar oud was, had ie een nieuw kenteken gekregen. Bij een verkeerslicht stopt er naast me een andere Range Rover en ik wordt niet zo aardig aangekeken......
Deze persoon had een nieuwe Range Rover en zijn kenteken was net wat ouder dan mijn kenteken..... _O- _O- _O-

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:07

Nirvana_ schreef:
Maar eens een spreuk :P Nog niet zozeer op mij van toepassing, maar hopelijk over een paar maanden wel!
Edit: Afbeelding is redelijk groot, even in spoiler gezet

Helemaal eens met deze spreuk. Voor mij kwam die klik niet alleen toen ik besloot tevreden met mezelf te zijn maar ook blij te zijn voor anderen ipv jaloers. Heeft die vrouw prachtige ogen? En dat meisje lange slanke benen? En die andere mooie krullen zoals jij altijd wilde? Super leuk voor hun! *\o/* Want jij hebt waarschijnlijk ook allemaal prachtige eigenschappen (binnen en buiten) waar anderen jaloers naar kijken.

We zijn in onze maatschappij veel te veel bezig met andere vrouwen te haten en jaloers te zijn omdat we onzeker over onszelf zijn. Terwijl wij het al zwaar genoeg hebben door alle media, advertenties, etc. die al genoemd zijn.
Dus vier het mooie in anderen en je zult merken dat je ook het mooie in jezelf kan vieren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:22

ikke schreef:
Zo had ik mezelf m'n eerste Range Rover gekocht, een import uit GB, stuur rechts maar omdat ie net geen 25 jaar oud was, had ie een nieuw kenteken gekregen. Bij een verkeerslicht stopt er naast me een andere Range Rover en ik wordt niet zo aardig aangekeken......
Deze persoon had een nieuwe Range Rover en zijn kenteken was net wat ouder dan mijn kenteken..... _O- _O- _O-

Tja, vrouwen mekkeren over hun voorgevel en achterkant (en alles er tussenin ook nog), mannen extrapoleren dat naar "the toys for boys" die ze hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:18

Vaak gaat h et er niet om, om je lijf te veranderen, maar om je Eigen denken over jezelf te veranderen. En laat dat vaak nog lastiger zijn dan het lijf veranderen.. ;) Maar als je dat kunt, van jezelf gaan houden zoals je bent, dan hoef je niet over elk rimpeltje of vetrolletje te vallen.

Nog een paar interessante vragen uit ons hktopic:
"Houd je van jezelf?"
"Ben je waardevol?"
"Waar hangt jouw waarde vanaf?"
"De dingen die je onderneemt in je leven, waar doe je dat voor?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:32

https://www.youtube.com/watch?v=zRlpIkH3b5I

Ga dus jezelf niet vergelijken met modellen, want daar gebeurd simpelweg dit mee (niet overal natuurlijk, maar wel heel veel)

Verder gaat het er niet om om jezelf te veranderen, je moet jezelf leren accepteren. Er zullen altijd lastige mensen blijven die iets te zeuren hebben, maar daar kan je niks aan doen. Die zijn gewoon jaloers.

Tuurlijk kan je dingen aanjezelf veranderen als iets je dwars zit, zolang je er maar niet in doorslaat. (wat bij dingen zoals afvallen en plastische chirurgie nog wel eens kan gebeuren...)