Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
VivaLaVida schreef:Als je problemen hebt met je buikje of rolletjes oid dan kun je toch gaan trainen?
Als je ergens echt last van hebt zoals hele kleine borsten (wat ik trouwens helemaal niet lelijk vind, bij sommige kleding juist mooi!) dan kun je toch gaan sparen voor een borstvergroting?
Of denk ik er nou zo makkelijk over..?
WildWings schreef:Ik denk dat je precies de kern van het topic te pakken hebt nu (of misschien juist mist, dat weet ik niet precies). Want ja, je kan vaak ook iets (laten) doen aan wat je niet mooi vindt aan jezelf, maar waar ligt de grens? Wanneer ben je tevreden, wanneer is het mooi genoeg? Hoe lang ga je door, want als de vetrolletjes weg zijn en de cupmaat groter, zijn er dan niet nog andere dingen die je mooier zou willen zien? Wanneer is het 'perfect'?
ikke schreef:Meiden, bedenk heel goed: onzekerheid wordt je aangepraat!!!
Het is in het belang van de beauty-industrie dat jullie nog veel onzekerder worden, zodat jullie nog veel meer van hun spullen kopen (die meestal niets doen; hooguit placeboo-effect).
Ik kan me uit mijn lagereschooltijd een klasgenoot herrinneren die, laten we het netjes houden, niet moeders mooiste was. De tijd ging heen en ik kwam haar jaren later weer tegen op een feestje. Ik herkende haar niet eens, totdat ze wat zei. Ze was een jong-volwassen vrouw geworden die het aankijken zeker waard was (en waarschijnlijk nog steeds is).
Bedenk dat degenen met de grootste waffel, het hardste hun eigen onzekerheid overschreeuwen. Laat je er niet gek door maken........

dusja... wanneer ik tevreden ben? Wanneer ik niet meer dikker dan andere ben. Wanneer ik niet meer opval in t zwembad, wanneer ik een foto van mij en mijn paard op bokt kan zetten zonder dat mijn paard zielig is of mijn zadel te klein, wanneer ik uit ga en ik niet meer uitgelachen en uitgescholden word, wanneer ik gewoon niet meer opval vanwegen mijn gewicht... Thesserd schreef:Je mag best aan je lichaam werken vind ik, maar doe dat voor jezelf. Omdat je het zelf mooi vindt, niet voor een ander. En dan vind ik persoonlijk botox voor rimpels al vrij ver gaan, maar goed. Dat is ook ieder voor zich. Als het idee erachter maar klopt.
Ik denk echt dat als men zich niet zo veel aantrekt van wat anderen van ze vinden, de onzekerheid vrijwel weg is. Laat die ander lekker kijken of denken. Die hebben ook hun eigen problemen en rottigheden weer. We zijn allemaal maar mens. Gewoon een lichaam met botten, spieren en hersenen. En die hersenen maken het ons nog wel eens knap lastig
franka75 schreef:Ik kan je maar een ding vertellen stop er mee. want al die perfecte vrouwen worden gefotoshopt

ikke schreef:Ik kan me uit mijn lagereschooltijd een klasgenoot herrinneren die, laten we het netjes houden, niet moeders mooiste was. De tijd ging heen en ik kwam haar jaren later weer tegen op een feestje. Ik herkende haar niet eens, totdat ze wat zei. Ze was een jong-volwassen vrouw geworden die het aankijken zeker waard was (en waarschijnlijk nog steeds is).

Argai schreef:VivaLaVida schreef:Als je problemen hebt met je buikje of rolletjes oid dan kun je toch gaan trainen?
Als je ergens echt last van hebt zoals hele kleine borsten (wat ik trouwens helemaal niet lelijk vind, bij sommige kleding juist mooi!) dan kun je toch gaan sparen voor een borstvergroting?
Of denk ik er nou zo makkelijk over..?
Nee zo pak je het probleem niet aan. Als jij een borstvergroting heb gehad dan vind je daarna wel weer iets anders wat je lelijk vind aan jezelf.
altijd klagen over wat er allemaal niet mooi is aan jezelf. En zo help je het beeld dat vrouwen perfect moeten zijn juist de wereld in.. Want een ander denkt jemig dat vetrolletje van jou... Is niks vergeleken bij die van mij.. Help! Ibbel schreef:ikke schreef:Ik kan me uit mijn lagereschooltijd een klasgenoot herrinneren die, laten we het netjes houden, niet moeders mooiste was. De tijd ging heen en ik kwam haar jaren later weer tegen op een feestje. Ik herkende haar niet eens, totdat ze wat zei. Ze was een jong-volwassen vrouw geworden die het aankijken zeker waard was (en waarschijnlijk nog steeds is).
Zou mijn ervaring kunnen zijn, maar dan met een knul uit mijn klas. Goeie hemel, die was mooi opgedroogd toen ik 'm 20 jaar later op een reünie van school weer zag.
Degenen met de grootste bek waren na een paar jaar gestopt met hun universitaire studie en hadden geen f*** van hun leven gemaakt, en de 'sukkeltjes', degenen die het niet van hun uiterlijk moesten hebben zeg maar, waaronder ikzelf, waren relatief de best geslaagden van de hele klas. (Ook niet echt gek - soms werkt dit soort etiketjes opgeplakt krijgen nou precies als een rode lap op een stier. "Ik zal wel eens bewijzen dat ik geen loser ben, en dat inhoud belangrijker is dan de verpakking...")
Nirvana_ schreef:Maar eens een spreukNog niet zozeer op mij van toepassing, maar hopelijk over een paar maanden wel!
Edit: Afbeelding is redelijk groot, even in spoiler gezet
Want jij hebt waarschijnlijk ook allemaal prachtige eigenschappen (binnen en buiten) waar anderen jaloers naar kijken.ikke schreef:Zo had ik mezelf m'n eerste Range Rover gekocht, een import uit GB, stuur rechts maar omdat ie net geen 25 jaar oud was, had ie een nieuw kenteken gekregen. Bij een verkeerslicht stopt er naast me een andere Range Rover en ik wordt niet zo aardig aangekeken......
Deze persoon had een nieuwe Range Rover en zijn kenteken was net wat ouder dan mijn kenteken.....![]()
![]()
Maar als je dat kunt, van jezelf gaan houden zoals je bent, dan hoef je niet over elk rimpeltje of vetrolletje te vallen.