Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Omdat ik de 40 net gepasseerd ben kom ik beetje uit tijdperk waar die termen nooit gebruikt werden en wij er niet mee opgroeiden, iemand was traag, normaal of heel snel in leerproces
.
. XiiaaooNaa schreef:Gypsy schreef:Ben ik dan de enige die het wel een beetje om te gniffelen vind dat iemand denkt hoogbegaafd te zijn maar dan niet zelf even gaat googelen of de HA belt maar hier een topic opent?
Bokt you dissappoint me...
+1![]()
Maar even serieus normale vraag,
Waarom denk je dat je hoogbegaafd bent?ben nu wel benieuwd waarom je je dit afvraagt.

sallandval schreef:De goedkoopste manier is de toegangstest doen van de Mensa, eerst doe je de online test en als je die doorkomt ga je naar een testdag waar je een echte IQ test krijgt.
je kunt lid worden van de Mensa als je scoort in het 98ste percentiel of hoger.
Overigens is het handig om te rekenen in percentielen en niet in cijfers zoals 'boven de 130' omdat niet elke IQ test met dezelfde cijfers werkt.
De Cito toets wordt ook wel gezien als een verkapte IQ test; als je een hoge Cito score (540 of hoger) hebt is dat een prima indicatie dat je ook hoog zou kunnen scoren op een IQ test. Andersom hoeft een lage score niet te betekenen dat je een laag IQ hebt, want het kan ook zijn dat een kind slecht scoort door druk (van ouders, leerkrachten, zichzelf) of door faalangst.
..