ik ben het vechten moe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: ik ben het vechten moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:39

Jammer dat wonen bij familieleden niet gaat.
En eigen kamer heb je gekd voor nodig.
Als ik een geldboom zou hebben, zou ik je tig stekjes er van geven.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 13:49

Peca, die vraag had ik al verwacht;) mijn moeder ontkent alles, inclusief het misbruik.. Als mijn moeder erbij is, houdt m'n pa zich in. Op het moment dat ze de deur achter zich dicht trekt, gaat hij 'regeren'.
Momenteel negeert hij me weer volkomen. Iedereen krijgt een enthousiast 'goedemorgen!', maar ik nooit. Eerst stak het me, nu niet meer. Alles went
Ik ben bang dat hij eerdaags weer gaat ontploffen...

Luuntje, wat lief <3

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:03

Ik las een beetje dwars door dit topic heen en dacht 'als ik je tegen zou komen en dit zou weten zou ik eerst eens een flinke arm om je heen slaan' en toen las ik in je OP dat je dat nou net graag zou willen... Hierbij een dikke virtuele knuffel! Ik snap dat je murw bent geworden van al die sessies op een stoel in een kamer bij een prof. Er zijn tegenwoordig coaches die coachen tijdens een wandeling. Toevallig doet de man van een vriendin dat, een hele aardige recht-door-zee persoon zonder een echte gerichte opleiding op dit vlak, en juist daardoor als ik bij iemand eens terecht zou willen zou dat me heel erg aanspreken. Ik wil maar zeggen er zijn ook andere manieren om wat hulp te vinden.

Verder: verkijk je vooral niet op alle vrolijke opgewekte mensen om je heen. Bij vrijwel iedereen is er wel wat aan de hand, maar ofwel mensen weten opgewekt te blijven ondanks dat, ofwel ze duwen de mindere dingen of narigheid zoveel mogelijk weg. Je bent 'pas' 22 en natuurlijk wil je je fijn voelen, maar voor veel mensen is het leven gewoon best lastig en leer je door de jaren heen met dingen beter omgaan. Een eigen plekje zou wel fijn voor je zijn denk ik, is er niet iets te huren samen met iemand anders of anderen, waar je je toch terug kan trekken? Soms zoeken mensen nog iemand erbij in een huis om samen de huur te delen.

Wat nog een idee kan zijn om zoals je zegt in een positieve omgeving te zijn is om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik weet niet hoeveel tijd je over hebt in de week? Ik heb een tijdje als vrijwilliger gewerkt en werk nu in een omgeving waar veel vrijwilligers komen. Je wordt als vrijwilliger zijnde ontzettend gewaardeerd, bent onder de mensen zonder dat je over jezelf hoeft te praten. Je doet je ding en heb je met iemand een klik dan kun je als je dat wilt wat aansluiting zoeken. Er is enorm veel vraag op dit vlak, met dieren, met mensen van jong tot oud enz. Denk dat het goed voor je is om zolang je nog thuis woont veel weg te zijn. Hoe meer je in een positieve omgeving bent, des te beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:06

123butterfly schreef:
[naam], die vraag had ik al verwacht;) mijn moeder ontkent alles, inclusief het misbruik.. Als mijn moeder erbij is, houdt m'n pa zich in. Op het moment dat ze de deur achter zich dicht trekt, gaat hij 'regeren'.
Momenteel negeert hij me weer volkomen. Iedereen krijgt een enthousiast 'goedemorgen!', maar ik nooit. Eerst stak het me, nu niet meer. Alles went

Luuntje, wat lief <3

Ook lekker simpel van der dan.. sorry maar ik kan niet tegen dat soort dingen.. een moeder hoort er voor haar kind te zijn.. jij zult je eenzaam voelen in het huis..

Toch denk ik niet dat je verder komt als jij daar blijft. Hoe 'eng' ook waag de stap, ga weg uit huis en ga dan verder aan jezelf werken. Met je vader erbij krijg je niet de ruimte om jezelf te ontwikkelen en 'beter' te maken.. echt meid, onderneem toch angstige stappen voor jou. Het zal je laten groeien en sterker maken. En het is zeker niet makkelijk! Maar uiteindelijk wordt het wel makkelijker.. dikke knuffel!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:13

Anoniem schreef:
123butterfly schreef:
Peca, die vraag had ik al verwacht;) mijn moeder ontkent alles, inclusief het misbruik.. Als mijn moeder erbij is, houdt m'n pa zich in. Op het moment dat ze de deur achter zich dicht trekt, gaat hij 'regeren'.

Luuntje, wat lief <3

Ook lekker simpel van der dan.. sorry maar ik kan niet tegen dat soort dingen.. een moeder hoort er voor haar kind te zijn.. jij zult je eenzaam voelen in het huis..

Toch denk ik niet dat je verder komt als jij daar blijft. Hoe 'eng' ook waag de stap, ga weg uit huis en ga dan verder aan jezelf werken. Met je vader erbij krijg je niet de ruimte om jezelf te ontwikkelen en 'beter' te maken.. echt meid, onderneem toch angstige stappen voor jou. Het zal je laten groeien en sterker maken. En het is zeker niet makkelijk! Maar uiteindelijk wordt het wel makkelijker.. dikke knuffel!

Inderdaad niet goed :n Moeders hoort verantwoording voor alle kinderen te nemen, dus ook voor jou.

Kan je niet naar iets van een Blijf van lijf huis tijdelijk gaan? Of iets wat er op lijkt(weet namelijk niet wat precies de criteria zijn als je daar heen mag). Volgens mij vangen ze over het algemeen vrouwen met kinderen op, maar las dat ze in den helder ook jonge vrouwen zonder kinderen opvangen. http://blijfvanmijnlijfdenhelder.nl/ind ... menu_id=72
Het is misschien niet ideaal, maar wel een idee om daar weg te zijn. Hulpverleners kunnen je helpen met het herordenen van je leven en dus ook het zoeken van een vaste stek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:13

Een moeder hoort verantwoording te nemen, zeker maar ook die kan doodsbang voor haar man zijn. Geen excuus maar je weet het niet, Ts had daar gewoon allang weg gemoeten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:07

Lijk jij soms veel op je moeder? Vaders reageren soms op een van de kinderen af wat ze eigenlijk op hun vrouw zouden willen afreageren, maar niet durven...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:13

Hevonen dat kan inderdaad ook zo zijn.

Maar dan nog als mama bescherm je je kind toch met je leven.
Ik wel tenminste.
Mijn man mag ook stress hebben en narrig doen.
Zodra hij zoon gaat beledigen schop ik hem naar zijn kamer of naar zijn moeder.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:22

Als je meerderjarig bent dan is het verstandig om, als je weg wilt, contact op te nemen met een zorginstelling in de buurt waar vrouwen worden opgevangen. Dit kan een blijf van mijn lijf huis zijn maar mogelijk zijn er ook andere instanties in jou buurt. Het gaat er niet om dat je bond en blauw word geslagen maar dat de situatie thuis boor jou nu onhoudbaar is en je hulp nodig hebt om op eigen benen te gaan staan. Als je vragen hebt mag je me een pb sturen.

Ik lees dat je zelf geen vertrouwen hebt in de hulpverlening wat ook heel begrijpelijk is. Maar zolang jij vrijwillig voor hulpverlening kiest en je duidelijk aangeeft dat je zelf de regie wilt houden kan je aangeven wat je wel en niet wilt. Soms is het heel erg lastig en moet je kiezen tussen opties die allemaal niet fijn lijken. Maar zoek naar wat het beste bij jou past.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:39

Mag ik iemand pb'en? Het gaat niet goed...
(Wordt waarschijnlijk morgen, hoor)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:57

Ik vind het supermoedig van je om dit allemaal op te schrijven, voor mijn gevoel zit je dan toch alweer een beetje op de goede weg.

Als eerste zou ik proberen zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen, een eigen plekje creeeren met je eigen dingetjes. Misschien zelfs nog een kat of hondje erbij nemen, iemand die van jou afhankelijk is zodat je kan zien dat je er wel dégelijk toe doet.

Proberen met kleine stapjes de circel te doorbreken, dus af en toe toch even wat meepraten... Gewoon proberen en je dan fijn voelen als je ziet dat mensen naar je luisteren, dat je erbij hoort, net als iedereen.

Toen ik me rot voelde heeft het mij heel erg geholpen om smorgens voor de spiegel te gaan staan en dan iedere dag keihard tegen mezelf te zeggen, vandaag ga ik van alles wat op mijn pad komt genieten, en raar maar waar, dat hielp best wel.

Ik hoop zo dat je hier wat aan hebt, alvast een hele dikke virtuele knuffel voor je!!!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:14

Je mag ook altijd mij pb'en!

Allereerst een dikke (virtuele) knuffel. :(:)
Een heel rare oplossing, maar wat nu als je eens vrienden wordt met je monster?
Liefde bestrijdt haat ;)
Geef hem/haar een gezicht/naam (of maak er bijvoorbeeld een donzig kuikentje van) en zorg ervoor dat het of heel passend is (dus bijvoorbeeld een boos, zwart figuur) of iets waardoor het vechten minder lastig wordt, bijvoorbeeld Fluffy het kuikentje.
Hopelijk kun je dan nare invloeden wat meer van je af zetten. Want een lief kuikentje zegt toch geen nare dingen? Die zegt vast hoe goed je bent en hoe knap het is dat je doorzet!
Rationeel tegen jezelf praten lijkt niet te werken, omdat die stemmen en gevoelens niet tegengaat . Dus ik hoop dat je het dan op z'n manier aan kan pakken.
Het is maar een tip :)
& ik besef dat het over kan komen als "ach het is met wat fantasie wel op te lossen maar zo bedoel en zie ik het absoluut niet.

Nogmaals: pb staat open!
& keep going ;)

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 12:54

Ik schrik een beetje van sommige reacties. Een blijf van mijn lijf huis, is toch bij levensgevaar en stalkers? Oke, deze situatie is niet gezond, maar het is niet levensgevaarlijk. Er zou een instantie moeten zijn die mensen in zulke situaties op weg helpt. Vooral financieel gaat het lastig worden. En om zo snel iets te vinden.

Chanel, een goed idee! Ik ga het proberen.

Ik heb best veel pb's gekregen. Iedereen krijgt een antwoord. Het kan alleen even duren.

Een andere keer reageer ik ook uitgebreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:13

Een blijf van mijn huis is voor personen die thuis te maken hebben met bijvoorbeeld geweld. Volgens mij heb jij een erg agressieve vader, zoals je hier hebt omschreven, dus zou je er terecht kunnen. Het wil niet zeggen dar je aangifte tegen je vader moet doen, maar zolang jij daar nog woont ga jij je niet beter voelen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:23

ts ik ga je even pben ik weet misschien nog wel wat voor je ...

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:49

Als ik dit doe, heb ik echt een groot probleem met mijn ouders! Ik wil het niet erger maken dan het is. Ik heb het 22 jaar uitgehouden. Die laatste weken móeten gewoon ook lukken. Stel dat ik echt niet aan een kamer geraak op korte termijn, ga ik het zeker overwegen. Het is echt niet zo dat ik jullie tips en meedenken in de wind sla. Ik waardeer het echt enorm! Vandaag dacht ik: dit topic ga ik mijn leven lang niet vergeten.
Als ik het moelijk heb, denk ik aan jullie lieve berichtjes en tips. Dat helpt me echt!

Vandaag was het weer bagger na gisteravond. Ik voelde me erg onzeker en overbodig... erg slecht geslapen ook. Hopelijk gaat het morgen beter

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:52

Slecht slapen kan je behoorlijk dwars zitten.
Mijn lontje wordt ook erg kort bij te weinig slaap.

Meisje ik hoop zo dat je snel een veilige en knusse woonruimte hebt.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:54

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen..
Maar ik wil je wel een hele dikke knuffel geven!
En onthoud een ding, ook jij doet toe!

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:31

Bedankt voor de lieve woorden.

En ik kan het niet mee voor me houden: vanavond ga ik kijken naar een kamer!!! *\o/*

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:14

Yesss! *\o/* Hoop dat het wa tis.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:29

Wat fijn dat je gaat kijken naar een kamer!! :)) Was het wat? :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:46

Wat sneu TS, wat je allemaal mee hebt moeten maken en nog meemaakt. Hoewel mijn jeugd veel beter was dan die van jou, weet ik ook dat een niet-zorgeloze jeugd je tekent voor het leven. Ik zou ook zeggen: zo snel mogelijk uit huis, geen contact meer met je ouders (als is het maar tijdelijk) en wat rust vinden. Als het niet lukt vanwege het geld, dan maar fulltime gaan studeren en ernaast lenen.

Succes TS, het gaat je lukken! *\o/*

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 10:11

Het was zeker wat!! :j :D

Dorientjuh, ik wil inderdaad even geen contact. Als ik niet meer thuis ben, hoef ik ook niet het brave meisje meer te spelen om te voorkomen dat het escaleert. Daar ga ik dan even extra van genieten. Eindelijk kan ik gewoon mezelf serieus nemen. Het idee alleen al, heerlijk!

En als het even kan, neem ik een katje :) ben ik toch niet helemaal alleen. Ik heb al even zitten kijken. Het moet een rustig beestje zijn, aanhankelijk, knuffelig, maar hij moet wel alleen kunnen zijn én hij mag niet naar buiten. Ik kwam de ragdoll tegen en ben al helemaal verliefd <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:14

Kamer is van jou? Super.
Je eigen veilige haven.

Katten zijn leuk.
Zijn genoeg katten die binnen kunnen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:34

Hoe is het TS? Is het gelukt met de kamer? Heb je wat hulp/ advies m.b.t. het regelen van alle papieren, financiële zaken?