Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLauwterd01

Berichten: 308
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:51

loez schreef:
Kom net van mij pap af en zijn vrouw is net zo verslaafd aan die geurtjes als ik en ze had dus weer een tas vol gekocht. Was in de aanbieding. Mijn pa helemaal over de zeik wat ze in godsnaam met die 'rommel' moet.... _O-


Haha geweldig :')

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 07:26

farahdiba46 schreef:
Ach, die arme honden die ruiken dat echt nog veel sterker dan wij, kun je daar geen rekening mee houden dan (als je vriend al met trui voor neus loopt) zij kunnen dat niet he....

Ik overdrijf natuurlijk hè. Die houdt gewoon niet van luchtjes, als ik parfum draag houdt hij er al niet van en ik spray max 2 keer ;)

Onze honden kunnen overal liggen en doen dat ook. Ze hebben dus ook de keuze in een geurvrije kamer te gaan. Overigens is de sterkte hetzelfde of zelfs minder dan die chemische luchtverfrissers en is de sojawax die ik gebruik veel minder schadelijk dan een doodsimpele geurkaars.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 00:15

Ik vind het verrukkelijk maar ik kan helaas niet zoveel geurtjes vinden die ik echt lekker vind.
Ik heb een stuk of 4 branders, een set met olie met wintergeurtjes (die ik niet zo lekker vind) en een stuk of 5 soorten waxmelts. Ik vind toch de ouderwetse lavendel wel erg lekker.

Alleen als ik zo'n ding aanzet dan ruik je 't, maar na een uurtje of 2 niet meer. Komt dat dan omdat ik eraan gewend raak of omdat het uitwerkt? En branden jullie tot de wax helemaal op is of gooien jullie hem weg als het niet genoeg meer geurt?

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 00:48

Leuk topic! :D
Ik ben ook zeer verslaafd al vind ik gewone kaarsen nog net iets leuker dan de melts. Ik heb inmiddels mijn eigen webshop om mijn hobby nog meer te stimuleren ;)

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 01:17

Ik hou 1-2 waxines aan brandtijd aan, afhankelijk vd sterkte vd geur.
Meestal brand ik gewoon tot de waxine op is, tenzij ik tussendoor weg ga ofzo.

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 02:07

Kan ook van het merk afhangen of niet de juiste hoogte van de brander voor dat type wax anneliesdj, maar gemiddeld genomen is het inderdaad 8 uur per melt.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 03:26

Oh heeerlijk! Hier ook een grote fan! Heb hier dagelijks mn scentchips aan staan. Zijn nu echter wel bijna op. Morgen of zaterdag hopelijk weer een nieuw voorraadje halen en meteen inslaan voor de kerstgeuren. <3

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 09:48

anneliesdj schreef:
Ik vind het verrukkelijk maar ik kan helaas niet zoveel geurtjes vinden die ik echt lekker vind.
Ik heb een stuk of 4 branders, een set met olie met wintergeurtjes (die ik niet zo lekker vind) en een stuk of 5 soorten waxmelts. Ik vind toch de ouderwetse lavendel wel erg lekker.

Alleen als ik zo'n ding aanzet dan ruik je 't, maar na een uurtje of 2 niet meer. Komt dat dan omdat ik eraan gewend raak of omdat het uitwerkt? En branden jullie tot de wax helemaal op is of gooien jullie hem weg als het niet genoeg meer geurt?

Als je ze na 2 uur niet ruikt heb je waarschijnlijk ook niet zo'n beste kwaliteit. Mag ik vragen waar je de melts besteld hebt?
Ik ben echt dol op de melts van Bridgewater Candle Company en Yankee Candle. Onder deze waxmelts kun je vaak wel 2 waxinelichtjes opbranden en tot de laatste minuut ruikt het lekker.
Sommige zijn vrij sterk, andere weer zachter.
Ze zijn wel duurder maar je kunt ze dus wel in stukjes breken omdat ze zo sterk zijn. Een Yankee Candle tart kost 2 euro, maar ik kan er dus in totaal wel 24 uur mee doen.

Yellomofoon schreef:
Leuk topic! :D
Ik ben ook zeer verslaafd al vind ik gewone kaarsen nog net iets leuker dan de melts. Ik heb inmiddels mijn eigen webshop om mijn hobby nog meer te stimuleren ;)

Leuk! Ik ga even kijken :D

xMayo schreef:
Oh heeerlijk! Hier ook een grote fan! Heb hier dagelijks mn scentchips aan staan. Zijn nu echter wel bijna op. Morgen of zaterdag hopelijk weer een nieuw voorraadje halen en meteen inslaan voor de kerstgeuren. <3

Ik heb ook Scentchips maar ik vind ze zo chemisch ruiken. Ik ben dan ook meer van de kruidige en zachte luchtjes.

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:52

Ik heb mijn huis ook vol staan
Als het eens netjes en opgeruimd is (meestal s'avonds als kids en honden voor Pampus liggen) is het voor mij pas af als het lekker ruikt
Ik heb scentchips maar ook wel eens olie of ander merk

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:53

Ik houd juist mega mega veel van de parfum dupes van puresoap. Dan ruikt heel mijn huis naar mijn parfum <3

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 09:59

Selka schreef:
Ik houd juist mega mega veel van de parfum dupes van puresoap. Dan ruikt heel mijn huis naar mijn parfum <3

Haha ja dat vind ik dus niks. Meestal dan.
De enige die ik ooit uitgeblazen heb is Karma van PureSoap. Gátver.

Gisteravond heb ik weer flink gebrand hoor.
Apple Crumble Pie van waxmeltsenzo en Lilac van PS op het toilet.
Die appeltaartmelt rook echt heerlijk, net alsof je hebt staan bakken :)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:50

Lisitano schreef:
anneliesdj schreef:
Ik vind het verrukkelijk maar ik kan helaas niet zoveel geurtjes vinden die ik echt lekker vind.
Ik heb een stuk of 4 branders, een set met olie met wintergeurtjes (die ik niet zo lekker vind) en een stuk of 5 soorten waxmelts. Ik vind toch de ouderwetse lavendel wel erg lekker.

Alleen als ik zo'n ding aanzet dan ruik je 't, maar na een uurtje of 2 niet meer. Komt dat dan omdat ik eraan gewend raak of omdat het uitwerkt? En branden jullie tot de wax helemaal op is of gooien jullie hem weg als het niet genoeg meer geurt?

Als je ze na 2 uur niet ruikt heb je waarschijnlijk ook niet zo'n beste kwaliteit. Mag ik vragen waar je de melts besteld hebt?
Ik ben echt dol op de melts van Bridgewater Candle Company en Yankee Candle. Onder deze waxmelts kun je vaak wel 2 waxinelichtjes opbranden en tot de laatste minuut ruikt het lekker.
Sommige zijn vrij sterk, andere weer zachter.
Ze zijn wel duurder maar je kunt ze dus wel in stukjes breken omdat ze zo sterk zijn. Een Yankee Candle tart kost 2 euro, maar ik kan er dus in totaal wel 24 uur mee doen.

Deze kwam bij de xenos weg en de vorigen weet ik eigenlijk niet.
Maar misschien is het ook zo dat omdat ik ín de lucht zit ik ze niet meer ruik na een tijdje? In het begin ruik ik ze dus wel degelijk.
Maar ik begrijp dat je dus de wax op een gegeven moment weggooit, hoe doen jullie dat?

Als jullie tips hebben voor fijne site's dan hoor ik het graag. En ook luchtjes die prettig zijn en niet zo scherp en chemisch ruiken. Want de meerderheid vind ik helemaal niet prettig ruiken.

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:03

Ik heb er ook wat, maar kan echt niet langer dan een minuutje of 20 aanhebben...dan vind ik het echt te sterk worden....

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:27

Ik heb ook veel melts, maar geef toch de voorkeur aan votives of jars.
Die heb ik eigenlijk altijd aan als ik thuis ben.

En ik doe mijn brander altijd een paar minuten in de vriezer, dan wip je de wax er daarna zo uit en heb je geen gekloot met warme wax.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:37

Google ik Votive kom ik bij de omschrijving... Denk ik fijn dat je religieus bent maar wat heb ik daar aan :+

Nu yankeecandle.com geopend en ik snap het al beter haha

Ik zie dat yankeecandle niet naar NL verzend -O- Waar koop jij je jars en votives?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:44

Hahahah, dat zijn sample kaarsjes:

Afbeelding

Ik koop mijn YC online bij yankeecandlestore.nl, uscandles.nl, sensationalhome.nl, zimbalicandles.nl, kadoshopdeduizendpoot.nl of in store in Zoetermeer, Utrecht of Groningen.

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:39

Normaal gezien word je niet zo snel gewend aan de geur tijdens het branden van een melt anneliesdj, bij een jar kan dat wel eens voorkomen omdat je hem veel langer kan branden.

Ik denk ook dat je melts van iets mindere kwaliteit is of de afstand tussen waxinelichtje en melt te klein is. Dan wordt de melt super warm en is de geur er snel uit. De branders van scent chips zijn over het algemeen kleiner, omdat scent chips ook veel hardere wax is.

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:06

Ik wissel mijn jars altijd af.
Brand niet eerst eentje op om dan aan de volgende te beginnen.

Een jar mag je eingelijk maar max 3-4 uur branden, daarna moet je hem uitblazen en net zo lang uit houden tot de pool weer helemaal uitgehard is.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:28

Ik ben ook fan van waxmelts! Tot nu toe weinig gehad wat ik niet lekker vond :D
Ik verwijder ze door hem even aan te zetten en wip hem er dan uit.
Maken jullie je brander dan ook schoon? Ik wel maar het is wel troep om schoon te maken :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:33

DnT you're my hero of the day!!! *\o/*

Eindelijk pumpkin en candy corn geuren in mijn huis <3

Edit: net mijn bestelling bij UScandles geplaatst. Ben zooo benieuwd! Heb alleen kerst en halloween geuren besteld. Zelfs een Christmas Cookie scent voor in de auto haha.

Kan niet wachten tot de bestelling binnen is :D

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:21

Een jar moet minimum 4 uur per keer branden omdat hij anders waarschijnlijk nog niet gepoold is.
Als de lont te lang wordt blaas ik hem uit, en trim ik hem met de lonttrimmer, steek hem dan gewoon terug aan...

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:24

Nell_ schreef:
Ik ben ook fan van waxmelts! Tot nu toe weinig gehad wat ik niet lekker vond :D
Ik verwijder ze door hem even aan te zetten en wip hem er dan uit.
Maken jullie je brander dan ook schoon? Ik wel maar het is wel troep om schoon te maken :')


Het kan inderdaad een troep zijn :+ Mijn ervaring is dat bij de branders met een metalen bovenkant makkelijk de terug hard geworden wax eruit te duwen is. Dan heb je geen troep ;) Maar tot nu toe werkt dat bij mij enkel bij de Yankee tarts en Scentsy bar blokjes. De merken met zachtere wax kan je er zo niet uitduwen.

Dit soort brander bedoel ik:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:31

Yellomofoon schreef:
Een jar moet minimum 4 uur per keer branden omdat hij anders waarschijnlijk nog niet gepoold is.
Als de lont te lang wordt blaas ik hem uit, en trim ik hem met de lonttrimmer, steek hem dan gewoon terug aan...

Dat is niet waar ;)
Yankee Candle adviseert juist zelf om max 3 uur achter elkaar te branden en hem dan uit te blazen.
Dat voorkomt dat de glazen pot te warm wordt en op deze manier heb je het langste plezier van je kaars.

Elke jar hoort met een a twee uur netjes te poolen, is dit niet het geval dan kun je hem helpen door een stukje zilverfolie om de opening te wikkelen om een soort koker te maken.
Dan poolt hij makkelijker.

BBW heeft zelfs op de sticker onderop een waaarschuwing staan dat je de kaars niet langer dan 3-4 uur mag branden ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:31

Mijn vriend houdt niet van "al die geurtjes", maar inmiddels heb ik toch vrij sneaky mijn hele voorraad kunnen overhevelen naar ons huis haha. Hij weet dat ik het heb en dat ik het ook ga branden, maar van hem hoeft het allemaal niet.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 14:36

Kennen jullie Goose Creek?
Tot nu ruikt het allemaal lekker maar het is zo ellendig plakkerig >;)
Ze hebben weer zoveel lekkere geurtjes.
anneliesdj schreef:
Deze kwam bij de xenos weg en de vorigen weet ik eigenlijk niet.
Maar misschien is het ook zo dat omdat ik ín de lucht zit ik ze niet meer ruik na een tijdje? In het begin ruik ik ze dus wel degelijk.
Maar ik begrijp dat je dus de wax op een gegeven moment weggooit, hoe doen jullie dat?

Als jullie tips hebben voor fijne site's dan hoor ik het graag. En ook luchtjes die prettig zijn en niet zo scherp en chemisch ruiken. Want de meerderheid vind ik helemaal niet prettig ruiken.

Zou kunnen hoor, die van Xenos ruiken best sterk. De bars althans.
Ik wip de wax eruit met een mesje, als dat niet lukt omdat de wax vrij zacht is verwarm ik het en dep ik het met een keukenpapiertje droog.
Na een uur of 8 moet je de wax ook weg halen, daar zit geen geur meer aan. Als je te lang wax brandt krijg je zo'n vette, muffe lucht.

Je kunt eens kijken op http://www.puresoap.nl.
Van wat voor luchtjes houd je?
Yankee Candle is wel even wennen omdat het wat sterker en vooral anders ruikt. De melts van PureSoap zijn wat zachter maar ook zwakker. Je kunt dan wel op een goedkopere manier testen wat je lekker vindt. Ze hebben nu zelfs korting :)
Als je van lavendel houdt vindt je de Aromatherapy Relax van PureSoap wel heel lekker gok ik. Dat is een van mijn favoriete luchtjes.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 02-10-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt