Stoptober 2015 wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Stoptober 2015 wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:33

Hoe gaan jullie met de ontwenningsverschijnselen om? Ik kom na een paar uur al op een punt dat ik denk, waarom maak ik het mezelf zo moeilijk? En dan steek ik er weer 1 op.... (en baal ik van mezelf) misschien dat iemand tips heeft hoe ermee om te gaan?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:49

Ik ben nu dus ruim een jaar geleden gestopt. Als mensen mij vragen over hoe ik het gedaan heb zeg ik altijd, 'je moet er niet over praten maar je moet het gewoon doen'. Waarschijnlijk een tip waar je niet zo veel aan hebt. Volgens mij is het advies om op zo'n moment iets anders te gaan doen, pak een paar plakjes komkommer, ga een rondje wandelen, doe de afwas etc. Ik las hier op bokt ook een leuke tip die ik nu natuurlijk vergeten ben. Ga ik voor je opzoeken!

edit: het is de blog van Phormicola:
http://vormvolgtvoeding.nl/2015/08/11/s ... met-roken/

Zo zit ik er ook wel een beetje in. Behalve dan dat ik de trek in een sigaret vrij makkelijk kon weerstaan. Maar ik rookte er ook maar zo'n tien per dag.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:20

Succes allemaal voor degene die vandaag zijn nieuwe rookvrije start maakt _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:44

Grootste tip die ik kan geven; elke keer als je er een op wil steken tegen jezelf zeggen "nu even niet!"

Soms helpt het ook om even na te denken waarom je juist op dat moment een sigaret denkt nodig te hebben.

Het is alleen maar je verslaving die je voor de gek houdt!

Op dit moment ben ik onderweg naar een behoorlijk stressvolle situatie. Normaal had ik een sigaret opgestoken "omdat het ontspant" of ter afleiding.

Ik heb een boek mee nu.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:52

Oh ik doe ook mee! :D
Ik ben een jaar of 10 geleden ook al eens gestopt en heb dat jaren volgehouden, maar toch weer begonnen. Maar nieuwe poging, geen doordacht plan ofzo verder.... ik doe t gewoon niet meer dacht ik :Y)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:59

Ik stop na 4 oktober! Heb dan een Phillip Morris feestje :') Daarna ga ik mijn best doen! Ik ben 19 en rook al 5 jaar met wat tussenpozen. Hoop eigenlijk helemaal te gaan stoppen en t vol te houden :j

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:08

Ik ga ook weer een poging doen om te stoppen.
Morgen is de dag. Had me namelijk een dag vergist haha.
Ik had me ingesteld op dat het vrijdag 1 oktober was.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:47

Ik wil jullie allemaal s6 wensen!
Ik ben niet gestopt maar gisteren wel de knop omgegooid dat ik drastisch moet/wil minderen.
Hopelijk zelfs zoveel dat ik uiteindelijk geen sigaretten meer over hou om te minderen :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:14

Ik ben gestopt afgelopen dinsdag. Tot nu toe heb ik maar 2 moeilijke momenten gehad. Op het terras en voor het eten.
Ik rookte 3-4 sigaretten op een dag dus het valt mee. Alleen de moeilijkste momenten moeten nog komen. Op feestjes of op het terras.
Gelukkig roken 90% van onze vrienden niet. Dan maakt het makkelijker.
Tot nu toe gaat het heel goed :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:19

Anne_mieke88 schreef:
Ik ben gestopt afgelopen dinsdag. Tot nu toe heb ik maar 2 moeilijke momenten gehad. Op het terras en voor het eten.
Ik rookte 3-4 sigaretten op een dag dus het valt mee. Alleen de moeilijkste momenten moeten nog komen. Op feestjes of op het terras.

Trots op jou Miekje *\o/*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:25

_Dingetje_ schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Trots op jou Miekje *\o/*

Dank je wel :D
Was er echt klaar mee. Vieze peuken. Vond het op het eind niet eens lekker meer. Rookte ik mn peuk half op en weer weg gooien :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:40

Gister ook m'n laatste sigaret gerookt!
Heb wel m'n moeilijke momenten maar een peuk opsteken zou mezelf voor de gek houden zijn.. En die zin herhaal ik dan steeds maar en kunnen we weer door :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:42

Succes allemaal met stoppen! Ik heb 1 januari 2013 mijn laatste sigaret gerookt. Ik had al eerder allerlei stoppogingen gedaan maar helaas steeds na een week of 7 weer gaan roken. Ik heb niets gebruikt maar gewoon cold turkey gestopt. Iedere keer als ik dacht ik wil nu een sigaret bedacht ik me dat ik mezelf in de zeik aan het nemen was en dacht vervolgens nee ik wil helemaal geen sigaret want ik wil niet meer roken!
Ik heb een dag of twee een opgejaagd gevoel gehad maar daarna eigenlijk nergens meer last van gehad.
Een aantal vriendinnen van me rookt en mijn man ook (al rookt hij inmiddels nog maar heel af en toe) dus ik zat dagelijks met sigaret rokende mensen om me heen. En ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Wel eens dat ik dacht oh ik zou ook wel willen maar bedacht me dan vervolgens nee ik wil dat helemaal niet meer, ik wil niet afhankelijk zijn van die stomme sigaret dus nee ik wil niet roken!

Ik zal nooit een ex-roker worden die zeurt op mensen die nog wel roken maar ik ben er wel van overtuigd dat ikzelf niet meer ga roken. In mijn geval hielp dat denken nee ik wil helemaal niet roken want IK wil stoppen met roken echt. Uiteindelijk stop je natuurlijk voor jezelf en voor niemand anders. Als je het voor een ander doet is het sowieso kansloos om te stoppen. Daar is het bij mij de vorige stoppogingen ook misgegaan denk ik.

Voordelen zijn:
-eten smaakt weer veel lekkerder
- geen afhankelijkheid meer aan die stomme sigaret
- je houdt geld over
- je gaat beter ruiken
- huid wordt beter/ minder grauw
- energiepeil gaat omhoog
- basisconditie wordt beter

Voordelen van roken kan ik me eigenlijk niet bedenken :).

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:06

Ik ben, nu ruim 8 maanden geleden, cold turkey gestopt met roken.
Heb in het begin salmiak knotsen verslonden en verwoed op de stokjes gekauwd als de lollie op was.
's avonds bij de tv had ik dop pinda's en pistachenootjes paraat om de handjes bezig te houden. voor de "loze" minuutjes ben ik weer begonnen aan een oude hobby...legpuzzels..want echt, in het begin weet je je geen raad met de tijd.
Alle stoppers..succes!!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:00

Gisteren voor het laatst gerookt. Tot half 2 ofzo ging het goed. Sinds toen heb ik erg veel zin in een peuk, maar kan het tot nu toe goed volhouden om er niet aan toe te geven.
Dadelijk ook alle rookzooi weg gooien.
Bij vorige stoppogingen spullen bewaard want misschien zou ik het niet volhouden.
Daar begin ik nu niet aan. Alles gaat weg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:04

Ons bedrijf steun 't Stoptober enorm. Wij dragen allemaal dit bandje om collega's die willen stoppen te blijven aanmoedigen.

Dus ook hier, toitoitoi!

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:08

Nou ik heb m even verplaatst naar morgen beginnen want tijdens boodschsppen vanochtend haalde ik gewoon uit pure routine een pakje. Beetje zonde om weg te gooien. Maar mooi rookvrij het weekend in dus :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:03

Hoe gaat het met de stoppers?

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:48

Slecht.. Zou vandaag stoppen maar had zoveel gratis pakjes gekregen.. Nouja die wil ik eerst weg hebben.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:57

Hoed! Vandaag dag 7. Wel af en toe van die momenten "nu wil ik een peuk". Mja dat duurt 2 tellen haha

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:00

jepsica schreef:
Lente wat super knap zeg. Lente stap niet in deze valkuil. Ik dacht vaak na 28 dagen kan het niet meer mis gaan. Maar helaas dat was voor mij juist de reden dat ik toch weer in de valkuil stapte.

Dit vind ik echt knap.
Denk je da dat je na die 28 dagen gewoon weer een sigaret kan pakken ofzo? Mijn oma is inmiddels al 10 keer gestopt en komt ook met dit soort dingen aanzetten, met nog meer smoesjes..
Heel veel succes iig!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:34

AM wat goed *\o/*

BL als je echt heel graag wilt stoppen dan zou ik ook de gratis pakjes nier meer aanraken.
Dat is een keuze die jezelf moet maken.

Ik ben niet bezig met stoppen maar wel bezig met minderen (en dat vind ik al lastig :o ) om daarna de stap naar stoppen te maken.
Vandaag heb ik er 5 gehad ipv de minimaal 10 (rond dit uur)waar ik eerst op zat :=
Gaat de goede kant op dus.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:41

Allemaal heel veel succes! Ik ben in februari gestopt en dat bevalt me prima. Rookte een pakje per dag ongeveer.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:47

Bij mij gaat het stoppen slecht ik heb het 1 dag volgehouden, pff ik dacht dat ik gek werd. Ik ben nu eerst aan het minderen. Vandaag heb ik er 2 gerookt, normaal om dit tijdstip zou ik er zeker 5 gehad hebben. Babysteps hier dus.. :7

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:50

Hier gaat het goed.
Zit nu op mijn 4e dag.
Zin in een peuk heb ik eigenlijk niet veel meer. Heel af en toe, maar trekt snel weer weg.

Wel heb ik sinds vandaag erg veel last van vermoeidheid. En slechte concentratie.
En erg verward, maar dat had ik de 1e dag al meteen.
Hopelijk trekt het snel weg. Voor nu maar proberen om wat extra te slapen elke nacht.