Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, dat heb ik zelf wel doorgegeven aan weer een jarige. Dat kan in mijn ogen ook met kaarsen die je hebt gekregen etc.
'. MarliesV schreef:Ja maar dat is dan toch niet 'gebruikt' Twilight?
Als je nu uit het boekje meerdere cupcakes had gebakken met die vormpjes dan had ik het vreemd gevonden om als cadeau aan iemand anders te geven maar nu niet.
Gebruikt is voor mij totaal wat anders dan het doorgeven van spullen die je nieuw hebt gekregen en dus zo weer doorgeeft.
Doe het zelf nooit maar goed, mijn financiële situatie laat het ook toe om dat niet te hoeven doen.
Mocht ik echt een luchtje krijgen of een bepaalde douchegel die ik zelf niet gebruik en weet dat ik daar een ander blij mee kan maken dan geef ik dat weg, gewoon zomaar, niet als cadeautje.
maar als het om een boek gaat, prima 
Kapotte, half op zijnde, viezige of duidelijk gebruikte dingen kunnen uiteraard niet, maar sommige dingen kunnen ook tweedehands nog heel netjes zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een prachtige vaas cadeau gegeven die ik bij de kringloop had gekocht. Of een grote glazen pot die ik zelf niet meer gebruikte en vol lievelingskoekjes van diegene gedaan en weggegeven
Liselot schreef:Ik denk dat het ook van de gever afhangtMijn oom zit bijvoorbeeld aanzienlijk in de slappe was, maar die geeft gerust een oud bibliotheekboek aan je op je verjaardag.
Liselot schreef:Doorgeefcaudeau's doe ik eerlijk gezegd ook. Ik drink zelf niet tot nauwelijks, dus flessen wijn gaan meestal door naar een volgende verjaardag. Wel doe ik er dan meestal nog iets van 10 euro bij. Alleen een flesje wijn vind ik zo karig
Ik kan mij voorstellen dat als dit bij vrienden / familie de gewoonte is hier anders mee omgegaan wordt
Selka schreef:Nou hier dan een totaal andere reactie.
Ik geef nooit iets gebruikts. Ik denk altijd goed na over cadeautjes dus ik geef ook geen bonnen met een tegoed voor de jarige o.i.d..
Een zeldzaam boek uit 1800 of een ander collectorsitem is natuurlijk een ander verhaal echter een fles wijn of andere spullen doorgeven doe ik niet. Ik waardeer de tijd en moeite die de gever in een cadeau heeft gestopt en ga niet klakkeloos uit gemak dit doorzetten.
Maar ik ben dan ook echt van de originele leuke cadeaus en daarom geven mensen mij vaak ook iets waarover is nagedachtIk kan mij voorstellen dat als dit bij vrienden / familie de gewoonte is hier anders mee omgegaan wordt
een vrek ben k niet, als t kan geef ik ze wat nieuws en super leuks, maar kan niet altijd. LadyMadonna schreef:Liselot schreef:Doorgeefcaudeau's doe ik eerlijk gezegd ook. Ik drink zelf niet tot nauwelijks, dus flessen wijn gaan meestal door naar een volgende verjaardag. Wel doe ik er dan meestal nog iets van 10 euro bij. Alleen een flesje wijn vind ik zo karig
Ligt eraan, als het een fles van 50 euro was
Het enige wat ik drink aan wijn is mierzoete witte en dan ook nog met ijs erin
. Heel leuk idee zelfs dat je daar je creativiteit op hebt losgelaten. En dat blij zijn.. dat doet het 'm toch? balance schreef:Selka, die kaartjes kun je toch ook soms overkopen van iemand die niet kan gaan? Maar goed, dan nog kunnen ze te prijzig zijn voor jouw budget.
KNIP
). Antiek is eigenlijk ook gebruikt en wordt bij ons in de familie ook nogal eens cadeau gegeven onderling. Het rommelmarkt gen zit diep in onze genen

) dan plastic. Dus bij de kringloop wezen kijken: prachtige trein gevonden. Neefje blij, ik blij, schoonzus bleef maar vragen: waar heb je die vandaan? Hij is zooo leuk!