Gebruikt kado geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Gebruikt kado geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:00

Ja maar dat is dan toch niet 'gebruikt' Twilight?

Als je nu uit het boekje meerdere cupcakes had gebakken met die vormpjes dan had ik het vreemd gevonden om als cadeau aan iemand anders te geven maar nu niet.

Gebruikt is voor mij totaal wat anders dan het doorgeven van spullen die je nieuw hebt gekregen en dus zo weer doorgeeft.

Doe het zelf nooit maar goed, mijn financiële situatie laat het ook toe om dat niet te hoeven doen.

Mocht ik echt een luchtje krijgen of een bepaalde douchegel die ik zelf niet gebruik en weet dat ik daar een ander blij mee kan maken dan geef ik dat weg, gewoon zomaar, niet als cadeautje.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:06

Naar mijn idee afhankelijk van wat het is. Tweedehands kleding, make-up, of spullen zou ik nooit geven. Maar onlangs kreeg ik voor mijn verjaardag bijvoorbeeld een H&M-bon, waar ik nooit slaag :'), dat heb ik zelf wel doorgegeven aan weer een jarige. Dat kan in mijn ogen ook met kaarsen die je hebt gekregen etc.
Echt gebruikte dingen, ben ik geen voorstander van. Zou zelf ook denken als ik het zou krijgen: 'Ehhh.. Okee :')'.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:08

MarliesV schreef:
Ja maar dat is dan toch niet 'gebruikt' Twilight?

Als je nu uit het boekje meerdere cupcakes had gebakken met die vormpjes dan had ik het vreemd gevonden om als cadeau aan iemand anders te geven maar nu niet.

Gebruikt is voor mij totaal wat anders dan het doorgeven van spullen die je nieuw hebt gekregen en dus zo weer doorgeeft.

Doe het zelf nooit maar goed, mijn financiële situatie laat het ook toe om dat niet te hoeven doen.

Mocht ik echt een luchtje krijgen of een bepaalde douchegel die ik zelf niet gebruik en weet dat ik daar een ander blij mee kan maken dan geef ik dat weg, gewoon zomaar, niet als cadeautje.

Nee idd, alleen even opgemaakt en door t boekje gebladert :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:12

Mijn vriendin heeft mij ooit een videoband gegeven, nadat ze het zelf eerst had bekeken. Vond haar moeder blijkbaar heel normaal, kreeg zelfs nog de boodschap erbij dat ik terug moest spoelen...

Kijk, dat vind ik gewoon sneu :=

Mijn schoonzus is ook van de hergebruikte cadeau's en een knuffel voor de baby met allemaal vlekken er nog in... Enkeltje container := maar als het om een boek gaat, prima :j

Doorgeven van nieuwe cadeau's doen wij ook: wij drinken geen wijn, dus nemen dan gerust een fles mee die wij hebben gekregen naar een volgend persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:15

Het ligt er aan wat inderdaad :j Kapotte, half op zijnde, viezige of duidelijk gebruikte dingen kunnen uiteraard niet, maar sommige dingen kunnen ook tweedehands nog heel netjes zijn. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een prachtige vaas cadeau gegeven die ik bij de kringloop had gekocht. Of een grote glazen pot die ik zelf niet meer gebruikte en vol lievelingskoekjes van diegene gedaan en weggegeven :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:19

Doorgeefcaudeau's doe ik eerlijk gezegd ook. Ik drink zelf niet tot nauwelijks, dus flessen wijn gaan meestal door naar een volgende verjaardag. Wel doe ik er dan meestal nog iets van 10 euro bij. Alleen een flesje wijn vind ik zo karig :o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:23

Liselot schreef:
Ik denk dat het ook van de gever afhangt :o Mijn oom zit bijvoorbeeld aanzienlijk in de slappe was, maar die geeft gerust een oud bibliotheekboek aan je op je verjaardag.

ugh ja daar zou ik ook niet tegen kunnen nee. Het verhaal van ElenaMM77 klinkt me ook zeer bekend; mijn zus heeft me ooit ook eens een kerstkado gegeven die direct de vuilnisbak in is gemikt. Daar ben ik ook wel een tijd goed pissig om geweest; ik zo mn best gedaan om iets leuks voor haar te kopen en wat kreeg ik; een gebrande dvd van Knight Rider -O-
Nu vond ik Knight Rider heel leuk toen ik 10 was, maar niet meer op mn 32ste. En dan gewoon een illigale download gebrand op een dvd ook nog.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:28

Ik vind het geen probleem,zelf geef ik ook wel eens iets door wat ik gekregen heb en eigenlijk voor ons niks vind.en wat dan een ander wel leuk vind ik gebruik het dan niet maar laat het ingepakt.zo ook met flessen drank die je wel eens krijgt en eigenlijk zelf niet drinkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:31

Liselot schreef:
Doorgeefcaudeau's doe ik eerlijk gezegd ook. Ik drink zelf niet tot nauwelijks, dus flessen wijn gaan meestal door naar een volgende verjaardag. Wel doe ik er dan meestal nog iets van 10 euro bij. Alleen een flesje wijn vind ik zo karig :o

zo heeft mijn vader ooit een fles wijn aan m'n tante gegeven die hij... jawel.... ooit van haar gekregen had :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:35

Als ik weet dat ik diegene er blij mee maak vind ik het prima.
Tweedehands heb je voor minder geld meer, dus kan je in feite een groter kado geven.
Ik noem even wat: stel een neefje of nichtje gaat op de manege wedstrijden rijden.
Er is uiteraard geen jasje, maar je wil niet een kado voor de hoofdprijs kopen.
Je vind een prachtig jasje via marktplaats voor 20 euro zo goed als nieuw.
Dan weet je zeker dat hij/zij er dolblij mee is, en de ouders waarschijnlijk ook dat je er die moeite ingestoken hebt.

Stel ik zou een boekenwurm zijn en ik zou naast een setje douchespul een boek bij krijgen wat ik graag wil lezen, maar het is gebruikt ben ik alsnog erg blij.
En flessen drank gaan hier ook vaak door of het gaat op op een feestje ofzo.
Wij drinken zelf bijna niet en zeker geen wijn.

Als ik puzzelfanaat zou zijn en iemand neemt de moeite om een stapel gebruikte puzzels te kopen voor mij in plaats van eentje nieuw scoor je bij mij punten.
Dan neem je de moeite om na te denken over wat ik leuk vind en dat kan ik erg waarderen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:41

Ik heb zelfs weleens parfum kado gegeven waaraan voor de krijger (en daarom ook voor mezelf) goede herinneringen kleefden. Tot twee keer toe zelfs, bij dezelfde persoon. Heb de flesjes beide keren terug gevonden op de w.c. als luchtverfrisser. No nay never again dus. Vond het echt respectloos. Vooral door de herinneringen. Maar goed, dat waren nieuwe flesjes, speciaal voor haar gekocht.

Ik geef ook weleens een bonnenboekje, als ik het echt niet meer weet. 'goed voor de film, ik kom oppassen' bij voorbeeld. Of dinner (bijdrage) noem maar op.
Nu heb ik een wok gezien, 2x gebruikt. Die wil ik kado geven. Vandaar dat ik met de vraag kwam.

Veel dingen die jullie aandragen vind ik echt wel goed kunnen hoor. Eigenlijk gaat het erom of de ontvanger er blij mee gaat zijn of in elk geval niet teleurgesteld.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:50

Nou hier dan een totaal andere reactie.

Ik geef nooit iets gebruikts. Ik denk altijd goed na over cadeautjes dus ik geef ook geen bonnen met een tegoed voor de jarige o.i.d..

Een zeldzaam boek uit 1800 of een ander collectorsitem is natuurlijk een ander verhaal echter een fles wijn of andere spullen doorgeven doe ik niet. Ik waardeer de tijd en moeite die de gever in een cadeau heeft gestopt en ga niet klakkeloos uit gemak dit doorzetten.

Maar ik ben dan ook echt van de originele leuke cadeaus en daarom geven mensen mij vaak ook iets waarover is nagedacht :+ Ik kan mij voorstellen dat als dit bij vrienden / familie de gewoonte is hier anders mee omgegaan wordt :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:56

Liselot schreef:

Ligt eraan, als het een fles van 50 euro was ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:57

Selka schreef:
Nou hier dan een totaal andere reactie.

Ik geef nooit iets gebruikts. Ik denk altijd goed na over cadeautjes dus ik geef ook geen bonnen met een tegoed voor de jarige o.i.d..

Een zeldzaam boek uit 1800 of een ander collectorsitem is natuurlijk een ander verhaal echter een fles wijn of andere spullen doorgeven doe ik niet. Ik waardeer de tijd en moeite die de gever in een cadeau heeft gestopt en ga niet klakkeloos uit gemak dit doorzetten.

Maar ik ben dan ook echt van de originele leuke cadeaus en daarom geven mensen mij vaak ook iets waarover is nagedacht :+ Ik kan mij voorstellen dat als dit bij vrienden / familie de gewoonte is hier anders mee omgegaan wordt :)

Ja ik ben ook van de originele kado's en dingen waarvan ik weet dat men ze echt graag wil. Maar ik heb doorgaans niet de financiele middelen voor zulke kado's en dan wordt je creatief.
Samen met familie iets doen is een goed alternatief, maar als ik weet dat iemand iets echt graag wil of ik zie het 'perfekte' kado en zie dat tweedehands voor een goede prijs, dan neem ik de gok wel.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:59

ik ben allang blij dat we in e family op mijn neefje na, elkaars verjaardagen maar niet meer vieren. scheelt een boel geld en met elkaar drankje doen of 1 keer in het jaar met elkaar uit eten is net zo leuk :D

Vriendinnen weten ook dat ik het niet breed heb en probeer vaak bij de action ook creatieve dingen bij elkaar te sprokkelen. ze waarderen dat gelukkig wel :) een vrek ben k niet, als t kan geef ik ze wat nieuws en super leuks, maar kan niet altijd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:00

Wanneer je krap bij kas bent wordt het ook alweer een ander verhaal :)

Moet zeggen dat ik ook veel uitjes geef zoals kaartjes voor musicals / concerten etc. Dat is tweedehands een beetje lastig :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:05

LadyMadonna schreef:
Liselot schreef:

Ligt eraan, als het een fles van 50 euro was ;)

Die geven ze niet aan mij :') Het enige wat ik drink aan wijn is mierzoete witte en dan ook nog met ijs erin :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:21

Ik gaf geen gebruikte dingen weg of hoe je het noemt.
Maar we maakten er weer wat van zoals dit een oude wissel lijst daar maakte we een paarden schilderij van en die was echt gaaf geworden en van kattenblikjes uiteraard goed gewassen bekleed met behang randen met paarden erop maakte we weer een pennen blik houder van en diegene was er echt blij mee.
Weinig gekost maar toch leuk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:33

Selka, die kaartjes kun je toch ook soms overkopen van iemand die niet kan gaan? Maar goed, dan nog kunnen ze te prijzig zijn voor jouw budget.
Zonder kado's vind ik ook prima. Eerlijk gezegd... ik kreeg 'zomaar' een mooie hanger maar daar was zo goed over nagedacht dat hij heel dierbaar is.
Maar goed, dat is weer afdwalen.
Ik schrik er gewoon van hoeveel dingen worden doorgegeven of zelfs verkocht/weggegooid. Hoeven niet per se kado's te zijn geweest hoor maar ook die zitten ertussen in die hele ruil/verkoop handel.

Daarom kwam de vraag bij me op of ik dat kan maken, die pan gebruikt kopen (op de foto zie ik er niets aan) en kado te geven.

Niks mis mee Loveskary ;). Heel leuk idee zelfs dat je daar je creativiteit op hebt losgelaten. En dat blij zijn.. dat doet het 'm toch?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:59

Vroeger onze zoon een berg tweedehands Duplo gegeven.
Kon hij gelijk flink spelen.

Mijn man krijgt regelmatig flessen wijn cadeau.
Die geven wij "zomaar" aan familieleden.
En de buurman weet dat de bloemen die ik geef van presentaties komen.
Ik ben allergisch en hij en zijn vrouw niet.

Verder koop ik toch nieuwe cadeau's.
Mooie Blond theemok voor vriendin. Prinsessenjurk voor nichtje.

Mijn vader stuurt altijd "gratis gekregen" verjaardagskaarten.
Dat is zo jammer. Bloemenkaart waar geen moeite voor is gedaan.
Bij zoon er nog een kaartje bij van een politieke partij.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:11

balance schreef:
Selka, die kaartjes kun je toch ook soms overkopen van iemand die niet kan gaan? Maar goed, dan nog kunnen ze te prijzig zijn voor jouw budget.

KNIP

Ik gaf juist aan dat ik begrijp dat als je krap bij kas zit dit cadeaus zijn die je niet zo makkelijk geeft. Echter vind ik dit juist leuk om te geven.

Concertkaartjes die goedkoper worden? Hoe? :D :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:17

Ongeveer last minute? Ik maak dat hier wel mee hoor, woon niet in NL. Kaartjes voor wedstrijden bijvoorbeeld. Last minute niet kunnen gaan en dan worden ze zelfs voor niks aangeboden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:23

ligt er inderdaad maar net aan wat het is en in welke staat. Heb een vriendin vorig jaar een 1x gebruikte, maar in absolute nieuwstaat uitrijdeken gegeven. Ik heb van haar een regendeken gehad. Heb zelf al een keer een tweespan welshcobs met kar en toebehoren cadeau gekregen (nee, vond ik niet erg :D ). Antiek is eigenlijk ook gebruikt en wordt bij ons in de familie ook nogal eens cadeau gegeven onderling. Het rommelmarkt gen zit diep in onze genen :o

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:23

Ik vind dat het wel kan, tenminste, als het er nog goed uit ziet. Zo heeft mijn vriend laatst zijn playstation (+ nieuw spelletje) cadeau gegeven aan mijn broertje voor zijn verjaardag, was hij harstikke blij mee. En een nieuwe playstation is toch een beetje een duur grapje. Oh en ik kreeg vorig jaar onder andere een eczeemdeken voor paard van m'n vriend, die gebruikt was. Dat vind ik dan ook weer prima kunnen, aangezien ik het nogal nutteloos vindt als hij een nieuwe deken voor 140 euro zou kopen voor mij terwijl hij een tweedehands deken voor 50 euro kan krijgen. Dat geld dat hij anders aan een nieuwe deken zou besteden kon hij nu gebruiken voor nog een cadeatje :j :P

Verder vind ik het ook wel uitmaken of het over een luchtje gaat of over een duur apparaat, iets dat diegene al heel lang wil hebben maar lastig te vinden is, oid. Als iemand mij een gebruikt luchtje zou geven zou ik dat toch een beetje apart vinden. Vind sowieso dat er wel een beetje over het cadeatje nagedacht moet zijn en niet van 'oh dit heb ik nog liggen dus dat geef ik wel'.
Laatst bijgewerkt door finnens op 29-09-15 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:24

Ik doe dit ook wel eens hoor. Zeker met mn kleine neefje. Schoonzus wilde graag houten speelgoed voor Sinterklaas, maar dat is nieuw echt flink duurder (en duurzamer natuurlijk :+ ) dan plastic. Dus bij de kringloop wezen kijken: prachtige trein gevonden. Neefje blij, ik blij, schoonzus bleef maar vragen: waar heb je die vandaan? Hij is zooo leuk! :=

Flessen wijn gaan bij mij ook vaak weer door, net als sommige cadeauverpakkingen van bijvoorbeeld douchefris. Krijg van veel merken uitslag, dus neem de gok meestal niet. Maar daar is dus niet aan te zien dat het '2e hands' is.