Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:xMercury schreef:Ehm.... Gewoon eerlijk zijn dat je niet bij wilt dragen aan het dagelijkse dierenleed?
Dat zou ik dus niet grappig vinden.
Als kinderen dan vragen: Wat voor dierenleed? Wat ga jij dan vertellen?
xMercury schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er wel dierlijke producten voorgeschoteld worden aan kinderen, maar dat ze niet mogen weten waar het vandaan komt. Dat klopt toch niet? In wat voor wereld leven we dan?
Vlees en vis dat op je bord ligt komt van een levend wezen dat is geslacht omdat wij mensen dat op willen eten. Niks mis mee om dat te vertellen. Het is nu eenmaal de waarheid.
xMercury schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er wel dierlijke producten voorgeschoteld worden aan kinderen, maar dat ze niet mogen weten waar het vandaan komt. Dat klopt toch niet? In wat voor wereld leven we dan?
Vlees en vis dat op je bord ligt komt van een levend wezen dat is geslacht omdat wij mensen dat op willen eten. Niks mis mee om dat te vertellen. Het is nu eenmaal de waarheid.
xMercury schreef:Voor alles is een tijd en een plaats..Ik vind het onbegrijpelijk dat er wel dierlijke producten voorgeschoteld worden aan kinderen, maar dat ze niet mogen weten waar het vandaan komt. Dat klopt toch niet? In wat voor wereld leven we dan?
xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Brainless, dat jij 'rare' verhalen tussen aanhalingstekens zet kan ik niet begrijpen. Het is ook zielig om vlees te eten, hoe kun je daar nou toch om heen draaien. Ongelooflijk
Yanne_RP schreef:Ik zou gewoon de waarheid vertellen. Mijn ouders zijn beide vegetarisch en zijn er altijd heel eerlijk in geweest over waar vlees vandaan komt en waarom ze geen vlees wouden eten. Persoonlijk vond ik dat heel fijn dat ze er altijd eerlijk over waren.
Brainless schreef:xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Brainless, dat jij 'rare' verhalen tussen aanhalingstekens zet kan ik niet begrijpen. Het is ook zielig om vlees te eten, hoe kun je daar nou toch om heen draaien. Ongelooflijk
Waarom is het zielig?
Wat nu als wij onze eigen kippen slachten en opeten?
Biologisch kopen ed en iemand gaat mijn kinderen vertellen dat alle! dieren een zielig leven hebben voordat ze geslacht worden en veel pijn hebben enz... zou ik niet blij mee zijn.
xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Martine_R schreef:Ik ben zelf geen vegetariër, maar mocht ik dat wel zijn, zou ik denk ik gewoon zeggen dat ik liever geen dieren eet omdat ik dat zielig vind of te veel van dieren hou om ze te eten o.i.d.
En nee,ik vind ook niet dat er een heel betoog gehouden zou moeten worden, maar ik zou me ook behoorlijk ergeren als ik boze blikken van moeders zou krijgen omdat ik het niet subtiel genoeg zou inpakken..Verbied dan meteen iedereen om met je kind te praten..
Martine_R schreef:Ik ben zelf geen vegetariër, maar mocht ik dat wel zijn, zou ik denk ik gewoon zeggen dat ik liever geen dieren eet omdat ik dat zielig vind of te veel van dieren hou om ze te eten o.i.d.
En nee, ik vind ook niet dat er een heel betoog gehouden zou moeten worden, maar ik zou me ook behoorlijk ergeren als ik boze blikken van moeders zou krijgen omdat ik het niet subtiel genoeg zou inpakken..Verbied dan meteen iedereen om met je kind te praten..
vuurneon schreef:Martine_R schreef:Ik ben zelf geen vegetariër, maar mocht ik dat wel zijn, zou ik denk ik gewoon zeggen dat ik liever geen dieren eet omdat ik dat zielig vind of te veel van dieren hou om ze te eten o.i.d.
En nee,ik vind ook niet dat er een heel betoog gehouden zou moeten worden, maar ik zou me ook behoorlijk ergeren als ik boze blikken van moeders zou krijgen omdat ik het niet subtiel genoeg zou inpakken..Verbied dan meteen iedereen om met je kind te praten..
Ik zou dat ook niet zeggen dat je geen dieren eet omdat je teveel van dieren houdt. Dan kan een kind denken: 'maar ik houd ook van dieren!'
Neutraal is beter bij jonge kinderen 'wat ik nu eet vind ik veel lekkerder!' Of simpel weg 'omdat ik het niet lust'.