Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:13

De boete voor de club zou vele malen hoger zijn als de politie bij een controle jouw vriendin had betrapt in de club met alcohol in de hand (1500 euro per overtreder, dus de clubeigenaaf ziet jouw vriendin liever niet binnen). Dat kan zelfs hun vergunning kosten. Daarom wordt er zo strak gecontroleerd.
Laatst bijgewerkt door janouk op 27-09-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:14

MarlindeRooz schreef:
Ik ken echt heel veel mensen die dit doen hoor. :P

Er zijn ook heel veel mensen die door rood lopen/fietsen als er even niets aankomt (of zelfs als er wel wat aankomt.) Mag ook niet :+
Terechte boete dus :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:14

MarlindeRooz schreef:
Ik ken echt heel veel mensen die dit doen hoor. :P

Wil niet zeggen dat het legaal is.

Tja,toch een gevalletje eigen schuld dikke bult...of in dit geval lege portomonee

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:16

Britta31 schreef:
De boete wordt toch wel door 3 gedeeld?

Als 1 van mijn vriendinnen dit zou doen zou ik er niet aan mee betalen eigenlijk.. eigen keuze om mee te gaan of niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:17

Nee maar dat mensen zeggen "beloofd wat voor de toekomst". Zoooveel mensen hebben dan een criminele toekomst. :P

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:19

Is dit topic een grapje?

BaileyMix schreef:
Terecht. Het wordt heel veel gedaan en dat snap ik ook wel, maar het is behoorlijk irritant. Ook voor de portier. Gewoon terecht dus, als je stoer wil doen d.m.v. een vals ID moet je ook zonder mekkeren de consequenties dragen.

Dat dus :+
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat dit niet mag?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:19

Rustig iedereen, dit is geen zeik topic he. Ik probeer er alleen achter te komen of de boete geldig is. Meningen kan je voor jezelf houden, daar gaat topic niet over.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:20

Ayasha schreef:
zou mooi zijn als het enkel strafbaar was tegen de politie. :+ Dan zou je dus rustig op alle andere plekken (bank, garage, noem het maar) je kunnen voordoen als pietje en niet strafbaar zijn.

Terecht dat die boete er aan komt. Zou nog hoger mogen zijn ook. :n Wat een manier van doen is me dat. En dan nog gek vinden dat er een straf komt ook.

Ik dacht precies hetzelfde.

Uiteraard is de boete terecht; is gewoon strafbaar wat die vriendin gedaan heeft. Dat je daar nog aan twijfelt zeg, of de boete terecht is of niet.

MarMarieke

Wat me opvalt is dat iedereen reageert dat ze het 'belachelijk' vinden dat de vriendin van TS dit heeft gedaan, het mag ook niet en hoort niet. Maar tegenwoordig doen zoveel mensen het. Het is inderdaad eigen risico dat je het doet, maar ik denk dat in mijn omgeving 70% van alle jongeren onder de 18 overal binnen komen met fake ID's of geleende ID's. En als je gepakt wordt is dat natuurlijk je eigen risico.
De boete is terecht, ik ken ook iemand die een keer is gepakt door de politie en die kreeg ook zo'n hoge boete.

BaileyMix: Hoezo zou de vriendin van TS er stoer mee willen doen? Dat weet je toch niet?

Authentic

Dat zou een mooie zijn. Natuurlijk is die boete geldig. ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:21

ElineCath schreef:
Rustig iedereen, dit is geen zeik topic he. Ik probeer er alleen achter te komen of de boete geldig is. Meningen kan je voor jezelf houden, daar gaat topic niet over.

Waarom zou de politie een boete uitschrijven die niet geldig is :?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:22

jessdaniels schreef:
Is dit topic een grapje?

BaileyMix schreef:
Terecht. Het wordt heel veel gedaan en dat snap ik ook wel, maar het is behoorlijk irritant. Ook voor de portier. Gewoon terecht dus, als je stoer wil doen d.m.v. een vals ID moet je ook zonder mekkeren de consequenties dragen.

Dat dus :+
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat dit niet mag?

sorry hoor, mij lijkt het erg logisch dat de boete pas geld als je je vals identificeerd tegen een officiele istantie. Een portier staat er toch om uit te maken wie naar binnen mag en wie niet. Het is zijn baan om de valse weg te sturen, heeft in mijn ogen niks met politie te maken.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:22

Foaly schreef:
ElineCath schreef:

Weer totaal geen relevante opmerking.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:23

Misschien hopen ze het af te leren door de politie erbij te halen. Groot gelijk. Ze kunnen er zoveel gezeik mee krijgen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:24

Authentic schreef:
Misschien hopen ze het af te leren door de politie erbij te halen. Groot gelijk. Ze kunnen er zoveel gezeik mee krijgen.

Dit is toch de reden dat er portiers staan?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:24

Nee, je mag je gewoon niet voordoen als iemand anders, tegen wie dan ook. Vooral als je zo door blijft drammen. Pak dan je ongelijk en loop al weg bij de club voordat de politie gebeld wordt. Want dan heeft je vriendin het al vrij bont gemaakt hoor, zelden halen ze de politie erbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:25

Je schrijft dat de politie erbij geweest is. Dus is je boete geldig en moet je gewoon dokken

Azmay

Je kan de boete natuurlijk aanvechten, maar in dit geval lijkt me dat niets opleveren.
Ook tegen de portier is dat natuurlijk strafbaar, die man staat er niet om naar het id van je moeder te kijken natuurlijk :')

anneliesdj

ElineCath schreef:
sorry hoor, mij lijkt het erg logisch dat de boete pas geld als je je vals identificeerd tegen een officiele istantie. Een portier staat er toch om uit te maken wie naar binnen mag en wie niet. Het is zijn baan om de valse weg te sturen, heeft in mijn ogen niks met politie te maken.

Nee de portier is ervoor om te jonge mensen te weren uit de club.
Je vals identificeren mag niet en is dus een zaak voor de politie.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:25

Stond er voor de rest niet bij, dus weet niet of ze t bont heeft gemaakt.

ElineCath

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:26

Voor alle duidelijkheid, dit verhaal gaat niet over mij dus de persoonlijke aanvallen hier vind ik vrij vervelend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:28

@ts

In de huisregels van de discotheek zal staan dat iedereen 18 jaar moet zijn en dat je op verzoek van de toezichthouder dit moet laten zien.
Met die huisregel ga je akkoord als je binnen wil.

Die beveiliger constateert vervolgens een strafbaar feit. En mogen dan inderdaad iemand aanhouden en moeten dan de politie bellen.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:30

Terecht! Het blijft aanmatiging van naam. Jullie zouden wel beter moeten weten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:30

ElineCath schreef:
Foaly schreef:

Weer totaal geen relevante opmerking.

Dan niet joh... ik stelde ook alleen maar een serieuze vraag :n De politie denkt heus niet 'goh, die zullen we eens even kaalplukken voor een valse id, weet zij veel dat die boete helemaal niet geldig is'. Die doen gewoon hun werk, en je vriendin heeft gewoon te betalen. Je doet nu of dit de vreemdste zaak van de wereld is, geloof mij: dat is het echt niet. Je vriendin heeft echt de valse id niet uitgevonen en die beveiliger en de agenten zullen ongetwijfeld vaker met dat bijltje hebben gehakt. Snap dat dit niet is wat je wilt horen, maar om dan gelijk zo te katten is niet nodig :n

Ariannee

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:34

Eigen schuld dikke bult, de boete is dus zeker terecht!