Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:40

Ja ik laat iemand zijn zoals hij is en zou graag willen dat dat omgekeerd ook zo zou zijn.helaas is dat nagenoeg nooit het geval. Zolang iemand de wet niet overtreedt en een ander respecteerd. Niet pest, pijn doet, of anderszns mensen verdriet doet gaat iedereen zijn gang maar.

Overigens het liedje van James Bay let it be verwoord heel goed wat ik voel.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:50

karuna schreef:
Ja ik laat iemand zijn zoals hij is en zou graag willen dat dat omgekeerd ook zo zou zijn.helaas is dat nagenoeg nooit het geval. Zolang iemand de wet niet overtreedt en een ander respecteerd. Niet pest, pijn doet, of anderszns mensen verdriet doet gaat iedereen zijn gang maar.

Overigens het liedje van James Bay let it be verwoord heel goed wat ik voel.

Let it go bedoel je denk ik? :)

Grappig dat iedereen het heeft over de wet overtreden. Ik denk dat iedereen dat wel eens (onbewust) in zijn leven gedaan heeft. Als iemand om een kleine reden (bijvoorbeeld door rood rijden, een glaasje wijn nemen op je 17e, etc.) de wet overtreed, is die persoon daar ook minder door?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:55

Kan ook ik hoor het steeds voorbij komen maar nooit de aan of af kondiging, nummer verteld heel goed zoals ik me voel nu.

Wet bedoel ik met bewust doen, iemand die bewust door rood rijd of met zijn zatte kop achter het stuur stapt, dingen jat of gejat spul,verkoopt. Dat is voor mij niet acceptabel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:12

Ik laat wel iemand zijn hoe zij/hij is. Betekent niet dat ik nergens commentaar op ga geven als hij/zij raar gedrag vertoont. Zoals nu. Want kom op zeg, iedereen is anders. Jij bent echt niet extra speciaal omdat jij ergens in gelooft. Gooi die gedachten maar uit je hoofd dat jij "anders" bent. Daar kom je toch niet verder mee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:32

Iedereen is anders, niemand is als jij.
Iedereen is anders, jij bent jou en ik ben mij :)ddd :)ddd

TS, jij bent misschien een speciaal sneeuwvlokje, maar bedenk dan even dat iedereen wel iets heeft wat hem of haar 'apart' maakt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:43

Foaly schreef:
TS, jij bent misschien een speciaal sneeuwvlokje, maar bedenk dan even dat iedereen wel iets heeft wat hem of haar 'apart' maakt.

Ik wilde net hetzelfde zeggen.
Vraag eens aan 100 mensen of ze vinden dat ze anders zijn dan de "mainstream". Raad eens hoe vaak je ja zult horen?

Ieder persoon is uniek. Ieder persoon heeft zijn eigen karakter, ervaringen, opvattingen. Wat maakt jouw persoon unieker dan die van de ander? Zelfs in die gereformeerde kerk zal elke persoonlijkheid nog apart zijn.
Om je een voorbeeld te geven: ik dacht van mezelf dat ik soms ook soms rare dingen denk of dacht of deed. Dat ik daarin een vrij uniek persoon was. Maar toen kwam de opkomst van facebook. En dan kreeg ik plots hopen pagina's voorgeschoteld als "like als jij ook...", waarvan ik dacht "hé verdorie, al 3000 likes, en ik dacht dat ik raar was hiermee :') " . En na zo vaak te zien dat mensen eigenlijk juist hetzelfde konden denken, maar dat gewoon niet als mij nooit zeiden, voelde ik mij ook een stuk minder specialer dan de rest :') . Gewoon even uniek.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:44

Kwanyin schreef:
Foaly schreef:

Ik wilde net hetzelfde zeggen.
Vraag eens aan 100 mensen of ze vinden dat ze anders zijn dan de "mainstream". Raad eens hoe vaak je ja zult horen?

Ieder persoon is uniek. Ieder persoon heeft zijn eigen karakter, ervaringen, opvattingen. Wat maakt jouw persoon unieker dan die van de ander? Zelfs in die gereformeerde kerk zal elke persoonlijkheid nog apart zijn.
Om je een voorbeeld te geven: ik dacht van mezelf dat ik soms ook soms rare dingen denk of dacht of deed. Dat ik daarin een vrij uniek persoon was. Maar toen kwam de opkomst van facebook. En dan kreeg ik plots hopen pagina's voorgeschoteld als "like als jij ook...", waarvan ik dacht "hé verdorie, al 3000 likes, en ik dacht dat ik raar was hiermee :') " . En na zo vaak te zien dat mensen eigenlijk juist hetzelfde konden denken, maar dat gewoon niet als mij nooit zeiden, voelde ik mij ook een stuk minder specialer dan de rest :') . Gewoon even uniek.

ik ben het hier mee eens :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:46

Ik ben even normaal, of abnormaal, als al de rest en dat vind ik helemaal prima! :')
Ik snap niet waar die behoefte vandaan komt om "buitenbeentje" te zijn... :=
Op je 16 tot daar aan toe maar op 28 zou je daar toch aan voorbij moeten zijn.
iedereen is uniek en dat is meteen een kenmerk dat we allemaal gemeenschappelijk hebben. :D
Wellicht het énige dat we allemaal gemeenschappelijk hebben.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 15:58

Ik ben het spuugzat om zoals nu weer op een bepaald bankje te worden gezet.

En nee ik ben geen aandachtzoeker,en ja ik ben de laatste tijd aanwezig op bokt
Maaktt da wa uit dan ?

Ik ben niet uit op erkenning ofzoiets.
Kan er gewoon niet meer tegen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:04

Ipv het slachtoffer te spelen kan je ook denken; mmm veel mensen zeggen hetzelfde, misschien moet ik me er eens in verdiepen?

Ik dacht toen ik 16 was dat ik ook anders was. Nou daar maakte ik niet bepaald vrienden mee.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 16:09

Veel mensen zeggen idd hetzelfde
Maar ik een slachtoffer die is nieuw,heb een mening punt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:12

saffire schreef:
Veel mensen zeggen idd hetzelfde
Maar ik een slachtoffer die is nieuw,heb een mening punt

jij zeurt dat anderen mensen in hokjes stoppen etc. maar doet dit zelf veel feller dan anderen. Niemand die jou daaree in ene hokje stopt, dat is gewoon een vaststelling. Dus niet in de typische puber slachtofferrol kruipen (zoals vele deden tussen de 13-16), maar als je niet wilt in hokjes gestopt worden, moet je dat zelf ook niet doen.

oeps ik lees nu dat je blijkbaar 28 bent, komop :') ik ben 18 en dacht dat een over een 15/16-jarige ging :')
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 26-09-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:13

saffire schreef:

Maaktt da wa uit dan ?

Citaat:
Ik vraag me dus af kunnen mensen het niet meer handelen als je afwijkt van de meerderheid qua mening en acties.

Blijkbaar kan je de meningen en opmerkingen van anderen niet goed handelen. Je doet het echt zelf. Je zet jezelf al in zo'n hoekje en doet net alsof je heel speciaal bent. Dat ben je niet! Je hebt een combinatie van eigenschappen die je uniek maken. Er zijn zoveel mensen die paranormaal begaafd zijn of er in ieder geval wel in geloven, en wel meer mensen die niet Christelijk zijn, maar wel in een Christelijke omgeving wonen.

Als jij je raar aangekeken voelt, moet je contact gaan leggen met mensen die wel met jou mee kunnen praten en niet gaan zeiken over de mensen die er niet in geloven of niet respecteren. Dat is alleen maar verloren tijd en energie.

Dan kan je wel boos worden op iedereen hier, maar lees even het een en ander van jezelf terug. Potverdorie, je bent 28 jaar, waar maak je je druk om.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 26-09-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:14

Je zegt elke keer dat "er weer hetzelfde gebeurt" dat je "in hokjes word geplaatst". Dan kom je in mijn ogen slachtofferig over.

Wat wil je hiermee nu bereiken? Wat was het doel van dit topic?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:16

saffire schreef:

Maaktt da wa uit dan ?

Ik denk dat je jezelf op "een bepaald bankje" zet. Zelf ben ik iemand die nooit achter de massa aanloopt, vind het heerlijk aan de andere kant van de massa :') . Mensen waarderen mij daar juist vaak om en ik denk dat het bij mij zo loopt omdat ik de keuzes, standpunten en meningen van andere ook waardeer en kan volgen. Op het moment dat je die knop omgooit zal je helemaal niet op "een bepaald bankje" zitten maar op een heerlijke manier jezelf kunnen zijn zonder dat je last hebt van andere :j

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 16:27

oke jullie hebben je punt gemaakt
Het is wel.goed zo he

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:57

Misschien moet je eens stoppen met aan alles en iedereen verkondigen dat je anders bent. Ik denk dat mensen je dan sneller zullen accepteren.

Wat mij betreft, ik respecteer jou zolang jij mij respecteert. Iedereen mag doen wat hij/zij zelf wil, zolang je anderen maar geen pijn doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:39

Accepteer jezelf, dan zullen vele anderen je voorbeeld volgen....

(En dan heb je ook geen enkele behoefte meer om een dergelijk topic te openen namelijk)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:42

saffire schreef:
oke jullie hebben je punt gemaakt
Het is wel.goed zo he

Waarom mag jij wel je mening botweg geen en daarmee mensen mogelijk kwetsen maar is het ineens "wel goed zo"' als anderen dat veel fatsoenlijker doen over jou?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:44

Ik moet wel... Ik doe nu een opleiding in de zorg en werk later dus ook met jan en alleman. Vind dat ook niet erg hoor :D anders had ik die opleiding niet moeten kiezen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:49

In een bepaalde mate mag iedereen zijn zoals die wil, maar dan vind ik dat ik daar ook van mag vinden wat ik wil. Er zit geen vaste regel in waneer ik uitspreek of laat merken wat ik vind, soms wel, soms niet.. In bepaalde situaties kan ik heel begripvol zijn, in de andere heel bot..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:53

Het probleem met naar anderen wijzen en zeggen dat zij anderen niet accepteren zoals ze zijn, is dat.. op het moment dat jij dat doet, jij die persoon ook niet accepteert zoals hij/zij is.

Iedereen is zoals hij is, en speciaal. Iedereen is een optelsom van zijn ervaringen, kennis, emoties, etc.
En dus reageert niet iedereen hetzelfde als je over bepaalde onderwerpen praat, gelukkig maar, de wereld zou een bijzonder saaie boel worden als iedereen hetzelfde dacht.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:55

Drifter schreef:
Het probleem met naar anderen wijzen en zeggen dat zij anderen niet accepteren zoals ze zijn, is dat.. op het moment dat jij dat doet, jij die persoon ook niet accepteert zoals hij/zij is.

Iedereen is zoals hij is, en speciaal. Iedereen is een optelsom van zijn ervaringen, kennis, emoties, etc.
En dus reageert niet iedereen hetzelfde als je over bepaalde onderwerpen praat, gelukkig maar, de wereld zou een bijzonder saaie boel worden als iedereen hetzelfde dacht.

Zou een stuk minder saai kunnen zijn dan je denkt als iedereen hetzelfde huis, hetzelfde land en kerel zou willen, dezelfde auto... Denk dat de mensheid dan al lang niet meer bestond. :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:01

Ayasha schreef:
Zou een stuk minder saai kunnen zijn dan je denkt als iedereen hetzelfde huis, hetzelfde land en kerel zou willen, dezelfde auto... Denk dat de mensheid dan al lang niet meer bestond. :D

Hahaha! Zo had ik er nog niet over nagedacht, je hebt gelijk!
_/-\o_
Zie t al helemaal voor me trouwens, de arme man en vrouw die iedereen als partner wil, in de auto die iedereen wil hebben, op de vlucht voor de rest van de wereld.
Ik zeg, dit vraagt om een verfilming!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:03

"What would the world look like if everyone wanted the same man... Same car... Same house... And what would happen to the poor guy?"
Jep, ik zie ook wel voer voor een film. :j