Zomaar geld afgeschreven Bankgiro loterij. Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Zomaar geld afgeschreven Bankgiro loterij. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:31

Nee de eerste keer is gratis, daarna moet je betalen. Je bent niet opgelicht. Zo werkt dat met die mensen, niks is gratis namelijk ;) Dat geld ben je dus gewoon kwijt. Zo snel mogelijk opzeggen, dan is de 25 euro van aankomende week hopelijk de laatste. En de volgende keer beter lezen voordat je tekent en onthoudt daarbij dat niks gratis is, hoe mooi de verhaaltjes ook zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:34

Naar mijn weten heeft de Bankgiroloterij vaker acties met twee gratis loten en die kun je dan zelf stopzetten. Mij hebben ze gelukkig wel altijd verteld dat je automatisch meespeelt tot wederopzegging. Je behoort van hen wel ook een bevestiging gehad te hebben met welke lotnummers je meespeelt. Deze komt ook regelmatig via de mail, dus misschien dat je daar nog het een en ander terug kunt vinden.

Overigens is mijn ervaring met hun klantenservice erg positief (zij hebben bij mij wel eens geld afgeschreven na stopzetten, blijkbaar is mijn opzegging met hun afzegging gekruist) en dat is toen keurig opgelost. Ik zou ze dus gewoon even bellen, of, wat zij ook aanbieden, vragen of zij jouw bellen (ik geloof dat je dat via de site kunt doen).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:49

Ir111 schreef:
Storneren van incasso's van loterijen is meestal niet mogelijk. Wel direct een incassoblokkade laten aanbrengen zodat er in de toekomst niet geïncasseerd kan worden.

Jawel, maar de periode is veel korter dan bij andere bedrijven. Bankgiro kun je niet schriftelijk op zeggen. Je moet bellen! Krijg je nogmaals een aanbieding.. Allemaal onderdeel van een vertragingstactiek.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 15:56

Ik ga vanmiddag bellen en laat dan wel even weten hoe het is gegaan. Ik hoop in ieder geval dat ze niet moeilijk gaan doen over de ingeplande incasso van volgende week. Wil niet 50 euro kwijt zijn aan die onzin _O-

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:04

Ga er maar vanuit dat je 50 euro kwijt bent, sowieso die 25 die al afgeschreven is, en ik vermoed de aankomende incasso ook. Je hebt getekend, ze hebben gewoon recht op dat geld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:14

Zo werkt het niet met loterijen, geen geld op je rekening of incasso niet meer mogelijk dan stoppen ze gewoon:
Citaat:
4. De inleg van deelnemers aan de BankGiro Loterij wordt voorafgaand aan de maand waarin de desbetreffende trekking plaatsvindt, van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. Mocht het afschrijven niet lukken dan is BankGiro Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht in de maand van trekking nog minimaal één incassopoging te doen plaatsvinden. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kon worden deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was. De afschrijving van de inleg van de deelnemer geschiedt op grond van een daartoe door de deelnemer aan BankGiro Loterij N.V. verstrekte machtiging. Indien gedurende drie achtereenvolgende maanden om welke reden dan ook geen inleg van de door de deelnemer opgegeven bankrekening kan worden afgeschreven kan de BankGiro Loterij N.V. de deelname eenzijdig beëindigen. Indien de bank meldt dat incasso van het betreffende bankrekening met onmiddellijke ingang en definitief niet meer mogelijk is, wordt de deelname door de Loterij eenzijdig beëindigd. De deelnemer zal van de beëindiging schriftelijk (per normale post) dan wel per e-mail op de hoogte worden gebracht op het bij de BankGiro Loterij bekende adres.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:17

De automatische Sepa betalingen kan je niet meer zomaar zelf storneren.

Maar er worden door heel wat bedrijven op die manier vieze spelletjes gespeeld
Ooit eens gebeld over goedkoper energie.
Diegene deed een heel verhaal. Ik gaf aan dat ik geen interesse had. Maar hij bood aan om vrijblijvend alles op te sturen zodat ik het rustig thuis kon vergelijken. Het viel mij op dat hij afsloot met "zou ik dat voor u in orde maken".
Waarop ik gelijk vraag "en dan zit ik er gelijk aan vast zeker".
Toen was het even stil. Toen kwam het woord eruit. Ik had tot 7dgn NA dag tekening de tijd om af te zeggen per aangetekende brief.

Als ik ja had gezegd dan zat er wel gelijk een contract aan vast. Terwijl hij sprak over vrijblijvende informatie.
Gewoon walgelijk dat je altijd zo op je hoede moet zijn.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 16:19

Ik heb die incasso al geblokkeerd, dus zou niet weten hoe ze dan nog meer geld van m'n rekening af willen snoepen :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:21

SEPA incasso's kan een consument nog steeds laten storneren.. Bedrijven niet.. Die moeten dat van te voren aangeven ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 16:51

Nou, ik heb gebeld. Het viel me eigenlijk heel erg mee, ik kon me zo uitschrijven en er zou zelfs nog geld worden teruggestort. (voor het geval dat er volgende week nog 25 euro zou worden afgeschreven, boeken ze dat terug). En ik kreeg sowieso nog 15 euro teruggestort oid. Ga het in de gaten houden, maar gelukkig!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:04

Gewoon terug laten boeken, blokkeren en even bellen. Niks moeilijks aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:21

TS, bestel deze sticker en plak hem boven of onder je deurbel.
Ideaal! Sinds wij hem hebben hangen lopen de verkopers gewoon een deur verder. En als ze toch aanbellen blijf ik lekker op de bank zitten :)
Ik ben ook iemand die slecht nee kan zeggen, en mijn vriend moest dan vaak de deur dicht smijten omdat ik niet meer van de verkopers, collectes en jehova's af kwam :')

Afbeelding

Deze is ook leuk trouwens :P

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:23

Die heb je van loesje in de vorm van nee, geen reclame... (etc)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 20:24

Hahaha, leuk :') Goed idee! Alleen wij hebben nooit jehova's aan de deur en collectes wil ik nog wel eens wat aan geven. Dus dan moet ik eentje specifiek voor verkopers hebben :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:26

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 20:30

Oh dankje! Heb je daar een link van? :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:41

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:58

Ik wil er ook zoeen maar dan met een humoristische noot, die heb ik ook weleens gezien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:15

Als ik mijn rekeningnummer moet geven weet ik al genoeg. Dus ik zeg altijd overal nee op. Een lot koop ik wel anoniem in de winkel. En goede doelen geef ik wel contant in de collecte bus.

Gratis loterij of kranten bestaan niet.
Ja de eerste maand bijvoorbeeld, maar daarna moet je altijd opzeggen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 06:20

Gratis kranten krijgen we hier weleens bij de supermarkt, hoor. Dat durf ik nog wel aan.
Bij een wervingsactie loop ik uiteraard wel gewoon door.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:42

Cayenne schreef:
Gratis kranten krijgen we hier weleens bij de supermarkt, hoor. Dat durf ik nog wel aan.
Bij een wervingsactie loop ik uiteraard wel gewoon door.

Ja je krijgt dan een gratis krant.
Maar je kan dan ook vak kiezen (en daar gaat het om) dat je bijv. 2 maanden de krant gratis krijgt en daarna heb je dan een jaar abbo waar je dan bijv weer aan vast zit.

maar voor alleen die gratis krant in de winkel hoef je ook geen rekeningnummer of gegevens te geven.
Alleen als je dan daarna die 2 maand die krant gratis wil dan moet je gegevens geven

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:05

mag schreef:
Wij hebben deze http://www.goededoelensticker.nl/
Helaas word er toch nog vaak aangebeld door collectanten/verkopers die niet goed kijken.

En dan zelf ongevraagd een irritant filmpje afspelen met geluid. Die dan maar niet }:0