Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ben dus niets verplicht en dat vind ik wel fijn.
schoonfamilie woont verder weg en zo kunnen we ook wat langer blijven want we komen daar überhaupt niet zo vaak.
dat is voor m'n moeders kant van de familie kerst vieren. Eerste kerstdag ga ik met m'n vriend naar m'n oom, waar m'n vader en de rest ook zal zijn en dat vind ik oprecht gezellig! Maar met kerst jarig zijn

Wat waarschijnlijk betekend dat we de hele dag spelletjes doen, veel te veel eten en 2 kerstdiners
) maar op beide Christmas parties (11 en 18 December) na doen we ook niet veel. Met de Nederlandse kant van mijn familie hebben we vrijwel geen contact sinds mijn opa en oma zijn overleden (mijn moeder heeft geen goede relatie met haar enige zus), de Griekse kant (van mijn vader) van de familie viert niet echt kerst omdat dat daar niet erg gebruikelijk is en mijn schoonfamilie ook niet (Jehova's Getuigen).
Cadeautjes en gezellig samen eten doen we dan overigens wel. Sammie schreef:Ik heb dat altijd met oud en nieuw.. Beetje verplicht met mensen naar een klok zitten kijken hoe ie verspringt en dat allemaal opspringen, zoenen en vieze champagne drinken.. Ik kijk liever de hele avond cabaret
blijf het liefst gewoon thuis. We worden wel elk jaar door allerlei vrienden uitgenodigd en mn man wil daar graag heen. Ik blijf liever thuis maar mn man vindt het zielig voor mij als ik alleen thuis blijf, ook al is het mijn eigen keuze. Dus dan wil hij ook thuisblijven, maar ik vind dat weer zielig voor hem want ik weet dat hij liever biertjes en champagne gaat drinken bij de vrienden.
en uiteindelijk vind ik het altijd wel gezellig en de cabaret neem ik altijd op en kijk ik dan op nieuwjaarsdag 
meestal doen we smiddags wat voor onszelf en gaan we savonds wel ergens bij familie eten
maar niet bijzonder uitgebreid. Mn moeder en mn zusje koken en doen de boodschappen want die werken in het onderwijs en hebben dus vakantie