Meer Bokkers die kerst 'overslaan'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:02

Ik heb geen grote familie, maar hecht er veel waarde aan om dit te vieren met mijn familie.
En tot nu toe doet iedereen ook nog steeds mee

Om oud en nieuw geef ik weer niets.
Ja jippie, weer een jaar voorbij ( wat een feest...not).
Dus ik werk eigenlijk altijd met oud en nieuw

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Meer Bokkers die kerst 'overslaan'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:23

Mijn vader en stiefmoeder wonen in Duitsland en ik vier het eigenlijk nooit met hun. Niet omdat ik dat niet wil maar omdat hun altijd al plannen hebben en ik meestal ook. :') Ik ben dus niets verplicht en dat vind ik wel fijn.

Soms vier ik Kerst met Bokkers die anders alleen zitten, denk dat ik dit jaar ook weer een paar Bokkers uitnodig voor eerste Kerstdag.... :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:28

Mijn familie is een ster in het niet op de datum van kerst kunnen afspreken. Heb een broer die in de continudienst werkt en mijn moeder werkte als voorganger en moest dan zowel kerstavond als eerste kerstdag 's morgens de kerkdienst van haar gemeente voorgaan.
We kregen dus vaak verzoeken voor een zgn derde kerstdag oid. Ja sorrie, maar ik werk dan normaal gesproken (tenzij het een weekenddag is).

Daarom zijn we een laar jaae geleden op vakantie gegaan met kerst en hebben dat een jaar van te voren zo ongeveer al aangekondigd. Dat was heerlijk, alleen het is zo duur!

Verdwr hanteren we het principe dat we ten minste 1 van de 2 kerstdagen thuis zijn.
Of er dan een hele familie bij ons over de vloer komt maakt niet uit, wij reizen die dag niet. En dat wordt gerespecteerd.
En vorig jaar heb ik dus ook echt tegen mijn familie gezegd: ik vier kerst uitsluitend op de kerstdagen, niet op de zondag ervoor of de dag na kerst.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:07

Hier zijn we er nog niet uit wat we doen. Maar mijn voorkeur gaat uit naar kerst met z'n tweetjes.
Bij mijn vriend eten ze 1e kerstdag mer de eigen familie, en 2e kerstdag met hele familie van zijn vaders kant.
Bij ons thuis of 1e of 2e kerstdag.
Maar nu zitten we ook met 900 geiten die gemolken moeten worden, en als we dan naar alle diners gaan, zijn we iedere avond hartstikke laat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:08

Ik doe wel kerst, maar wij vieren oud en nieuw altijd met zn 2en. Ik ben geen nachtbraker en heb echt geen zin in visite tot 2 uur in de nacht of ergens heen te gaan tot zo laat. We blijven zelf wel op een maken er een gezellige avond van, kijken het vuurwerk wensen elkaar een gelukkig nieuwjaar zoals we dat vaker door het jaar doen want eigenlijk begint er elke dag een nieuw jaar :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:11

Ik wil graag maar mijn familie niet -O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:32

Hier is het al jaren eerste kerstdag bij mijn ouders en 2e kerstdag bij mijn schoonfamilie. Dat werkt prima :) schoonfamilie woont verder weg en zo kunnen we ook wat langer blijven want we komen daar überhaupt niet zo vaak.

Verder naar familie doen we niet. Voorheen nog wel naar oma's en nu soms nog wel naar mijn opa en oma aan mijn vaders kant maar die vinden het inmiddels ook allemaal te druk worden dus als we niet komen is t ook prima :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:47

Ik ben tweede kerstdag jarig en woon op mezelf, dus het hele spul komt bij ons dit jaar := dat is voor m'n moeders kant van de familie kerst vieren. Eerste kerstdag ga ik met m'n vriend naar m'n oom, waar m'n vader en de rest ook zal zijn en dat vind ik oprecht gezellig! Maar met kerst jarig zijn :n

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:16

Ik heb dus werkelijk totaal niks met kerst, maar toch ga ik verplicht alles af.. en uiteindelijk is het toch weer gezellig. Voordeel is dat mijn vriend Surinaams is en zijn familie bijna massaal naar Suriname is met de kerstvakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:23

Wij vieren thuis wel kerst. Ga alleen 2de kerstdag naar oma toe. En voor de rest blijf ik dus lekker thuis.

Niks geen gehaast. Gourmetten wel eerste kerstdag. Maar rest van de dag doen wij lekker ons eigen ding.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:23

Als ik 250% betaald zou krijgen dan mocht mijn familie er ook in stikken hoor :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:25

Mijn ouders waren jaren op vakantie. Enige wat ik dan deed was bankhangen, paardjes verzorgen en/of met een vriendin thuis gourmetten ofzo. Dit jaar zijn ze thuis maar verder dan 1x samen uiteten zal het niet worden en wat mij betreft hadden ze op vakantie mogen gaan. Dat verplicht 'samen zijn' en verplicht 'vrede op aarde we moeten het leuk maken' hoeft voor mij niet. Ik ga gewoon met iemand naar de bios en bij wijze van bij de mac eten als het aan mij ligt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:29

Mijn ouders liggen op 't moment in scheiding dus ik heb geen idee hoe we dat met de kerst gaan doen... Ik ging zelf net zo lief werken inderdaad, geen probleem.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:30

Nee totaal niet.. Ik kan mijn biefstuk niet missen! :9

Maar bij sommige snap ik wel dat kerst niks is.. Iets verplichten wat je niet eens leuk vind..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:35

Ik vind kerst zelf erg leuk en gezellig, maar ik kan er amper van genieten door inderdaad een 'rooster' van verplichtingen. En als de schoonfamilie het net hetzelfde plant als mijn familie, zie ik mijn vriend niet eens met de kerst :')

Ik hoop dat dat een stukje beter gaat zodra we samenwonen en samen beslissen waar we heen gaan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:39

Ik vind Kerst geweldig! *\%/*

Overal lampjes, lekker eten, lekker bij de paarden, even vrij van werk, hartstikke lief kinderkerstfeest in de kerk waar die kinderen al zo lang voor oefenen... GEWELDIG! *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:04

Ik geniet ook wel heel erg van de kerstdagen eigenlijk. Normaal ben ik ook echt wel de aanjager, zo rond deze tijd al druk met het kerstdiner bedenken enzo. En dit jaar voel ik er nog helemaal niks voor. Wel zin in kerst, maar niet om me uit te sloven, drukte maken enzo. Dus ik wacht rustig tot de rest dingen gaat voorstellen dit jaar :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:49

Ik denk dat kerst net als afgelopen jaar word... Dagje ouders en dagje schoonouders ;) Wat waarschijnlijk betekend dat we de hele dag spelletjes doen, veel te veel eten en 2 kerstdiners

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:20

Ik heb dat altijd met oud en nieuw.. Beetje verplicht met mensen naar een klok zitten kijken hoe ie verspringt en dat allemaal opspringen, zoenen en vieze champagne drinken.. Ik kijk liever de hele avond cabaret :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:27

Heerlijk vooruitzicht! Altijd dat verplichte gedoe! Pfff niks aan ik ga dit jaar op kerstavond en 2e kerstdag s avonds werken goede rede om mooi overal onderuit te komen! Ik werk trouwens in de gehandicapten zorg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:34

Wij slaan het niet zozeer over (dat is in Engeland ook wel bijna onmogelijk met al die gekte :+ ) maar op beide Christmas parties (11 en 18 December) na doen we ook niet veel. Met de Nederlandse kant van mijn familie hebben we vrijwel geen contact sinds mijn opa en oma zijn overleden (mijn moeder heeft geen goede relatie met haar enige zus), de Griekse kant (van mijn vader) van de familie viert niet echt kerst omdat dat daar niet erg gebruikelijk is en mijn schoonfamilie ook niet (Jehova's Getuigen).
Mijn ouders komen naar Engeland vanaf kerst tot Oudjaarsdag en mijn vriend en ik gaan met hun ergens een weekje naar een cottage :) Cadeautjes en gezellig samen eten doen we dan overigens wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:41

Sammie schreef:
Ik heb dat altijd met oud en nieuw.. Beetje verplicht met mensen naar een klok zitten kijken hoe ie verspringt en dat allemaal opspringen, zoenen en vieze champagne drinken.. Ik kijk liever de hele avond cabaret :')

Haha ik ook :+ blijf het liefst gewoon thuis. We worden wel elk jaar door allerlei vrienden uitgenodigd en mn man wil daar graag heen. Ik blijf liever thuis maar mn man vindt het zielig voor mij als ik alleen thuis blijf, ook al is het mijn eigen keuze. Dus dan wil hij ook thuisblijven, maar ik vind dat weer zielig voor hem want ik weet dat hij liever biertjes en champagne gaat drinken bij de vrienden.
Dus de conclusie is altijd dat ik toch maar mee ga :') en uiteindelijk vind ik het altijd wel gezellig en de cabaret neem ik altijd op en kijk ik dan op nieuwjaarsdag :+

Qua kerst, ik ben christelijk en actief in het kerkenwerk en bespeel muziekinstrumenten dus ben de weken voor kerst enorm druk met alles rond krijgen voor de kerstvieringen. Ik vind het heerlijk als ik dan na de kerkdienst op kerstochtend niks meer hoef te doen :') meestal doen we smiddags wat voor onszelf en gaan we savonds wel ergens bij familie eten :) maar niet bijzonder uitgebreid. Mn moeder en mn zusje koken en doen de boodschappen want die werken in het onderwijs en hebben dus vakantie :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-09-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:41

Hm ik sla kerst niet persé over maar ik begrijp heeel erg goed dat jullie dat wel doen. Jeetje wat een vreselijke kerst hebben jullie gehad :')

Mijn familie is totaal niet van de verplichte bezoekjes gelukkig. Wij als kinderen plannen meestal 1 gourmet avondje ofzo waarna we allemaal lekker aan een borrel gaan.

Mijn schoonfamilie is meer traditioneel. Bij de opa/oma van mijn vriend wordt 1e kerstdag altijd iedereen verwacht en dat is ook de hele dag. Vorig jaar was het best gezellig en het zijn hele lieve mensen die ook veel voor ons doen dus dan vind ik het niet zo'n probleem (al zou ik het fijner vinden als het gewoon een avondje was ofzo haha).

Werken kunnen mijn vriend en ik allebei niet aangezien ons werk gesloten is. (Kinderopvang en schildersbedrijf).

Ik vind jullie planning top, geniet er lekker van en voel je niet schuldig hoor. Andere mensen mogen niet zomaar jullie kerst invullen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:44

Het erge is dat ik wel echt een kerstmens ben, die stemming is heerlijk en de sfeer. Daarom ga ik ook zo graag werken, die mensen zijn oprecht blij.

Ik heb twee jaar geleden dus ook alles van kerst weggegooid. Door de verplichtingen zie ik zo tegen dat gezeur op dat ik mijn eigen huis niet eens versier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:47

Oud en Nieuw kan leuk zijn maar is vaak inderdaad onwijs overrated. Wij doen dit jaar een huisfeest zodat het ons in elk geval niet zoveel geld kost, uitgaan zie ik echt niet zitten want dan betaal je de hoofdprijs terwijl het waarschijnlijk alleen maar minder leuk is dan op een willekeurige avond. Als het goed is komen er dan ook 6 vriendinnetjes uit Nederland over, dat zou ik wel heel erg leuk vinden :D

Gourmetten is natuurlijk echt een hele Nederlandse traditie, maar wij doen het normaal nooit met kerst. Vorig jaar waren mijn vriend en ik in Nederland met de kerst en zijn we dus wel gaan gourmetten, want hij had er nog nooit van gehoord. Hij vond het prachtig en wil nu ook een gourmetstel, dus denk dat we dat dit jaar weer doen :')