Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:51

misschien ergens werken op een stal met inwoning.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:53

ik vind een beetje dat je teveel in de slachtoffer rol kruipt..
alsof het dorp of je ouders je in gijzeling hebben..

22 betekent dat je hoog in het jeugdloon zit..
ruim voldoende om na 1 maand al in een antikraak woning te gaan zitten en maakt niet uit waar als daar waar je nu zit het zo ellendig is..

stoeltje, tafeltje, matras op de grond, een 6e hands koelkastje en je kunt je eigen leven starten.

na twee jaartjes anti kraak wonen heb je dan voldoende om aan een eigen huurwoninkje met inboedeltje te gaan denken.. een jaartje doorsparen en dan ben je hoog bovenaan de gemiddelde wachtlijst.. ja niet van de populairste steden..

misschien 15 kilometer er van daan.. 50 euro heb je een fiets en 15 kilometer is een ruim half uurtje beetje doortrappen..

waar een wil is, is een weg.. en juist het feit dat je nog in jeugdloon valt, maakt het aantrekkelijk om je ergens aan te nemen..

productiewerk, kassen, kantoorbaantje, callcenter allemaal mogelijkheden voor een vrouw van je leeftijd.

het wordt je helaas niet op een presenteerblaadje aangeboden.. het dorp om je heen verandert niet omdat je je er niet thuisvoelt.. ook komt er morgen niet een kantoor dat 100 man zoekt..

je zult zelf dat plekje moeten zoeken.. of zelf die baan.

Ladybird

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 01:19

Heel eerlijk? Ik vind het nog wel meevallen wat die trekkers gedaan hebben, over 2 a 3 weken is dat wel weer bijgetrokken, en tja, die modderplas bij de hoek op de weg, ja dat hoort er bij, wegen op het platteland hebben dat :')

Meid, echt ga zoeken wat je leuk vind en genieten van het leven. Waar een wil is is een weg...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 01:19

fleurtjeuh schreef:
Dit dorp is niks voor mij.
Er zijn een paar open minded mensen, maar de rest is allemaal erg bekrompen. Ik vind het een lelijk dorp, ik wil hier heel graag weg, en heb daar vaak pogingen voor gedaan, maar helaas steeds met tijdelijk 'succes'.

TS je bent 22, je kunt gewoon gaan als je wilt.

Dat maaien is wat ruig gegaan idd, maar dat krijg je als ze zulk lang gras maaien en wat trekkersporen heb je er altijd wel bij. Een paar weken en je ziet het niet meer.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 01:39

Wat jammer dat je je woonplaats zo vervelend vind.
Ik snap het wel hoor. Heb ook een tijdje in een gehucht gewoond. Prachtig om te zien, maar om te wonen oersaai.

Wat ik je kan aanraden is misschien eens te kijken op yardandgroom.com

Daar staan heel veel banen in voor in de paarden sector. Tijdelijk werk, working student werk, vast werk. En het fijne is dat 9 van de 10 naast je salaris ook kost en inwoning aanbieden op de stal.

Als je dapper bent en het leuk vind kun je zelfs een tijdje naar het buitenland. Bijvoorbeeld Canada op den ranch. Of in zwitserland op een dressuur of springstal. Amerika is ook erg gaaf.

Zo ben ik in Zwitserland en USA/ South Carolina en Florida aan de slag gegaan in de paarden.

Het is hard werken soms, maar ook erg leuk werk.
En je kunt sparen omdat je geen huur etc hoeft te betalen. Dus je salaris kun je opsparen voor als je terug gaat. Of vanuit de ene plek naar de andere gaat.

Vriendin van mij doet het ook. Die werkt half jaartje in USA, dan eer 1,5 jaar in Zwitserland waar ze in de zomer heerlijk gaan zwemmen in de zee.

Tis misschien iets om over na te denken.

Je kunt me pb-en als je vragen hebt. Ik woon momenteel ook in Florida

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:51

Waar maak je je druk om? Maaien moeten ze ivm onderhoud. Heb je gezien hoeveel het geregend heeft de laatste tijd? En dan is het gek en lelijk dat er sporen in staan? Duuuuuh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:59

Dit soort dingen horen bij het platteland. Hier staan ook vakker trekkersporen na het maaien. Paar daagjes en dan zie je er niks meer van.

Als straks iedereen gaat oogsten (oogsttijd is al officieel begonnen) dan is het hier helemaal feest met modder op de weg.

Zo middle in the nowhere woon je niet hoor. Het is hier heel normaal om 15 a 20 km te fietsen. Veel klasgenoten gehad die zo ver weg kwamen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:02

Zo ziet ons weiland er ook uit nadat we de schapen eruit gehaald hebben gisteren en m'n vader er met de vrachtwagen in moest.
Niet leuk nee, hartstikke lelijk en vooral heel nat. Maar wat wil je er aan doen? Het heeft zoveel geregend dat ze niet eens meer kunnen wachten tot het wat droger is, want dat gaat toch niet meer gebeuren nu de zomer voorbij is.

Oh, en ik woon nog een stuk verder richting appingedam, en vergeleken met ons dorp is Woltersum gewoon groot. :=

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:05

Ik snap je frustratie van BBL, 'betaald krijgen en naar school'. Het was ook mijn idee. Helaas afgelopen jaren zijn de regelgevingen verandert waardoor een werkgever niet meer verplicht is de BBL'er volledig te betalen. Ik kreeg gelukkig nog stagevergoeding. Dat was helaas ook niet genoeg om van op mezelf te gaan, maar ik kon tenminste sparen.

Inmiddels ben ik na afronding school bij mijn vriend ingetrokken dus heb er bijna geen kosten aan. Inmiddels een baan, weliswaar niet in mijn afstudeerrichting maar hé ik heb tenminste een voltijd baan voor zolang als mijn contract nog duurt.

Tijdens je opleiding kun je altijd door blijven zoeken naar een andere BBL-plek waar je wellicht wel betaald krijgt. (tenminste bij mijn opleiding mocht je nog altijd switchen).

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:10

Nou ja hier om zou ik me niet te druk om maken. Bij ons rijd de gemeente (of is dat waterschap?) om de sloot schoon maken gewoon ons weiland in. Dikke banden sporen laten ze achter en de troep dumpen ze ook in het weiland... Maar zo langs de kant van de weg dat zie je zowat overal en niet alleen in Groningen :P Ik zou het asocialer hebben gevonden als ze in jullie weiland waren gereden maar dit is toch gewoon de grond van de gemeente. Volgend zomer zijn die bandensporen echt wel weg getrokken en bloeien er allemaal weer mooie plantjes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:23

Ik heb even in je berichten gezocht TS, maar je doet een opleiding in een sector (dieren) waar je weinig tot geen baankans hebt. Ik zou dat echt niet af gaan maken. Zonde van je tijd.

Gooi lekker het roer om, zo kom je nergens. Klagen helpt ook niks.
Ik ben afgelopen maand met dezelfde reden naar Utrecht verhuist, ik was klaar met dat poedersuiker dorp! Hoppatee. Ingeschreven bij de hoge school, kamer gezocht, lening aangevraagd. (doe een studie met een grote baankans)

En ik had ook lekker thuis kunnen blijven wonen hoor, had dan net zoveel reistijd naar school gehad als nu. (Utrecht is groot :') )

En weetje? Het is best zwaar af en toe maar wel heel goed voor je! Kop niet laten hangen!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:39

Gydja schreef:
Nou ja hier om zou ik me niet te druk om maken. Bij ons rijd de gemeente (of is dat waterschap?) om de sloot schoon maken gewoon ons weiland in. Dikke banden sporen laten ze achter en de troep dumpen ze ook in het weiland... Maar zo langs de kant van de weg dat zie je zowat overal en niet alleen in Groningen :P Ik zou het asocialer hebben gevonden als ze in jullie weiland waren gereden maar dit is toch gewoon de grond van de gemeente. Volgend zomer zijn die bandensporen echt wel weg getrokken en bloeien er allemaal weer mooie plantjes.

Dat is hier in NH net zo. Op die manier ben ik al heel wat fijne bermen kwijtgeraakt om in de mennen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:48

Jammer dat je na je buitenlandervaring nog steeds zo passief in het leven staat. Had gehoopt dat dat het een en ander zou veranderen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:20

Ik vind het nogal meevallen, sporen kunnen nog veel dieper... Grond kan zich onwijs snel herstellen.

En als je toch zo graag uit dat dorp weg wilt, gá. Op de een of andere manier moet dat toch lukken... En anders probeer het beste van die tijd te maken dat je er nog woont.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:31

Eerste deel van je verhaal is zo herkenbaar. Kom ook uit een klein dorp in Groningen, ook import, dus altijd het gevoel een buitenstaander te zijn.
Na school nergens een baan te vinden, dus op mezelf wonen zat er niet in.
Ik heb me ingeschreven voor een opleiding in Twente, heb een goedkoop 1 kamer flatje gevonden en met de stufi kon ik net rondkomen. Na de opleiding vrij snel een baan gevonden, en inmiddels woon en werk ik hier al weer 20 jaar.

Wel weer terug gegaan naar het "platteland", oftewel, een huis waar ik de paarden bij huis kan hebben, maar met een man, baan en auto is dat toch heel anders als wanneer je nog thuis woont. ;)

Zoek een leuke studie in een stad die je leuk lijkt. Is een hele stap, maar als ik jouw verhaal lees kun je er alleen maar op vooruit gaan. +:)+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:34

Waar een wil is, is een weg TS. Er zijn zat banen in Groningen die ook naar een studie willen. Maar je moet wel zelf willen.
Ook ik kom (van oorsprong) uit een gehuchtje, 30km vanaf Groningen. Totaal geen voorzieningen. Ik heb er 18 jaar met plezier gewoon, daarna verhuisd naar de stad. Hier een paar jaar gewoon en toen zijn we nog wat verder gegaan. Hoewel ik er met plezier gewoond heb, ga ik nooit terug! Op visite, prima. Maar weer wonen, nee.
Dus wil je weg TS? Ga eens informeren bij uitzendbureau's. Genoeg studentenbanen (spreek uit ervaring, lange tijd ook gedaan). Kamers worden altijd wel aangeboden.
En als Groningen niet je doel is, maar elders? Gewoon doen! Oriënteer naar een passende baan en studie. En ga gewoon. Je bent 22, alle mogelijkheden zijn open :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:54

Ik heb het idee dat je een schop onder je kont nodig hebt ts.
Ga ervoor, want hier blijven mokken en in zelfmedelijden verdrinken word je niet blijer van.
Kijk naar een andere studie en ga op kamers. Ga de stad in, verken de boel.
Ga er een tijdje tussenuit bijvoorbeeld door in het buitenland mee te lopen/te werken op een bedrijf.
Gooi alles om, want wat heb je te verliezen, zo te lezen kan het alleen maar beter worden!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:05

Na het lezen van je verhaal had ik echt van alles verwacht bij de foto's, maar jeetje wat overdreven zeg. Zoiets trekt snel weer bij hoor. Ik ga mee met wat MelanieB zegt, een schop onder je kont doet soms wonderen. Is verhuizen een optie, op kamers oid?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:18

MelanieB schreef:
Ik heb het idee dat je een schop onder je kont nodig hebt ts.
Ga ervoor, want hier blijven mokken en in zelfmedelijden verdrinken word je niet blijer van.
Kijk naar een andere studie en ga op kamers. Ga de stad in, verken de boel.
Ga er een tijdje tussenuit bijvoorbeeld door in het buitenland mee te lopen/te werken op een bedrijf.
Gooi alles om, want wat heb je te verliezen, zo te lezen kan het alleen maar beter worden!

Hier het zelfde.......denk zelfs dat er meer aan de hand is dan dat je je alleen niet fijn voelt in dat gehucht en het ziek zijn van het gemeentelijke onderhoud.
Je klinkt een beetje depri in mijn ogen en misschien is het dan goed om eens met iemand te gaan praten, een psycholoog bijvoorbeeld??

Het kan zo verhelderend zijn om eens met zo iemand in gesprek te gaan.
Alleen je boeltje pakken en dan maar ergens anders depri te gaan zitten wezen is vaak niet genoeg.
En helemaal geen schande hoor.....soms zit je hoofd gewoon in een laaghangende donkere wolk!!
Dat kan de beste overkomen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:32

Ik snap je wel..je bent eenzaam en jammer dat je ouders niet jouw hebben geholpen te integreren dan had je er bij mogen horen..

Nu is jouw eigen mooie plek vernield..

Kan je lid worden van bv een jongeren vereniging..bv kjv of zo??
Probeer iets leuks te gaan doen met desnoods vrienden via internet..een kennis heeft vriendinnen gemaakt via een forum dat heet mijn vriendin of zo..google eens

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:36

Ik vind het eigenlijk heel netjes van de gemeente dat ze de maaiwerkzaamheden pas in het najaar uitvoeren. Zo hebben inheemse planten een goede kans om zich te verspreiden en is er tijdens de bloei periode een goede plek beschikbaar voor vlinders, bijen etc.
Rietkragen worden overal nu wel zo'n beetje kortgewiekt en/of weggebaggerd. Dat heeft te maken met de schouw. Volgend jaar staan ze er gewoon weer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:40

elenaMM77 schreef:
ik vind een beetje dat je teveel in de slachtoffer rol kruipt..

Dat voel ik ook heel sterk TS. Er is enorm veel negativiteit in je bericht, alles is stom en lelijk en jij hebt geen kans om er weg te geraken.
Maar weet je, dat is eigenlijk gewoon grotendeels hoe JIJ dat beziet. Jij kijkt naar je wereld in een hele donkere bril. En die bril zou je even moeten afzetten. Jij denkt, het glas is al halfleeg. Nee, het glas is juist nog steeds halfvol. Je moet je eigen gedachten leren omdenken.
Die sporen? Dat is heel jammer ja. Maar, je kan ook denken: dit hoort nu eenmaal "op de boerenbuiten", dit is nodig, het komt door het regenweer, en bovenal, het verdwijnt snel genoeg weer vanzelf. Het is niet alsof ze een stuk natuur aan het wegnemen zijn.

Afgelegen? Voor jou klinkt 15 km van de stad misschien ver, maar velen waaronder ik leven op precies dezelfde afstanden. En weet je hoe wij dat benoemen? "Ja, we leven hier echt mooi en rustig. En als ik mijn auto neem, moet ik slechts 15 km rijden en ben al in een stadje!"

Niet wegkunnen? Onzin, je kan zeker wel weg. Maar je moet jezelf bijeenpakken. Je kan in een hoekje liggen kniezen, over hoe stom je dorp is, hoe stom de mensen, hoe stom dat je niet weg kan...Of je kan je schouders er onder zetten en werken aan je vrijheid. Ga je opties na, heb je die opleiding echt nodig of kan je evengoed op zoek naar een baan? Is er echt niets te doen in je buurt, of moet je gewoon naar buiten om mensen te leren kennen? Moet je het zien als "ik zit hier vast in een rotdorp", of "als ik dit doe en dat doe en ik focus me daarop, dan kom ik hier op termijn wel weg en het kan alleen maar beter".
Kop op, schouders recht, kont naar achter en tieten naar voor en gaan voor je leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:43

Wat betreft je wonen daar en het mokken erover. Heel cru, maar heel simpel:

A: of je geeft jezelf een schop onder je kont en doet er wat aan
B: of je accepteert de situatie en stopt met zeuren.

Klinkt misschien hard, maar ik denk dat je even een geode tik onder de bibs nodig hebt, want overall heb je nu weerwoord op, terwijl verhuizen echt niet onmogelijk is. Je bent oud genoeg om op jezelf te gaan, financieel is dat ook prima haalbaar. Je moet het alleen willen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:51

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude.

Wat een gezeur en gejank in die beginpost zeg. :) Ik dacht dat het een 15jarige was die postte... Maar dan lees ik ineens 22.... Zoek een baan in een provincie/dorp dat je wel leuk vindt en vertrek. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:58

Tja, het is even zonde van het stukje grond, maar daar zie je met een aantal maanden helemaal niets meer van :)
Over je verdere posts: ik heb je buitenlandtopics gevolgd en toen kroop je als snel in de slachtoffer/klaagmodus. Het is jammer dat je daar in blijft hangen. Je hebt de regie van je leven zelf in handen en je bent verdorie al dik in de 20. Wees een grote meid en laat je geluk niet van anderen afhangen. Wil je wat anders in je leven? Dan zul je daar zelf moeite voor moeten doen. Je kunt meer dan je denkt, maar dan moet je wel zelf die knop omzetten. Anderen gaan dat niet voor je doen.