De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:50

FloMax schreef:
Mensen die de behoefte hebben aan je buik te zitten alsof het een lieve lust is, en de constante vragen:
-Hoever ben je nu?
- Hebben jullie al een naam?
-Hoeveel ben jij aangekomen dan(Ja die heb ik echt meerdere malen gehad)
-Heb je de babykamer al af?
-Weet je al wat het word?
Enzovoorts, enzovoorts. En braaf beantwoord je keer op keer dezelfde vragen.

Verschrikkelijk al die mensen die uit belangstelling vragen hoe het met je gaat.. :Y) Laten we dat maar direct afschaffen. Na 9 maanden is het gewoon: 'Oh.. heb je een baby.. oké. Nou, zie je later!'

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:50

Ik zeg tegenwoordig gewoon dat ik niet weet wat het is, dan verwachten mensen ook niet dat je het ze gaat vertellen.

Vind het vreselijk irritant dat je schijnbaar ineens gemeengoed bent als je zwanger bent. Wildvreemden die je vanalles vragen over de zwangerschap, over de vader en ga zo maar door. Dat is prive!!

DaniellaF

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:56

Mijn nagels groeiden als een gek en ik had ineens een volle haardos? Viel na de bevalling ook weer even hard uit, dus was maar een heel tijdelijk voordeel.
Op de vraag of we al een naam hadden, antwoorden wij steevast met: Ja hoor, Bubba en Cletus, want we krijgen 2 jongetjes. (Het was stiekem gewoon 1 meisje :) ) Vooral mijn schoonloeder kregen we daar heerlijk mee op de kast :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:00

Liselot schreef:
Ik zeg tegenwoordig gewoon dat ik niet weet wat het is, dan verwachten mensen ook niet dat je het ze gaat vertellen.

Vind het vreselijk irritant dat je schijnbaar ineens gemeengoed bent als je zwanger bent. Wildvreemden die je vanalles vragen over de zwangerschap, over de vader en ga zo maar door. Dat is prive!!

Oh, wacht maar af. Dat wordt de komende jaren alleen maar erger.
Random strangers die horen dat ik single mum ben en die van alles willen weten over de omgangsregeling en het contact met mijn ex. Echt te brutaal voor woorden. :n

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:01

Ik heb diverse malen de vraag gehad "is het gepland"

Verschrikkelijk!!
Ben 31 heb een stabiele relatie en woon samen. (als ik nou 15 was nog op middelbare school zat en geen idee had wie de vader was..)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:05

Iris82 schreef:
Liselot schreef:

Oh, wacht maar af. Dat wordt de komende jaren alleen maar erger.
Random strangers die horen dat ik single mum ben en die van alles willen weten over de omgangsregeling en het contact met mijn ex. Echt te brutaal voor woorden. :n

Nog erger? -O-

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:05

Veel van die vragen, die herken ik echt ontzettend :')
En vooral dat aan je buik zitten.... >;) BLIJF AF! Het is mijn buik, niet opeens de jouwe.

Enige wat ik tot nu toe gevonden heb: niet meer de pil hoeven slikken die je eventueel kan vergeten en niet ongesteld worden.

Maar van rennen naar de wc, gevoel dat je incontinentie begint te krijgen tot elke ochtend overgeven (ja nog steeds met 20+3) en over alle andere kwaaltjes nog niet gesproken. Jippie!

O wacht, je wilde leuke verhalen toch? :+

Echt leuk is het niet, maar met de begrafenis van vriend zijn opa afgelopen zaterdag met condoleren:
Je geeft iedereen een handje en zegt netjes gecondoleerd, maar weet je hoeveel mensen er vervolgens over je buik wrijven?! Ook echt te veel mensen die ik niet ken! En vervolgens heel enthousiast (terwijl we naast de kist van opa staan) GEFELICITEERD! Dacht echt bij mezelf de hele dag "uuh ja dankje, maar ben hier nu echt voor het herdenken van opa. Is dat niet ff belangrijker?"

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:06

jojootje84 schreef:
Wat ik trouwens wel grappig vind is op de vraag: weten jullie al wat het wordt? Enkel ja te antwoorden. Die gezichten... tja dat is toch het antwoord op je vraag?!

Jah die doe ik ook vaak haha. Hier in Duitsland zijn ze over t algemeen slimmer. Die vragen vaak of je al weet wat je krijgt, een jongen of een meisje.
Met de naam idem, ik zeg gewoon ja...en als je dan van die nieusgierigen hebt die dan vragen ow ja, wat? Dan zeg ik standaard dat ik dat nog even voor mezelf houd...vinden ze ook niet leuk :P

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:11

Wat dacht je van de vraag (in een toch al dubieus restaurantje van de creepy eigenaar tijdens onze vakantie) 'hast du ein hobby' vriendlief wilde bijna serieus antwoorden en had niet Door dat de beste man doelde op mijn zwangerschap terwijl onze dochter 'pas' anderhalf is...

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:14

jojootje84 schreef:
Wat dacht je van de vraag (in een toch al dubieus restaurantje van de creepy eigenaar tijdens onze vakantie) 'hast du ein hobby' vriendlief wilde bijna serieus antwoorden en had niet Door dat de beste man doelde op mijn zwangerschap terwijl onze dochter 'pas' anderhalf is...

O my :')

Mijn vriend krijgt nu wel de hele tijd: ZO!! Jij kan nog raak schieten ook! Had ik nooit van je verwacht!
Of dat soort dingen :')
Vind ze zelf verschrikkelijk om te horen, maar hij vindt het helemaal prachtig -O-

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:16

Ik ben net 5 weken mama van de 2 e maar nu zeggen ze bij de baby ach wat is hij nog klein..... vreselijk wat verwacht je dan hij was 5 weken te vroeg ...( hoorde vandaag pas te komen ) en dan zie je ze verschieten.. en rood worden.. en zeggen ze vaak oh euh sorry sorry en weg zijn zemet hun rode kop is wel lache.. wand alles gaat prima maar ze weten zich dan geen houding te geven...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:16

Liselot schreef:

Je kan het ook zien als goed bedoelde interesse :)

Voordelen vond ik de hormonen hahahha, kwam met iedere
debiele bui die ik toen had wel weg, en dat lukt mij nu niet
meer :D :)) :+

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:17

Ik heb geen voordelen gehad.
Pre en postnatale depressie.

Nooit meer zwanger worden brrrrrrrrrrr

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:18

Voordelen hier : mijn haar was prachtig vol en pluisloos *\%/* , niet ongesteld inderdaad en zo heerlijk stabiel wb mijn hormonen :) . Normaal heul veel last van pms ik vond dat heerlijk!

Nadelen genoeg maar die plaats ik hier niet :D . Ben wel heel blij met mijn mannetje ! ( 5 weken geleden geboren ).

En hier heeft er niemand echt ( behalve mijn moeder en zusje maar dat mocht :D aan mijn buik willen zitten. Hij was ook niet zo groot.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:20

Jah als je zwanger bent, denken ze dat ze ineens alles kunnen zeggen ofzo...
Stom dat ze geen rekening houden met wat zwangerschapshormonen kunnen doen ~~}>

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:24

Voordelen:

Mensen staan ineens voor je op
Zijn gelijk ook erg behulpzaam
Mijn vriend doet echt álles voor me, zonder tegen te stribbelen :') ( :Y) )
Mijn humeur is een stukje stabieler (hoewel ik dat vorige zwangerschap toch wel meer had dan deze)
Ik hoef mijn buik niet meer in te houden
Ik kan strakke truitjes en jurken dragen
Als ik geen zin heb om af te spreken met vriendinnen, zeg ik dat ik te moe ben van de zwangerschap :o
Inderdaad die kattenbak niet meer doen. Ideaal!
Mijn haar valt niet uit tijdens de zwangerschap

Ik kan echt genieten van het groeiende wondertje in mijn buik! <3

Nadelen zijn er ook genoeg, maar aangezien dit een topic is over de voordelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:25

Voordelen.....hmmmmmm......
Hooguit dat je nagels mooi worden, maar daarna is het extra frustrerend als dat daarna weer gewoon prut is.
Wat dat betreft is dat eigenlijk ook een nadeel :+

Opstaan deed niemand aangezien ik tot op ht laatst gewoon in mijn normale jas paste.

Het enige echte voordeel is het eindresultaat geloof ik :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:29

jojootje84 schreef:

Ja of van dat is snel ongepland.. of ongelukje ?

Nee de bedoeling

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:34

Zomaar jouw buik aanraken?

Ik had haar vol bij d'r tieten gegrepen.

'Oh, ik dacht dat dat hier normaal was?'

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:37

De vraag of het gepland was kregen wij weleens bij de eerste. Toen we drie maanden samen waren kreeg ik Door problemen met de pil het advies om tijdelijk te stoppen...
dan komt de vraag wat gaan we doen aan anticonceptie? Alles om niet zwanger te worden? We waren 28, beide grote kinderwens en verder een stabiel leven... zagen het samen ook helemaal zitten. Dus het antwoord was: we zien wel waar het schip strand. Tja dat het schip zo snel strandde (1x ongesteld geweest) hadden we ook niet verwacht maar gepland in die zin dus zeker... mensen die ons echt goed kennen waren niet echt verrast.
maar schijnbaar mag iedereen je dat soort intieme vragen stellen als je zwanger bent...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:39

BloemBloem schreef:
Liselot schreef:

Je kan het ook zien als goed bedoelde interesse :)

Voordelen vond ik de hormonen hahahha, kwam met iedere
debiele bui die ik toen had wel weg, en dat lukt mij nu niet
meer :D :)) :+

Goedbedoelde interesse is dus echt alles wat je maar vragen kan over hoe de vader en ik dit gaan doen nu we niet meer bij elkaar zijn? Dat gaat gewoon niemand wat aan.
Hetzelfde dat de dame die mij een patatje verkoopt in de cafetaria niets te maken heeft met hoe ver ik ben

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:40

Ik zit nu op 26 weken maar nog maar weinig voordelen gezien hoor.
Ja dat niet meer ongesteld worden is wel heel erg fijn!!

Maar oh jou verhaal over dat dronken vrouwtje, geweldig..
Zoiets had ik met een vrouwtje die ik ken, haar dochter rijd paard bij mij.
Wat een overdreven gedoe zeg:P

Wat mij en mijn vriend ook altijd zo verbaasd is de verloskundige, elke controle hadden we tot nu toe een andere.. Wat een over anthosiast gedoe zeg!
Wij zijn zelf heel nuchter en dan zie je ze blij doen dat ze alles zien van de kleine..
Nou geweldig maar ik herken alleen het hoofdje, de armpjes en de beentjes hoor :P *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:43

Een hoop van die 'intieme' vragen komen voort uit oprechte interesse waar mensen mee in hun hoofd lopen.
Vaak zijn ze dan zelf ook al aan het nadenken over zwangerschap.
Ik beantwoorde ze dan doorgaans ook wel als het geen vreemde was.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:44

Liselot precies dat ja. Na tien winkels op je rondje shoppen wordt de vraag hoe lang nog wel wat eentonig en weet je wel dat je buik zo prachtig is....
alsof je alleen nog maar zwanger bent en geen normaal winkelend mens meer...

sizzle het zal vast goedbedoelde interesse zijn maar die is er totaal niet als je niet zwanger bent. Of dan durft niemand het meer te vragen...

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:45

Ik vind het niet zo erg dat mensen vragen hoelang ik nog moet. Eerlijk gezegd is dat ook 1 van de normaalste vragen die ik krijg...
De vraag of ik wel at, en zeker meer moest gaan eten vond ik wel het meest erge...of dat als je iets afslaat qua eten je gelijk te horen krijgt dat je het best kan hebben en toch echt wel goed moet eten voor de baby...mensen, waar bemoei je je mee >;) kan ik er wat aan doen dat ik me niet vol hoef te proppen en aan een normale maaltijd gewoon genoeg heb?