Secretaresses van Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:58

barbara28 schreef:
Lennox bedankt voor je reactie! het is inderdaad lastig, 800 euro is een hoop geld, maar ik denk dat ik het toch ga doen. De baan is erg leuk! en geld is ook niet alles. Hoewel ik het zuur blijf vinden :-( Goed te lezen dat het vaker voorkomt dat mensen zo inleveren. In mijn directe omgeving verklaren een hoop mij voor gek en zeggen ga lekker eventjes voor de WW (aangezien die hoger is dan het nieuwe loon), maar dat wil je ook niet en wie zegt dat ik straks nog steeds zo makkelijk aan de bak kom..

Je zou nog eens kunnen onderzoeken of het UWV het salaris wil aanvullen tot 100% van je WW. Geen idee hoor of ze dat doen ze doen dat in ieder geval wel als je vanuit een WW situatie een andere baan vindt die minder betaalt dan je WW.

Antgillya

Re: Secretaresses van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:13

Hoi iedereen,
leuke reacties lees ik hier!
Op dit moment studeer ik voor (juridisch) Secretaresse na mijn paan in de paarden te hebben gehad.
Ik zie veel kansen op de arbeidsmarkt alleen krijg ik nog erg veel afwijzingen door gebrek aan diploma en ervaring(mee bezig natuurlijk!!)
Ik hoop in de omgeving Den Helder binnenkort aan de slag te kunnen.
Tot nu toe bevalt de studie mij prima!
En de reacties hier op het forum klinken goed!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:41

MissYvette4u schreef:
Hier ook 1, zit een beetje van alles wat te doen op het moment.

Ik werk sinds 11 jaar bij een gemeente. (Heb in de jaren daar voor een opleiding Secretaresse gedaan.)
De eerste 9 jaar als vergunningverlener waarvan de laatste 2 jaar secretaresse van een afdelingsmanager. Ondertussen heb ik een avondopleiding Management Assistent gedaan.
Daarna 1,5 jaar als projectassistent.
Ik ben sinds juni 2015 terug op de vergunningenafdeling waar ik nu voor een groot gedeelte als afdelingssecretaresse werk (en voor een gedeelte weer voor de afdelingsmanager) en waar ik per 1 december as terug in de functie van vergunningverlener ga.

Vond mijn job als projectassistent helemaal geweldig en zou dat graag weer doen maar op het moment zijn er geen mogelijkheden binnen deze gemeente. Ben aan het denken om mijn droombaan elders te zoeken maar ik vind het solliciteren zo vreselijk %) ondanks allerlei trainingen krijg ik nog steeds black outs of zeg ik juist net dingen die ik niet wil zeggen :=

mag ik vragen of je ooit elders dan een gemeente hebt gewerkt? Ik ben benieuwd naar de verschillen met het bedrijfsleven aangezien ik vanmiddag een tweede gesprek bij een gemeente heb gehad en twijfel om de switch te maken naar een Gemeente.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:50

Ik ben 2 x zo oud, geloof ik :D

Opleiding directie Secrtaresse gevolgd en daarna 12 jaar gewerkt als directie secretaresse geworden bij verschillende nationale en internationale bedrijven in reclame wereld, sporttoestellen, gasbedrijf, facility management. 21 jaar geleden voor mezelf begonnen als ambtelijk secratis van diverse ondernemingsraden en pensioenfondsen.
En dat bevalt prima. Door mijn ervaring als directie secretareese heb ik veel kennis en ervaring met directie leden :D en verschillende bedrijfsculturen en dat komt goed van pas bij onderhandelingen met Bestuurders.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:21

barbara28 schreef:
mag ik vragen of je ooit elders dan een gemeente hebt gewerkt? Ik ben benieuwd naar de verschillen met het bedrijfsleven aangezien ik vanmiddag een tweede gesprek bij een gemeente heb gehad en twijfel om de switch te maken naar een Gemeente.

Jazekers, ik heb voor mijn huidige werkgever bij diverse bedrijven gewerkt. Zowel productie- als administratief werk. Mijn eerste baan bij een gemeente was parttime voor een termijn van 2 maanden. Toen vond ik mijn job bij mijn huidige werkgever. Mijn ervaringen met een gemeente als werkgever zijn goed! Goede arbeidsvoorwaarden, pgb, goed pensioen, flexibele werktijden, fulltime is 36 uur :D en vooral heel interessant om te zien (en mee te maken) hoe een gemeente werkt en in elkaar zit. Ik wist voorheen dus never nooit niet wat een rioolaansluitvergunning inhoudt, of een evenementenvergunning. Teveel onderwerpen om op te noemen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:32

Lennox schreef:
barbara28 schreef:
Lennox bedankt voor je reactie! het is inderdaad lastig, 800 euro is een hoop geld, maar ik denk dat ik het toch ga doen. De baan is erg leuk! en geld is ook niet alles. Hoewel ik het zuur blijf vinden :-( Goed te lezen dat het vaker voorkomt dat mensen zo inleveren. In mijn directe omgeving verklaren een hoop mij voor gek en zeggen ga lekker eventjes voor de WW (aangezien die hoger is dan het nieuwe loon), maar dat wil je ook niet en wie zegt dat ik straks nog steeds zo makkelijk aan de bak kom..

Je zou nog eens kunnen onderzoeken of het UWV het salaris wil aanvullen tot 100% van je WW. Geen idee hoor of ze dat doen ze doen dat in ieder geval wel als je vanuit een WW situatie een andere baan vindt die minder betaalt dan je WW.

Nope dit zal niet gebeuren *(gewerkt bij UWV)*

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:53

Maar wat voor gevoel ervaar je dan bij die ene persoon? Werk je nauw met hem/haar samen of is het een collega van een andere afdeling? Ik zou dat niet zomaar afketsen. Mijn gevoel over een persoon klopt namelijk niet altijd. Geld vind ik namelijk wel een big issue. Wellicht de baan aannemen en verder kijken naar een andere baan.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:45

Hier ook een secretaresse!
Ik werk sinds een tijdje fulltime als office manager bij een bedrijf in de scheepvaart. Heb het er erg naar m'n zin en geen dag is hetzelfde. :D

Wat vinden jullie het leukste aan jullie baan? :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:07

Vanessa24 schreef:
Maar wat voor gevoel ervaar je dan bij die ene persoon? Werk je nauw met hem/haar samen of is het een collega van een andere afdeling? Ik zou dat niet zomaar afketsen. Mijn gevoel over een persoon klopt namelijk niet altijd. Geld vind ik namelijk wel een big issue. Wellicht de baan aannemen en verder kijken naar een andere baan.

Het is een stadsdeelsecretaris. Er werd aangegeven dat ik er goed tegen moet kunnen als er af en toe onredelijk tegen je werd gedaan en er zijn in een jaar tijd al drie secretaresses vertrokken. Dat geeft toch een beetje te denken :-) Aan de andere kant, ik probeer al jaren bij de Gemeente "binnen te komen" maar dat is lastig als je uit het bedrijfsleven komt. Mijn ervaring is dat zij liever mensen uit de non-profit hebben. En nu dat dus eindelijk gelukt is...ik vind het heel lastig hoor. Mijn voorkeur heeft de minder betaalde baan, maar ik reed gisteren rond vijf uur die kant op en zag het verkeer de andere kant (mijn kant dus straks) en dat stond helemaal vast :-( Dat wordt dus treinen en die verbinding is niet optimaal. Speelt ook wel mee. ( de gemeente is ook met de trein, maar hele goede verbinding)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:45

Wanneer er drie mensen in een jaar vertrekken dan kan dat wel een teken aan de wand zijn. Dus kort gezegd: gemeentebaan met een draak van een collega, met een goed salaris en een goede reistijd. Of een andere leuke baan met een veel mindere salaris en een langere reistijd zonder optimale openbaar vervoerverbinding..... Hmmm dat is inderdaad een lastige. Persoonlijk vind ik een korte reistijd heel belangrijk, ik heb naast mijn werk ook andere dingen te doen waar ik waarde aan hecht en waarbij het fijn is om snel naar thuis te zijn. Zoals ik zal zei is geld voor mij ook zeer belangrijk. De gemeentebaan kun je zien als een mooie opstap naar een andere baan binnen de gemeente. Ik weet niet hoe dik je huid moet zijn, maar als je aardig wat kan incasseren dan is dit wellicht geen slecht begin.

Persoonlijk zou ik voor de gemeente gaan. Die ene onredelijke collega... Wat raar dat er eigenlijk word gezegd dat je daar maar tegen moet kunnen, want hem erop aanspreken gebeurt dus blijkbaar niet. Of hij doet er niets mee... Tja eerst ervaren hoe onredelijk hij is. Ik zal zo'n collega niet gelijk als reden opgeven om een baan te laten schieten. Wanneer ik onredelijk wordt behandeld, dan heb ik wel haar op mijn tanden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:19

Zeker weten!! mijn huidige baan is op 4 km van huis. Ik ga op de fiets. Hecht hier ook onwijs veel waarde aan. Vind dat heel fijn en zou bereid zijn salaris te laten schieten om weer zo dicht bij te kunnen werken :-) Helaas zijn er in mijn woonplaats weinig banen te vinden.

De persoon is niet mijn collega maar een hoge wethouder voor wie ik kom te werken. Ik heb haar ook ge-googled en daar komen niet zulke fijne dingen uit. Onder andere dat de OR haar wil aanpakken vanwege wangedrag.

ik ben bang dat ik niet zoveel incasseringsvermogen heb, dus zoals ik het nu zie, bel ik morgen op dat ik de baan laat schieten :-)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:41

O, dan is mevrouw iets meer dan af en toe onredelijk. Als je incasseringsvermogen niet groot is zou ik daar ook niet voor kiezen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:46

Baan inmiddels laten schieten :-) en dat voelt best als een opluchting :-) De baan bij de zorgorganisatie ook afgezegd en daar toch wel een dubbel gevoel over. Het was niet eens zozeer het salaris wat een klap terug was, maar vooral de reisafstand (1 uur en een kwartier van deur tot deur) en in een niet zo n fijne buurt van AMsterdam (moet met openbaar vervoer, met de auto alleen maar file s). Wel jammer, want het leek me daar wel erg fijn werken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:53

Hier ook een . Ik heb na de opleiding directie secretaresse de opleiding management assistente gedaan en werk inmiddels alweer 9 jaar als management assistente. Veelzijdig, veel vergaderingen , afwisselend en nog steeds leuk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:36

Ik heb gelukkig nu mijn baan ook dicht bij huis en ik wil graag een eigen huisje in de woonplaats waar ik nu ga werken :D Morgen beginnen *\o/*

Barbara ik hoop dat er snel iets leuks voor je komt :(:)

Fairytale wat ik het leukste vind aan het werk als secretaresse is de veelzijdigheid :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:40

Winsel, fijn he dicht bij huis! vind ik heel wat waard hoor!

Ik hoop ook dat ik snel iets leuks vind! Gisteren een tweede gesprek gehad bij het AMC, super leuk gesprek! ik hoop dat dat hem wordt! En gisteren een brief van een gemeente voor een uitnodiging volgende week, bestuurssecretaresse. Lijkt me ook heel leuk alleen is dat voor 36 uur en het AMC voor 24 uur. 24 uur heeft mijn voorkeur :-)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:53

barbara28 schreef:
Winsel, fijn he dicht bij huis! vind ik heel wat waard hoor!

Ik hoop ook dat ik snel iets leuks vind! Gisteren een tweede gesprek gehad bij het AMC, super leuk gesprek! ik hoop dat dat hem wordt! En gisteren een brief van een gemeente voor een uitnodiging volgende week, bestuurssecretaresse. Lijkt me ook heel leuk alleen is dat voor 36 uur en het AMC voor 24 uur. 24 uur heeft mijn voorkeur :-)

Haha wat grappig. Ik heb die vacature ook voorbij zien komen, collega van me (tijdelijk contract dat niet verlengd wordt) heeft er ook op gesolliciteerd. Spannend! Hoop dat het wat wordt voor je!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:09

Lennox, wat grappig!! zit je collega ook nog in de race?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:38

Nee, ze heeft uiteindelijk hier intern bij een andere afdeling weer een klus gekregen geen concurrentie dus :D!! Heel fijn voor haar natuurlijk want eigenlijk zou ze per 1 november moeten vertrekken. Wanneer hoor je wat?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:50

ik ben gisteren gebeld door de PZ dame, zij wilde weten hoe ik het tweede gesprek ervaren had en wilde meegeven dat de professor in het buitenland zat en ze pas volgende week terugkoppeling kan geven. Dat werd overigens in het tweede gesprek ook aangegeven (dat hij deze week in het buitenland zat). Ik ben heel benieuwd! Met mij waren er nog twee andere dames op gesprek geweest, dus 1 op die kans denk ik maar!

Ik heb dinsdag het gesprek bij een Gemeente als bestuurssecretaresse, dus ik hoop voor die tijd iets van gehoord te hebben, spannend!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:50

Kan mijn reactie niet verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Nickyyyy op 16-10-15 09:52, in het totaal 2 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:51

Ik ben Bo, 25 jaar en ben ook een secretaresse. In een automotive bedrijf. Wij verzorgen de werkplaats apparatuur voor garagebedrijven.

Erg leuke wereld.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:25

Spannend dus nog even! Wel netjes dat ze je nog even gebeld hebben om te informeren hoe je het gesprek hebt ervaren en om aan te geven dat je nog even moet wachten.

Ik vond de automotive branche ook erg leuk Bo! Ik heb een paar jaar voor de Verenigde Opel Dealers Nederland gewerkt. Geen apparatuur maar voornamelijk belangen behartigen van dealers en in overleg met de importeur. Bijzondere wereld, helemaal als er een nieuw model werd geïntroduceerd!

Ik heb trouwens in verschillende branches gewerkt. Bij een groot facilitair bedrijf, automotive, overheid (waterschap en provincie), Landelijke huisartsen vereniging, schadeverzekeringen, zorgverzekering, vastgoed en pensioenfondsen, ICT, reintegratiebureau, universiteit...volgens mij vergeet ik nog wel wat. Ik heb ook zoveel kunnen doen omdat ik een tijd gedetacheerd heb gewerkt. Hoe zit dat bij jullie? Zijn jullie wel branchetrouw gebleven of ook een hoop gewisseld?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:10

welkom Bo, lijkt me ook leuk, een automotive bedrijf!! ook hier in verschillende branches gewerkt, wel vaak in het vastgoed, maar ook in de detailhandel, bouwbedrijf, private belegger etc. Ik ben niet echt branchetrouw, dat is ook het fijne van secretaresse vind ik, wij kunnen ons kunstje overal in elke branche vertonen. Momenteel wil ik wel graag de switch maken naar non profit. Ik ben de zakelijke dienstverlening een beetje beu en voel mij prettiger in een maatschappelijk georiënteerde omgeving.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:52

Hiervoor heb ik in de transport gewerkt. Alleen maar mannenwerelden dus haha