Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaikman schreef:Wauw, ik had dit topic een beetje weggeduwd, het kwam wat dichtbij en greep me naar mijn keel. Dat in combinatie met schoolexamenstress zorgde voor het negeren ervan![]()
Wat een eer dat ik vernoemd word in de BNB, bedankt!
Ik vind het zo ‘fijn’ dat er mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen, dat ik dus niet de enige ben die alles op zo’n manier bekijkt. Mioux, bedankt voor je bericht! Het lijkt me heel zwaar om naast het voelen van je eigen verdriet ook nog de rots voor je familie te moeten vormen. Je komt over als iemand die heel goed weet wat je voelt en hoe je daar het beste mee om kan gaan. Daar heb ik respect voor! Langzaamaan worden de verhalen over mijn vader aan andere mensen langer en durf ik meer en vaker te zeggen hoe ik over zijn overlijden, maar ook over zijn leven en zijn rol in mijn leven, denk. De plek voor het gemis en verdriet is bezig zich te creëren. Dank je wel voor je lieve berichtje!
Mloei schreef:Heel mooi geschreven. Aangrijpend en herkenbaar.
Mijn vader is twee jaar geleden overleden aan nierkanker, uitgezaaid in de lever en longen. Binnen acht weken was hij er niet meer. Ik was toen 22.
Ik herken heel veel wat je schrijft, maar door je woorden heen merk ik dat je een ontzettend krachtig persoon bent. Je gaat het redden! En bij een krachtig persoon hoort ook af en toe huilen/het even niet meer zitten. Laat dat lekker toe.
Mioux schreef:De periode erna word je meer geleefd als dat je leeftin die periode had ik het nog allemaal niet zo door en besef. Ik had kort ervoor net een relatie breuk en erna dus de laatste moeilijke periode van mijn vader die aftakelde en overleed. Pas toen ik mezelf toeliet om alles te voelen, en het best oke is om ook eens goed te huilen en te praten, pas toen besefte ik wat er gebeurd was. Iedereen ging het iets beter en toen pas liet ik mij gaan
. In die periode was er veel up en down en moe en kwam alles eruit. Maar juist dat heb je even nodig... al rouwt ieder op zijn of haar manier. Maar hoe langer je het uitstelt, hoe langer je jezelf af schermt voor het een plekje te geven.
Ik zeg altijd maar, de tijd verminderd t gemis en de pijn eigenlijk niet, maar het maakt wel plaats om steeds meer en meer ook aan de fijne momenten te denken en te lachen.