Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Ik had ooit een godsdienstlerares die mevrouw Benedictus heette... Do I need to say more?
ruitje schreef:Ik kan er een soort van respect voor hebben en jaloers zijn op het feit dat je zo in iets kan geloven, zo vol van iets kan zijn, dat je wil dat andere mensen dat ook kunnen ervaren.
Het moet mooi zijn om zo te kunnen geloven denk ik dan....
Soms zou ik willen dat ik kón geloven, maar dat kan ik nu eenmaal niet.Iris82 schreef:Ik vind het jammer dat mensen zo aan de deur moeten komen. Vooral ook omdat je vaak zo onaardig moet zijn om van ze af te komen.
Hier komen twee stokoude Jehova's langs. En ik krijg het gewoon niet voor elkaar om ze af te poeieren. Ze blijven trouw iedere drie weken komen.
ruitje schreef:Ik kan er een soort van respect voor hebben en jaloers zijn op het feit dat je zo in iets kan geloven, zo vol van iets kan zijn, dat je wil dat andere mensen dat ook kunnen ervaren.
Sammie schreef:Ik meen dat in een ander topic al reeds ontkracht was dat Jehovas (die van deur tot deur gaan) helemaal niet beginnen met wij komen god of Jezus brengen dus al die grappige reacties ten spijt hier over waar te zetten zijn mooi maar onwaarschijnlijk zeker uit tweede hand!
. 

Citaat:Je bent nooit aanhanger van iets waar je volledig vertrouwen in hebt. Niemand zal fanatiek lopen beweren dat morgen de zon opkomt. Ze weten dat hij morgen zal opkomen. Wanneer mensen fanatiek zijn toegewijd aan politieke of religieuze overtuigingen, of andere soorten dogma's of doelen, dan is het altijd zo dat deze dogma's of doelen aan twijfel onderhevig zijn.
Uit : Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert m. Pirsig. p.137

tamary schreef:ruitje schreef:Ik kan er een soort van respect voor hebben en jaloers zijn op het feit dat je zo in iets kan geloven, zo vol van iets kan zijn, dat je wil dat andere mensen dat ook kunnen ervaren.
Ik zie eerder wat in deze verklaring :Citaat:Je bent nooit aanhanger van iets waar je volledig vertrouwen in hebt. Niemand al fanatiek lopen beweren dat morgen de zon opkomt. Ze weten dat hij morgen zal opkomen. Wanneer mensen fanatiek zijn toegewijd aan politieke of religieuze overtuigingen, of andere soorten dogma's of doelen, dan is het altijd zo dat deze dogma's of doelen aan twijfel onderhevig zijn.
Uit : Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert m. Pirsig. p.137
Verder is religie imho een externe set regels die bij overtreding schijnbaar ergens in de toekomst straf oplevert en waardoor het erg uitnodigt om met de regels te rommelen (komt nog eens het goedmaken met paar gebedjes bij). Niet een intern kompas waarbij smokkelen meteen slecht voelt en zichzelf straft.
En al die mensen die "namens" God spreken, mensen die op begrafenissen de kerkdienst doen en vertellen hoe goed de overledene geleefd heeft en dat God dat heeft gezien. Nog erger: al die mensen die namens God oordelen ("God vindt dit, God vindt dat..."). Sammie schreef:Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg..geen reden tot onbeschoftheid of lompe stickers ( zeler die van die penis.. echt die vergelijking gaat nergens over). zoiets maakt je geen haar beter dan waar je hen van beschuldigd.