"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:53

Hier in de stad loopt een lief vrouwtje die heel netjes vraagt of ze je het evangelie mag aanbieden. Ik antwoord altijd Nee dank u wel, en dan is het gelukkig ook gelijk klaar.

En een tijdje geleden had ik mormonen aan de deur daar heb ik nadat ik vertelde dat ik geen interesse had nog heel leuk mee staan kletsen omdat ze een foto in de gang zagen van de mormoonse tempel in Salt lake city. Ze vonden het wel gaaf dat ik daar geweest was en dus ook wel wist waarom ze aan de deur kwamen.

Gnome

Ik vind ze bloed irritant en dat krijgen ze dan te horen ook. Bah!

FloMax

Mijn hele schoonfamilie is (redelijk zwaar) gelovig.
Mijn vriend en ik zijn de enigen die niet naar de kerk gaan.
Ik vind het heel vervelend geworden, en dat meen ik echt, dat het zowat door mn strot word geduwd.
Je moet dit, je moet dat, God vind zus, God vind zo.
En dan alle andere geloven 'slecht' praten (zoals boedisme). Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.
En sinds ik meerdere kerkgangers heb leren kennen, valt me 1 ding op: Het vooroordelen, oordelen en beoordelen van de mede-mens, die niet in hun plaatje passen (homo-seksuelen, mensen met tattoo's zoals ik, etc).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:55

Ik vind het jammer dat mensen zo aan de deur moeten komen. Vooral ook omdat je vaak zo onaardig moet zijn om van ze af te komen.

Hier komen twee stokoude Jehova's langs. En ik krijg het gewoon niet voor elkaar om ze af te poeieren. Ze blijven trouw iedere drie weken komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:56

Ik meen dat in een ander topic al reeds ontkracht was dat Jehovas (die van deur tot deur gaan) helemaal niet beginnen met wij komen god of Jezus brengen dus al die grappige reacties ten spijt hier over waar te zetten zijn mooi maar onwaarschijnlijk zeker uit tweede hand!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-09-15 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:57

MarlindeRooz schreef:
Ik had ooit een godsdienstlerares die mevrouw Benedictus heette... Do I need to say more?

Hebben wij op dezelfde school gezeten?! Vond haar niet zo heel erg.....o

Ik heb er gelukkig zelf weinig last van; kon ze weinig/niet tegen of word niet aangesproken. Ik zou vooral de tweede situatie heel vervelend vinden en ik geloof dat ik dat ook ergens op school aan zou kaarten. Ik neem aan dat een school daar niet mee accoord zou gaan, zoiets in studieruimtes. Of er is daar een docent die heeeeel ver buiten z'n boekje gaat....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:59

Ik kan er een soort van respect voor hebben en jaloers zijn op het feit dat je zo in iets kan geloven, zo vol van iets kan zijn, dat je wil dat andere mensen dat ook kunnen ervaren.

Het moet mooi zijn om zo te kunnen geloven denk ik dan....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:00

Geloof maakt zoveel kapot. Daarom geloof ik niet en hoeft het van mij ook niet.
Als anderen geloven; prima. Waarin zal me een worst wezen, maar dat hoef je mij niet aan te bieden.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:02

ruitje schreef:
Ik kan er een soort van respect voor hebben en jaloers zijn op het feit dat je zo in iets kan geloven, zo vol van iets kan zijn, dat je wil dat andere mensen dat ook kunnen ervaren.

Dat denk ik ook vaak. Of dat het mooi is dat je niet bang bent voor de dood omdat je dan bij God komt. :) Soms zou ik willen dat ik kón geloven, maar dat kan ik nu eenmaal niet.

Voor degenen die opmerkingen maken over de studieruimte: ik zou niet weten bij wie ik daarvoor moest zijn, ik studeer aan een universiteit en ik weet eigenlijk alleen contactpersonen die over studievoortgang en dergelijke gaan.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:03

Iris82 schreef:
Ik vind het jammer dat mensen zo aan de deur moeten komen. Vooral ook omdat je vaak zo onaardig moet zijn om van ze af te komen.

Hier komen twee stokoude Jehova's langs. En ik krijg het gewoon niet voor elkaar om ze af te poeieren. Ze blijven trouw iedere drie weken komen.

Ik vind het ook naar om zo vervelend te moeten reageren... Maar inderdaad, anders kom je gewoon niet van ze af :(

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:03

ruitje schreef:

Mee eens.... Ben soms lichtelijk jaloers hoeveel steun mensen uit hun geloof kunnen halen.

Het is alleen niks voor mij... Ik voel me ontzettend ongemakkelijk bij een kerkdienst, ik hoor er gewoon niet.

Als het geloof een keer ter sprake komt in een gesprek wil ik er prima over discussiëren, ben benieuwd naar wat mensen dan geloven etc. Maar aan de deur komen vind ik echt te ver gaan. Aanspreken op het station vind ik dan nog niet eens zo heel vervelend, gewoon vriendelijk blijven en zeggen dat je geen interesse hebt en ze laten je met rust.
Sommige mensen reageren hier wel ontzettend overdreven zeg, 'ze' zijn ook maar mensen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:05

Sammie schreef:
Ik meen dat in een ander topic al reeds ontkracht was dat Jehovas (die van deur tot deur gaan) helemaal niet beginnen met wij komen god of Jezus brengen dus al die grappige reacties ten spijt hier over waar te zetten zijn mooi maar onwaarschijnlijk zeker uit tweede hand!

Daar zeg je wat. Ik heb een keer mensen aan de deur gehad, ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar ze waren heel vriendelijk en zo weer weg, zonder zeuren. Pas toen ik de deur dicht gedaan had en op het kaartje keek, wat ik gekregen had, viel het kwartje pas.
Ik voelde me dus best een beetje "bedonderd", omdat ze niet zo'n duidelijke uitspraak gedaan hadden, zoals je altijd hoort :').

Ik ben niet gelovig en wil me ook niks opgedrongen krijgen. In de stad staan weleens van die mensen, waarbij het wel duidelijk is, die ook kaartjes en foldertjes geven. Maar dat vind ik niet irritanter* dan de krant-/verzekering-/goede doelenverkopers die op de andere hoeken staan.

Edit: uitspraakfoutje
Laatst bijgewerkt door Niobe op 20-09-15 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:05

Mijn schoonvader staat op de zwarte lijst van Jehova getuigen.
Dat komt door dat hij ze binnen uitnodigd en met ze gaat bidden.
Mijn schoonvader is baptist.
Dat lijken ze niet zo okay te vinden :')

Jehova getuigen beginnen het gesprek eigenlijk altijd met een vraag. En dan laten ze je de boekjes zien van de wachtoren.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:06

Afbeelding

zegt wel voldoende denk ik zo :Y)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:08

mirtedl schreef:
[ Afbeelding ]

Voor iedereen met een Jehova-probleem: plak het op je voordeur. :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:10

Ik heb precies hetzelfde... Ik vind het dan ook zo 'rot' als er lelijk gedaan word tegen Jehova's enzo. Kijk die van de Oxxio komen aan je deur om wat aan je te verdienen. Maar een Jehova komt omdat ze denkt dat JOUW leven er beter van word als je ook gelovig word. Die mensen staan er voor jou....

Maargoed, na 3 keer in de week zou het mij ook iets gaan irriteren. Of ik zou het zien als een teken van God :+

Ik kan gewoon niet geloven in een God op de manier waarop de kerk dat wil, al lijkt het mij heerlijk en een stuk zorgelozer...
Laatst bijgewerkt door ruitje op 20-09-15 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:11

mirtedl schreef:
[ Afbeelding ]

Hier ga ik sowieso een bordje van laten maken als we straks ons eigen huisje hebben :') _O- _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:12

ruitje schreef:

Ik zie eerder wat in deze verklaring :
Citaat:
Je bent nooit aanhanger van iets waar je volledig vertrouwen in hebt. Niemand zal fanatiek lopen beweren dat morgen de zon opkomt. Ze weten dat hij morgen zal opkomen. Wanneer mensen fanatiek zijn toegewijd aan politieke of religieuze overtuigingen, of andere soorten dogma's of doelen, dan is het altijd zo dat deze dogma's of doelen aan twijfel onderhevig zijn.
Uit : Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert m. Pirsig. p.137

Verder is religie imho een externe set regels die bij overtreding schijnbaar ergens in de toekomst straf oplevert en waardoor het erg uitnodigt om met de regels te rommelen (komt nog eens het goedmaken met paar gebedjes bij). Niet een intern kompas waarbij smokkelen meteen slecht voelt en zichzelf straft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:12

Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg..geen reden tot onbeschoftheid of lompe stickers ( zeler die van die penis.. echt die vergelijking gaat nergens over). zoiets maakt je geen haar beter dan waar je hen van beschuldigd. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:16

Geen last van. Neem er rustig even de tijd voor. Gewoon over Henoch beginnen. (kortste bijbelboek) Als je aangeeft dat je best 64 jaar met God zou willen wandelen maar je nog geen uitnodiging hebt gehad en je baas ook niet zolang verlof geeft zien ze je als kansloze missie en zijn ze weg.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:16

tamary schreef:
ruitje schreef:

Ik zie eerder wat in deze verklaring :
Citaat:
Je bent nooit aanhanger van iets waar je volledig vertrouwen in hebt. Niemand al fanatiek lopen beweren dat morgen de zon opkomt. Ze weten dat hij morgen zal opkomen. Wanneer mensen fanatiek zijn toegewijd aan politieke of religieuze overtuigingen, of andere soorten dogma's of doelen, dan is het altijd zo dat deze dogma's of doelen aan twijfel onderhevig zijn.
Uit : Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert m. Pirsig. p.137

Verder is religie imho een externe set regels die bij overtreding schijnbaar ergens in de toekomst straf oplevert en waardoor het erg uitnodigt om met de regels te rommelen (komt nog eens het goedmaken met paar gebedjes bij). Niet een intern kompas waarbij smokkelen meteen slecht voelt en zichzelf straft.

Dat vind ik zo raar aan geloof. Je kunt doen wat je wilt, want als je eventjes gaat biechten kom je alsnog in de hemel terecht omdat God alles vergeeft. :') En al die mensen die "namens" God spreken, mensen die op begrafenissen de kerkdienst doen en vertellen hoe goed de overledene geleefd heeft en dat God dat heeft gezien. Nog erger: al die mensen die namens God oordelen ("God vindt dit, God vindt dat...").
Ik vind dat heel gek en ergens ook arrogant, dat mensen op die manier weten te vertellen wat hun God, hun Almachtige, allemaal vindt.

Hopelijk beledig ik niemand hiermee.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:19

Nee sorry Tamary, ik heb door mijn oude werk een aantal Jezuieten persoonlijk meerdere malen mogen ontmoeten. Deze mensen waren niet 'fanatiek' , zij hadden een soort interne rust waar ik nog jaloers op kan zijn. Zij weten dat God bestaat en zouden het fijn voor jou vinden als jij hem ook vind in je leven. En nee, ik werd niet een kerk ingetrokken of lastig gevallen, dit waren mensen die juist vinden dat je God zelf moet vinden en dat zij er voor je willen zijn als je daar hulp bij nodig hebt.

Dat vind ik gewoon mooi, want face it, in onze huidige tijd: Wie doet er nou nog wat voor een ander zonder daar zelf ook beter van te willen worden?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:20

Dat ze zo weggaan als je aangeeft geen interesse te hebben is niet waar. Ik heb wel vaker jehova's aan de deur gehad. En nadat ik al 3x vriendelijk geprobeerd had het gesprek te stoppen bleef mevrouw doorgaan met folders proberen te geven en vertellen over god. Toen maar gewoon de deur dicht gedaan. Dat mag dan in andermans ogen ongebeschoft zijn, ik vind het pas onbeschoft als je met jouw geloof (dat is immers echt iets voor jezelf) bij andere mensen aan de deur gaat staan leuren (imo een inbreuk op mn privacy, als ik iets met god wil dan ging ik wel naar de kerk)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:21

Sammie schreef:
Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg..geen reden tot onbeschoftheid of lompe stickers ( zeler die van die penis.. echt die vergelijking gaat nergens over). zoiets maakt je geen haar beter dan waar je hen van beschuldigd. ;)

Was dat maar zo'n feest. 'Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg'.
Gelukkig in huidig huis geen last van, maar bij mijn ouders wel af en toe, en om er vanaf te komen ben je wel even bezig.

En vergelijking gaat nergens over? Beetje point of humor, niet te snel op je teentjes getrapt zijn en met een korrel zout nemen, maar verder gewoon prima, fijn dat mensen het 'hebben' en trots op/mee zijn. Maar hou het bij je, ga je niet opdringen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:23

Het lijkt de tijd van t jaar weer te zijn dat men het geloof aan anderen wil opdringen. Hier ook alweer jehova's aan de deur, ik vraag me serieus af of die mensen zich zelf ook nooit lichtelijk ongemakkelijk voelen.

Het meningen verkondigen namens god vind ik ook altijd een bepaalde arrogantie uitstralen. Net zoals de uitspraak dat een leven zonder god geen compleet leven is.... Mijn leven is perfect compleet, ik voel me vrij te doen wat ik wil zonder sprookjesboek met leefregels. Een ander hoeft daar geen enkel oordeel over te hebben, leven en laten leven...