Paardcool schreef:Ik heb nooit echt vertrouwen gehad in de mens. Komt Door de media en hoop dingen in me privé leven. Vandaar dat ik angstig ben voor zulke nieuwe mensen.
Zelfverdedigingscursus doen, dan leer je beter situaties inschatten naast ook hoe te handelen als het fout gaat.
Groot deel van deze groep vluchtelingen zat al lang en breed veilig (vaak incl. baan!) in Turkije (die had er nl 2 miljoen), maar die is ze nu het land uit aan het schoppen Europa in.
Wat uit Afrika komt is vrijwel allemaal jong, man en economisch vluchteling, die vluchten niet voor oorlog, onenigheid met hun regering of het aanhangen van de verkeerde religie. Met dank aan o.a UK en Frankrijk die Khadaffi eruit gewerkt hebben, zodat de hele Libische kust nu als vertrekpunt te gebruiken is.
Ja, dit is een probleem en wij als bevolking hebben schokkend weinig invloed op onze regering qua hoe te handelen in deze (en dat heet dit een democratie te zijn) en nog minder in het gekonkel en gemanipuleer wat achter deze hele ellende op 3 continenten zit. Echter ze hier naar toe halen lost niks op en ons economisch model kan het niet aan.
http://www.nu.nl/politiek/4129093/komst ... ratie.html
Citaat:
De komst van grote groepen vluchtelingen naar Nederland vereist een modernisering van de democratie.
Dat zegt directeur Kim Putters van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een zaterdag gepubliceerd interview met Trouw. "Bij bedrijven is de medezeggenschap vaak beter geregeld dan in de politiek."
Putters waarschuwt in de krant dat besluiten niet altijd worden genomen "door de mensen die ook de gevolgen dragen."
@TS: zekere mate van bewustzijn over wat er om je heen gebeurt is belangrijk, maar isoleer het van je dagelijks leven, anders ga je er aan kapot en dat helpt je zeker niet.