angst voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: angst voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:52

Nouja, overal worden weer andere cijfers genoemd. Ik neem ze allemaal met een grote korrel zout. Er komen er veel hier heen, da's een ding wat zeker is :+

Het zal misschien lokaal problemen opleveren wat betreft verschillen normen en waarden gok ik. Ook zullen er vast IS terroristen meegekomen zijn, die zich vast vooral op overheidsinstanties gaan richten. Ook zullen er veel vluchtelingen zijn waar je nooit last van hebt.

Als er echt wat gebeurd, zal er ook wel weer actie ondernomen worden (zoals er altijd pas actie ondernomen wordt nádat er iets ergs gebeurt) en dan zien we het ook wel weer.

Men lijdt dikwijls het meest, door het lijden dat hij vreest :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:54

Paardcool schreef:
Ik heb nooit echt vertrouwen gehad in de mens. Komt Door de media en hoop dingen in me privé leven. Vandaar dat ik angstig ben voor zulke nieuwe mensen.

Zelfverdedigingscursus doen, dan leer je beter situaties inschatten naast ook hoe te handelen als het fout gaat.

Groot deel van deze groep vluchtelingen zat al lang en breed veilig (vaak incl. baan!) in Turkije (die had er nl 2 miljoen), maar die is ze nu het land uit aan het schoppen Europa in.

Wat uit Afrika komt is vrijwel allemaal jong, man en economisch vluchteling, die vluchten niet voor oorlog, onenigheid met hun regering of het aanhangen van de verkeerde religie. Met dank aan o.a UK en Frankrijk die Khadaffi eruit gewerkt hebben, zodat de hele Libische kust nu als vertrekpunt te gebruiken is.

Ja, dit is een probleem en wij als bevolking hebben schokkend weinig invloed op onze regering qua hoe te handelen in deze (en dat heet dit een democratie te zijn) en nog minder in het gekonkel en gemanipuleer wat achter deze hele ellende op 3 continenten zit. Echter ze hier naar toe halen lost niks op en ons economisch model kan het niet aan.
http://www.nu.nl/politiek/4129093/komst ... ratie.html
Citaat:
De komst van grote groepen vluchtelingen naar Nederland vereist een modernisering van de democratie.

Dat zegt directeur Kim Putters van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een zaterdag gepubliceerd interview met Trouw. "Bij bedrijven is de medezeggenschap vaak beter geregeld dan in de politiek."

Putters waarschuwt in de krant dat besluiten niet altijd worden genomen "door de mensen die ook de gevolgen dragen."

@TS: zekere mate van bewustzijn over wat er om je heen gebeurt is belangrijk, maar isoleer het van je dagelijks leven, anders ga je er aan kapot en dat helpt je zeker niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:56

Daar ben ik het wel mee eens. Soms voelt onze democratie helemaal niet democratisch. Al komt dat denk ik ook omdat je 17 miljoen meningen te behartigen hebt...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:01

Media doet veel..... ze willen ons van alles laten geloven ;)

Schrik hoef je niet te hebben, ik woon al 1,5 jaar met 700 Syriers in mijn achtertuin, nergens last van!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:54

listiglistje schreef:

Schrik hoef je niet te hebben, ik woon al 1,5 jaar met 700 Syriers in mijn achtertuin, nergens last van!

nu ben ik toch jalours op je achtertuin, jij grootgrondbezitster :')

Thessard: mooie opmerking, die was mij even ontschoten.. tis al een oudje, maar hij blijft waar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:27

listiglistje schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:50

ts je bent tercht bang maar geloof me je bent niet de enige en ook echt niet bij mensen die het landsbelang dienen...geloof me maar...

En IS roept al tijden, wacht maar Europa en deze situatie maken ze handig gebruik van,,maar geloof maar verraders slapen nooit en tussen de vluchtelingen zitten ook mensen die enorm erge dingen hebben meegemaakt door IS in eigen kring en zodra er tussen hun groep een inflitrant opstaat, maken ze daar samen gehakt van...de rellen binnen die groepen gaan ook over meningen...

Is is hedentendage een gig probleem, maar wordt door Europa enorm ernstig genimen en samenwerking ook door registratie onderling zal steeds beter worden.

Terreur kan je nooit tegen houden.

Een opsteker, colle Afganistan, 80% werkt, grote groep hoogopgeleiden die hier 8 -10 geleden naar toe zijn gekomen, hebben werk, spreken Nederlands, hebben nette moraal, zouden graag terug willen maar kunnen dat nooit meer..land is kapot.

Helaas zullen er grote getalen zijn die alleen voor de uitkering en subsidies komen, iedereen is natuurlijk getrouwd met tig kinderen, maar dit speelt al tientallen jaren, die kinderbijslag fraude en al die andere ongein, zullen ook vrouwen laten komen tegen betaling en zogenaamd hereniging en schoppen ze dan de straat op...gebeurd nu ook al talrijk...tipje van de sluier..

Ik verwacht een grote groep mensen die volledig een nieuwe toekomst gaan bouwen, een groep die komt profiteren en een groep die in de gate gehouden moeten worden.

Terreur is van nu...oorlog spanning is van mensheid aan af....

Voor de moraalridders in dit topic, neem een gezin vluchteling in huis! En kom dan weer zedepreken...het os zo makkelijk om de vinger te wijzen naar een ander en toch lekker vanaf je bank met alles zoals het was een ander als ^) :+: .....aangezien echte dreiging, moordlust en al die agressie iets is wat WIJ niet kennen, onze generaties nooit hebben meegemaakt en WIJ sterven niet als martelaar, wij hangen aan DIT leven, Moslims aan het toekomstige leven.....en dat is het seignante verschil....waardoor er terecht angst mag zijn...

Niemand hier op bokt en dan ook niemand kent de ware praat en propaganda om deze mensen hier naar toe te lozen, wie weet hebben ze echt wel het idee om een Islamitische staat te vormen maar dan zonder de IS gedachte en of we dat echt willen? Kennelijk hebben zij ook stromingrn waardoor ze in het midden oosten ook niet echt welkom zijn...lees daar maar eens wat over...en als dergelijke gedachtegoed mensenrechten al in de weg staat, hoe zit het dan met onze losse gebruiken binnen een geemancipeerde samenleving, daf is pas los van god, Sodom en Gomorra..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:37

Ik ben echt geen moraalridder in mijn ogen. En mijn huis is een beetje te klein om een gezin op te nemen.

Wel komen er zo nu en dan wat vrouwen koken. De een spreekt na 3 maanden al Bijna vloeiend Nederlands en Engels. De ander gaat het gewoon via gebarentaal en leren we elkaar een nieuwe taal.

Verder ga ik geregeld met mijn hond naar een azc zodat de kinderen heerlijk kunnen spelen en ik help ze met hun scholing.

Geen van deze mensen wilt mij een geloof aanpraten. Hun geloven in iets en ik geloof in niets. Beide prima, zolang je maar gelukkig bent.

Uitkeringen vinden ze ongelofelijk. In hun ogen moet iedereen gewoon doen wat hij/zij kan.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:49

Tuurlijk moet je mensen helpen in nood...maar ik zou zeggen kijk naar de grootte van je land. Nederland is gewoon een klein landje en neemt relatief veel vluchtelingen aan! Ik vind t ongelooflijk dat sommige landen gewoon hun poot stijf houden en zeggen " zoek t maar uit". Maar eerlijk is eerlijk er zitten veel " rotte appels " tussen.....dat zouden ze van mij veel beter moeten screenen. Mijn man heeft jaren in een azc gewerkt en meer dan de helft is zeer agressief en gewelddadig ( mannen op elkaars lip) en heeft een crimineel verleden ( blijkt uit de dossiers daar). Maarja dat mag natuurlijk niet naar buiten komen! Ik maak me ook zorgen :n

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:04

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

Een collega vertelt net dat zijn vrouw dit weekend vluchtelingen is wezen inenten (opgeroepen door organisatie rampenplan, naam vergeten). En zij sprak daar een vrouw van 19 jaar, die tijdens haar vlucht is verkracht, en nu een 5 maanden oude baby in haar buik heeft. Dit geeft twee dingen aan... 1: deze vrouw heeft er minimaal 5 maanden over gedaan om van daar naar hier te komen. Wat heel heftig is m.i. 2: degene die haar verkracht heeft komt ook deze kant op.

Hebben jullie dat filmpje gezien van die man die aan het protesteren is tegen de komst van een AZC in (volgens mij) Den Haag? Hij werkte zelf in een AZC en hij gaf aan dat veel van deze mannen vrouwen gewoon als gebruiksvoorwerp zien en daarom wilde hij het AZC niet vlak bij een school hebben waar voornamelijk kinderen en vrouwen komen.

Dat men in die regio/cultuur/religie de vrouw als minderwaardig ziet, weten we allemaal volgens mij. En als ik dan een angst zou hebben, zou het dan zijn dat je als vrouw niet meer fatsoenlijk over straat kan in je eigen dorp 's avonds, omdat er een AZC in de buurt gekomen is.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenland/ ... -azc.dhtml

Mannen die dit soort praktijken uitvoeren moeten gewoon gelijk weer op een bootje terug gezet worden.

Ik denk echt dat het verschil in normen en waarden (denk aan onze emancipatie, homorechten, dierenrechten) gaat botsen met heel aantal van deze nieuwe bewoners van Europa.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:21

Ik ben het helemaal met je eens hoor Thesserd. Deze mensen hebben veel moeite met het aanpassen binnen onze westerse cultuur.

En ik ben altijd van mening geweest dat iedereen welkom moet zijn in Europa/Nederland. maar deze beelden in de media en alles wat je eromheen over leest. Maakt mij doodsbang. Ik weet ook niet goed met welke bedoelingen deze mensen naar Nederland komen? willen ze hier voor altijd blijven of gaan ze weer terug als het beter gaat?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:39

Sja, ik wil niet zeggen dat ze daar allemaal moeite mee hebben, maar een aanzienlijk deel wel denk ik.

Stel je trouwens eens voor als er een miljoen Noren, Zweden en Finnen hierheen zouden vluchten vanwege een bepaalde ramp daar. Hoe zouden we dan reageren? Heel anders geloof ik. Omdat zij meer het zelfde zijn als ons.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:42

Als je als martelaar sterft, in je val bosjes mee sleurt op gruwelijke wijze, krijg je als beloning 40 maagden!.

In mijn beleving respceteer je dus een vrouw niet.

Nadat deze 40 maagden verkracht zijn, zijn immers zijn bezit gewoden, zijn ze geen maagd meer...en dan?

Ja Thesserd, dat lomt omdat ze Europeaan zijn, Christen en weinig verschillen van onze samenleving zeker tov de vrouw...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:56

Zijn die maagden allemaal vrouwen dan? :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:57

O. :oo ..weet niet, geiten? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:09

Een familielid van me werkte vroeger in een asielcentrum en is nu politie, iemand anders in mijn familie is paracomando. We weten als gewone burger nog niet half hoe onveilig het hier nu is en hoeveel mensen ze al hebben kunnen stoppen voor ze hun plannen konden hard maken. De overheid houdt bewust info achter, omdat er anders nog veel meer verzet tegen de asielzoekers komt.
In Duitsland is de overheid trouwens niet zo gelukkig met een uitgelekte dienstnota waarin stond dat vrouwen en jonge meisjes massaal verkracht worden in de asielcentra. Mijn familielid is als personeelslid van een asielcentrum ook bijna dagelijks verbaal of fysiek bedreigd doorde "klanten" daar en het personeel werd verboden om dit bij de politie te melden (er mag absoluut geen negatieve beeldvorming ontstaan), wat voor haar dan ook de reden was om daar haar ontslag te geven en haar overstap naar de politie te maken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:49

SandraVerl het is goed dat je dit post..mensen moeten hun oogkleppen af gaan doen...

We zitten op een tikkende tijdbom..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:33

Daarom idd Tcm, en dat tackelt ook het argument "als wij zouden vluchten willen we ook ergens terecht kunnen". Wij zouden niet naar Saudi Arabië vluchten omdat dat niet bij ons past. Wij zouden naar Duitsland, Engeland, IJsland of Noorwegen vluchten bijv, waar wij niet zo veel verschillen van de huidige bevolking en cultuur etc.

Eigenlijk verbaast me die AZC censuur ook niks. Censuur zien we ook in andere landen gebeuren (waar we dan weer klokkenluiders voor hebben), waarom zou het hier dan niet gebeuren? Op het nieuws laatst hadden ze het zelfs al over Facebook censureren als het om racistische opmerkingen/berichten ging tegen de vluchtelingen... Als die dag toch komt... Jeetje das echt triest :')

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:33

Syrië was een seculiere staat waar moslims en christenen en ongelovige leefden en naast elkaar vrouwen met hoofddoeken en vrouwen met korte rokje sliepen hoor mensen... :roll:

In het filmpje dat pantykous poste wordt het wel goed in jip en janneke taal uitgelegd!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:26

Laura_Zodine schreef:
Syrië was een seculiere staat waar moslims en christenen en ongelovige leefden en naast elkaar vrouwen met hoofddoeken en vrouwen met korte rokje sliepen hoor mensen... :roll:

In het filmpje dat pantykous poste wordt het wel goed in jip en janneke taal uitgelegd!

De vluchtelingen komen niet alleen uit Syrië :+

En sowieso gaat het toch mis in AZC's... Je kunt er niet omheen. Ik zeg ook nog steeds niet dat ze allemaal zo zijn overigens.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:52

De Christenen zijn al jaren geleden weggestrokken, die situatie is niet van nu..

En ineens is iedereen van de stroom migranten Syrier, want dan weet je zeker dat je politiek asiel krijgt en als Nederlander levenslang overal aanspraak op kan maken...en dat is voor de meesten de grond gedachte.

Een spreker van Vluchtelingen werk vertelde ook op tv dat 90% economisch vluchteling is en maar 10% oorlogsvluchteling...en die 90% moeten gewoon geweerd worden..
De wereld economie kan zich meer gaan buigen over het opzetten van ontwikkeling in economische klein en eenmans bedrijven in de armere landen...dan kan de toekomst van deze landen die nu leegstromen hun eigen land gaan opbouwen ipv doelloos verzorgd ontevrden rondhangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:58

Ik ben het met ts eens. Als je dan leest dat die Thalys jongen bekend is met 9 verschillende identiteiten krab ik mezelf toch wel achter m'n oren.
We weten half niet wat we binnen halen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:04

En omdat ze niks kunnen bewijzen, is hij een simpele zwartrijder..zo iemand heeft meer op zijn kerfstok, die dacht misschien ik kan mij mengen tussen de vluchtelingen. Eenmaal ertussen is hij zielog en behoeft hij hulp en zo werkt het...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:39

Gevalletje Ockhams scheermes? Soms is iets niet meer dan wat het is ;)