ben ik dan echt zo onredelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:00

ik heb nog even die site bekeken, plus je vertrek topic..

maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je daar beter helemaal weg kunt gaan als je slechts 0100 euro te besteden hebt en lastig gevallen wordt door een man van 55+ die het blijkbaar normaal vind om zich in je leven op te dringen..

ik begrijp dat het een woongemeenschap is, waar vooral jongeren wonen met de nodige problemen.
En dat jij hier na je stage een 'baan' hebt gekregen.. wonen doe je op de woongemeenschap, zelfstandig in een stacaravan?

Sorry, maar als ze dan dusdanig weinig betalen en zoveel voor kost en inwoning rekenen (neem aan dat je krijgt wat 'overblijft). dan rekenen ze schofterig veel waardoor je zo weinig overhoud dat je extreem afhankelijk wordt van deze woongemeenschap.. je kunt zelfs met goed fatsoen dan ook niet meer terug naar Nederland omdat je op geen enkele manier voldoende kunt sparen.

55+ dan neem aan dat hij daar ook werkt.. en wat je verteld, vind ik nogal zorgelijk klinken als hij rondom probleem jongeren werkt.. met name zijn dominante inslag en zijn manier waarop hij zich in je prive dringt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:01

Als je baas zonder inkomen zit en je met een collega moet gaan delen om rond te komen zouden alle alarmbellen toch wel moeten gaan rinkelen!
In jouw situatie zou ik toch mijn spullen pakken en wegwezen,dan maar weer bij vaders en moeders onder de pannen :j

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:50

vertrek naar nederland is geen probleem, ik hoef maar te bellen en pap staat op de stoep met 2 autos voor de spullen.

sparen lukt niet, ik snap als je geen inkomsten hebt dat er niet veel overblijft, maar de jongeren zitten er niet meer, daar kwamen de inkomsten vandaan.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:18

dus geen enkele reden om daar nog te blijven ;)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:20

Spullen pakken en wegwezen. Er is daar zo te horen niks voor je.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:22

dan zal ze toch iets minder 'ecologisch' moeten worden of alles zelf gaan doen..
zie dat er ook eisen zijn min of meer aan mensen die een dier willen kopen (qua behuizing etc).
en wellicht dat ze meer aan verkoop van producten zal moeten doen, markt staan, fokken voor de slag etc.

het idee van ecologisch is mooi, maar je kunt er geen personeel mee onderhouden als je nevenverdiensten wegvallen.. en dan mensen aanhouden en zakgeld geven is in mijn ogen gewoon niet correct.. zo kan ze haar dromen en idealen blijven naleven en de realiteit omzeilen, immers het werk wordt uiteindelijk toch gedaan, ook al kan ze het niet betalen.

klopt JenW als je liefhebbende ouders hebt wel.. maar stel je voor dat er iemand in jouw plaats zou zitten die daar geen beschikking over had.. dan zit je behoorlijk in de penarie..

ik zou je willen aanraden, realiseer je dat je gewoon vrijwilligerswerk aan het doen bent momenteel op een onrendabel bedrijf, ook al heeft het mooie idealen. je bouwt er geen toekomst mee op en je creeert een 'gat' in je arbeidsverleden (immers het is nu een soort veredeld vrijwilligerswerk geworden) als dit bedrijf nagetrokken wordt bij een latere solicitatie.

je bent nog jong, maak er gebruik van en maak ergens een verse start, met een salaris dat in overeenstemming is met je werkzaamheden en waarmee je ook aan je toekomst denkt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:23

Helemaal niet onredelijk, hooguit "een beetje dom", zoals Maxima zou zeggen ;)

Lekker je spullen pakken en terug naar Nederland komen!
Je laten ondersneeuwen kun je overal ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:24

JenW schreef:
vertrek naar nederland is geen probleem, ik hoef maar te bellen en pap staat op de stoep met 2 autos voor de spullen.

sparen lukt niet, ik snap als je geen inkomsten hebt dat er niet veel overblijft, maar de jongeren zitten er niet meer, daar kwamen de inkomsten vandaan.

Nou, dan is het toch simpel! Spullen pakken en terug naar Nederland.
Ik heb je vorige topic ook gevolgd en hoop dat je snel weer in rustig en gezond vaarwater komt, want deze situatie klinkt niet goed.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:26

Er zijn getrouwde vrouwen die niet weg bij hun man durven te gaan vanwege het geld. Jij bent niet getrouwd met deze man......

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:37

Best wel simpel toch, je hebt dankzij je pa een escaperoute. Gebruik hem! Eerlijk gezegd zie ik geen scenario voor me waarin jij daar blijft en het goed afloopt.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:03

ben der inderdaad wel over na aan het denken ja, toch maar die escaperoute..

maar ik heb het hier eigenlijk echt goed naar mijn zin, mag alles doen, ik train de paarden op hoe ik het wil en heb compleet de vrije hand.
eigenlijk wil ik hier nog wel een tijd blijven..
maar het moet wel te doen zijn inderdaad.

ik heb net mijn vader aan de lijn gehad, en hij weet ook dat ik het eigenlijk goed naar mijn zin heb, en raadde mij aan om het nog even te proberen en lukt het toch niet goed, dan komt hij mij halen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:07

Je kan daar best blijven maar ga dan morgen het gesprek aan met je baas dat die toch echt meer gaat betalen. Je komt niet rond zo.

Ik kan me voorstellen dat iets heel leuk kan zijn, maar om dan als een hond behandeld te worden door een collega en dan ook nog niet eens zelf rond kunnen komen. Ik vind het raar.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:10

Had jij niet ooit een topic geopend dat je een ongezonde thuissituatie had en daardoor naar een vriendin en toen naar Frankrijk ging? Zo ja, is het dan wel verstandig om terug naar je vader te gaan? Zo nee heb ik je verward met iemand anders.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:11

dat klopt, dat was ik inderdaad.

maar door pro persona is die band met mijn ouders en een hele boel verbeterd! :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:15

Er zijn meer plekken waar je het naar je zin kunt hebben.

Ik zou daar zo snel mogelijk weggaan, voordat je daar helemaal vastzit. Je lijkt me een beetje beïnvloedbaar (dit is niet negatief bedoeld) en die man klinkt doodeng, eveneens het feit dat je zonder geld in het buitenland zit. Kijk het niet 'nog even' aan, maar bel je vader terug en vraag hem om te komen. Het gedrag van die man is niet normaal en de manier waarop je daar leeft ook niet.

Geloof me, als je nu weggaat, is het niet zo dat je nooit meer ergens alles mag doen, paarden mag trainen zoals jij dat wilt en de vrije hand hebt. Het is niet normaal dat je nauwelijks betaald wordt en het is niet normaal dat iemand even voor jou bepaalt welke muziek je moet luisteren of wanneer je mag appen/bellen/weet ik het.

Heb respect voor jezelf en ga daar weg nu je de kans hebt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:16

Oh, dat is fijn!

Heb je al aangegeven aan die man dat het jouw plekje is en dat je ook je momentjes alleen nodig hebt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:17

Heb je dit al aangekaart bij de eigenaar?

Verder hem gewoon niet toelaten in jouw ruimte.

100 euro per week 'verdienen' en dan nog zoveel kosten hebben vind ik wel heel treurig. Dat er geen eten en drinken bij zit...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:20

meneer heeft alles zo al tegen die bazin gezegd hoe hij er over denkt, die 2 hebben een soort relatie dus ik denk dat ik er persoonlijk weinig mee opschiet om er wat van te zeggen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:25

JenW schreef:
meneer heeft alles zo al tegen die bazin gezegd hoe hij er over denkt, die 2 hebben een soort relatie dus ik denk dat ik er persoonlijk weinig mee opschiet om er wat van te zeggen..

Oké dus er zal niks gaan veranderen maar je wil het nog even proberen. Nou, hartelijk succes hé!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:27

ga daar weg!!!!!!
dit is gewoon wachten tot het fout gaat.
ik vind je ook erg naief overkomen :o
niet even afwachten of aankijken.
hier kan je niet tot je pensioen werken, en van dit schammele loonte zul je nooit leren om op eigen benen te staan.
je bent 20 volgens je profiel dus nog een hele toekomst voor je!
*schopt onder kont*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:27

JenW schreef:
ik heb net mijn vader aan de lijn gehad, en hij weet ook dat ik het eigenlijk goed naar mijn zin heb, en raadde mij aan om het nog even te proberen en lukt het toch niet goed, dan komt hij mij halen.

Ik schrik er wat van dat jouw vader je niet direct ophaalt.
Mijn man zou het nooit accepteren dat een 55+ man zo met 1 van onze (jonge) dochters om zou gaan.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:31

hij zou om 9u gekomen zijn, nog niet geweest, hij vroeg het heel rustig dus ben eigenlijk wel benieuwd wat hij te melden heeft..
maargoed om 10 u ga ik naar bed, of hij geweest is of niet.

ik probeer morgen even en is het niks dan weet ik wat me te doen staat..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:32

Nou ja aan de andere kant, het is een volwassen vrouw die hier zelf voor heeft gekozen en als je zelf nog vol enthousiasme erover praat kun je wel tegen gaan sputteren als ouder, maar eigenlijk is het enige dat je kan doen is zeggen: 'als je mij nodig hebt, zeg het en ik haal je op'.

Als je kind zelf nog niet weg wil, houdt het toch echt op. T is geen meisje van 4 meer immers...

Ts, het is fijn dat je vader er zo in staat en je a la minute op wil halen als jij het aangeeft :)

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:34

'Ik heb het zo zwaar ik heb maar 100 euro per week' en vervolgens wel roken? :')

En over die gast: Laat je serieus iemand zo tegen je praten? Triest...
Ik vraag me af of er bij jezelf niet een muntje is gaan vallen toen je dit topic opende en je verhaal beschrijft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:35

TS, werkt je vriend daar ook nog?

En mooi dat hij een soort relatie heeft met de eigenaresse, kan hij daar ook mooi binnen zitten ipv jou lastig te vallen :)