Jaaa, spooktocht :D ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eestheer

Re: Jaaa, spooktocht :D ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:45

Ik heb een keer een boom op het pad gelegd, toen is er iemand anders precies achter die dode boom gaan liggen. Zelf ben ik een stukje verderop op het pad gaan zitten, helemaal in het wit.
Hierdoor waren de kinderen gefocust op mij en stapten zonder te aarzelen over de dode boom heen. Op het moment ze erover heen waren, werden ze bij hun voeten gegrepen! +:)+
Schrikken gegarandeerd :P

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:59

Een stevig touw aan de boom, zodat je voor ze langs over het pad kunt suizen. Of een visdraad met een blikje met iets (steentjes ofzo) zodat je die ineens aan kan trekken en tussen hen door kan halen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:03

Het zijn best jonge kinderen, vooral die groep van 6-9. Ik zou het voor hun echt niet te eng maken, dan slapen ze nooit meer. Voor hun is het waarschijnlijk al eng genoeg om gewoon door het donkere bos te lopen en af en toe wat enge geluiden te horen.

Voor de iets oudere kinderen kun je het wat spannender maken, maar ik zou het echt simpel houden want het donker is sowieso doodeng, en dadelijk zit je met getraumatiseerde kinderen :=

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:13

Ik moest ooit wegwijzer spelen, helemaal in t wit en onder mij zet iemand in t zwart. T was echt pokkedonker(nieuwe maan) dus mij zagen ze ook niet. En op mijn punt stonden zeg maar geen lintjes die de weg aangaven. En heel end voor mij waren er 'rovers' die de zaklampen afpakten. Kwamen ze bij mij' (ja waar moeten we nu dan heen, vroeg een geïrriteerde stem), flikkert de gene onder mij met de zaklamp. Dus mij zagen ze ineens met wit flikkerend licht. Ik wees de goeie kant op, heb nog nooit zo hard mensen zien rennen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:31

We hebben weleens een tunnel gemaakt met dubbele plafond. En daartussen lag iemand. En als ze er dan onderdoor kropen, dan ging die persoon schreeuwen. Of gewoom tunnel waar ze door heen moeten lopen.

Kettingzagen is ook altijd groot favoriet. Ijzeren kist op de grond en vanuit een boom een ketting er op laten vallen.

Poppen die opeens over het pad heenslingeren. Poppen die uit bomen vallen.

Sommige bedenken echt hele creaties. Straks in oktober hebben we ook weer grote spooktocht.

Bij ons lopen ze gemiddeld half uur tot een uur. Route die ze doormiddel van puzzels opmoeten lossen. Fietst altijd iemand rond die in de gaten houdt, dat ze niet verdwalen. En over het algemeen geld de regel dat de spoken de mensen niet mogen aanraken. Andersom gebeurt weleens. Al aantal keren een klap gekregen :')

https://photos.google.com/share/AF1QipO ... JEWk5nNDZ3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-15 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:32

wij hadden afgelopen zomer ook spooktocht tijdens het ponykamp, wat daar echt een succes was was de kinderen spelletjes laten doen onderweg.
Echt idiote spelletjes, maar ze vonden het wel super leuk (wij zaten verkleed als heksen verstopt in het bos, en ze moesten ons dan zoeken, maar er waren ook slechteriken waar ze juist niet bij mochten komen)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:32

verootjoo schreef:
Het zijn best jonge kinderen, vooral die groep van 6-9. Ik zou het voor hun echt niet te eng maken, dan slapen ze nooit meer. Voor hun is het waarschijnlijk al eng genoeg om gewoon door het donkere bos te lopen en af en toe wat enge geluiden te horen.

Voor de iets oudere kinderen kun je het wat spannender maken, maar ik zou het echt simpel houden want het donker is sowieso doodeng, en dadelijk zit je met getraumatiseerde kinderen :=

Hahaha ik zie het al voor me:
'Meiden van 15 en 16 traumatiseren kinderen.'

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:35

Waaa het worden steeds meer leuke reacties, geweldig☺️ Keep GOING! Wat een ideeën waar ik zelf nooit op was gekomen ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:45

Bij ons moeten kinderen onder 14 jaar met begeleiding lopen.

Ik zal eens kijken als ik nog meer foto's kan vinden.

We hebben ook eens een spooktocht georganiseerd rond een meer. En toen is 1 iemand in het water gaan liggen. Niemand die dat verwacht :')

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:46

love_western schreef:
Bij ons moeten kinderen onder 14 jaar met begeleiding lopen.

Ik zal eens kijken als ik nog meer foto's kan vinden.

We hebben ook eens een spooktocht georganiseerd rond een meer. En toen is 1 iemand in het water gaan liggen. Niemand die dat verwacht :')

Hahahahaha ik denk niet dat wij een gek kunnen vinden om in het water te gaan xd
Ja iedereen is onder onze eigen begeleiding :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:54

1 iemand met een clownsmasker laten fluiten. Deze persoon staat in het licht.
Daar achter staan minimaal 12 personen, achter de lichtbron, dus je kunt ze niet zien. Deze mensen die beginnen te joelen en schreeuwen als wilden.
Deze mensen blijven gewoon staan. Pas als de mensen die er langs moeten er bijna voorbij zijn begint de andere groep met achtervolgen, niet rennen maar meer opdrijvend. Op commando van de clown blijven ze staan.

Dit hadden wij de laatste x. Ik was behoorlijk onder de indruk.
:')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:08

voor in het water kun je van die vissers pakken aantrekken he, kun je nagenoeg helemaal in het water zonder ook maar iets nat te worden :o

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:11

ReadTheRulez schreef:
voor in het water kun je van die vissers pakken aantrekken he, kun je nagenoeg helemaal in het water zonder ook maar iets nat te worden :o

Tja, maar waar halen we die goedkoop weg? :O

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:11

Tosca_love schreef:
ReadTheRulez schreef:

Tja, maar waar halen we die goedkoop weg? :O

oeps verkeerde smiley :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:14

Diegene had gewone kleren plus pak aan. Maar water was toen heerlijk van temperatuur. Kikkens sprongen om zijn hoofd heen :')

Mijn eigen pak valt nogal op. Zit wit geraamte op. Dus ik sta meestal in zicht met een ratel verstopt achter mijn rug. En mits als ze voorbij kom, ga ik ermee ratelen.

Dan stuiven ze naar voren en dan komt mijn zusje nogeens tevoorschijn.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:17

love_western schreef:
Diegene had gewone kleren plus pak aan. Maar water was toen heerlijk van temperatuur. Kikkens sprongen om zijn hoofd heen :')

Mijn eigen pak valt nogal op. Zit wit geraamte op. Dus ik sta meestal in zicht met een ratel verstopt achter mijn rug. En mits als ze voorbij kom, ga ik ermee ratelen.

hahaha, die ratel gaan we zeker gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:19

Tosca_love schreef:
love_western schreef:

hahaha, die ratel gaan we zeker gebruiken!

Lege ranjabus vullen met wat knikkers. En dan dop goed dichttapen .

Maakt ook veel lawaai

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:31

Wat dacht je van een spook? Bij ons was het een meisje op een schommel (schommel is niet te zien vanwege de lange jurk)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:34

iemand zoeken die een aantal 'modellen' kan grimeren? dus met fx make up (google maar even) is erg leuk voor de oudere groep denk ik. Kun je ze niet opsluiten in een ruimte of een gedeelte van het bos (Dat je bv afzet) en dat je allerlei spullen verstopt die zij moeten zoeken in het donker. Dat ze groepjes vormen en maar 1 zaklamp krijgen.. haha

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:04

:') ik moet soms echt lachen om de reacties en dat ik me dan inbeeld hoe de reacties van de kinderen zullen zijn

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 08:14

Tosca_love schreef:
Heeyy
Ik mag dit jaar voor de 2e keer een spooktocht organiseren voor de buurtvereniging :D
Hartstikke leuk, maar ik wil dit jaar wel wat leukere ideeën.
We hebben een groep van 6 t/m 9 en een groep van 10 t/m 13
Nu moeten we nog leuke dingen die we in het bos kunnen doen, zoals bij de oudere groep met een kettingzaag aan de slag.
Zijn er nog ideeën van jullie die misschien kunnen helpen?? :)
Xx

Edit: heeft iemand leuke verhalen om van te voren te vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:34

Nee daar doen wij niet aan.

Binnenkort weer 2 grote spooktochten :):)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:47

Heb paar spooktochten gehad maar eentje was toch wel hilarisch omdat hij zoooo simpel was.

De docenten toen met school hoefde eigenlijk maar 1 ding te doen: een verhaal op gang brengen.
We liepen door t bos met ze en ze vertelde 3 a 4 leerlingen een verhaal over iets ergs in de bossen met een oudleerling van onze school. En toen gingen die leerlingen het doorvertellen en het verhaal ging natuurlijk een eigen leven leiden en er kwam steeds meer bij.
Uiteindelijk durfde niemand meer langs de rand van dat bos te lopen :')
En bosdiertjes hielpen geweldig mee door soms in de bosjes te ritselen :')

Simpel kan dus ook effectief zijn

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:34

Voor wanneer heb je het nodig. Ik kan namelijk wel iets verzinnen, maar daar moet ik even voor zitten en nadenken ;) ook wil ik dan weten wat je allemaal hebt bedacht, zodat het in het verhaal verwerkt kan worden.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:20

wat bij mij eens vertelt was als verhaal vooraf : dat er een meisje was vermoord door een wolf . ( was toen in die tijd toen de wolven in Nederland gespot waren ) ze hadden ergens in het begin in het bos een herdenking plek gemaakt dus het leek erg geloof waardig . dus zodra we dachten dat er een wolf was moesten we stil op de grond gaan liggen . nou ik kan zeggen we zijn volgens mij wel 30 x op de grond gaan liggen :D