Oi, 14 en 18? Illegaal, en gewoon een beetje smerig imo
krijg er de kriebels van. Met 14 jaar ben je toch nog met hele andere dingen bezig dan op je 18e?! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
krijg er de kriebels van. Met 14 jaar ben je toch nog met hele andere dingen bezig dan op je 18e?! Chroosje schreef:Joolien schreef:Moet een serieuze relatie inhouden dat je seks hebt dan? Dit is niet aan de orde namelijk en hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt waar wij het beiden over eens zijn. En over de strafbaarheid: vorige maand was hij dus nog 17, niet volwassen dus was het niet strafbaar, toen hadden wij al 9 maanden een relatie. Veranderd er nu veel aan omdat hij 18 is?Ten eerste is het strafbaar. Maar ook vind ik seks(er vanuit gaande dat het een serieuze relatie is?) wel passen bij iemand van 18 maar niet bij iemand van 14.
Daarnaast zit je in hele verschillende levensfases, en zou het niet goed zijn als jij je gaat conformeren aan iemand van 18.
Joolien schreef:Ten eerste is het strafbaar. Maar ook vind ik seks(er vanuit gaande dat het een serieuze relatie is?) wel passen bij iemand van 18 maar niet bij iemand van 14.
Daarnaast zit je in hele verschillende levensfases, en zou het niet goed zijn als jij je gaat conformeren aan iemand van 18.
Celiien schreef:Ik zie genoeg om mij heen dat al vanaf de middelbare (+-15 ) tot nu (23+-) samen is. Dus het kan zeker. Of het nog lang doorgaat, I don't know, dat weet niemand. Maar moet alles vastgelegd liggen dan?
Oi, 14 en 18? Illegaal, en gewoon een beetje smerig imokrijg er de kriebels van. Met 14 jaar ben je toch nog met hele andere dingen bezig dan op je 18e?!
Celiien schreef:Hoezo vind je dit smerig? Niet elke 14 jarige en 18 jarige is hetzelfde, dus alles over één kam scheren vind ik eigenlijk een beetje vreemd. Ik ben door omstandigheden en gewoon door mijn opvoeding volwassener dan een doorsnee 14 jarige, dus ik hou me niet perse bezig met de standaard dingen, nooit gehad en zal voorlopig wel zo blijven schat ik.Ik zie genoeg om mij heen dat al vanaf de middelbare (+-15 ) tot nu (23+-) samen is. Dus het kan zeker. Of het nog lang doorgaat, I don't know, dat weet niemand. Maar moet alles vastgelegd liggen dan?
Oi, 14 en 18? Illegaal, en gewoon een beetje smerig imokrijg er de kriebels van. Met 14 jaar ben je toch nog met hele andere dingen bezig dan op je 18e?!
Nu vind ik het soms wel eens jammer dat ik niet wat meer heb ontdekt en rondgekeken toen ik jong was, maar vroeger was een relatie voor mij ook echt alleen met iemand die ik echt heel graag mocht, niet een "meh, voor 'n maandje wel leuk"jes. 
Ik ken ook wel stellen die jong samen zijn gekomen, ook met grotere leeftijdsverschillen, en ook happy endings, tot dusver, daartussen.
Echter hebben veel jongeren kortere relaties of zijn nog niet op zoek naar iets serieuzers, dus ik kan me wel voorstellen dat je daardoor meer scepticisme over je relatie krijgt te verduren dan oudere stellen.
Palmera schreef:Ik heb geen kinderen, maar wel een mening:
Als ik een 15-jarige dochter zou hebben; dan heb ik liever dat die haar eerste stappen zet op het gebied van liefde en seks met een serieuze jongen van 18 dan dat ze het 'leert' op internet of twee jaar later in de ranzige plee van een kroeg met een bezopen en minder serieuze jongen van 18.
Even een extreem voorbeeld, maar mij lijkt het beter zoals TS het nu doet: alles wat ze doet doet ze omdat ze verliefd is. Prachtig toch?
Maartje1990 schreef:Celiien schreef:Ik zie genoeg om mij heen dat al vanaf de middelbare (+-15 ) tot nu (23+-) samen is. Dus het kan zeker. Of het nog lang doorgaat, I don't know, dat weet niemand. Maar moet alles vastgelegd liggen dan?
is de relatie an sich illegaal? Want naar mijn weten is alleen het hebben van seks illegaal (voor de 18 jarige dan)
Celiien schreef:Ik begrijp je standpunt en respecteer het ook, bedankt voor je meningSeksuele aanraking/handeling is illegaal tot TS minimaal 16 is![]()
TS: waarom? Omdat je nog maar een kind bent.. Dat is hetzelfde als een broer en zus die een relatie hebben maar afspreken niks te doen... Ik vind het idee gewoon verkeerd
Celiien schreef:Seksuele aanraking/handeling is illegaal tot TS minimaal 16 is
Blue_Eyes schreef:Celiien schreef:Seksuele aanraking/handeling is illegaal tot TS minimaal 16 is
Dat is niet 1 op 1 waar, overigens. Zie hier: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?779 Tussen 12 en 16 ligt het weer anders dan onder de 12.
Citaat:Artikel 245 Sr. (ontucht met minderjarige kinderen van 12, 13, 14 en 15 jaar) luidt:
"Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."
Ayasha schreef:TS reageert volwassener dan sommige die haar een kind noemen.
Knap hoor TS, hoe je met sommige reacties om gaat!
precies dat....