Is het echt zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Re: Is het echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:08

ik ben 17 en ook nog niks gedaan of een relatie gehad. Ben vrij kieskeurig en vind niet snel een jongen die ik echt leuk vind. :') Ik zie het als iets positiefs.

Soms praten mn vriendinnen ook over relaties en dingen die daarbij komen kijken, en een paar vinden dat ze het helemaal voor elkaar hebben. Ze zijn helemaal "in love" en weet ik t allemaal, en dan denk ik "meid je bent pas 17, doe maar rustig aan".

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:40

Ik ben over een paar weken 17 en heb ook nog nooit een vriendje gehad en ben ook meer van het type dat veel met jongens omgaat. Baal er soms wel van, omdat ik voor mijn gevoel "achter loop" bij veel mensen in mijn omgeving. Maar rationeel gezien slaat dat nergens op. Ik ben gewoon nog bijna niemand tegengekomen die ik leuk vond. Het komt nog wel. Dus nee, ik vind het echt niet raar. Ik heb ook een aantal vriendinnen die hetzelfde hebben als ik.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:51

Nee hoor vind het helemaal niet raar. Ik dacht echt dat ik minstens de helft van mijn leven alleen zou blijven. Ik kan sowieso beter met jongens overweg. Ze hebben meer mijn type humor en zeggen eerder wat ze vinden zonder moeilijk te doen.

Op mijn 16e (pas nu besef ik me wat vroeg dit eigenlijk nog is) kreeg ik wat met mijn huidige vriend en we hebben volgende week 3 jaar een relatie. Daar voor was ik echt ontiegelijk preuts, zelfs met handjes vasthouden dus mijn vriend heeft heel hard moeten werken :+ Er komt vanzelf iemand op je pad :)

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:35

Ik was 17 (week voor mijn 18e) toen ik met mijn eerste vriendje kreeg. Mijn buurmeisje 20 toen ze met haar vriendje kreeg.
Heb er voor mijn 17e ook nooit behoefte aan gehad. Ja ik had wel eens gezoend op stap, maar nooit een vriendje.
Ik vind het heel normaal. De een is er gewoon eerder aan toe als de ander.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:42

Helemaal niet raar, je bent 18, net volwassen. Hoeft toch allemaal niet? als jij niemand bent tegen gekomen met die je "de" klik hebt.. tsjaa dan is het alleen maar stoer om het niet voor de schijn te doen. :j

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:48

Nee hoor, helemaal niet. Ik had wel wat scharrels maar daar deed ik niet zoveel mee en die boeide me ook niet. Op mijn 18de werd ik voor het eerst echt verliefd maar dan ook wel echt tot verder dan over mijn oren zelfs nu wordt ik nog blij als ik daaraan terug denk een heerlijke tijd gehad (ondanks dat het niet zo leuk is uitgegaan)

Ik wist op dat moment dat dit wel een echte was en toen ging alles eigenlijk ook vanzelf en voelde het gewoon goed. Laat je niets wijs maken of aanpraten en ga uit van je gevoel. Cupido schiet je vanzelf een keer raak ;-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:51

18? Nee joh, dat is helemaal niet raar. Je komt net om de hoek kijken :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:09

Ik was 27 toen ik mijn vriend leerde kennen :Y)
Eerder had ik er gewoon nooit behoefte aan, ik vond die vrijheid heerlijk!
Al dat puber-drama, die knipperlichtrelaties, mensen die nog geen idee hebben wat ze nu eigenlijk willen, dat was helemaal niks voor mij. Ik ging veel liever naar mijn paard :D
Nooit spijt van gehad trouwens :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:33

Nee hoor helemaal niet raar, ik was bijna 19 toen ik voor het eerst een vriend kreeg. Ik vond het niet erg om "wat later" pas m'n eerste vriendje te hebben. Ik heb helemaal geen gedoe gehad op de middelbare school met knipperlicht relaties of elke x- weken/maanden een ander.

Jij wordt nooit als een h.er of een sl.t gezien. En dat is weer een leuk voordeel, want jongens/mannen houden niet echt van die meiden. ;)

Maak je er niet al te druk om wat anderen daarover zeggen, jouw liefde komt nog wel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:42

Ik heb nog nooit een echte relatie gehad, wel gedate en gescharreld, maar thats it... En ik ben met een maand 26 :+ maar ach, het komt vast wel, hopelijk voor mijn. 30e xD ik val telkens op het onbereikbare dat al bezet is

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:48

Nee hoor meid, natuurlijk is het niet raar! je hebt het gewoon niet voor het uitkiezen wanneer je iemand tegen komt, bij sommige is dat al op hun 13e en bij andere pas bij in de 30.

Ik had toen ik 14 wel al een relatie helemaal verliefd maar nu ik 24 ben komt er ook helemaal niets op mijn pad, het zal wel zo moeten zijn en het komt vanzelf wel weer, bij jou ook! :D

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:52

Vooral doe knipperlicht relaties om mij heen, geweldig af en toe. Het grappige is dat een aantal mij altijd om advies gaan vragen, want ja ik geef altijd zulk goed advies :') Misschien komt dat omdat ik er neutraal tussen sta ofzo, geen idee.

Soms vind ik het wel jammer hoor. Dan zie ik stelletjes lopen zo lekker knus, dan zou ik ook willen dat ik zo'n maatje had, waar ik alles mee kon delen. Op ieder potje past een dekseltje zeggen ze altijd, dus hopelijk ook op die van mij :j

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:00

Nee joh, niets aan de hand. Mijn eerste vriend (en huidige) kreeg ik pas toen ik 22 was. Ruim 22 zelfs. Daarvoor niet echt wat noemenswaardigs.
Het grote voordeel van steeds advies geven voor andermans situatie is dat je heel veel hebt moeten nadenken hoe jij het zou oplossen in zo'n situatie. Dus in je daadwerkelijke relatie later heb je daar profijt van. Plus dat je van een hele hoop gezeur snel weet: zo moet het niet. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:02

Herkenbaar, ben 19 en mensen vragen serieus wel eens of ik lesbisch ben. :+ Eh nee. _O-

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:19

MarlindeRooz schreef:
Herkenbaar, ben 19 en mensen vragen serieus wel eens of ik lesbisch ben. :+ Eh nee. _O-

Ooh wauw dit is dus zelfs wat mijn ouders vroegen. Tot dat ik voor de grap op een dag "ja" zei.

Ik zeg tegenwoordig ook niet meer ja ik ga naar een vriend toe vanavond, want ik kreeg altijd de vraag "vind je hem leuk?" "Is hij vrijgezel?" Ik houd het nu gewoon bij "ik heb net iemand afgesproken" hahahahah

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:20

MarlindeRooz schreef:

Alsof die pas op hun 30e elkaar opzoeken. _O-
Zo'n stomme gedachtegang vind ik dat.

Ik was ook 18 de eerste keer, nu inmiddels derde relatie en bijna 24 jaar.
Toen het bij mij eenmaal ging 'rollen' ben ik ook nooit lang alleen geweest. Was bij mij een stukje zelfvertrouwen. Het klinkt als een cliché, maar er zit naar mijn mening echt wel waarheid in 'je moet eerst van jezelf houden voordat een ander dat kan'. :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:27

Ik ben 29 en ook nog nooit een vriendje gehad hoor. Nog nooit 'de ware' tegen gekomen, en ben veel te druk met mijn eigen leven om in de rondte te gaan klooien. Als het komt, komt het. Zo niet, dan niet. Ben heel happy met mn leven, alleen al het geklef en gezeur rondom Kerst enzo vind ik altijd vervelend. Maar dat ik ook maar een paar weken, dan gaat het leven gewoon weer door :+

Mijn schoonzusje is ook zo'n iemand die steeds vraagt "maar wil je dan geen vriend?" Euh... alleen eentje die ik leuk genoeg vind... _O-

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:33

Ow wat heerlijk om dan nog lekker vrijgezel te zijn!
Ik begon een jaar later aan een kansloze relatie van maarliefst 5 jaar, en nu ik alweer 4 jaar vrijgezel ben weet ik 1 ding heel erg zeker... Vrijgezel zijn is zo veel minder gecompliceerd dan een relatie. 2 agenda's, 2 mensen, 2 families, 2 huizen... En als er dan 1 van de 2 wat meer moeite heeft om van 1 van al die dingen te overleggen... Nee, voor mij geen relatie meer. ( zo denk ik er nu over )

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:37

Nee hoor is niet gek!
Ik was 16 toen ik een serieuze relatie kreeg met mijn ex. (4 jaar samen geweest inclusief samenwonen).
Nu sinds een jaar weer vrijgezel, en nu wordt er ook constant gevraagd als ik naar feesten ga of daar niks leuks rond loopt. Als hier vrienden over de vloer zijn, wordt er daarna ook altijd even gevraagd of een van hun niks voor mij is. Ze willen gewoon graag een schoonzoon denk ik. _O-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:42

Zerline schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ooh wauw dit is dus zelfs wat mijn ouders vroegen. Tot dat ik voor de grap op een dag "ja" zei.

Ik zeg tegenwoordig ook niet meer ja ik ga naar een vriend toe vanavond, want ik kreeg altijd de vraag "vind je hem leuk?" "Is hij vrijgezel?" Ik houd het nu gewoon bij "ik heb net iemand afgesproken" hahahahah

Mensen gaan er gaan bij mij gewoon vanuit dat ik lesbisch ben :') krijg niet eens de vraag meer, wel scheve gezichten als ze met een jongen zien :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:48

Ik was 22 toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg. Inmiddels ook alweer vrijgezel :+ Dus ach ja.... :+

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:58

Op zich niet raar.. Mijn eerste vriendje op 16 jarige leeftijd. En dat vind ik jong zat. Ik hield het maar een maand uit, daarna nog een keer met iemand een paar weken. Daarna duurde een relatie bijna 2 jaar, en weer daarna 14 maanden, enneh er komt weer een daarna rond de 3 jaar, en de laatste daarna van dit moment bijna 3 jaar :P. Dat is dus pas raar :') hahaha.

Ik ben dus niet zo van vastigheid en na aantal maanden of jaren ben ik er al weer klaar mee. Denk dat het huisje boompje beesje leven niet voor mij weg is gelegd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:12

Ik was 18 toen ik mijn eerste serieus relatie kreeg. Na 3.5 jaar eindigde die en ben ik een tijdje vrijgezel geweest. Toen 1 jaar en 7 maanden een relatie gehad en nu al 13 jaar samen met mijn man waarvan 9 jaar getrouwd en 2 kids. Daarvoor wel eens een scharreltje gehad maar niets bijzonders. Nee vind het dus niet vreemd dat je nog steeds lekker vrijgezel bent. Als je soms ziet dat er kinderen ( Ja ik noem het kinderen) van 11 a 12 jaar sex hebben en zwanger raken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:20

Is helemaal niet raar! Sommigen zijn er gewoon nog niet klaar voor, de juiste is nog niet langsgekomen of ze hebben er gewoon geen zin in...

Ikzelf ben 18 en heb ook nooit een serieuze relatie gehad. Wel dat het er héél dicht bij in de buurt kom maar ik het snel afkap omdat ik totaaaal niet trouw kan zijn (nog niet) dus waarom een relatie beginnen. Andere woorden, de vrijheid van single zijn is heerlijk en ga ik echt niet zomaar opgeven ben in inmiddels wel achter haha. Voel me daar ook niet raar over ofzo. En heb ook gewoon veel vriendinnen van mijn leeftijd die ook niet aan relaties en soms ook niet eens aan seks doen. Prima toch? Denk niet dat één of ander pukkelig vriendje op je 16e nou zo bijdraagt aan je levensgeluk :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:10

Dit topic had zo door mij geopend kunnen zijn _/-\o_

Ik ben 20 en ik heb ook nog nooit een relatie gehad, en ik ben ook absoluut niet naar op zoek. Sterker nog, ik heb er geen zin in :').
Maar dat blijkt dus een zeldzaam fenomeen te zijn, mijn vriendinnen snappen er niks van en proberen me tijdens het uitgaan te koppelen aan alles dat los en vast zit.
En als ik dan zeg dat ik dat niet wil, dan gaat dat bij ze het ene oor in en het andere oor uit, gek word ik er van :+.