Vriend mee naar begrafenis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Re: Vriend mee naar begrafenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:34

Ik zou aan hem vragen wat hij het liefste wil. 3 jaar relatie is al best wel een tijd en neem aan dat je dan wel bij de familie hoort.

Toen ik nog niet zo heel lang met mijn vriend had is zijn oma overleden ik ben toen ook mee geweest naar de crematie. Ik heb daar voor gevraagd of hij mij hierbij ook mee wou hebben en wat zijn ouders er van vonden. Die vonden direct dat ik mee moest want ik hoorde ook bij de familie. Het is wel heel apart want allemaal mensen die mij een hand gaven en gecondoleerd zeiden kende ik bijna allemaal niet terwijl ze meer hadden met mijn vriend zijn oma dan dat ik had. Een jaar later is zijn andere oma overleden. Die oma heb ik nooit in levende lijven gezien omdat mijn vriend het er zo moeilijk mee had omdat ze dement was. Ja, ik voelde me ongemakkelijk maar het was wel duidelijk dat mijn vriend mij nodig had en daar deed ik het voor. Als ik jou was zou ik me niet druk maken om wat anderen vinden maar wat jij en je vriend nodig vinden. Wil hij mee om je te steunen dan laat je hem mee gaan als hij dit wil, wil hij niet mee dan gaat hij niet mee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:29

Als hij altijd maar wegblijft bij je familie, zal hij nooit een goede band met ze krijgen. Hij moet juist aantonen dat hij in zulke tijden ook voor zijn meisje kan zorgen en haar kan steunen.

Ik vind dat hij op jouw verzoek gewoon mee moet gaan. Waarschijnlijk zou je dat andersom ook hebben gedaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:47

Jullie moeten doen, waar jullie je het prettigste bij voelen.

Mijn man heeft het niet zo op uitvaarten. Ook niet op verjaardagen.
Hij spreekt zijn ooms en tantes bijna niet.
Ik spreek zijn ooms en tantes wel.

Bij overlijden aan zijn kant van de familie, gaat hij mee naar het condoleren.
En ik ga met schoonmoeder en schoonzusje naar de uitvaart.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:51

Mijn vriend is mee geweest naar de begrafenis van mijn oma.
waren toen net een half jaar samen dacht ik.
hij heeft die oma nooit ontmoet, maar is wel voor mij meegegaan.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:54

Wij kunnen niet zeggen of je vriend mee moet of niet, dat zullen jullie zelf moeten bedenken.

Als jij graag wil dat hij mee gaat, vind ik dat hij mee moet gaan. Jullie hebben tenslotte 3 jaar een relatie en hij hoeft niet voor de familie mee te gaan maar voor jou. Al is het maar uit respect.

Als jij niet wil dat hij mee gaat, dan kan hij gewoon thuisblijven toch.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:06

Ik zou hem gewoon meenemen.

Ik ben gisteren zonder mijn vriend naar de crematie van de tante van mijn vriend geweest. Het was raar want ik kende de tante en een groot deel van de familie niet. Maar mijn vriend zit in het buitenland en dit was het minste wat ik kon doen.
De familie vond het trouwens helemaal niet raar dat ik erbij was en misschien een voordeel maar nu ken ik wel de gehele familie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:27

Als jij denkt steun aan hem te hebben gewoon mee vragen.
Hij gaat mee voor jou, niet voor de overledene.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:43

Ik heb de ooms, tantes, neven, nichten en opa van mijn man op het sterfbed van zijn oma ontmoet in het zh. Mijn man, schoonouders, zwager en schoonzus wilden graag dat ik erbij was. Klinkt misschien heel stom maar ik werd heel warm en prettig ontvangen door de overige familieleden.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:51

Het lijkt mij normaal dat hij met je mee gaat. 3 jaar een relatie hebben is niet erg kort. Hij gaat mee om jou te steunen. En je familie zal het ook erg fijn vinden. Hij hoort er toch ook bij?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:56

In voor- en tegenspoed, toch?

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:51

Bedankt voor jullie adviezen! Hij is uiteindelijk mee geweest en ik was daar heel erg blij om! :)