Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:36

Tja, na 2 jaar vind ik het een laffe actie, ik vind dat je vriendin het recht heeft om de reden te weten. Om dan een week later pas te praten, tja.. Maar goed, jullie vinden het blijkbaar wel normaal dat 'ie gewoon laf wegloopt in plaats van te communiceren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:38

Ik kan me in bepaalde situaties ook wel voorstellen dat als iemand zegt: daar is het gat van de deur dat je dan ook even met je mond vol tanden staat en denkt: als het zo moet: :wave: en je dan inderdaad die deur maar uitloopt....

Als TS zelf het gevoel uitstraalt dat er geen toekomst meer in zit, dan kan het bij zo'n jongen natuurlijk ook aanleiding zijn om het gevoel flink te laten bekoelen...

Zat mensen (mannen :P ) die helemaal niet goed weten hoe ze zich nu precies voelen, laat staan dat ze het uit kunnen leggen...en als je dan ook nog verteld wordt: daar is de deur....

Nouja, inderdaad gewoon aardig blijven en jullie zien vanzelf wel hoe het verder gaat :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:43

En misschien toch even tijd geven... Wellicht is het inderdaad zoals Pmarena zegt en was ie zelf ook van zijn melk toen ie die keuze ineens voor zijn kiezen kreeg.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:45

Als je voor het blok gezet wordt: daar is de deur, zou ik er eerlijk gezegd klaar mee zijn en dan is het gewoon over en uit, dan zijn we uitgepraat... Maar dat zal wel aan mij liggen ;-)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:46

Ik lees in dit verhaal ook een jongen die zich benauwd voelde door de teleurstelling van zijn vriendin. Ik kan dan ook best goed begrijpen dat hij liever single is en kan gaan doen wat ie wil (opleiding ver weg zonder 'gezeur' van een vriendin die vindt dat ze te weinig aandacht/tijd krijgt).

Als het gevoel van zijn kant al bekoeld is en TS zegt: als je niet gelukkig bent, is daar het gat van de deur....
Tsja, ik zou misschien ook wel weglopen. Het zou me iig niet uitnodigen tot het openen van een gesprek.

Ze hebben iig nog gepraat en TS weet nu dat zijn gevoel weg is. Meer hoeft ze niet te weten toch?

Wees lief voor jezelf, TS. Deze situaties zijn heel vervelend. Sterkte! :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:01

Ik kan ts best begrijpen.
Normaal zagen ze elkaar al 2 jaar bijna dagelijks. En als vriendlief dan opeens besluit een opleiding te gaan doen waardoor je hem met een beetje geluk 1x per week ziet..... Ik denk dat er genoeg zouden zijn die dat ook niet leuk zouden vinden.
Is het nu voor een jaartje oke, maar zoals ik het begrijp 6

Al denk ik wel dat doordat je ouder word, meer je eigen leven gaat opbouwen je toch uit elkaar gaat groeien als je elkaar maar 1x per week ziet.
Je word volwassener, andere vriendenkring, andere interesses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:03

kiki1976 schreef:
Normaal zagen ze elkaar al 2 jaar bijna dagelijks. En als vriendlief dan opeens besluit een opleiding te gaan doen waardoor je hem met een beetje geluk 1x per week ziet..... Ik denk dat er genoeg zouden zijn die dat ook niet leuk zouden vinden.

Ik snap wel dat dat rottig is, maar het is alleszeggend hoe je daarmee om gaat. Je kunt je teleurstelling uiten en 'zeuren' over de lange tijd die je tegemoet gaat dat je elkaar weinig ziet, of je kunt een hobby zoeken en je eigen leven leiden en blij zijn met die ene dag in de week dat je samen bent.

Er zijn genoeg stellen waarbij de man op uitzending moet, of gaat varen (zoals hier in het topic al genoemd werd) en die stellen zien elkaar dus soms wekenlang niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:07

kiki1976 schreef:

Al denk ik wel dat doordat je ouder word, meer je eigen leven gaat opbouwen je toch uit elkaar gaat groeien als je elkaar maar 1x per week ziet.
Je word volwassener, andere vriendenkring, andere interesses.

"ineens"?
Vriendlief wordt ouder, gaat toekomst opbouwen, tuurlijk komen er dan veranderingen. Ineens is eerder als ie al 40 jaar job A doet waar ie elke dag braaf thuis komt en dan besluit op een olie platform te gaan werken ofzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:22

Veel sterkte TS! :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:28

Voor haar kan die beslissing ineens komen, dat hij besluit die opleiding te gaan doen.
En het maakt zeker uit hoe je het uit. Maar had ts dan moeten zeggen "leuk voor je" en verder niet moeten vertellen hoe het voor haar voelt?
Kijk ik ben het wel met je eens dat het niet eerlijk is tegenover hem als ze daar constant over zit te mokken en haar twijfels uit. En doordat ts hier heel veel twijfels over kreeg en het eigenlijk niet zag zitten, snap ik ook dat het hem allemaal benauwde.

Tuurlijk verandert vriendlief ook, maar ik denk dat jij mijn post verkeerd begrijpt.
Ik doelde meer op het feit, als je op die manier leeft en elkaar weinig ziet je sneller uit elkaar groeit omdat je toch meer elkaars ontwikkelingen mist zeg maar. Ieder bouwt toch grotendeels apart hun leven op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:48

Tsja, alleen maar goed dat die jongen kijkt naar een opleiding die bij hem past en waar hij opgeleid wordt tot iets waar hij later zijn brood mee wil verdienen. En zo ineens komt zoiets toch niet, als het eindexamen achter de rug is?

Ik snap dat jij, ts, aan dat idee moet wennen, maar draai het eens om.
Hij blijft voor jou in jullie dorp/stad waar jullie nu wonen en over een jaar ben jij op hém uitgekeken. En dan heeft hij zijn toekomst op jou afgestemd en heeft hij niks. Jou niet meer en de opleiding niet die hij graag zou willen.

Je hebt hem zelf ook wel heel abrupt voor de keuze gesteld en ik kan me dus voorstellen dat hij zich voor het blok gezet voelde en voor zichzelf gekozen heeft.

Neemt niet weg dat een breuk voor jou heel pijnlijk is.
Sterkte met het verwerken van deze breuk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:14

maximuss schreef:
Als je voor het blok gezet wordt: daar is de deur, zou ik er eerlijk gezegd klaar mee zijn en dan is het gewoon over en uit, dan zijn we uitgepraat... Maar dat zal wel aan mij liggen ;-)...

ja, dat dus. Ik vind het ook echt een waardeloze opmerking om heel eerlijk te zijn. Als je vriend ongelukkig is, praat je daar toch over? Dan zeg je hem toch niet dat als hij ongelukkig is hij maar vertrekt... Ik had ook mijn spullen gepakt en was vertrokken. Dikke doei... Blijkbaar wil je hem alleen bij je hebben als hij gelukkig is. Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat hij er een punt achter heeft gezet, jij hebt de deur dicht gegooid door geen gesprek aan te willen gaan maar hem de deur te wijzen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 12:20

Marije_jiplover schreef:
Tsja, alleen maar goed dat die jongen kijkt naar een opleiding die bij hem past en waar hij opgeleid wordt tot iets waar hij later zijn brood mee wil verdienen. En zo ineens komt zoiets toch niet, als het eindexamen achter de rug is?

Ik snap dat jij, ts, aan dat idee moet wennen, maar draai het eens om.
Hij blijft voor jou in jullie dorp/stad waar jullie nu wonen en over een jaar ben jij op hém uitgekeken. En dan heeft hij zijn toekomst op jou afgestemd en heeft hij niks. Jou niet meer en de opleiding niet die hij graag zou willen.

Je hebt hem zelf ook wel heel abrupt voor de keuze gesteld en ik kan me dus voorstellen dat hij zich voor het blok gezet voelde en voor zichzelf gekozen heeft.

Neemt niet weg dat een breuk voor jou heel pijnlijk is.
Sterkte met het verwerken van deze breuk.

Zoals er in de OP staat, het ging al langer wat minder. Hij weet van mij dat ik niks anders kan doen dan mijn gevoelens uiten. Wat moet ik dan doen? We hadden die dag ruzie, voor de zoveelste keer en dan zeg ik op een gegeven moment wat ik gezegd heb.

Kiki1976:
En dat is waar ik dus zo bang voor was, dat we toch wel uit elkaar zouden groeien zegmaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:32

en daarmee gooi je eigenlijk de deur dicht. Ik houd zielsveel van mijn man maar als hij dat tijdens een ruzie zou zeggen zou ik ook vertrekken. Iig voor een tijdje, tot ie heel erg zijn excuses aangeboden heeft op zijn minst. En dan kunnen we nog eens proberen te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:35

Same here, Ayasha... Ik zou zwaar beledigd zijn als mijn partner zo'n opmerking zou maken en ik zou dus ook vertrekken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:38

Maar wat is dan het verschil met 'Als je het bij een ander beter kan hebben dan moet je gaan'. Dat is toch iets in dezelfde strekking?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:39

Inderdaad, wat Ayasha zegt is precies wat ik ook bedoelde te zeggen.
Het kan wel in de flow van een ruzie gezegd zijn, maar ook die jongen heeft gevoel. En als hij zijn niet gelukkig zijn kennelijk bij jou niet mag uiten is het niet raar dat hij gehoor geeft aan een dergelijke opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:41

Winged schreef:
Maar wat is dan het verschil met 'Als je het bij een ander beter kan hebben dan moet je gaan'. Dat is toch iets in dezelfde strekking?

Vanwaar deze opmerking? Dit is hier toch niet van toepassing?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:44

Winged schreef:

Jep, en die opmerking zou ik ook niet appreciëren.
Waarom zou TS wel haar ongenoegen mogen uiten maar hij niet de zijne want dan is daar het gat van de deur?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:49

Kayleigh_ schreef:
Winged schreef:

Vanwaar deze opmerking? Dit is hier toch niet van toepassing?

Nee? Gaat beide over relaties, beide over een grens die iemand aangeeft. En het een mag wel en het andere niet? Of?

Wellicht bedoelde TS het anders maar heeft ze het in kwaadheid 'harder' gesteld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:50

ja maar wat doet dat er toe in dit specifieke topic? Dat heeft hier toch niemand gezegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:53

Zo bedoelde ik het inderdaad. Dat is door niemand gezegd dus ik zie de relevantie van die opmerking ook niet helemaal in dit topic.

Als iemand zou zeggen 'als je het bij een ander beter denkt te hebben, moet je gaan' zou ik ook beledigd zijn. Of toch in ieder geval erg verrast. Maar ik denk niet dat dat in deze situatie van toepassing is want volgens mij heeft ex van TS helemaal geen oogje op een ander. Hij is gewoon klaar met TS.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-15 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:54

IMO zit een opmerking als die in hetzelfde rijtje. Wat ik maar bedoel te zeggen: Mag je je grenzen niet meer aangeven in een relatie?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:54

Als iemand tegen mij zou zeggen: "Als jij..................., dan is daar het gat van de deur" dan zou ik ook onmiddellijk vertrekken. Ik laat me niet zo toespreken, laat staan dat ik in zo'n sfeertje een probleem met iemand zou willen oplossen. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:55

Winged schreef:
IMO zit een opmerking als die in hetzelfde rijtje. Wat ik maar bedoel te zeggen: Mag je je grenzen niet meer aangeven in een relatie?

Jawel, niemand hier zegt toch dat er geen grenzen aangegeven mogen worden?

Maar als je in een relatie geen ongelukkige periodes mag hebben 'want dan is daar de deur'. Ok, doei. Bovendien vind ik het zeer tactloos van TS om deze opmerking te maken, omdat ze daarmee de opening voor een gesprek volledig sluit.