Verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:27

Dit klinkt als hele normale handelingen, absoluut niet alsof hij verliefd is of meer van je wil. Nu kan je inderdaad op zoek naar een ander, maar het lijkt me toch best prettig als je zelf beter kunt inschatten wat iemands bedoelingen zijn. Is er niemand die je daarbij kan helpen, die samen met jou een soort lijstje kan maken van welk gedrag (voor een fysiotherapeut) normaal is en wat niet? Dat geeft jou misschien wat meer vertrouwen in je eigen inschattingsvermogen. :)

Bijvoorbeeld:

Wel normaal =
Broek iets opstropen
Korte aanraking op schouder, rug, of arm
Vrolijk gedrag

Niet normaal =
Aanrakingen, zeker langdurige, bij je dijen, borsten, of gezicht
Zomaar vragen of je je wil uitkleden
Opmerkingen maken over hoe mooi je bent, of sexy, of dat hij graag iets met je wil drinken

Snap je? Zo'n lijstje.
Even tegen je fysiotherapeut vertellen dat je pdd-nos hebt is misschien ook handig, dan kan hij er rekening mee houden dat je dingen mogelijk verkeerd interpreteert, en kan je ook vertellen dat je bijvoorbeeld liever geen onnodig fysiek contact hebt.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:27

Dankjewel voor je begrip.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:27

Inderdaad als je geen schouderklopje wil gewoon zeggen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:28

Dat bedoel ik meer onnodig fysiek contact.

Susanne

Re: Verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:29

Dani, dat klinkt als een goed idee.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:49

Klinkt inderdaad als normaal. Ik heb nek klachten en liep eerst altijd bij de baas van de jongen die ik nu heb. Wij schelen maar 4 jaar en hij is dus redelijk jong. Nu 3x geweest en ja dan moet ik me tot mijn BH uitkleden, maar wij hebben ook echt praat die bij jou zo te horen veel te ver zou gaan, maar hij bedoeld er echt niks mee.. Zijn baas kwam ik toevallig in de kroeg tegen waar ik werk en is het ook gewoon 3 kussen terwijl het tijdens zijn werk gewoon een hand is :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:46

Controle of zoiets hoort is wel even slim TS. Maar inderdaad: Het is normaal. Hier gisteren ook compleet door de mangel gehaald door de fysio. Ook even rug kraken en dan hangt hij wel helemaal om je heen. Zolang hij geen verboden gebied aanraakt is t prima :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:53

Is meestal wel een beeeetje het karakter van fysio's heb ik het idee. vrolijk, geen moeite met aanrakingen (want het is hun werk)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:58

Valentijn5 schreef:
Ik heb fysio helaas toch wel nodig. Want ik heb pijnklachten maar voel me nooit op mijn gemak. Ik zie helaas niet goed het verschil tussen dit soort dingen. Zal wel komen omdat ik pdd nos heb.

Heb je dat al met hem gecommuniceerd? Als je het nog een kans wil geven, of toch een andere fysio zoekt, zou ik gewoon zeggen dat je pdd-nos hebt en het fijn vind als hij wat afstand bewaart omdat je er anders gespannen van wordt. Mensen kunnen niet ruiken dat jij dat niet fijn vind dus moet je dat gewoon zeggen!!
En volgens mij is de gemiddelde fysio wel amicaal, ze zitten de hele dag al aan het lijf van een vreemde, dan kan een schouderklopje er ook nog wel bij ;) Vanuit hem zit daar vast geen bedoeling achter maar het gaat erom dat jij je er niet prettig bij voelt dus dan moet je dat aangeven! Het gaat er niet om wat 'normaal' is maar om wat jij fijn vind, vergeet dat niet. Wij kunnen het allemaal wel prima en normaal vinden maar als jij het niet fijn vind dan is dat je goed recht en dan moet je zorgen dat jou fysio dat weet dan kan hij zijn gedrag aanpassen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 09:31

Ik ben het ermee eens met wat jij zegt Ilsemarie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:55

Goh, mijn fysio deed zelfs mijn broek en onderbroek naar beneden om goed mijn bilspier te kunnen masseren en daarna ging hij op me liggen om me te kraken. Zou hij verliefd op me zijn?

Ik denk dat je dingen ziet die er niet zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:05

Kayleigh_ schreef:
Goh, mijn fysio deed zelfs mijn broek en onderbroek naar beneden om goed mijn bilspier te kunnen masseren en daarna ging hij op me liggen om me te kraken. Zou hij verliefd op me zijn?

Ik denk dat je dingen ziet die er niet zijn.

Oh kom op, ga met die houding even ergens anders heen joh. TS heeft al aangegeven dat ze dit soort situaties lastig kan inschatten door haar PDD-NOS.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 19:15

Ik hoop volgende week vrijdag meer duidelijkheid te hebben. Dan besluit ik of ik nog bij hem terugkom ja of nee. Dit zijn allemaal leersituaties voor mij en ik hoop dat die het niet vervelend vind als ik hem daarop aanspreek. Ik voel me al bang en weet me al moeilijk een houding te geven.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:21

Ik denk niet dat je hier iets achter hoeft te zoeken, komt meer over als een spontaan persoon.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 19:25

Zo zie je maar dat als je te veel in je eigen wereld leeft en niet meer gewend bent om ook met vreemde mensen om te gaan ik zelf me eigen conclusies trek. Daar kan ik zelf weinig aan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:30

ValentijnS, maar vergeet niet dat je ook je eigen gevoelens en twijfels serieus mag nemen! Dus als jij je ergens niet prettig bij voelt mag je dat aangeven. En als je het echt niet vertrouwt mag je er ook gewoon wegblijven. Overal heb je rare vogels, en het kan natuurlijk wel dat hij wel net wat te ver gaat. Belangrijk dus om je eigen grenzen in de gaten te houden. Daar hoeft pdd-nos niets aan te veranderen.

Succes vrijdag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:33

Daar kan je ook niks aan doen Valentijn.
Ik denk wel dat je hiervan leert dat het belangrijk is om vaker de confrontatie van het omgaan met andere mensen op te zoeken... Dan doe je meer ervaring op.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:38

Ik heb mijn afspraak van volgende week vrijdag moeten verzetten omdat ik dan een andere afspraak heb. En hij stuurde ma vandaag om 20.20 een mail dat ik het kon verzetten naar een andere datum. Maar waarom zo laat een email nog versturen. Ik heb nog niet terug geantwoord. Ik ben nog steeds veel te zenuwachtig en denk dat het maar beter is als ik er een punt achter zet. Ik zie misschien wel beren op de weg maar op deze manier werkt het niet voor mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:41

Waarschijnlijk was ie gewoon bezig met zijn administratie. Als je zo snel achter dingen wat zoekt kan je best een vrouwelijke fysio zoeken volgens mij.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:07

20.20 is nog een heel normaal uur hoor, nog even mails beantwoorden voor het er helemaal op zit voor vandaag. :)
Maar als het voor jou allemaal niet lekker voelt en je er niet goed bij voelt dan zou ik wel van fysio veranderen, en inderdaad een vrouwelijke zoeken. Anders is het natuurlijk niet fijn als je steeds met stress naar de fysio toe moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:08

Wat Ayasha zegt is misschien wel een verstandige optie.
Tijd zegt echt helemaal niks. Ik heb wel eens om 3 uur 's nachts een mail gekregen van een docent. Tja, als hij dan achter zijn computer zit, prima.

Ik neem aan dat hij geen koosnaampjes of suggestieve opmerkingen gebruikte? Dan bedoelt hij er echt niets mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:11

Momenteel leven we in een 7/24 maatschappij. Dus tijdstip zou ik mij geen zorgen om maken. Maar wanneer jij je er zoveel zorgen om maakt schakel dan over naar een vrouwelijke therapeut

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:27

20.20 is nog helemaal geen rare tijd hoor, als fysiotherapeut ben je de hele dag bezig met patienten helpen, en zeker met een eigen praktijk heb je dan pas 's avonds tijd voor dit soort dingen, administratie, e-mail. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. Volgens mij heb je ongeveer net zo'n fysio als ik. Maar bespreek het even met die arme man, want die is zich hoogstwaarschijnlijk van geen kwaad bewust. Dan kan hij ook rekening houden met jouw aandoening en/of onzekerheden, want je moet je wel veilig voelen bij een zorgverlener.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:33

Ik vind het goed dat je dit zegt! Ik studeer eind van dit jaar af als fysiotherapeut en ook ik ben een heel enthousiast persoon. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor iemand met pdd-nos moeilijk kan zijn om als professioneel gedrag te zien, maar dit is het wel echt!

Ik stroop ook vaak broekspijpen op, doe broeken naar beneden of verschuif bh bandjes. Dit is voor een fysio zo normaal dat je er dan niet bij nadenkt dat dit voor iemand onprettig kan zijn! Zou jij een overstap kunnen maken naar een vrouwelijke fysio? misschien dat het dan meer als vriendschappelijk gedrag voelt dan als een versier poging :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:38

TS als jij je er onprettig bij voelt is het verstandiger een andere fysio te zoeken.
Je gaat er heen voor jouw lijf.

Mijn fysio geeft les op de UVA, belt ook weleens vanaf zijn werk naar mij om een afspraak te maken of te verzetten. Kan dan best 2200 uur zijn.
Ik mag hem ook in het weekend bellen als er een gewricht uit de kom ligt en ik krijg het niet terug.