Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:34

Ik ben op mijn 15e begonnen bij de perry sport, net 16 geworden en werk er nu ruim 2 maanden. Misschein dat je naar zoiets kan kijken? Als er een winkelcentrum bij je in de buurt is gewoon langs gaan of ze nog mensen zoeken

Maik79

Je kunt iets verkopen. Die ene jas die je nooit meer draagt, dat kastje dat in de weg staat, dat dekje dat maar ligt te verstoffen.

Misschien kun je een deal maken met je ouders: jij ruimt de zolder/schuur op, en dan mag je ook verkopen wat er weg kan.
Succes!

UhNee

Anniek22 schreef:
Okee. Denken jullie dat er buiten werken nog iets anders is? Dus vakkenvullen/krantenwijk/oppas weglaten? of zal dat er niet zijn?

Op jouw leeftijd denk ik niet.... Schilderen zou je iets mee kunnen doen, maar als je daar een leuk centje mee wil verdienen moet je wel heul goed zijn.

Zoe_97

Re: Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:37

ik heb je ene pb gestuurd :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:37

Meedoen met medische experimenten levert snel geld op (omdat je uren in de nacht doorlopen), maar daar moet je 18 voor zijn. Verder zijn er meer baantjes waarbij je in weinig tijd geld verdient, maarja, dat is allemaal 18+. Als je niet wilt werken, wordt het denk ik toch lastig. Een nieuw zadel is tenslotte een luxe.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:37

hahaha misschien had ik mn eerste reacie moeten weglaten :+

Ik heb nu wat voorbeeldjes inderdaad, dankjulliewel! Ik wil heus wel werken en dus hopelijk wat verdienen, maar het ging me er eerder om dat ik geen tijd he voor 4-6x in de week dingen doen. Ik zal het vragen en briefjes ophalen. We hebben trouwens geen kassen in de buurt ;-)

Over klussen in huis: We hebben een tuinman en een schoonmaakster dus dat valt weg. En auto gaat door wasstraat *sniksnik*. Maar ik ga morgen een gesprek aanknopen met mn ouders :-)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:39

Mijn dochter van nu net 12 werkt al voor extra geld! oke het is een schoonmaak baantje van 3 uur per week, maar het ze verdient toch 3 euro per uur!
Je kunt natuurlijk ook bedelen om lege flessen en die inleveren. (deed ik vroeger toen ik 9 was ;-) )
Verder bij boeren in de buurt, vragen of ze klussen hebben vooral op zaterdag zoeken ze vaak wel iemand om de strohokken uit te mesten, of gangen/stallen te vegen. kuil afscheppen en andere allerhande klusjes. (zo hebben wij ook 2 jongens rondlopen.)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:40

Auto door wasstraat heel simpel voor dat geld was je hem thuis. Scheelt ook weer tijd voor hun en brandstof. Of vraag of je wat van schoonmaakster of tuinman kunt overnemen tegen hetzelfde loon

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:41

Anniek22 schreef:
hahaha misschien had ik mn eerste reacie moeten weglaten :+

Ik heb nu wat voorbeeldjes inderdaad, dankjulliewel! Ik wil heus wel werken en dus hopelijk wat verdienen, maar het ging me er eerder om dat ik geen tijd he voor 4-6x in de week dingen doen. Ik zal het vragen en briefjes ophalen. We hebben trouwens geen kassen in de buurt ;-)

Over klussen in huis: We hebben een tuinman en een schoonmaakster dus dat valt weg. En auto gaat door wasstraat *sniksnik*. Maar ik ga morgen een gesprek aanknopen met mn ouders :-)

Als je ouders en huishoudster en tuinman kunnen betalen misschien kun je dan afspreken dat jij je eigen kamer heel netjes gaat onderhouden en de badkamer elke week schrobt en dat je daar geld mee verdient. Zonder je handen te laten wapperen verdien je niets. Of je word verwend als je zo wel elke keer iets krijgt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:43

Ook dat nog en een ding als je het zelf bij elkaar verdient hebt. Desnoods met moeite ben je daarna heel trots op jezelf en gebrui je je zadel met nog meer plezier.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:43

Sta je op een doe het zelf stal? Hier moeten we alles zelf doen en gaat iemand nu aanbieden om voor een klein bedrag je stal uit te mesten. Een aantal stalgenoten met onregelmatige diensten hebben al zeer enthousiast gereageerd. :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:45

Brandstof zeker, hun logica is soms beetje apart idd. En, ben daarnet even ddor mn slaapkamerraam naar buiten geklommen (carport is naast mn raam) en de auto van mn moeder was vies, yess morgen voorstellen hhaha. Bokkers bedankt voor jullie tips!
bigone: ja het is hier soms beetje apart, zal even proberen uit te leggen. Mn stiefvader had goede banen en investeert in dingen die hij waardt vindt. Mn moeder is docente en verdient daarmee de advocaat, rechtszaak etc. voor/tegen mn vader.

Sommige dingen vinden ze waard, zoals autowasstraat en tuinman, en ze vinden dat die zo goed hun werk doen dat ik de moeite 'mag' besparen. Ik ruim mn kamer toch al elke week op voor de werkster dus tja.. Morgen toch maar even praten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:45

Kamer opruimen en alles wat je niet meer hoeft op Marktplaats zetten.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:46

Koeien melken, helpen kazen of boerderij ijs maken en verkopen in het winkeltje op de boerderij. Zo verdiende ik vanaf m'n 12de al een zakcentje bij voor de pony :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:46

Nee mn paarden (niet echt van mij, maar heb wel vaste verzorgpaarden waar ik soort van over beslis.) staan ij prive-iemand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:49

Ik ken ook een meisje dat geld verdient met vleeskonijnen.
Misschien een idee?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:53

Zoek eens rond of je ergens kunt schoonmaken. Bij een oud iemand bijvoorbeeld!
Poetsen verdient erg goed :j
Ik poetste als 15 jarige de kantine van de voetbal vereniging en verdiende 7,50 per keer. (ongeveer 1 uurtje deed ik erover)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:55

Ik vind het idee om de garage op te ruimen echt een heel goed idee. Als je de spullen op marktplaats mag verkopen heb je snel een mooi bedragje bij elkaar.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:02

ja verdient dat echt dan? qua oude spullen`?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:06

Oppassen! Ideaal: je kunt je huiswerk bijv. doen (kinderen liggen vaak al in bed als je komt...) en blijft daar slapen: zo word je letterlijk slapend rijk :-)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:07

Hier ook iemand met Vwo tweetalig (eindexamenjaar). Ik train zelf 3 a 4 keer per week. Daarnaast werk ik 10-12 uur in de week bij een supermarkt. En ik heb ook nog genoeg tijd over voor een sociaal leven :)
Voor geld moet je idd werken en natuurlijk wordt het drukker als je werkt. Ik houd het heel goed vol door 90% van mijn huiswerk op school te maken. En verder goed vooruit werken en plannen. Denk dat tijd creëren de eerste prioriteit heeft. Want als je geen tijd hebt, kun je geen geld verdienen.
En dan qua ideeën om geld te verdienen:
- Oppassen (Ouders met jonge kinderen zijn vaak dolblij als je aanbiedt om op te passen op hun kinderen. Meestal verdien ik 10-20 euro op een avond) Gewoon een mail sturen naar jonge gezinnen die je kent dat je beschikbaar bent als oppas.
- Spullen verkopen via marktplaats/boktmarkt. Ruimt lekker op en verdient ook lekker!
-Supermarkt ik minder handig lijkt mij. Als ik je zo hoor wil je vooral die 150 euro verdienen en heb je daarna niet zo veel geld meer nodig. Supermarkten zoeken toch vaak mensen die wat langer blijven werken.
-Niet toevallig binnenkort jarig? :)
Succes trouwens! :) Als je voor een doel aan het sparen bent, weet je waar je het voor doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:11

Misschien is er een McDonalds in de buurt? Misschien idd in de schoonmaak? McDonalds kun je al 2 dagen in de week een paar uur werken, hoeft niet zo te zijn dat je meteen heel veel uur hoeft t maken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:12

Maar heb je dan al een paard gevonden? Laatst was je op zoek naar een betaalbare IJslander?
Zolang je nog geen paard hebt kan je beter nog geen zadel kopen.

Moet zeggen dat je wel een beetje overkomt dat je niet echt moeite wilt doen voor extra geld. Alle mensen van jou leeftijd zijn druk met school etc. Als je extra geld wilt moet je moeite doen normaal gesproken komt het niet aangewaaid.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:12

Heb je schleich of andere modelpaarden? Die kun je voor behoorlijk wat verkopen als je geluk hebt :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:14

ga oppassen of verkoop iets zo mogelijk.