Vreselijke irritatie! Onrust, harde geluiden etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:23

Congressen en dan vooral de networking gedeeltes vind ik een drama. Mijn hele hoofd gaat in overdrive.
Ga dan vaak gewoon even op een toilet zitten :+

Als mijn baby huilde deed ik gewoon oordoppen in. Als ze nu een driftbui heeft ga ik in de kamer ernaast zitten O:)

HSP zou bij 20% van de mensen voorkomen. Sorry hoor, dat heet dus gewoon variatie op 'normaal'. Je gaat blond haar toch ook geen afwijking noemen? Dat komt wereldwijd gezien minder vaak voor :=

Azmay

Re: Vreselijke irritatie! Onrust, harde geluiden etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:25

Ik ken je gevoel, een andere oplossing dan niet gaan of kort gaan heb ik nog niet gevonden helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:38

Ik kan me vooral doodergeren aan het bewust worden van iemand anders getype, hard kauwen/kraken, piepend ademhalen, tikken met pennen, mensen die smakken als ze praten, als er iemand bij ons boven muziek op heeft staan en ik hoor net alleen de bas of de hoge tonen, piepende ruitenwissers, piepende winkelwagentjes, mensen die hun been krabben door hun spijkerbroek, cadeaupapier knippen... Gewoon van die kleine geluidjes in het dagelijks leven, die zo vervelend zijn zodra je je bewust wordt dat ze er zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:46

Sizzle: Oh hou op over dat soort bijeenkomsten. De HEL vind ik het. :=
Haha, oh dat zou ik ook doen als ik een baby zou hebben :o
En ach, plak er een stickertje op of niet. Het is gewoon irritant om alles irritant te vinden.. haha.

Azmay: ik tot op heden ook niet, als ik wat gevonden heb laat ik het je zeker weten!

Danique: Die ergernissen komen bij mij vaak pas ná de irritatie door harde geluiden/door elkaar gaande geluiden. Dan ben ik al geïrriteerd door al dat door elkaar getetter en als iemand dan ook nog te hard ademhaalt, smakt, krakende schoenen heeft of iets anders doet dat mij niet zint, dan ben ik niet zulk leuk gezelschap.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:50

:j Herkenbaar. Mijn ouders worden allebei al een dagje ouder dus die krijsen ook echt naar elkaar in de telefoon (als ik hun niet hoor, horen zij mij ook niet-mentaliteit). Of over de TV proberen heen te praten; zet het ding dan wat zachter, dan kan je op normale toon praten!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:55

Ach weet je, omgekeerd zijn er ook mensen die zich storen aan mensen die zacht praten en waar je van schrikt omdat je ze niet hoorde binnenkomen.

Je moet je leven gewoon zo inrichten dat jij er tevreden mee bent.
Ik ga overgeven van parfum en sigarenlucht. Ik ga dus niet in een tabakwinkel of bij de parfumerie werken...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:00

Ik heb ADHD en ik heb me leren afsluiten. :o
Dagje horse event zoals vandaag is vreselijk vermoeiend voor mij. :j

Wat ook helpt is rust / prikkelvrije tijd inplannen. En en rustige thuisbasis hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:00

Sizzle schreef:
Ach weet je, omgekeerd zijn er ook mensen die zich storen aan mensen die zacht praten en waar je van schrikt omdat je ze niet hoorde binnenkomen.

Ik ga overgeven van parfum en sigarenlucht. Ik ga dus niet in een tabakwinkel of bij de parfumerie werken...

Ja, dat zijn inderdaad dingen die je kan vermijden (sigaren- en parfumwinkels) maar ik kan me moeilijk weren van mensen die luid praten. Moet namelijk ook gewoon m'n huis uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:04

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ADHD en ik heb me leren afsluiten. :o
Dagje horse event zoals vandaag is vreselijk vermoeiend voor mij. :j

Wat ook helpt is rust / prikkelvrije tijd inplannen. En en rustige thuisbasis hebben.

Kijk uit met dat afsluiten, na jaren afsluiten loopt alles bij mij nu over en kan ik echt niets meer hebben -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:05

Danique schreef:
Sizzle schreef:

Ja, dat zijn inderdaad dingen die je kan vermijden (sigaren- en parfumwinkels) maar ik kan me moeilijk weren van mensen die luid praten. Moet namelijk ook gewoon m'n huis uit.

Oh ja parfum, zo vreselijk... :n

En maak je geen zorgen, ik heb liever te weinig emoties dan te veel. Ben door de jaren heen een heel sterk persoon geworden met een dikke huid.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:07

heel herkenbaar! hoewel ik het vooral met etende/smakkende mensen heb. Merk dat ik dat zo boos en geirriteerd word..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:09

Niet iedereen praat hard.
Dus kunt gewoon je huis uit :)

Ook daar kun je er voor kiezen om in een dorp te gaan wonen ipv in de stad. In een kantoor te werken ipv een koffiebar. Op maandagochtend kleding kopen ipv op zaterdag etc etc.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:17

Sizzle schreef:
Niet iedereen praat hard.
Dus kunt gewoon je huis uit :)

Ook daar kun je er voor kiezen om in een dorp te gaan wonen ipv in de stad. In een kantoor te werken ipv een koffiebar. Op maandagochtend kleding kopen ipv op zaterdag etc etc.

Kinderen op straat, de drukte bij de kassa(ja ook buiten de spits) het kan allemaal al veel zijn hoor. Daar kan je niet altijd wat aan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:17

Ik woon in een dorp, ik werk niet, mijn verzorgpaard staat op een stal met maar 1 pensionklant en ik zit nog op school dus op maandagochtend wordt lastig... :Y) Maar wel bedankt voor het meedenken, dat vind ik lief.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:19

Heerlijk om goede oordoppen te hebben :j kinderen hoor ik er wel doorheen gelukkig (kan ook praten en luisteren met oordoppen in; anderen merken niet eens dat ik ze dan in heb :') ) maar ik lig tenminste niet meer op elk geluid. Dan hoor ik geen gefluister en klinkt alles gewoon mooi wat verder weg :) Met raam dicht slaap ik niet, maar dat hoeft ook niet meer door de oordoppen en een goede nachtrust zorgt voor minder snel prikkelbaar zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:23

Tja zo heeft iedereen wel wat toch?
Soms is iets gewoon even zo. Zo zal ook iedereen een hekel hebben aan de geur van braaksel, maar als er net op jouw bus iemand moest over geven: so be it. Deal with it.

Je hoeft de situaties echter niet expres op te zoeken. In de situatie van TS heb ik ook gezeten en mijn man begrijpt dat heel goed. Ik ga dan niet mee, of ga eerder naar huis. Iedereen tevreden.

Als je van een paar voetballende kinderen onderweg naar je werk al je dag laat verpesten dan valt dat ook niet onder HSP. Dan wordt het tijd om uit te vinden waarom je zo snel gestressed bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:27

Maar Sizzle, hoe vaak komt het nou voor dat er iemand in de bus over zijn nek gaat, tegenover hoe vaak je luidruchtige mensen/etende mensen/ademhalende mensen tegen komt? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:28

Danique schreef:
Maar Sizzle, hoe vaak komt het nou voor dat er iemand in de bus over zijn nek gaat, tegenover hoe vaak je luidruchtige mensen/etende mensen/ademhalende mensen tegen komt? :')

Zet mij in je bus en stel die vraag nog eens? }> }> }>

Gewoon lekker zelf een zacht muziekje opzetten met koptelefoon of oordoppen in en klaar :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:29

Als je je aan ademende mensen irriteert zou ik definitief hulp zoeken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:30

vuurneon schreef:
Danique schreef:

Zet mij in je bus en stel die vraag nog eens? }> }> }>

Gewoon lekker zelf een zacht muziekje opzetten met koptelefoon of oordoppen in en klaar :)

:= Zolang je er geen geluid bij maakt mag je!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:30

Sizzle schreef:
Als je je aan ademende mensen irriteert zou ik definitief hulp zoeken :+

Of in een mortuarium gaan werken :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:32

Weet je wat grappig is met de HSP test?

Een van onze kenissen die ik echt vreselijk luid vind (en dat ook echt is) en ik ook echt niet goed verdraag komt zelf ook als HSP uit de test _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:40

Oh maar ik ben zelfs soms ook heel irritant, druk en vermoeiend en ik heb er ook last van. Van overprikkeling.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:43

Ik denk dat iedereen dat af en toe wel heeft.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:35

zanakuzies schreef:
Zwanger :+

Ik ben zwanger en kan ook ineens heel slecht tegen geluid erger me dood aan een harde radio of ander hard of aan blijvend geluid.

Zeg niet dag jij zwanger bent hoor maar herken het wel momenteel.

En het erge is...........het is bij mij nooit meer overgegaan ná de bevallingen. Voorheen was ik een rijdende discotheek, totdat ik zwanger werd.
Nooit meer goed gekomen :')