Trouwen als je al geregistreerd partner bent.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Trouwen als je al geregistreerd partner bent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:33

Het verschil is wel veranderd.
Er zat een verschil in qua erkenning enzo.
Maar sinds 1 april vorig jaar (waarbij dus oook veranderd is dat ik mijn eigen kind niet hoef te adopteren) is het enige verschil nog dat je bij gp niet hoeft te scheiden voor de rechter als je uit elkaar wil.
Tenzij je minderjarig kinderen hebt Dan moet je als nog scheiden voor de jarig.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:33

Wat een gekke regels zijn daar voor zeg!

Er staan jullie in ieder geval veel grote dingen te wachten de aankomende tijd. Veel succes en geluk gewenst :D

x_Anne_x

Re: Trouwen als je al geregistreerd partner bent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:47

Bedankt voor de reacties, zit nu auto dus zal op de rest later reageren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:54

Wil je nog ècht trouwen nadat je al een GP hebt, dan zal je eerst het GP moeten ontbinden, dat je dus even "gescheiden" bent zeg maar en daarna kan je dan weer trouwen... moet wel een aantal weken tussen zitten dan volgens mij :=

Althans zo was het een jaar of 6 geleden.

Wel linke soep als er in die tussentijd dan rare dingen gebeuren van een overlijden ofzo...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:01

Waarom ga je niet gewoon trouwen nu en doe je dat over vijf jaar bij je jubileum nog eens dik over.
Hartstikke in tegenwoordig.

Zo heb ik het ook met manlief afgesproken, we zijn nu gratis getrouwd op maandagochtend en als we tien jaar samen zijn komt er alsnog een knalfuif.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:02

_CS_ schreef:
Een GP verschilt wel van trouwen hoor, namelijk bij kinderen :o

Ik zou dat even goed uitzoeken.
Paar jaar terug was dat namelijk zo.

Nee hoor, is exact hetzelfde. Daarom doen wij nu ook gp voor de kinderen. Is wat dat betreft hetzelfde als trouwen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:03

pmarena schreef:
Wil je nog ècht trouwen nadat je al een GP hebt, dan zal je eerst het GP moeten ontbinden, dat je dus even "gescheiden" bent zeg maar en daarna kan je dan weer trouwen... moet wel een aantal weken tussen zitten dan volgens mij :=

Wel linke soep als er in die tussentijd dan rare dingen gebeuren van een overlijden ofzo...

Is ook niet zo. Het wordt gewoon omgezet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:05

Ik zou gewoon gratis trouwen bij de gemeente zodat jullie namen gelijk zijn en daarna lekker doorsparen voor een geweldig feest!
Je kan daarna gewoon nog trouwen met ceremonie en alles erop en eraan.
Willen jullie ook voor de kerk trouwen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:05

cp112 schreef:
pmarena schreef:

Is ook niet zo. Het wordt gewoon omgezet.

Ja, en om dat omzetten te voorkomen als je dat niet wilt, moet je dus eerst uit elkaar :)*
Kun je daarna trouwen :j

Maar om aan dat gedoe te beginnen moet je het wel héél graag willen, een "echte" trouwerij als nog. Het blijft toch een beetje lood om oud ijzer vind ik, als je eenmaal gepartnerd bent dan is het nieuwtje er al af en is trouwen tòch anders.

Ik zou ook zeggen doe het gewoon lekker nog eens over na een aantal jaar (als je dat dan nog wilt en niet over die behoefte heen gegroeid bent := ) en maak er dan alsnog een heel leuk feest van :)