Welke stedentrip is een aanrader?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:31

Ik hou echt van geschiedenis. Omdat ik zelf een beperkte visie heb is het trendy en modern ontschoten. Maar ik merk dat ik met ruim 5 dagen nog niet eens de helft gezien heb. Dus dat word nog een keer terug

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:34

Poeeeh
alles is mooi op haar manier
Parijs, Brussel Antwerpen zijn erg mooi.

Maar ik hou heel erg van oost europa het heeft een onwijze charmes
een echt ruwe diamand is Riga niet heel toeristisch betaalbaar en ze hebben de euro.
Budapest is ook erg betaalbaar fijne stad mooi cultuur en gewoon de hele sfeer
Praag is betaalbaar en ook de cultuur gebouwen alles ik vind praag ook gaaf.
Bratislava heeft de euro is een oude sovjet stad. Buiten de oude binnenstad staan giga sovjet flats dat vond ik heel speciaal een bratislava
Wenen wenen jaa wauw, sprookjesachtig gewoon. Echt hele mooie bouwwerken

purny

Re: Welke stedentrip is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:36

Maar de mooiste en geweldigste stad op aarde is nog altijd New York. Maar ik vrees dat dat niet binnen je budget of plannen valt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:41

Klopt New York is te duur.
Max is 500-600 euro samen.
Bij stedestrips.nl kan je pakket reizen kiezen daar wil ik er 1 van kiezen.
Komende tijd de prijzen in de gaten houden.
Je maakt daar ook nog een hoop aan eten, uitjes en wat je nog koopt.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:49

Ik ben in Londen, Parijs, Berlijn en Rome geweest. En met hele grote voorsprong staat Rome op 1! :j Wat een fantastische stad. Ik ben er 5 dgn geweest en kon alles in die tijd prima belopen. Heerlijk eten, vriendelijke bevolking, mooie gebouwen e.d gezien, en leuke winkelstraat en terrasjes.

Berlijn vond ik vies tegenvallen. Checkpoint Charlie, en de muur vonden mijn vriend en ik niks aan. Het leuks vonden we de Berlin Zoo.
Bergen Belsen, het concentratiekamp waar Anne-Frank overleden is, is wel een grote aanrader! Maar die hebben wij bezocht toen we terug reden naar NL. Is niet echt in de buurt van Berlijn.

Parijs vonden we in vergelijking met de andere steden een dure stad. De mensen vonden we minder vriendelijk, en we hebben niet lekker gegeten. Verder wel leuke dingen bekeken en gedaan.

Londen is leuk shoppen en vind ik het leukst met kerst.

Tip: rond een graad of 20 vonden wij de ideale temperatuur voor een stedentrip. We hebben tijdens 1 trip paar dagen 27 graden gehad. Was niet heel prettig.
Hou er ook rekening mee dat je niet tot rust komt. Vooral als je maar een paar dagen gaat. Je bent veel onderweg, loopt veel, het is toch wel vermoeiend soms.

Edit:
Antwerpen is super leuk om te shoppen, gezellige stad. Niet rond kerst gaan, want dan is er bijna niks open.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:54

Royaal op 1: Barcelona!! Wát een geweldige stad!

Vlak daarna inderdaad Boedapest!! ( en dan zéker ook de badhuizen bezoeken!!)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:03

Rome is zoals al eerder gezegd echt een topstad! Een must-see wat mij betreft :D De hele sfeer, cultuur, mooie bouwwerken; echt super leuk!

Verder is Lissabon ook heel leuk, maar echt maar voor een paar dagen. Je kan het daar in 3 dagen gezien hebben. Het openbaar vervoer is daar trouwens ook goed geregeld!

Barcelona is ook heel leuk! Eigenlijk zijn alle steden leuk, maar tis ook een persoonlijke smaak. Zo vind ik Parijs echt niet leuk en ik heb nog niemand gevonden die het met me eens is haha :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:09

Wenen vond ik echt prachtig! Al vond ik Salzburg ook heel bijzonder, super mooie stad en geweldige sfeer. London ook meerdere keren geweest, zowel in de zomer als winter een fantastische stad! Berlijn vond ik qua geschiedenis erg indrukwekkend. Franse steden zijn hier ook favoriet! Frankrijk heeft zoveel mooie steden, een aanrader vind ik Nancy.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:11

Parijs ben ik een aantal keren geweest. Vond het wel leuk op zich maar duur. Edinburgh is ook een hele mooie stad.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:13

Istanbul is momenteel onrustig. Mijn zusje had het er vandaag nog over. Ze woont daar. Budapest en Praag zijn ook aanraders.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:20

Wij zijn 2 jaar geleden eind november/begin december naar Rome geweest, we hebben toen heerlijk weer gehad van rond de 20 graden. Toevallig was een collega van mij een week eerder geweest en die had rot weer en kou gehad, dus tis altijd een gok :)
Wel echt een fantastische stad, echt genieten!! :j

Ik lees even mee, want we willen dit jaar weer in november een citytrip doen,op het moment staat Boedapest hoog op het lijstjes, maar sta altijd open voor andere dingen!
Lees hier Lissabon, lijkt mij ook erg interessant!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:27

Wat wil je zien in een stad :) Waar houd je van? Kunst, cultuur, geschiedenis, shoppen, wandelen etc..?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:32

Rome en Boedapest zijn allebei echt aanraders! Wat zijn dat toch heerlijke steden om in rond te slenteren :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:35

linnie050 schreef:
Klopt New York is te duur.
Max is 500-600 euro samen.
Bij stedestrips.nl kan je pakket reizen kiezen daar wil ik er 1 van kiezen.
Komende tijd de prijzen in de gaten houden.
Je maakt daar ook nog een hoop aan eten, uitjes en wat je nog koopt.

je bent beter af om je reis zelf in te delen en via een mooie aanbieding een los hotel te boeken..

met die officiele trips heb je vaak een verplicht nummertje waar je de helft van de dingen eigenlijk niet hoeft te zien en de andere helft krijg je door die eerste helft mooi te weinig tijd voor (of je gaat er helemaal niet heen).

halve pret is het zoeken naar de leukste uitstapjes binnen een stad vind ik altijd.

in parijs zijn we met onze paris visite card korting bij
Les Étoiles du Rex
neeeeeee dames niet een museum over het ontstaan van Durex

het museum heeft betrekking op de naastgelegen bioscoop le grande rex. op zeer humoristische wijze wordt je meegenomen in de wereld van film met als klap op de vuurpijl de mogelijkheid om een (denk nu dvd proest.. ik heb nog een vhs'je gekregen) filmpje te kopen waarin je zelf dan de hoofdrol speelt.. de effecten waar je onderweg mee hebt kennis gemaakt zijn leuk gemonteerd in een geheel ander verhaal..

zulke soort grappige dingetjes zitten helaas (vind ik echt jammer) nooit binnen het aanbod van een citytrip.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:38

Praag is serieus heel erg leuk, heel romantische stad. Echt een aanrader! :j

Los boeken is inderdaad heel goed te doen, gewoon via Booking of Expedia. Heel vaak ter plekke pas betalen, dat werkt perfect :) en dan boek je de vliegtickets er los bij. De KLM wereldweken zijn overigens weer begonnen, dus nu zijn ook verdere bestemmingen zoals New York (de allermooiste stad ter wereld, althans dat vind ik <3 <3) betaalbaar!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:42

elenaMM77 schreef:
het museum heeft betrekking op de naastgelegen bioscoop le grande rex. op zeer humoristische wijze wordt je meegenomen in de wereld van film met als klap op de vuurpijl de mogelijkheid om een (denk nu dvd proest.. ik heb nog een vhs'je gekregen) filmpje te kopen waarin je zelf dan de hoofdrol speelt.. de effecten waar je onderweg mee hebt kennis gemaakt zijn leuk gemonteerd in een geheel ander verhaal..
Dat klinkt wel leuk ja :D

Verder is een stedentrip idd prima zelf te boeken en samen te stellen. Gewoon ff een paar dagen op internet rondstruinen naar tips, ideeën en 'off the beaten path' ideeën zoals bovenstaand. Google ook op goedkope tickets of toeristtickets zodat je evt. kortingsbonnen of toegang kunt krijgen tot een aantal bezichtigingen/attracties etc :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:46

Hoi Hoi,

Lissabon ben ik dit jaar geweest voor een dagje. En dat vond ik eigenlijk wel genoeg. Nu moet ik ook alles tegen zat met de trein en dergelijke maar goed, heb nu bijna wel heel Lissabon gezien. De treintjes zijn er leuk en zo heb je meer wat kleinere plekjes die apart zijn. Verder vond ik het niet zo speciaal. Wat ik ook erg vervelend vond was dat op elke hoek van de straat ons hasj werd aangeboden. Hiermee ben ik naar de politie gegaan die 100 meter verder op stond.. Ze kunnen niks doen omdat de hasj nep is en ze dus niks legaal doen. Het is een afleiding manoeuvre om bij je portemonnee te komen. Ze zijn erg fanatiek!(Albufeira vind ik echt een onwijs fijne stad met zn mensen en tentjes om te eten drinken en uit te gaan, maar niet echt geschikt voor een stedentrip)

Wel wil ik altijd nog een keer naar Porto, Noord Portugal, heb er geen ervaring mee, maar het schijnt erg mooi te zijn met veel oudentieke winkeltjes.

Barcelona, vanuit vakantie in Spanje een dagje er heen geweest en dat was echt te kort! Er is zo veel te zien en het is echt massaal, zakkenrollers kom je wel op elke stoeptegel tegen. Zeker bij grotere evenementen zoals de fonteinen extra goed opletten! Zowel met winkeltjes, markten en tentjes was het echt een hele beleving.

Parijs vind ik erg mooi en de sfeer is geweldig om een keer mee te maken. Maar ik vind het verhouding gewijs erg duur. Mensen vond ik niet vriendelijk.

Londen, JA. Dit is tot nu toe nog steeds mn favoriet. Inmiddels 3x op en neer geweest en nog steeds is het geweldig. De sfeer die er hangt (zeker rond de kerstdagen) is echt geweldig. Zoeken naar goed eten vond ik zelf wel wat lastig, omdat ik niet zo van de vette hap ben.

Stockholm heb ik nog niet gehoord. Een mega stad, de huisjes zijn onwijs schattig en een bezienswaardigheid op zich. Wel is Stockholm erg duur! Ik verblijf zelf nu in Örebro en hoor regelmatig dat het hier de helft scheelt in prijs in werkelijk alles (2 uurtjes rijden)

Oslo, geweldig mooie stad maar ook ontiegelijk duur. Ik denk dat Oslo op nummer 1 (of 2) staat in Europa. Maar in de omheining zijn er ook leuke plaatsen en prachtige fjorden ! Vliegen is erg goedkoop, zeker als je geen koffers heb. Met norwegian Airlines betaal je ongeveer 60 euro pp voor heen en terug.

Helsinki schijnt ook mooi te zijn, maar deze staat nog op mijn verlanglijstje.

Rome vond ik zelf niet zoveel aan. Teveel kunst en historie. :')

Venetië ken ik van horens. Schijnt erg leuk te zijn met gondels en kleine winkeltjes.

Antwerpen (als je niet wilt vliegen) is weg leuk! Veel winkeltjes, winkelcentra voor bij slecht weer en veel gezellige tentjes.

Denk dat ik zo wel het meeste heb gehad.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:39