Erg mooi omschreven inderdaad, helaas ook heel herkenbaar.
Mijn oma was ook dementerend en moest ook haar stekje verlaten omdat ze in de nacht over straat ging zwerven. In het verzorgingstehuis ging het initieel heel goed; ze dacht een verloren vriendin terug te hebben gevonden (in werkelijkheid kende ze deze andere bewoner niet, maar zij dachten beide dat ze al heel lang vriendinnen waren

). Mijn vader kwam daar ook 4x per week om haar op te zoeken, dan fleurde ze zo op! De zorg werd inderdaad met de jaren minder. En haar laatste jaar is ze heel ongelukkig geweest. Ze was altijd zo'n natuurmens en mocht nu niet meer naar buiten omdat er te weinig personeel was om mee te gaan. Ook die eeuwige luiers die ze uit voorzorg aan moest omdat ze niet meer zelfstandig naar het toilet mocht... ach ach. Ik was best jong toen maar het heeft zo'n indruk gemaakt...
Mijn eigen ouders zijn ook al iets ouder en ik ben dus nu inderdaad al aan het denken hoe dat moet later. Mijn vader maakt het niks uit zegt hij, een verzorgingshuis lijkt hem prima. Al hoop ik zo erg dat hij niet dement wordt..
Mijn moeder wil kostte wat het kost niet naar een verzorgingshuis. Ze is geen mensenmens en nu al nauwelijks sociaal. Ik denk er ook sterk aan om haar in huis te nemen als het zover is en het niet meer gaat... al zet ik daar misschien wel mijn eigen relatie mee onder druk. Het is zó lastig..
Ik wil je heel veel sterkte wensen, en een dikke knuf voor je oma!