Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:Ik wens je veel succes. Ooit ..Heb ik 4 jaar nieuwgrieks aan de Volksuniversiteit gedaan. Het is een vrij moeilijke taal. Het begint al met het alfabet. Dus schrijven en lezen is een extra moeilijkheid. Daarbij is de grammatica vrij moeilijk, die lijkt op het Duits, met naamvallen enz.
Ook de vervoegingen van dr werkwoorden zijn niet altijd logisch.
Kortom... Als je geen Griekenland fan of Griekse vrienden of familie hebt, zie ik niet echt een voordeel aan Grieks leren.
Ik zou Duits of Spaans of Portugees doen. En als je echt een uitdaging wilt: Chinees. Dit zijn talen, waar je als handelsland wat aan hebt.
Finliox schreef:Electra63 schreef:Ik wens je veel succes. Ooit ..Heb ik 4 jaar nieuwgrieks aan de Volksuniversiteit gedaan. Het is een vrij moeilijke taal. Het begint al met het alfabet. Dus schrijven en lezen is een extra moeilijkheid. Daarbij is de grammatica vrij moeilijk, die lijkt op het Duits, met naamvallen enz.
Ook de vervoegingen van dr werkwoorden zijn niet altijd logisch.
Kortom... Als je geen Griekenland fan of Griekse vrienden of familie hebt, zie ik niet echt een voordeel aan Grieks leren.
Ik zou Duits of Spaans of Portugees doen. En als je echt een uitdaging wilt: Chinees. Dit zijn talen, waar je als handelsland wat aan hebt.
Ik vraag me af waarom talen leren nuttig moet zijn. Waarom kan dat niet iets zijn wat je voor je lol doet? Als je jezelf leert schaken zegt niemand dat je dat niet moet doen omdat het niet nuttig is.

Electra63 schreef:Omdat mijn ervaring is, als je de talen niet regelmatig spreekt, hoort of leest, je kennis wegzakt. Met wie ga je praten? Hoe weet je of je het goed uitspreekt?
Tot aan de crisis, hoorde je nooit Grieks op TV. Nieuw-Grieks is een moeilijke taal en als je dat leuk vindt, moet je dat vooral doen, maar ik denk niet, dat dit een succes wordt.
Electra63 schreef:Omdat mijn ervaring is, als je de talen niet regelmatig spreekt, hoort of leest, je kennis wegzakt. Met wie ga je praten? Hoe weet je of je het goed uitspreekt?
Tot aan de crisis, hoorde je nooit Grieks op TV. Nieuw-Grieks is een moeilijke taal en als je dat leuk vindt, moet je dat vooral doen, maar ik denk niet, dat dit een succes wordt.
Metaxa schreef:Maar als je het alleen voor de lol doet is dat geen probleem denk ik
wil dan wel geen Grieks