xTitanic schreef:We hebben het er vandaag nog over gehad in de klas, je mag dan wel een goede daad gedaan hebben mooi gebaar, maar je voelt er je alsnog niet goed bij. Twee vriendinnen van mij hebben dat ook gedaan, eten gegeven aan een zwerver en die reageerde ook heel raar en ze voelden zich er ook niet goed bij. Vraag mij altijd af of zij zelf dat niet vernederend vinden, dat er even rijke luis kindjes hun eten komen geven. Maar ja, wie zal het zeggen.
Als ze op het moment in de vuilbakken zitten te grabbelen denk ik niet dat het meer vernederend is om een broodje van iemand aan te nemen, dan een half opgegeten door god weet wie te nemen.
Als ik mijn eten gaf dan probeerde ik altijd gewoon zijn aandacht te trekken en het ergens te zetten. Als ik dan iets later er weer doorliep was het toch elke keer weg. (kwestie van als ze het niet meegenomen hebben, toch zelf maar weg te gooien). Of gewoon langs iemand op een bank gaan zitten en zeggen dat je nog wat over hebt, niet gewoon er naar toe gaan en 'hier, alsjeblieft'. Zeker niet waar veel ander mensen rond zijn, neem aan dat dat ongemakkelijk kan voelen voor hun. Maar sowieso zijn de -echte- zwervers er wel heel blij mee, ondanks even een moment van vernedering, hebben ze wel weer een lekker hapje (waar dan meestal nog niet aan geknabbeld was
) 

Als ik het kon zou ik iedereen wat geven, ik vind het zo afschuwelijk dat die mensen niks hebben..
Tja, als je je wat van je omgeving aan moet trekken, kun je niks meer.