"Iets" gaan doen, wie heeft er ook moeite mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:59

Is het ook leuk om jezelf dan even voor te stellen zodat we weten wie we aanmoedigen?

Ik zal beginnen:

Mijn naam is Marisja. Ik ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend in Duiven.
Ik werk 24 uur per week in de gehandicaptenzorg. Je zou dus kunnen zeggen dat ik tijd genoeg heb om dingen te gaan doen. Helaas maak ik het mezelf moeilijk en komt er dan weinig of niets van terecht.
Wij hebbe trouwens geen huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:00

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-15 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:02

Dit is zo ontzettend herkenbaar!
(het is ook precies wat ik nu aan het doen ben :') )

miesie

Rienn schreef:
Maar mezelf aanzetten tot sporten vind ik ook ontzettend lastig.
Ik heb wel besloten dat ik om half 1 naar het centrum ga, ga hardlopen en dan mijn paard binnen ga zetten.

Ik heb nu als doel minimaal 2 x per week naar de sportschool (naast paard doen en andere toevallige beweging). En al moet ik 2 dagen achter elkaar of vroeg in het weekend terwijl ik niet geslapen heb of me niet goed voel. Ik ga koste wat het kost..

Gisteren zou ik ook gaan, is niet gelukt. Dus ik ga vandaag en hopelijk morgen.

Ik werk fulltime, dus dat is best lastig te combineren met koken en dan ook nog eten en het eten laten zakken. Dus ik heb nu mijn spullen bij me en rijd dan meteen door uit m'n werk, want eenmaal thuis ga je vaak niet meer.

Mocht je wat vrije dagen hebben, gewoon meteen gaan sporten als je wakker bent. Dan voel je je de rest van de dag sowieso nuttig, omdat je al 1 nuttig iets hebt gedaan.

Es_ther

Ik zal mij ook even voorstellen:

Ik ben Esther, 22 jaar en woon in Hengelo GLD (tussen Doetinchem en Zutphen).
Helaas gedwongen te stoppen met school, dus nu werk ik 40 uur op een dressuurstal tot februari.
Ik heb een cavia, en 2 paarden :+.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:03

Ik wil mij hier wel even melden.
Herken mij hier wel in namelijk.
Ik ben Evelien, 24 jaar.
Ben werkzaam op een BSO hier bij mij in het dorp, werk er nu 2 jaar en heb het er ontzettend naar mijn zin, leuk team, lieve kinderen enz.
Mijn locatiemanager heeft echt het beste met mij voor en geeft mij in veel dingen een kans door verder te ontwikkelen.

Waar ik alleen mee zit en waar ik gewoon niks aan doe zijn mijn jaardoelen, hier moeten wij er elk jaar 2 van hebben en samen eentje met het team.
1 van mijn jaardoelen is het verder ontwikkelen in het geven van sportlessen (wij zijn een sportgerichte BSO, sporten 1 uur met de kinderen na schooltijd).
Nu ben ik zelf sportief aangelegd en heb ik altijd gehockeyd, maar het echt geven van sportlessen aan een groep kinderen heb ik nooit geleerd. Door het observeren van mijn collega's en elkaar tips te geven ben ik al een heel eind gekomen.
Maar in mijn jaardoel staat dat ik bij andere locaties ga kijken naar andere collega's hoe zij lessen geven, MAAR ik kan mij er gewoon niet toe zetten..... en ik schuif het dus maar opzij. Laatst had ik met een andere locatiemanager gezeten en zij stelde mij van alles voor, maar ik doe er niks mee... en wat dus ook in de OP staat; ik ben best teleurgesteld dan in mijzelf.
Waarom doe ik er niks aan? Vind ik het dan toch niet belangrijk om mij verder te ontwikkelen? Wil ik er geen tijd voor vrij maken? Ik weet het gewoon niet....

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:05

Op dat Moment dat ik dit Topic aan het doorlezen ben vliegt er een glas om in de gootsteen... ahja.. zal de afwas Maar doen en daarna stofzuigen..

Zo verschrikkelijk wanneer je zoveel van plan bent om te doen en dan uiteindelijk niks nuttigs doen..

En dan zit je Maar weer op bokt en stuit je op de leukste Topics, die veel interessanter zijn dan alles andere... :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:06

Ik praat graag mee & motiveer ook graag mee :D

Cherry, 25 jaar, woon in Utrecht en werk op Schiphol.
Heb een paard en woon nog bij mijn moeder :+
Ik was goed bezig met sporten etc., maar ben door werk (heel onregelmatig) vaak moe. Dus ik ga vaak na werk gelijk naar stal en dan naar huis om "mijn rust te pakken", waar ik vervolgens wel nog een tijd op de laptop zit :+
Mijn kamer is nog meer bende dan de stal van mijn paard :o Heb nu een paar dagen vrij, waarvan vandaag de eerste.. en ik ben werkelijk waar alleen nog maar van bed, naar bank, naar bed gegaan :))
Heb zojuist met een vriendin afgesproken om vanmiddag samen naar stal te gaan en vanavond ga ik sporten met mijn beste vriend. Door afspraken te maken heb ik toch een stok achter de deur :j Maar graag doe ik het ook uit mezelf.

Ik herken me er ook in dat als ik 'sochtends gelijk actief begin, ik de hele dag wel actief blijf. Dus morgenochtend ga ik ook proberen gelijk naar de sportschool te gaan en vervolgens naar stal, dan kan ik 'smiddags nog even met m'n moeder de stad in. En dan ga ik vh weekend echt aan m'n kamer beginnen... :+

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:10

Ik doe ook mee, want het is heeeeeeel herkenbaar.
Zit ook even wat minder in mijn vel en dan is het nog erger dan anders!
Ja, ik ga vandaag echt weer naar de sportschool (not). Ja, ik ga vandaag echt die sollicitatiebrief versturen (not).

Selina

Re: "Iets" gaan doen, wie heeft er ook moeite mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:11

Als we dan gaan voorstellen: Ik ben Selina en ik zit teveel op Bokt :wave:
Bij mij zit het hem aan huiswerk doen, opdrachten, klusjes en boodschappen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:16

Zal ik me ook voorstellen: Emma, 26 jaar, woon in Utrecht en ik werk ook in Utrecht. Sporten gaat mij op zich wel makkelijk af. Dat vind ik leuk om te doen dus daar denk ik verder niet bij na maar ik ga gewoon 2-3 keer in de week.

Alleen andere dingen... M'n kleren liggen bv op een grote hoop voor m'n klerenkast, m'n aquarium zit vol eendenkroos wat ik er eigenlijk eens netjes uit moet scheppen enz enz.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:18

Jep.. Heel herkenbaar.. Maar vandaag wel gedaan waar ik al twee weken tegenaan hik.. Heb de ramen op t werk gezeemd..

(om er vervolgens achter te komen dat morgen mijn deuren geschuurd en geverfd worden.. :+)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:19

Dan stel ik me ook wel even voor :) Ik ben Brenda, 18 jaar en ik woon in de andere Hengelo, Overijssel dus. Ik ben tweedejaars psychologie, werk als studentassistent en ik heb twee pony's aan huis staan. Vooral daar zijn er dus altijd wel kleine dingetjes die nog even gedaan moeten worden maar die ik voor me uit schuif :') Met huiswerk heb ik altijd de neiging om de 'moeilijkste' dingen als laatste te doen.
Vandaag zit ik de hele dag op school dus voor vandaag geen lijstje :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:20

Opzich doe ik altijd wel alles wat ik op de planning heb staan maar er is 1 ding wat ik ALTIJD uit stel.. Dingen voor school. Zo'n hekel aan. Moet allemaal opdrachten maken op mn werk en heb er echt o,o zin in.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:21

Ik ben er ook zo eentje :') deels te wijten aan mijn depressie, deels aan mijn ADD, en deels aan mijn luie karakter :+

Ik ben net wakker geworden, sliep pas om 4u (oeps :')) en er is zoveel wat ik kan doen.. maar waar ik helemaal geen zin in heb. Gelukkig ben ik niet de enige. Zeker voor mijn vriend is het soms lastig, want hij denkt echt van 'waarom ga je dit en dit niet gewoon doen, kost maar 10 minuutjes!' Tja... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:21

Ik heb al 2 dagen de koffer in de gang staan , rugzak op salontafel geleegd en ligt er wat :+

Herkenbaar ten top :=

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:27

Ik zal mezelf ook maar even voorstellen dan
Ik ben Saskia, 32 jaar en woon in Emst (bij Epe)
Ik werk 24 uur per week en daarnaast ben ik bezig om voor mezelf een inkomen op te bouwen zodat ik straks lekker mijn eigen werk kan doen en niet meer voor een ander hoef te werken.
Helaas gaat dat minder vlot dan ou kunnen, zelfdiscipline is absoluut niet mijn sterkste kant en als je niks doet...

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:31

Ik zal me ook voorstellen:
Mieke, 23 jaar en ik woon in Leeuwarden.
Momenteel ben ik z'n 4,5 dag per week kwijt aan het afstuderen en 2,5 dag kwijt aan werk (gelukkig niet altijd hele dagen), daarnaast heb ik een eigen paardje (die in oktober dichtbij komt te staan dus dan kan ik daar eindelijk tijd voor maken) en ik sport graag (helaas nu mijn pols overbelast dus ik mag niet zoveel:( ) en ik kom dus altijd op de een of andere manier tijd tekort en krijg nooit alles af :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:33

Heel herkenbaar! Ben vandaag vrij en heb mezelf gister voorgenomen om het hele huis te gaan poetsen. Heb alleen nog maar een wasje gedaan en boodschappen gedaan en de hond 2x uitgelaten. Voor de rest ben ik echt ontzettend lui en kan me er echt niet toe zetten :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:34

Ik voel me in ieder geval niet meer alleen :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:34

jeetje, wat herkebaar.... ik heb al 4 dagen afwas op het aanrecht staan. heb van t weekend eindelijk gedweild, nadat ik het 6 weken voor me uit heb geschoven.

ik klets graag mee

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:44

Jannickee schreef:
Heel herkenbaar! Ben vandaag vrij en heb mezelf gister voorgenomen om het hele huis te gaan poetsen. Heb alleen nog maar een wasje gedaan en boodschappen gedaan en de hond 2x uitgelaten. Voor de rest ben ik echt ontzettend lui en kan me er echt niet toe zetten :=

Goed dat je het zegt, ik moet de was nog doen:')

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:55

Ook ik voel me niet meer alleen. Ik hoop dat dit een fijn topic word waarin we elkaar goed kunnen motiveren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:56

ik zal me ook evne voorstellen:

ik ben elaine, 26 jaar, woon alleen, heb een mechelse herder en een jack russel in co-ouderschap met mn ouders. ik werk 40 uur in de week en s'avonds hang ik op stal of heb ik training met de hond. in het weekend wedstrijd met de hond of gewoon aartslui :P

ondertussen de was aangezet, zo f kleren aantrekken en naar stal. zodra ik bij paard klaar ben gelijk onderweg boodschappen doen. kan ik als ik thuiskom de was ophangen, nieuwe was aanzetten en mn bed verschonen. dan meteen stoffen en zuigen, misschien nog dweilen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:02

Knudd schreef:
Ik ben er ook zo eentje :') deels te wijten aan mijn depressie, deels aan mijn ADD, en deels aan mijn luie karakter :+

Ik ben net wakker geworden, sliep pas om 4u (oeps :')) en er is zoveel wat ik kan doen.. maar waar ik helemaal geen zin in heb. Gelukkig ben ik niet de enige. Zeker voor mijn vriend is het soms lastig, want hij denkt echt van 'waarom ga je dit en dit niet gewoon doen, kost maar 10 minuutjes!' Tja... :=

Heel herkenbaar, heb ook hetzelfde. Daarom 3 jaar geleden het topic begonnen waar de TS het over heeft :D