Wanneer klaar voor praktisch examen autorijbewijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:25

Dat is ook wat ik zei :)

Zulke automobilisten heb je volgens mij overal en dat zal niets te maken hebben met het systeem, want ik neem aan dat die niet hun rijbewijs hebben gehaald door zo te rijden :+ Uiteindelijk moet je namelijk gewoon hetzelfde (of een vergelijkbaar) examen afleggen, of je nou rijles hebt gehad of van je ouders hebt leren rijden.

Ayasha
Blogger

Re: Wanneer klaar voor praktisch examen autorijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:28

Hetzelfde. Alle examen-centra hebben dezelfde vereisten. :) In Limburg zijn ze zelfs allemaal van dezelfde eigenaar. :+
En die vereisten lijken me europees te zijn gezien je een europees rijbewijs behaald. :)
Was inderdaad wat jij ook zei. Ik mag hopen dat ze hun rijbewijs niet gehaald hebben met die stunts. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:29

Zelf heb ik wel rijlessen gevolgd aan de rijschool. 1) mijn vader wou geen les geven aan mij, kwam gegarandeerd ruzie van. 2) die mensen nemen je mee over alle routes die maar kunnen voorvallen op je examen.

Het was in mijn tijd al niet goedkoop dus het zal er wel niet goedkoper op zijn geworden.

TS ga veel rijden in de omgeving van het examencentrum en goed de manouvres oefenen. Vooral het parkeren en in en uit de garage zijn erg belangrijk.

Weet alleen niet hoe het systheem tegenwoordig is als je effectief examen af legt. Bij mij was het eerst het parkeren, helling op etc. Indien je daarin geslaagd was mocht je pas de weg op om daar examen af te leggen. Daarvoor moest ik blind een route kiezen uit een reeks fiches. Ik had het geluk om de meest landelijk route te hebben en niet zoals mijn voorganger midden in de stad tijdens het spitsuur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:30

Tegenwoordig zijn met het auto rijbewijs de manoeuvres op de baan. :) C en BE zijn wel eerst nog op het examencentra manoeuvres afleggen voor je de baan op mag maar B niet. Hellingproef is er wel, bij het vertrek heb je die, de meeste centra's hebben nl een "bergje op" bij het uit rijden. :)
Garage-parkeren is er niet meer met de B, wel file parkeren en keren op een "smalle" baan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:32

Toch wat veranderingen dus. Bestaat dat puntenrijbewijs nu al?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:32

Voor zover ik weet niet. :) Weet niet of iedereen dat kreeg of enkel de eerste jaren?
B rijbewijs heb ik inmiddels al een jaar of 5 dus kan zijn dat ik daar "buiten" val. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:33

Ayasha schreef:
Voor zover ik weet niet. :) Weet niet of iedereen dat kreeg of enkel de eerste jaren?
B rijbewijs heb ik inmiddels al een jaar of 5 dus kan zijn dat ik daar "buiten" val. :=

goh, nog iets wat de belgische regering nu al 20 jaar over palabert. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:34

zoals over alles. Van de snelheid moeten ze het niet hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:11

Het Nederlandse puntenrijbewijs is er al ongeveer 10 jaar. Toen ik 8 jaar geleden slaagde had ik een puntenrijbewijs