Hulp nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:11

:(:)
Wat een heftig verhaal zeg.
Ik hoop dat je huisarts meer voor je kan betekenen dan dat jouw psycholoog nu voor je doet..
Ik kan helaas niet veel voor je betekenen, maar je hart luchten via pb mag zeker!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:34

Dat je bang bent is niet erg. Je gaat hier hoe dan ook sterker uit komen. Hopelijk kan er nu hulp voor je geregeld worden. Hopelijk kun je inzien dat ze je helpen en je niet tegen willen werken. Iets wat helaas vaak wel zo aanvoelt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:49

Lestrange01 schreef:
Pfff...ik was net van plan om te gaan versturen dat ik toch gewoon zou wachten tot het vanzelf over ging en dat ik niet de aandacht waard was om naar de huisarts te gaan, toen mijn moeder ineens naar boven kwam. Huilend dat ze zich zo zorgen over me maakte, en dat ze gebeld was door mijn clusterleider dat er iemand naar hem toe was gekomen die dacht dat ik er een einde aan wil maken. (De leerlingen met wie ik vorig jaar in de klas zat weten van mijn problemen, omdat ik het heb moeten vertellen).

Dus mijn moeder belt straks te huisarts en dan gaan we kijken hoe het verder moet. Ze heeft m'n mesjes afgepakt, niet dat die echt gevaarlijk of zo zijn en ik moet beneden blijven zitten. Ondanks dat ik een uitgebreide uitleg heb gegeven waarom bepaalde technieken niet werken (maar dat stelde haar niet echt gerust...)

En dat betekent een moeder die onvoorwaardelijk van je houdt en ja dat ben je waard. Dat zij moeite heeft om jouw zo te steunen als jij nodig hebt is meer kwestie van niet weten dan niet willen. Laat haar ook met HA/psych praten zodat weet hoe ze jouw kan steunen op de manier die je nodig hebt.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:52

tamary schreef:
Lestrange01 schreef:
Pfff...ik was net van plan om te gaan versturen dat ik toch gewoon zou wachten tot het vanzelf over ging en dat ik niet de aandacht waard was om naar de huisarts te gaan, toen mijn moeder ineens naar boven kwam. Huilend dat ze zich zo zorgen over me maakte, en dat ze gebeld was door mijn clusterleider dat er iemand naar hem toe was gekomen die dacht dat ik er een einde aan wil maken. (De leerlingen met wie ik vorig jaar in de klas zat weten van mijn problemen, omdat ik het heb moeten vertellen).

Dus mijn moeder belt straks te huisarts en dan gaan we kijken hoe het verder moet. Ze heeft m'n mesjes afgepakt, niet dat die echt gevaarlijk of zo zijn en ik moet beneden blijven zitten. Ondanks dat ik een uitgebreide uitleg heb gegeven waarom bepaalde technieken niet werken (maar dat stelde haar niet echt gerust...)

En dat betekent een moeder die onvoorwaardelijk van je houdt en ja dat ben je waard. Dat zij moeite heeft om jouw zo te steunen als jij nodig hebt is meer kwestie van niet weten dan niet willen. Laat haar ook met HA/psych praten zodat weet hoe ze jouw kan steunen op de manier die je nodig hebt.

Dat weet ik en dat is ook de reden dat ik nog leef. Omdat ik haar dat niet aan wil doen. Ze praat al met iemand die haar hierin steunt zodat ze ook dot een plekje kan geven, dus dat zit goed!

Ik ben net terug van de huisarts, om tien uur savond komt er een psycholoog naar huis om een gesprek te hebben.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:45

Hoi TS,

Allereerst wat goed en moedig van je dat je hier je verhaal deelt en hulp vraagt !
En gelukkig dat de school en je moeder je nu steunen dat is een begin ...

Waar ik gelijk aan moet denken als ik dit alles lees of jij (of je moeder) wel eens gedacht heeft aan (extra) begeleiding met inzet van paarden, "paardencoaching".

Het lijkt mij dat je daar veel baat bij kunt hebben.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 21:04

jetm schreef:
Hoi TS,

Allereerst wat goed en moedig van je dat je hier je verhaal deelt en hulp vraagt !
En gelukkig dat de school en je moeder je nu steunen dat is een begin ...

Waar ik gelijk aan moet denken als ik dit alles lees of jij (of je moeder) wel eens gedacht heeft aan (extra) begeleiding met inzet van paarden, "paardencoaching".

Het lijkt mij dat je daar veel baat bij kunt hebben.

Ja dat heeft mijn moeder al vaker tegen me gezegd, maar ik heb een ervaring met zoiets gehad (spiegelen) die niet echt leuk was. Paard was heel lief voor de andere mensen die het deden, maar toen ik mijn sessie (begeleid Door iemand met ervaring daarin) had werd ik door het paard gegeneerd. En wanneer ik contact probeerde te leggen dan schopte hij naar me.... dat deed zo'n zeer dat ik daardoor eigenlijk alleen maar verdrietiger werd.

Het was zo druk bij de hulp diensten dat ze de echte spoed afspraken voor lieten dus ze komen me misschien morgen ochtend (maar waarschijnlijk later) komen helpen. En zelfs dan komen ze waarschijnlijk alleen maar even praten en verder niets . Ik denk niet dat ik nu goed uit kan drukken hoeveel dat steekt, maar ja, ik snap het wel.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:18

Waardeloos dat die mensen zich niet aan hun afspraak houden... Wordt er gewoon boos van... Sterkte!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:23

Wat verdrietig voor je dat je zo'n nare ervaring hebt gehad met paardencoaching. Dat kan ook heel anders gaan.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe je begeleid bent toen je contact probeerde te maken en het paard je schopte. Ik zeg niet dat het in jouw geval zo was maar helaas hebben niet alle paardencoaches ook ervaring met mensen.

En misschien dat ze dat bij de hulpdiensten nog niet door hebben maar jij verdient het ook om met spoed hulp te krijgen !

Het zit je niet mee.

Er is een mooie (vind ik) Loesje waar ik aan moet denken : "Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag"
Dat je moeder en school ingegrepen hebben is denk ik één van die lichtpuntjes en misschien kan je er nog meer verzinnen.
Je bent al heel moedig geweest en hulp is onderweg ...

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:42

Ik vind het inderdaad jammer dat het zo'n nare ervaring ermee heb gehad, want het heeft me altijd leuk geleken. Gelukkig heb ik nu zes bulldoggen en regelmatig pups, en dat is al therapie op zich.

Het is inderdaad een mooie quote, en ik denk dat hij wel klopt. Dank je.

Nou ze zouden me vanochtend dus bellen, maar dat zijn ze "vergeten". Dus mijn moeder heeft nu een stuk of drie keer gebeld naar de plek waar ik behandeld wordt en we hebben het voor elkaar gekregen dat er om 12 uur een afspraak is.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:11

Mocht je ooit nog behoefte hebben aan een andere paardencoachervaring dan wil ik wel even kijken of ik toevallig iemand in jouw buurt weet die naast ervaring met paarden ook ervaring met mensen heeft.
Als je dat zou willen, en je moeder ermee accoord gaat, kan je me even je woonplaats doorgeven (mag uiteraard ook via pb).
Fijn dat je honden je ook al helpen, contact met dieren is vaak positief

Succes met je afspraak straks, fijn dat je moeder er zo achteraan gebeld heeft (weer een lichtpuntje :) )

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:27

Bedankt voor het aanbod, maar dat soort dingen zijn voor ons niet (en nooit) te betalen, anders hadden we het misschien al gedaan.

Ik kijk echt tegen de afspraak op. Er wordt toch niets gedaan, je moet alleen "beloven" dat ik er geen einde aan maak. (Wat ik echt onzin vind, want ik ga aan geen enkele vreemdeling beloven wat ik doe met de enige belangrijke keus die ik heb in mijn leven). En de clusterleider is Door mijn moeder gebeld en hij maakte het duidelijk dat ik 1 van de vele mensen ben die dit heeft dus dat ik vrijdag gewoon naar school kom.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 17:00

Oké...ik word morgen opgenomen. Ik ben nog nooit zo bang geweest. Echt. Ik weet niet of ik dit kan, maar als ik het niet aanneem dan duurt het alleen nog maar langer. Ik weet echt niet hoe ik dit gevoel kan omschrijven, maar ik ga voor in ieder geval een week lang mijn familie niet zien. Een week lang met mensen die ik niet ken, terwijl ik daar echt super angstig voor ben. Maar ik word in ieder geval geholpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:06

Lieve TS, je kunt het wel, ook al voelt het nu misschien niet zo.
Het is onbekend en je bent kwetsbaar, dus dan voelt het al snel heel eng. Maar geef het (en ook jezelf) een kans. Wie weet betekent het een ommekeer voor jouw situatie.
Mag je daar wel op internet? Dan kun je misschien wat afleiding vinden op bokt.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 17:08

Cayenne schreef:
Lieve TS, je kunt het wel, ook al voelt het nu misschien niet zo.
Het is onbekend en je bent kwetsbaar, dus dan voelt het al snel heel eng. Maar geef het (en ook jezelf) een kans. Wie weet betekent het een ommekeer voor jouw situatie.
Mag je daar wel op internet? Dan kun je misschien wat afleiding vinden op bokt.

Ik heb geen idee...mijn psycholoog weet ook niet wat ik wel en niet mag. Misschien mag ik mijn laptop meenemen, en misschien mag ik niet eens een pen en papier. (Al lijkt me dat van niet). Al is bokt wel een mooie afleiding!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:09

Misschien zijn er bokkers die je een kaartje willen sturen als je dat leuk zou vinden. Ik wil het iig graag doen, hoor :j

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:15

Lestrange01 schreef:
Oké...ik word morgen opgenomen. Ik ben nog nooit zo bang geweest. Echt. Ik weet niet of ik dit kan, maar als ik het niet aanneem dan duurt het alleen nog maar langer. Ik weet echt niet hoe ik dit gevoel kan omschrijven, maar ik ga voor in ieder geval een week lang mijn familie niet zien. Een week lang met mensen die ik niet ken, terwijl ik daar echt super angstig voor ben. Maar ik word in ieder geval geholpen.

TS,
Heel erg veel sterkte de komende tijd, het zal zwaar zijn maar het wordt beter!! echt waar meisje! JE KAN HET!! :(:)
Cayenne schreef:
Misschien zijn er bokkers die je een kaartje willen sturen als je dat leuk zou vinden. Ik wil het iig graag doen, hoor :j

Ik ook! :j
Laatst bijgewerkt door Iejoor op 10-09-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:16

Ik snap dat het allemaal heel eng is, maar heel fijn dat er nu iets ondernomen wordt. Als je ons op de hoogte kan houden vanuit daar, is dat inderdaad misschien een fijne afleiding.
Vergeet niet dat je het waard bent om geholpen te worden. Een beetje steun vanuit dit topic, waar je je niet hoeft in te houden over je gevoelens kan misschien best wat waard zijn!

Sterkte :(:)

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:21

Mijn oudere zus van 17 heeft ook een depressie en heeft het zelfde als wat jij nu hebt....... Stuur me alsjeblieft een pb

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:08

Aaah, dat zou heel lief zijn, maar het kan zijn dat ik bijvoorbeeld maar een week er naartoe ga en dat zou zonde zijn van jullie tijd. (Het kan ook drie weken duren, of ze willen me meteen door gaan behandelen..).

Ik zou er wel heel veel baat bij hebben als jullie misschien boeken weten (die in de bibliotheek te vinden zijn) die ik zou kunnen lezen? (of boeken...) Ik ben nu bezig met het boek 'Kenau' voor mijn leeslijst, maar heb nog maar 100 pagina's over, dus daar ben ik zo doorheen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:12

Heb je een e-reader? Dat zou echt een uitkomst voor je zijn denk ik.
Wat voor genre lees je graag?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:14

Cayenne schreef:
Heb je een e-reader? Dat zou echt een uitkomst voor je zijn denk ik.
Wat voor genre lees je graag?

Nee die heb ik niet, ik lees wel fanfiction op mijn mobiel, maar wil nu wel graag wat échts in mijn handen hebben. Ik houd van vanalles, alleen dingen over de tweede wereld oorlog kan ik niet echt waarderen. Ik heb van harry potter tot de aardkinderen gelezen dus heb niet een specifieke genre.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:14

virtuele knuf:
Afbeelding

Leesboeken aanraden is lastig, ik lees eigenlijk enkel nog engels en ivm last met polsen op een ereader. Waar je bv gratis en legaal engels van kan halen is baen free library ( http://www.baenebooks.com/c-1-free-library.aspx ), die kan je ook op je mobiel lezen. Voor de bibliotheek is het lastiger, omdat het aanbod vrij beperkt is meestal. Beste kan je er binnenlopen en kijken wat er op dezelfde planken staat als leuke boeken die je al gelezen hebt, zeker omdat reserveren nu te lang duurt.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:21

Ook al is het eng, toch is het aan de andere kan ook fijn dat je nu serieus genomen wordt, weer een lichtpuntje.
Die mensen daar zullen er vast rekening mee houden dat jij het spannend en eng vindt, dat zijn ze gewend.
Heel veel sterkte en hoe moeilijk het ook is, probeer aan te geven waar je behoefte aan hebt. Dan help je hun jou (beter) te kunnen helpen.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:43

Hoi TS

Voor het geval je dit nog leest voor je gaat
"Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven" (confucius)

Good luck !

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 09:29

Super bedankt allemaal! Ik zit nu in de auto en kom om 10 uur aan... allemaal best spannend maar het is een geweldige kans en ik ga zo goed mogelijk mijn best doen. (Ik hoop alleen dat ik volgende week nog naar het elfia kan :') )