Geen autorijbewijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:10

Ik moet er niet aan denken dat ik niet kan auto rijden. Er zijn speciale rijscholen voor bange mensen.
Het geeft zoveel vrijheid als je kan autorijden.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:17

doezel2 schreef:
Ik wil ok wel, maar mijn pa vertrouwt het niet(hij is rijintructeur geweest. Zzijn bang datbik handen van stuu afhouw enzo(terwijlnik scootter had. Enzo ben nu kan ik nergens heen. Met mijn zoon

Pardon? Je vader is rijinstructeur geweest en wil niet dat jij je rijbewijs gaat halen omdat hij denkt dat je je handen van het stuur afhoud? :? Negeer hem lekker, wat een raar standpunt zeg. Je bent 27 en je bepaald zelf wel of je geschikt bent om auto te rijden!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:29

Kimbers schreef:
Ik ben over 5 weken uitgerekend Marieke dus dat gaat hem niet worden :D

Snelcursus :P
Nee dat wordt een beetje lastig ;-)

JoycexEnya

Re: Geen autorijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:40

Ben 22 heb sinds vorig jaar me rijbewijs. En kan echt niet zonder. Zag mezelf als 18 jarige ook nog niet achter het stuur, ben met me 19de begonnen, toen een jaar gestopt, haf een paard gekocht dus geen geld ervoor. En op me 21ste weer begonnen en december me rijbewijs gehaald. En kan echt niet zonder

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:41

Tivoli schreef:
Ik ben ook 27 en heb nog geen rijbewijs. Ik zou er wel graag één willen :)
Bij mij is het typisch een gevalletje 'staat nog op de planning' :Y)
Ieder jaar komt er wel weer wat anders tussen waardoor ik de kosten van een rijbewijs weer voor me uit schuif.

Hier hetzelfde, 26 jaar en geen rijbewijs. Maar, voor de job die ik nu in gedachten heb en waar ik in maart een gooi naar ga doen, moét ik een rijbewijs hebben. Dus de volgende maanden ga ik hard aan het werk :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:51

Ik denk dat je pa ook weleens geen 2 handen aan het stuur heeft (buiten het schakelen om dan). Dat is namelijk heel normaal, en anders ga ik gewoon met de verkeerde mensen om :+

Je hoeft in een auto niet als een B-) alleen maar voor je uit te kijken met 2 handen aan je stuur.. Dat zou een beetje saai worden na een paar uur.

Ik zou zelf lekker naar een rijschool stappen en een proefles doen, dan zie je snel genoeg hoe je het vind.

(Wat een motivatie trouwens dat je vader geen vertrouwen in je heeft)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:52

jessdaniels schreef:
doezel2 schreef:
Ik wil ok wel, maar mijn pa vertrouwt het niet(hij is rijintructeur geweest. Zzijn bang datbik handen van stuu afhouw enzo(terwijlnik scootter had. Enzo ben nu kan ik nergens heen. Met mijn zoon

Pardon? Je vader is rijinstructeur geweest en wil niet dat jij je rijbewijs gaat halen omdat hij denkt dat je je handen van het stuur afhoud? :? Negeer hem lekker, wat een raar standpunt zeg. Je bent 27 en je bepaald zelf wel of je geschikt bent om auto te rijden!

Je wil niet weten wat een instructeur voorbij ziet komen en voor een instructeur is er niks mooier dan je eigen kind zien slagen.
Ik ga er heel voorzichtig vanuit dat haar vader hele goede redenen heeft om dit te zeggen, dat zegt hij niet om haar t pesten. Voor sommige mensen is het autorijden niet weggelegd.
En dat tegen een kandidaat moeten vertellen is al vreselijk en ik wil echt niet weten hoe het is om dat tegen je kind te moeten zeggen..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:07

xMarieke schreef:
Kimbers schreef:
Ik ben over 5 weken uitgerekend Marieke dus dat gaat hem niet worden :D

Snelcursus :P
Nee dat wordt een beetje lastig ;-)

Ik wou net zeggen... Ik heb mijn rijbewijs in1 x gehaald in een 10 daagse cursus. 9 dagen lessen, 10e dag examen. Ideetje? :D
Grapje uiteraard. Succes met de laatste loodjes!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:26

Geen auto is net zo goed een vorm van vrijheid, hoor. Koekblikop 4 wielen kost bijvoorbeeld veel geld.

Ik vind een paard veel liever. (Maar kost ook geld.)

Ik kom bijna overal op de fiets (e-bike, stadsbrik, ov-fiets) of bus of trein.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:27

Het ligt er ook maar net aan waar je woont. In de stad heb je niks aan een auto. Kost handenvol geld, je kan hem amper kwijt en lekker rijden doet 't ook niet. Maar kan me voorstellen dat als je in een klein dorp woont waar de bus maar een keer in het halfuur (of minder) gaat en alles verder weg is je meer aan een auto hebt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 09:31

:7
jessdaniels schreef:
doezel2 schreef:

Ja klopt ik bepaal je maar die woorden blijven
In mijn hoofd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:35

Fenrir schreef:
Het ligt er ook maar net aan waar je woont. In de stad heb je niks aan een auto. Kost handenvol geld, je kan hem amper kwijt en lekker rijden doet 't ook niet. Maar kan me voorstellen dat als je in een klein dorp woont waar de bus maar een keer in het halfuur (of minder) gaat en alles verder weg is je meer aan een auto hebt.

Ik kom uit de grote stad en inderdaad in de stad zelf is autorijden en parkeren een drama, dan ben je met het OV 10x sneller.
Maar om naar mijn werk te komen had ik echt wel een auto nodig. De eerste bus rijdt pas om half 9 bij mijn werk en de laatste om 19:00. Niet handig als je ploegendienst loopt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:38

jorika1986 schreef:
Fenrir schreef:

Ik kom uit de grote stad en inderdaad in de stad zelf is autorijden en parkeren een drama, dan ben je met het OV 10x sneller.
Maar om naar mijn werk te komen had ik echt wel een auto nodig. De eerste bus rijdt pas om half 9 bij mijn werk en de laatste om 19:00. Niet handig als je ploegendienst loopt...

Laat ik het dan zo zeggen: het ligt er maar net aan waar je woont en werkt :Y)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:39

Ik ben 27 maar heb hem ook nog niet. Kon hem 2x halen en toen kocht ik n paard :Y)

2 jaar terug wel begonnen met lessen. Maar ging onverwachts weer studeren en dus minder werken. De opleiding en mn paard betaalde ik zelf. Mijn werk had me uren beloofd maar toen het zover was was ik ineens te duur...Dus belden ze me niet meer. Kortom geen geld meer voor lessen. Was tot les 13 gekomen en had mn theorie al gehaald. Erg zonde...

Na een halfjaar wel weer een bijbaantje gevonden, maar met stage kon ik zo weinig werken en dus verdienen dat ik echt geen geld over had voor lessen.

Dit jaar afgestudeerd en nu 3 weken vakantie. Hopelijk kan ik vanaf 1 okt fulltime aan de slag (werk nu nog zo'n 25u in de week). Maar ik wil iig vanaf okt/nov weer verder met lessen. Kan echt niet wachten tot ik mn rijbewijs heb. Zou het allemaal zoveel makkelijker maken...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:40

Ik was 29 toen ik mijn rijbewijs heb gehaald. Kan het niet meer wegdenken.

Ik kon altijd prima uit zonder auto. Maar na de zoveelste urendurende vertraging was ik het zoooooo zat toen heb ik een spoedcursus bij de ANWB genomen en had mijn rijbewijs. Direct een auto gekocht.

Wat een vrijheid.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 09:40

Ik woon net buiten ons centrum. Dus moet door de regen naar de jumbo met een kinfd(hebbdn wel paar straten verder een entee maar die vind ik duur :))

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:48

Lang leve de buienradar, goede regenkleding en het fietskarretje.

Zo kun je altijd droog boodschappen doen voor een prikkie en in zo'n aanhanger gaan machtig veel boodschappen.
(Iedereen die dat wil mag op een fiets stappen, maar dat houdt wrl in, dat de 'bilisten de fijne kneepjes van het vak "fiets en openbaar vervoer" niet kennen.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:24

jorika1986 schreef:
Ik heb wel een rijbewijs maar door te snel rijden ben ik hem 14 dagen kwijt geweest, heb me nog nooit zo gehandicapt gevoeld!
Ik kan dus echt niet meer zonder...

:oo Hoe hard had je dan gereden? :=
Ik mis totaal geen rijbewijs. Met openbaar vervoer kom je overal en ik ben eigenlijk van niemand afhankelijk omdat ik thuis werk. Die sporadische keer dat ik naar kantoor moet kan ik carpoolen met een collega. Scheelt hem ook nog eens in de kosten :P En verder is het een kwestie van gewoon op tijd van huis vertrekken en je reis goed incalculeren. Ik heb die enorme kosten er gewoon niet voor over en ik zou een auto veel te weinig nodig hebben om er eentje aan te schaffen. Mijn verloofde heeft wel een auto maar zou die nooit uitlenen, zelfs aan mij niet _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:43

rijbewijs kwijt moet je al 50km per uur te hard rijden of 30 in bebouwde kom. :)
Ik heb mijn rijbewijs op mijn 20 gehaald en ik zou niet meer zonder kunnen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:52

Ik was pas 24 toen ik mijn rijbewijs haalde, wel in 1 keer, maar ook wel met 52 lessen. Ik ben niet de meets getalenteerde in mijn soort. Gelukkig reden mijn ouders toen nog een lease auto en heeft mijn vader op een gegeven moment gezegd 'schat, als er een deuk inzit geeft niets, hij is toch te leen'. Oftewel, flink oefenen en soms de fout in gaan.

Nu net een jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. De auto is gewoon praktisch, ik wilde niet meer afhankelijk zijn van OV en vrienden en familie om me ergens te krijgen. De motor heb ik omdat het een speelgoedje is van me. Nog altijd doe ik veel me OV en lopend, maar ben erg blij dat ik de vrijheid heb om te kunnen gaan en staan waar ik wil.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 10:54

Ik ben een doener. Geen denken. Gaha. Praktijk zal denk ik bij mij goed gaan. Kwa theorie niet( nou ja scootertheotrie had ik in 1 x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:45

Ik wil ook graag , financieel zit het er niet in momenteel maar de vrijheid lijkt me super. Is sparen en hopen dat het voor de zomer lukt. ..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:50

Ik ben 22 en ik heb ook geen rijbewijs.
Wel 2x eerder begonnen met lessen, maar op mijn 18e verloor ik mijn baan en op mijn 20e ging ik samenwonen, dus ik had de financiële middelen niet meer.
Het staat wel in de planning om weer te beginnen, maar het zal niet voor volgend jaar zijn.
Mijn vriend heeft een rijbewijs, dus als ik ergens moet zijn wat niet te doen is op de fiets oid heb ik wel vervoer, dus ik voel me er niet gehandicapt onder.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:52

Ik heb (onder lichte dwang van mijn ouders O:-) ) ook een rijbewijs gehaald, maar ik zou nu echt niet zonder kunnen! Ik geraak al niet op het werk zonder auto, heb mijn auto daar ook wel eens nodig voor vervoer....alles ligt hier gewoon te ver van elkaar af, en op openbaar vervoer moet je hier helemaal niet rekenen. Mensen zonder rijbewijs zijn hier echt wel erg afhankelijk van anderen, en dat is ook niet altijd leuk. Ik kan me wel voorstellen dat als je anders woont of anders werkt, je ook wel eens minder nood hebt. Ken ook iemand in een grootstad zonder rijbewijs. Tja, die heeft zowat elke vijf minuten wel een trein/tram/bus/metro naar alle hoeken rijden, winkels op fietsafstand, werk op fietsafstand, vrienden in dezelfde stad...dan is een auto ook maar een extra luxe.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:53

Omdat ik een paard had gekocht van het geld dat ik voor een rijbewijs opzij had gezet (iets met prioriteiten :D ) heb ik pas op mijn 29e mijn rijbewijs gehaald. Gewoon doen! Tuurlijk is het suf om tussen die broekies je theorie-examen te zitten doen, maar daar moet je gewoon even doorheen. :) Mijn beste vriendinnetje heeft vorige week haar rijbewijs gehaald, op haar 35e.