Zwanger, rugklachten en werk.. Hoe pak ik dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:31

Eh, Delphi: je mag je altijd ziekmelden!
Een reden opgeven hoeft ook niet: er hoeft geen medische informatie naar een bedrijf.

Gesteld dat het bedrijf info wil, dan schakelen ze de bedrijfsarts in. Die doet eigen onderzoek: hetzij een gesprek met de behandelende arts/ vk, hetzij met de patiënt.

In het allerergste geval vindt de bedrijfsarts iets anders dan je eigen huisarts/ vk: ook dan ben je nog niet verplicht om te gaan werken.

En: een winkel mag jou niet urenlang laten staan, ze zijn te allen tijde verplicht om je een stoel of een stahulp aan te bieden.

Miracle_

Re: Zwanger, rugklachten en werk.. Hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 21:43

Oh, dus eigenlijk had ik beter de bedrijfsarts er nog even buiten kunnen laten, en mezelf gewoon ziek moeten melden dan?

Nouja, ik heb in ieder geval donderdag een gesprek, en we gaan zien wat er uit komt. Als ze niet mee werken dan heb ik besloten om me dan toch maar ziek te melden. Ik heb iig mijn best gedaan denk ik dan maar...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:51

Kan ook hoor, eerst gesprek. Het is iig al heel fijn dat je LG mee denkt en mee wil werken. Maar het hangt er vooral van af hoe jij je voelt. Als je het idee hebt dat het echt niet meer gaat mag je je alsnog gewoon ziekmelden, zoals anderen al aangeven.

Tsja, waar had ik last van. Zeurende pijn ter hoogte van mijn heupen die erger werd na een dag veel lopen. Ik werk in de gehandicaptenzorg, ook een baan waarbij je weinig zit en veel in beweging bent. Maar omdat het de dag erop weer praktisch weg was (de pijn dan) dacht ik dat het wel meeviel. En ik ging er bij alle pijntjes en klachten vanuit dat het er wel bij zou horen. Tot die zeurende pijn steeds erger werd en ook 's ochtends gelijk aanwezig was, en ik er ook last van had op dagen dat ik het rustiger aan deed. Toen heb ik het bij de VK aangegeven en bleek ik dus behoorlijk last van bekkeninstabiliteit te hebben. Ben wel een paar keer bij een manueel therapeut geweest, dat heeft wel wat geholpen. Maar omdat mijn kleine meisje in de buik al eigenwijs was en al haar gewicht op de rechterkant van mijn bekken rustte zakte de boel net zo snel weer scheef. D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:52

Een gesprek kan geen enkel kwaad.

Maar houd wel in mind: jij beslist, dus als er niet met nadruk wordt gezegd "mevrouw, u moet echt thuis blijven! " dan mag dat heus.

Vraag de bedrijfsarts ook naar het staan, hoe lang je dat doet en welke voorzieningen er voor zijn / horen te zijn.