Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Madison schreef:Omdat ik het zonde vind een heel nieuw topic te openen, stel ik mijn vraag even hier![]()
Ik wil in januari een MacBook gaan kopen. Ik twijfel echter tussen de Air en de Pro (13 inch).
Wat ik wil:
Ik wil documenten kunnen maken (Pages, Numbers)
Ik wil surfen op internet (Bokt etc)
Ik wil filmpjes op YouTube goed kunnen kijken
Ik wil zo nu en dan een fotootje bewerken (niet professioneel)
Ik wil gaan vloggen, dus video's bewerken met iMovie (geen super ingewikkelde dingen)
Ik heb momenteel niet zoveel geld, maar wil wel een nieuwe, dus ik zou het liefst voor de Air gaan, maar werkt dat goed met iMovie?
), maar bedenk je wel dat iMovie een erg simpel bewerkingsprogramma is met niet al te fancy opties. Als je op een gegeven moment een stap wil maken naar een beter/duurder bewerkingsprogramma (zoals bijvoorbeeld Final Cut Pro) is de Air hier geloof ik niet heel erg geschikt voor. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik had het een tijdje geleden opgericht
. Madison schreef:Okee, thanks! Ik kan niet echt wijs uit het verschil in prijs, maar volgens mij schelen de Air en Pro die ik wil hebben maar 100 euro... Dan kies ik voor de Pro, want ik lees op internet dat de Air minder lang meegaat? Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Maar heel veel recensies zijn er dus ook nog niet van. Dus bij deze