Op jezelf, wat komt er bij kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:33

JayJillz schreef:
- verzekeringen. Een WA (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) is verplicht in Nederland. Een inboedelverzekering is ook sterk aan te raden. Als er schade is in je huis door inbraak of waterschade etc. Wordt het tenminste vergoed! Ik betaal als 'gezin' (ik+mijn dochter) in een eengezinswoning 18 euro per maand voor WA en inboedelverzekering. Niet de moeite waard om het te laten liggen!
Geef ook je adreswijziging even door bij je zorgverzekering.

Een WA verzekering voor je auto is in Nederland verplicht. Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) niet. Wel aan te raden overigens! De zorgverzekeraar krijgt de adreswijziging automatisch door vanuit de gemeentelijke basisadministratie. Vanuit je gemeente dus.

Goede tip om energiemaatschappijen te vergelijken is http://www.gaslicht.com . Kies voor een éénjarig contract, zodat je volgend jaar weer kunt overstappen en elders de bonus mee kunt pikken.

Heel veel plezier met je nieuwe huisje en succes met klussen en inrichten!

vibabu

Re: Op jezelf, wat komt er bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:48

Voor energie zou ik echt voor United consumers gaan. Ik word amper nog gebeld door energieleveranciers. Als zij de vraag stellen bij wie heeft u uw contract lopen en je zegt United consumers dan zeggen zij 'eh ja dat is inderdaad de goedkoopste' je bouwt daar elk jaar korting op, kan deze laten uitbetalen als je wil en als de energie prijzen dalen dan dalen zij mee. Vergelijkingssites zijn leuk maar vaak worden die gesponsord door de maatschappijen zelf.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:52

Marlou91 schreef:
JayJillz schreef:
- verzekeringen. Een WA (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) is verplicht in Nederland. Een inboedelverzekering is ook sterk aan te raden. Als er schade is in je huis door inbraak of waterschade etc. Wordt het tenminste vergoed! Ik betaal als 'gezin' (ik+mijn dochter) in een eengezinswoning 18 euro per maand voor WA en inboedelverzekering. Niet de moeite waard om het te laten liggen!
Geef ook je adreswijziging even door bij je zorgverzekering.

Een WA verzekering voor je auto is in Nederland verplicht. Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) niet. Wel aan te raden overigens!

Je hebt gelijk! Ik heb altijd gedacht dat die verplicht was haha! Maar daarom niet minder nodig, dus inderdaad wel aan te raden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:26

Bedankt weer :D

Ik ga de site van Nibud even doorspitten en heb me aangemeld bij het andere topic :)
Gaslicht ga ik ook even bekijken wat daar het goedkoopst is, en Unitedconsumers :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:34

vibabu schreef:
Voor energie zou ik echt voor United consumers gaan. Ik word amper nog gebeld door energieleveranciers. Als zij de vraag stellen bij wie heeft u uw contract lopen en je zegt United consumers dan zeggen zij 'eh ja dat is inderdaad de goedkoopste' je bouwt daar elk jaar korting op, kan deze laten uitbetalen als je wil en als de energie prijzen dalen dan dalen zij mee. Vergelijkingssites zijn leuk maar vaak worden die gesponsord door de maatschappijen zelf.

Gaslicht.com is een onafhankelijke vergelijkingssite :)

United consumers was voor mij niet de goedkoopste overigens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:03

Mijn zusje heeft pas een huis ingericht met meubels voor precies 10€ Incl woonkamer, slaapkamer, logeerkamer en babykamer.
Dan nog een beetje verf op de muren en laminaat op de vloer, dat hoeft niet duur te zijn.

Wat betreft de rest van je financiën; dat is simpel, gewoon zorgen dat je veel minder uitgeeft dan er binnenkomt. En per maand als eerst wat op je spaarrekening zetten zodat je elke maand wat spaart.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:01

Dat lijkt me logisch, dat je minder uit moet geven dan wat er in komt. Je moet alleen wel weten waarmee je rekening mee moet houden war er uit gaat ;)