Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Esther28 schreef:Amaris schreef:Esther28 je moet weten wanneer je moet reageren in een topic en wanneer je moet denken 'naahh niks voor mij ik klik het weg'.
Dat laatste kan veel oeverloze discussies en vervuiling schelen.
Niks voor jou dit idee? Prima
Nee hoor...omdat ik jouw mening niet deel? Ik laat me door jou niet uit een topic sturen.
We leven hier nog steeds in een democratie. Je hoeft mijn mening niet te lezen en er vooral ook niet op te reageren! Misschien moet je dan zelf wieberen![]()
Amaris schreef:Ik vind het nogal een verschil 'zwerver in NL' of door IS je huis uit gebombardeerd worden en naar de andere kant van de wereld moeten vluchten om te overleven.
Maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Esther28 schreef:chamion schreef:Nee, ik heb het niet op vreemde mensen en ik heb niet op buitenlanders. Ik weet het moet ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met buitenlanders.
Hier precies zo...en trouwens waarom voor buitenlanders wel. Maar er zijn ook zat jonge dakloze moeders, daar worden geen initiatieven voor genomen. Die zijn t blijkbaar niet waard.
Ik vind het dus een enorm hypocriete actie!
Nicky91 schreef:Ik heb respect voor Esther28. Ook ik denk er zo over. Ook ik heb geen goede dingen mee gemaakt met buitenlanders. Maar omdat zij haar mening geeft word zij uitgespuugd. heb je enig idee hoeveel Nederlanders deze mening met haar delen maar deze niet durven uit te spreken?
Iedereen zijn mening hoort gerespecteerd te worden of dit nu wel of niet in jullie straatje past.

_Summerly_ schreef:Nicky91 schreef:Ik heb respect voor Esther28. Ook ik denk er zo over. Ook ik heb geen goede dingen mee gemaakt met buitenlanders. Maar omdat zij haar mening geeft word zij uitgespuugd. heb je enig idee hoeveel Nederlanders deze mening met haar delen maar deze niet durven uit te spreken?
Iedereen zijn mening hoort gerespecteerd te worden of dit nu wel of niet in jullie straatje past.
Zucht... Dit is echt zo'n typisch Nederlandse manier van discussiëren: "Ik vind X." "Maar jouw mening kan moeilijk standhouden, want argument Y, Z en P." "Nou en! Ik vind dit, dit is mijn mening, je beperkt me in mijn vrijheid van meningsuiting, de democratie is in gevaar, je respecteert me niet etc. etc.!"
Het probleem dat veel anti-allochtonen hebben, is niet het niet durven uitspreken van hun mening, maar het onvermogen om te kunnen geloven dat er mensen zijn die hun mening niet delen en het denken dat deze mensen, als ze er al zijn, in de minderheid zijn. Een beetje hetzelfde idee als het "allochtonen zijn stom"-verhaal. Een minderheid van de immigranten zorgt voor problemen en plaatst zichzelf buiten de maatschappij, maar de anti-allochtonen laten het voorkomen alsof álle immigranten onfatsoenlijke honden zijn (hierbij vaak vergetend dat ook Britten, Chinezen, Amerikanen én onze koningin net zo allochtoon zijn als Syriërs, Zimbabwanen en Turken). Newsflash: dit is niet zo en er zijn ook zat Nederlanders die zichzelf buiten de maatschappij plaatsen, en de meeste Nederlanders hebben normen en waarden waarvan ik een beetje moet huilen.
Ik zou zeggen: loop een keer een dagje mee met mijn colleges. Buitenlanders te over op de universiteit--zowel staff als studenten--en ze proberen je niet te ontdoen van je hoofd of je geld, beloofd.
Nicky91 schreef:Ik heb respect voor Esther28. Ook ik denk er zo over. Ook ik heb geen goede dingen mee gemaakt met buitenlanders. Maar omdat zij haar mening geeft word zij uitgespuugd. heb je enig idee hoeveel Nederlanders deze mening met haar delen maar deze niet durven uit te spreken?
LadyMadonna schreef:Nicky91 schreef:Ik heb respect voor Esther28. Ook ik denk er zo over. Ook ik heb geen goede dingen mee gemaakt met buitenlanders. Maar omdat zij haar mening geeft word zij uitgespuugd. heb je enig idee hoeveel Nederlanders deze mening met haar delen maar deze niet durven uit te spreken?
Naar mijn idee spreken te veel mensen juist hun mening ongefundeerd uit...
"Ja maar ze lopen op Nikes en dragen Adidas shirts en hebben ook nog een mobiele telefoon...."
Kom op.... Deze mensen vluchten niet omdat ze arm zijn.
De hélft van de Syrische bevolking is óf dood óf op de vlucht! De hélft....
Ik heb de oplossing niet, had ik die maar.... Maar als ik dan zo'n kinderlijkje op het strand zie liggen, terwijl ik echt niks met kinderen heb..... Dan breekt mijn hart....
Nicky91 schreef:Mee eens, maar er word wel gezegd: "Deze mensen hebben niks meer" "Ze zijn alles kwijt"... Dit is het geen wat verwarring veroorzaakt, waardoor mensen daar dus uithalen dat ze arm zijn en niks kunnen.
De mensen hebben geen huis meer, de kleding die ze hebben is alles wat ze hebben. Maar ze hebben nog wel hun mobieltje en sommige nog wat geld...
Want naast huis, kleding e.d. zijn ze nog meer kwijt: familie, veiligheid, geborgenheid, hun plaats in de samenleving en hun thuis (wat iets anders is dan een dak boven je hoofd). Dit laatste is nog veel erger om te verliezen dan de vervangbare, materiële zaken. Ik weet bijna zeker dat als je zou zeggen dat je ze herenigt met hun familie in ruil voor hun telefoon, ze nog geen twee seconden na hoeven te denken waar ze voor zullen gaan. En dat is niet de telefoon.
De meesten hebben niets meer te verliezen wat dat betreft en komen uit de oorlog. Ze staan meer in overlevingsmodus. Dus ben dan liever erg (te) voorzichtig en nodig ze niet zomaar thuis uit. ilayda schreef:Vind het echt heel erg hier hoe sommige mensen reageren, weet je hoeveel buitenlanders hier in NL wonen?
Stel je pleurt van je paard en je moet naar de dokter, en dat is een buitenlander? Ga je dan ook zeggen sorry maar ik wil niet door jou geholpen worden?