Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tillie20 schreef:Beste laptop voor college's te volgen is gewoon een Macbook. Mensen die zelf een Macbook hebben en HBO/Uni doen zullen het met me eens zijn. De Windows gebruikers niet vanwege imago en 'overpriced'.
Ik hoor bijna iedere dag wel iemand klagen 'mijn tas is zwaar'. 'Ik heb pijn aan mijn rug'. Terwijl we geen papieren boeken bij ons hoeven te hebben, dus puur en alleen vanwege de laptop. Onlangs iemand van Windows naar Macbook overgeschakeld, en super tevreden!
Ik zou in ieder geval een dunne, lichte laptop van ongeveer 13 inch pakken. En dan even op internet kijken naar de prestaties tegenover de waarde van de laptop.

maar ik moet ook bekennen dat ik aantekeningen eigenlijk zelden op m'n mac maak en vaker gewoon uitschrijf in een collegeblok.
das beetje onhandig maar als ik gespaard heb ga ik zeker weer voor een lenovo maar dan iets kleiner haha
alle klasgenoten hebben er defecten mee gehad en hem vrij snel moeten vervangen. Asus heb ik wat positievere ervaringen mee. superpony schreef:Onze asus is nu bijna 2jr en gecrasht. Maar de accu ging niet zo lang mee, terwijl ik niet van het donwloaden ben. Ik maakte alleen niet echt gebruik van de app's.
15" vind hij iets te groot voor in zijn tas. 13 en 14 zijn duurder.
Volgens hem heeft vrijwel iedereen 1 laptop en nemen ze die mee naar school. Ik dacht dat mensen iets simpels mee naar school namen en misschien thuis een sterkere pc hebben. Ik heb eerst nkg gezged dat hij een goede laptop moest kopen en een toetsenbordje voor de tablet om op school te typen en te lezen etc. Tablet is lekker klein.
Hier zit hijv alleen een scher en foppen met echt slecht personeel en een expert die ok niet geweldig is. Daarbij verkopen winkels maar enkele merken en modellen. Je ka dus niet ecyt goed advies vragen
bcc in Amersfoort zijn we wel goed geholpen, dus twijfel om daar wel even binnen te stappen. Heeft aardige wat keus en kun je ze ook even vasthouden.
.Tillie20 schreef:Beste laptop voor college's te volgen is gewoon een Macbook. Mensen die zelf een Macbook hebben en HBO/Uni doen zullen het met me eens zijn. De Windows gebruikers niet vanwege imago en 'overpriced'.
Ik hoor bijna iedere dag wel iemand klagen 'mijn tas is zwaar'. 'Ik heb pijn aan mijn rug'. Terwijl we geen papieren boeken bij ons hoeven te hebben, dus puur en alleen vanwege de laptop. Onlangs iemand van Windows naar Macbook overgeschakeld, en super tevreden!
Ik zou in ieder geval een dunne, lichte laptop van ongeveer 13 inch pakken. En dan even op internet kijken naar de prestaties tegenover de waarde van de laptop.
Heb het gewoon over HP laptop, Asus laptop, Toshiba laptop etc. Dat Apple zijn eigen hardware alleen met eigen besturingssysteem verkoopt (en het voor hun dus ook veel makkelijker maakt, zeker om een imago hoog te houden), betekent niet dat Windows dat ook doet
Windows is een besturingssysteem en het merk laptop wat je koopt kies je zelf. Je kan zelfs Windows op je Macbook zetten als je wil...

Thesserd schreef:Jammer dat het woord 'Windows laptops' weer wordt gebruiktHeb het gewoon over HP laptop, Asus laptop, Toshiba laptop etc. Dat Apple zijn eigen hardware alleen met eigen besturingssysteem verkoopt (en het voor hun dus ook veel makkelijker maakt, zeker om een imago hoog te houden), betekent niet dat Windows dat ook doet
Windows is een besturingssysteem en het merk laptop wat je koopt kies je zelf. Je kan zelfs Windows op je Macbook zetten als je wil...
Zoek degelijke hardware uit en zet er Windows op en het draait perfect...
Persoonlijk zou ik voor een eenvoudige laptop gaan van een betrouwbaar merk, al ben ik niet zo thuis in de laptop merken. Tweakers Bestbuy guide is heel handig. Daar pik ik zo even deze uit bijv:
http://tweakers.net/pricewatch/443952/a ... c051h.html
Maar misschien is dat al wel te duur?
Om de laptop lekker snel te houden zou ik zeker kiezen voor een laptop met SSD schijf. Installeer hier je Windows en programma's op en hij draait als een zonnetje. Echt iets om op te letten!
Macbook is leuk, maar inderdaad vrij duur. En heb persoonlijk helemaal geen positieve ervaringen met lang-mee-gaan bij Apple. Je kan net pech hebben