Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tieneke schreef:Tja, het is niet eerlijk naar hem toe om hem onbewust die dingen te blijven kwalijk nemen. Mijn ervaring is dat je met je verstand de keuze moet maken: ofwel begin je met een schone lei samen en ofwel maak je het uit.
Vergeten kan je niet, maar wel vergeven en dat is iets wat je niet voor hem moet doen, maar voor jezelf. Laat die dingen geen vat meer hebben op het heden, hij doet immers duidelijk zijn best. Veel mensen veranderen niet, maar ik ben er niet van overtuigd dat niemand kan veranderen. Het is niet eerlijk naar hem toe om niet vol voor de relatie te gaan omwille van dingen die eigenlijk van de baan zijn en tot het verleden behoren. Zo zet je er zelf de rem op en ga je hem onbewust misschien van je wegdrijven.
Wat ik zeg, bedoel ik niet als goedpraterij naar hem toe. Ik veronderstel dat jullie die zaken toch hebben uitgepraat.
Heeft hij zijn excuses ooit oprecht aangeboden?
Moet nu naar werk

Goof schreef:TS, je bent 16. Je zit midden in je puberteit en die periode is bedoeld om jezelf te ontwikkelen en te leren kennen, om te ontdekken, om verliefd te zijn en verkering te hebben, om uit te vinden wat je wil.
Je moet op deze leeftijd helemaal niet willen samen wonen en doen alsof jullie een volwassen relatie hebben.
Jouw vertrouwen in hem is er niet. Neem afscheid. Het is straks een leuke herinnering, je hebt ervan geleerd, maar er is nog zoveel meer in de wereld. Ga ontdekken. En vind uiteindelijk iemand die je wel vertrouwt en met wie je echt verder wil.