Wanneer is het genoeg geweest ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wanneer is het genoeg geweest ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:22

TS, je bent 16. Je zit midden in je puberteit en die periode is bedoeld om jezelf te ontwikkelen en te leren kennen, om te ontdekken, om verliefd te zijn en verkering te hebben, om uit te vinden wat je wil.
Je moet op deze leeftijd helemaal niet willen samen wonen en doen alsof jullie een volwassen relatie hebben.
Jouw vertrouwen in hem is er niet. Neem afscheid. Het is straks een leuke herinnering, je hebt ervan geleerd, maar er is nog zoveel meer in de wereld. Ga ontdekken. En vind uiteindelijk iemand die je wel vertrouwt en met wie je echt verder wil.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 09:25

Tieneke schreef:
Tja, het is niet eerlijk naar hem toe om hem onbewust die dingen te blijven kwalijk nemen. Mijn ervaring is dat je met je verstand de keuze moet maken: ofwel begin je met een schone lei samen en ofwel maak je het uit.
Vergeten kan je niet, maar wel vergeven en dat is iets wat je niet voor hem moet doen, maar voor jezelf. Laat die dingen geen vat meer hebben op het heden, hij doet immers duidelijk zijn best. Veel mensen veranderen niet, maar ik ben er niet van overtuigd dat niemand kan veranderen. Het is niet eerlijk naar hem toe om niet vol voor de relatie te gaan omwille van dingen die eigenlijk van de baan zijn en tot het verleden behoren. Zo zet je er zelf de rem op en ga je hem onbewust misschien van je wegdrijven.

Wat ik zeg, bedoel ik niet als goedpraterij naar hem toe. Ik veronderstel dat jullie die zaken toch hebben uitgepraat.

Heeft hij zijn excuses ooit oprecht aangeboden?

Jaa hij bied zijn excuus nog steeds aan wanneer ik een 'dipje' heb , en heeft dat al vaker oprecht gedaan.

Ik ben vandaag wel heel druk dus zal vanavond pas weer reageren :) Moet nu naar werk -O-

Ik zal na werk op iedereen weer even reageren !

marije1109

Re: Wanneer is het genoeg geweest ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:34

Denk dat je eerst aan jezelf moet werken voor je gelukkig kunt zijn in een relatie. Stop met deze relatie die duidelijk nooit goed is geweest, werk aan jezelf (kan gratis via de huisarts), geniet van je jeugd en dat komt mister right vanzelf op je pad.

Je bent veel te jong om je tijd te verspillen!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:31

Het is een beetje een verhaal dat twee kanten heeft in mijn opinie. Aan de ene kant kunnen die dingen die hij heeft gedaan natuurlijk absoluut niet door de beugel, laat dat heel duidelijk zijn! Aan de andere kant .. je hebt hem toen wel weer een kans gegeven. Dus in feite heb je hem 'vergeven' voor die rotstreken. Nu probeert hij het goed te maken en jou weer vertrouwen te laten krijgen in hem. Eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar wel begrijpelijk.

Wat zegt je verstand? Is dit is de jongen met wie ik oud wil worden, ook al vertrouw ik hem niet? Zou je hem dan bijvoorbeeld ook kunnen vertrouwen met 'grote dingen'? (met oog op een eventuele toekomst).
Voor je gevoel zit je natuurlijk op een grote roze wolk, maar probeer ook naar je verstand te luisteren.

Je bent nog niet zo heel lang samen en je vertrouwen is nu al helemaal geschaad. Ik zou hier als ik jou was geen tijd meer insteken. Er zijn zoveel andere jongens, die je deze streken niet leveren. En je bent nog maar 18, tijd genoeg. Werk, zoals Marije ook zegt, eerst aan jezelf, dan komt de juiste vanzelf op je pad :j

Goof schreef:
TS, je bent 16. Je zit midden in je puberteit en die periode is bedoeld om jezelf te ontwikkelen en te leren kennen, om te ontdekken, om verliefd te zijn en verkering te hebben, om uit te vinden wat je wil.
Je moet op deze leeftijd helemaal niet willen samen wonen en doen alsof jullie een volwassen relatie hebben.
Jouw vertrouwen in hem is er niet. Neem afscheid. Het is straks een leuke herinnering, je hebt ervan geleerd, maar er is nog zoveel meer in de wereld. Ga ontdekken. En vind uiteindelijk iemand die je wel vertrouwt en met wie je echt verder wil.

Helemaal mee eens :j