Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:48

secricible schreef:
Ik zou per direct een gesprek aanvragen met directie. Aangeven dat je het op je werk ongelooflijk naar je zin hebt, maar dat dit is voorgevallen en dat het maakt dat je niet meer onder hem wil werken en niet meer bij hem in de buurt. En dan is de keuze aan de directie om met een oplossing te komen. Bevalt die niet, dan direct een andere baan zoeken.
Sterkte, wat een walgelijke sotuatie van je leidinggevende...

Zowieso dit. En bedenk dat deze persoon op een school werkt.
Jij moet je fijn voelen bij je collega's en dat kan nu niet.
Heel veel sterkte ermee.....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:05

Ik kreeg sowieso al jeuk van je verhaal (door hem, niet door jou) en helemaal toen ik las "hij deed de deur op slot' en dat hij zestig was...gatverdegatverdegatver!
Dat kan je vader zijn of je opa zelfs, for God's sake!
Die vent is zó ver over jouw grenzen gegaan! Dat kan en mag je niet accepteren.
NIKS rechtvaardigt zulk gedrag. NIKS. :n

Laat je niet van de wijs brengen; HIJ zat fout, niet jij.
Ik krijg een beetje het idee dat je zijn gedrag verontschuldigt en bagatelliseert onder het mom van "ja maar ik werk daar zo graag", maar dat je onderbewust heus wel weet dat hij wel ernstig fout zit en je je afvraagt of je wel duidelijk genoeg bent geweest naar hem.
Dus nogmaals: laat je niet van de wijs brengen, neem iemand in vertrouwen en stap samen naar de juiste instanties.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:13

Shadow0 schreef:
Hoe je verder wilt handelen is aan jou. Ik denk dat een vertrouwenspersoon (en een school moet die hebben dus die kun je wellicht gewoon benaderen) zeker een goed idee is.

Daarnaast zou ik volgend jaar gewoon maar geen rol laten spelen in wat je nu doet. Misschien wil je terugkeren. Misschien maakt het uit als hij er niet meer zou werken of in elk geval niet in de zomer. Maar misschien besluit je volgend jaar om een stage in Noorwegen te doen of een taalreis in Spanje of heb je een veel leukere baan gevonden of iets anders. Volgend jaar is nog zover weg, zeker voor een vakantiebaan. Dus daar zou ik het niet vanaf laten hangen. Doe wat hier en nu goed voelt voor jou. Volgend jaar zie je wel weer verder.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wil alleen nog toevoegen: negeer hem vanaf nu volledig. Mocht hij nog contact zoeken, op wat voor manier dan ook, NIET reageren. Ook niet bijvoorbeeld terug-appen 'Laat me met rust'.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 29-08-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:13

MamaMiesje schreef:
Ik kreeg sowieso al jeuk van je verhaal (door hem, niet door jou) en helemaal toen ik las "hij deed de deur op slot' en dat hij zestig was...gatverdegatverdegatver!
Dat kan je vader zijn of je opa zelfs, for God's sake!
Die vent is zó ver over jouw grenzen gegaan! Dat kan en mag je niet accepteren.
NIKS rechtvaardigt zulk gedrag. NIKS. :n

Laat je niet van de wijs brengen; HIJ zat fout, niet jij.
Ik krijg een beetje het idee dat je zijn gedrag verontschuldigt en bagatelliseert onder het mom van "ja maar ik werk daar zo graag", maar dat je onderbewust heus wel weet dat hij wel ernstig fout zit en je je afvraagt of je wel duidelijk genoeg bent geweest naar hem.
Dus nogmaals: laat je niet van de wijs brengen, neem iemand in vertrouwen en stap samen naar de juiste instanties.

Helemaal mee eens. Vooral niet bang zijn dat je hem 'kwetst' o.i.d., want HIJ is degene die veelste ver is gegaan! Zoek hulp bij iemand/meerdere personen, en zorg ook dat je zijn whatsapp ect. blokkeert.

Mando

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:16

Dit is ongewenst gedrag maar persoonlijk denk ik dat je zelf eerder je grenzen aan had moeten geven.
Ik zou dit melden aan hem dat je hiervan niet gediend bent en als hij zich niet weer professioneel gaat opstellen je hiervan melding gaat maken want dit gaat steeds een stapje verder als je zelf niet ingrijp.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:19

Mando schreef:
Dit is ongewenst gedrag maar persoonlijk denk ik dat je zelf eerder je grenzen aan had moeten geven.
Ik zou dit melden aan hem dat je hiervan niet gediend bent en als hij zich niet weer professioneel gaat opstellen je hiervan melding gaat maken want dit gaat steeds een stapje verder als je zelf niet ingrijp.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ondanks het feit dat het niet OK is dat deze man zo doet en hij zelf ook wel had kunnen bedenken dat jij er niet op zat te wachten heb je niet duidelijk aangegeven dat het voor jou onprettig was. Daarnaast vraag ik me af waarom je met hem blijft appen als je het allemaal zo vervelend vind? Niks makkelijker dan een whatsapp berichtje negeren imo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:23

Je zal ook moeten leren zakelijk en privé gescheiden te houden.
Ik werk zelf in een mannen wereld al jaren en de grens is en halve meter om mijn aura heen
Gaan ze daar overheen dan zet ik ze terug op hun plek.
Al is het maar een aanraking. ..
Het begon met kietelen bij je en toen had je al aan moeten geven. ..
Hè. . Hier ben ik niet van gediend handen thuis en blijf uit mijn persoonlijke zone.
Dan had je het gelijk de kop in gedrukt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:24

Mando schreef:

Dit inderdaad. Jij bent NIET de schuldige, absoluut niet. Maar je had veel eerder moeten aangeven dat je dit niet wilde. Maar het is niet te laat daarvoor. Je moet het nu aangeven dat je dit niet meer wilt en dat het stopt. Dus ook niet meer appen, tenzij zakelijk. En als het niet stopt dan moet je zeggen dat je dit gaat melden als hij er niet meteen mee ophoudt. En dan ook echt gaan melden als hij niet stopt.

Ik vind zelf (maar misschien ben ik daarin te soft) dat je het niet direct hoeft te melden bij school omdat het helemaal niet gezegd is dat deze man kinderen zou aanranden. Hij heeft nu het idee dat TS hem leuk vindt en daarom doet hij deze handelingen. Pas op het moment dat TS aangeeft dit niet meer te willen en hem vraagt hiermee te stoppen en hij doet dat niet... dan ga je het melden want dan is het aanranding.
Ik vind dat je met 20 jaar toch wel volwassen genoeg moet zijn om Nee te zeggen. Het is niet met geweld gegaan, of met dwang.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:26

Ze heeft uiteindelijk aangegeven niet van zijn gedrag gediend te zijn, dat had voor hem voldoende moeten wezen om afstand te nemen.

Ik zou zeker niet meer appen, ook niet zakelijk, maar persoonlijk tegen hem zeggen dat je zijn gevoelens niet beantwoord en geen contact meer wilt.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:28

Denk ook dat je het zelf veel te ver hebt laten gaan. Waarom ga je mee naar een gymzaal als je je al niet prettig voelde in zijn gezelschap en waarom ga je appen.

Denk dat je hier zelf veel eerder grenzen aan had moeten geven en vind het wel makkelijk om nu alles in zijn schoenen te schuiven en melding te maken van aanranding.

Mocht je dit wel van plan zijn vertel dan wel duidelijk je eigen aandeel in het verhaal.

Neemt niet weg dat het heel vervelend is en ik hoop dat je dit achter je kunt laten. Sterkte

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:29

Suzanne: hoe krijgt deze vent het idee dat TS het leuk vindt?! Hij merkt dat ze verstijft, doet de deuren op slot, geeft cadeautjes in het geheim en zegt als klap op de vuurpijl dat hij haar echt niet zal neuken als TS zich ongemakkelijk voelt. Nee, je maakt mij niet wijs dat deze meneer met een schoon geweten dit alles heeft gedaan omdat hij dacht dat zijn 40 jaar jongere personeelslid dit leuk vond :n

En al zou hij in deze veronderstelling zijn, dan nog!! Het is een werkrelatie en daarin hoort zijn gedrag ab-so-luut niet thuis

Ben het met je eens dat TS hiervan kan leren daadkrachtiger op te treden en dit is een heel harde les, maar dit is niet zo gegaan omdat meneer de indruk heeft dat ze dit wilde. Dat denk ik echt niet

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:33

Das dus een aanrander/verkrachter. En zo te lezen wist hij precies wat hij deed, anders ging het niet zo 'soepeltjes' en bracht hij jou niet zo feilloos in een situatie waarin jij geisoleerd was en geen kant op kon en heeft hij verdorie ook nog jou een schuldgevoel bezorgt. Ik durf er wel 1000 euro op in te zetten dat jij het zoveelste slachtoffer bent van deze misdadiger en waarschijnlijk zullen er de komende jaren nog vele volgen. Mede daarom zou ik echt aangifte doen en als je dit aankan meer slachtoffers zoeken, met behulp van de politie. Samen sta je sterk tegen dit soort smeerlappen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:34

marije1109 schreef:
Denk ook dat je het zelf veel te ver hebt laten gaan. Waarom ga je mee naar een gymzaal als je je al niet prettig voelde in zijn gezelschap en waarom ga je appen.

Denk dat je hier zelf veel eerder grenzen aan had moeten geven en vind het wel makkelijk om nu alles in zijn schoenen te schuiven en melding te maken van aanranding.

Nou dit vind ik wel wat kort door de bocht. In situaties als deze speelt machtsmisbruik, manipulatie en veel gemengde gevoelens. Misbruik gaat vaak zo geleidelijk en stapje voor stapje dat je grenzen steeds stiekem een beetje opgerekt worden. Je hoofd gaat met je spelen en dat lees je in het verhaal van TS ook terug. Twijfels over de intentie van de meneer, het wegwuiven en afschuiven op vriendschappelijkheid, je baan willen houden omdat je er ook veel plezier uithaalt etc. Uiteindelijk gaat het verder en verder en blijf je achter met het idee " ik had eerder wat moeten zeggen, nu kan het niet meer want nu denkt hij al dat ik er ok mee ben". Geestelijke manipulatie.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:35

Ook niet zakelijk appen.
Als hij iets zakelijks te melden heeft doet hij dat maar onder werktijd.
Wij hadden ook "ineens" een zakelijke groepsapp op het werk.
Daar ben ik gelijk uit uitgestapt we hebben daar werktijden voor.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:38

TS is ruimschoots volwassen (20) en appt vrijwillig, gaat vrijwillig mee naar een gymzaal waarvan ze weet dat ze er alleen zullen zijn en accepteert vrijwillig niet 1 maar 2 cadeaus. Als het nou allemaal 1 gebeurtenis was geweest, maar dat zijn allemaal momenten waarop ze had kunnen zeggen 'nu is het genoeg' en dat niet heeft gedaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:38

Dit
corelli schreef:
Nou dit vind ik wel wat kort door de bocht. In situaties als deze speelt machtsmisbruik, manipulatie en veel gemengde gevoelens. Misbruik gaat vaak zo geleidelijk en stapje voor stapje dat je grenzen steeds stiekem een beetje opgerekt worden. Je hoofd gaat met je spelen en dat lees je in het verhaal van TS ook terug. Twijfels over de intentie van de meneer, het wegwuiven en afschuiven op vriendschappelijkheid, je baan willen houden omdat je er ook veel plezier uithaalt etc. Uiteindelijk gaat het verder en verder en blijf je achter met het idee " ik had eerder wat moeten zeggen, nu kan het niet meer want nu denkt hij al dat ik er ok mee ben". Geestelijke manipulatie.

en dit inderdaad
troi schreef:
Das dus een aanrander/verkrachter. En zo te lezen wist hij precies wat hij deed, anders ging het niet zo 'soepeltjes' en bracht hij jou niet zo feilloos in een situatie waarin jij geisoleerd was en geen kant op kon en heeft hij verdorie ook nog jou een schuldgevoel bezorgt. Ik durf er wel 1000 euro op in te zetten dat jij het zoveelste slachtoffer bent van deze misdadiger en waarschijnlijk zullen er de komende jaren nog vele volgen. Mede daarom zou ik echt aangifte doen en als je dit aankan meer slachtoffers zoeken, met behulp van de politie. Samen sta je sterk tegen dit soort smeerlappen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:40

Vanillia schreef:
TS is ruimschoots volwassen (20) en appt vrijwillig, gaat vrijwillig mee naar een gymzaal waarvan ze weet dat ze er alleen zullen zijn en accepteert vrijwillig niet 1 maar 2 cadeaus. Als het nou allemaal 1 gebeurtenis was geweest, maar dat zijn allemaal momenten waarop ze had kunnen zeggen 'nu is het genoeg' en dat niet heeft gedaan.

Ja ga vooral ervoor zorgen dat haar schuldgevoel nog groter wordt. We zijn niet allemaal assertieve typejes die van ons afbijten, die perfect handelen in dit soort situaties. TS heeft niks verkeerd gedaan, alleen hij.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:40

Vanillia schreef:

Maar niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen of heeft bepaalde signalen meteen door.
Ook dames van middelbare leeftijd kunnen hier in trappen bij wijze van spreken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:43

Vanillia schreef:

Wel eens verhalen gelezen of gehoord van fysiek mishandelde vrouwen? Het onbegrip van mensen die zich afvragen waarom ze bij de eerste klap of wat dan ook niet zijn vertrokken?

Geeselijke manipulatie. Niet het gevoel hebben hier iets tegen te kunnen doen, je zo alleen voelen staan dat je nergens anders heen kan, jezelf zo weinig waard vinden dat je denkt dat je niet beter verdienr etc
Allemaal dingen die meespelen

Ik zeg niet dat bovenstaande 1-op-1 voor TS geldt maar ik wil benadrukken dat het echt ingewikkelder is dan hoe jij het stelt. In een manipulatieve situatie als deze is "vrijwillig" een heel lastig begrip

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:44

En voor degenen die dit blijkbaar normaal en eigen schuld vinden, hoe had je gereageerd als ts 17 was? Zoveel verschil is er vaak niet hoor tussen iemand van 17en iemand van 20 in assertiviteit!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:13

Ongelofelijk dat sommige bokkers met een vinger naar ts wijzen! Deze meneer zou ook donders goed aan kunnen voelen dat hij grensoverschrijdend gedrag vertoond. Het is aan hem om zijn handen van zijn personeel af te blijven! Aangifte doen ts. Zoals de situatie nu is ga je er volgend jaar ook niet met plezier heen!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:39

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat mensen hier nog zeggen dat TS 'eerder haar grenzen had moeten aangeven' en zelfs zeggen dat TS deels schuldig is aan dit verhaal! TS heeft aangegeven dat ze niet zo goed wist wat ze met zijn appjes moest (waarop hij zei dat hij dat wel grappig vond? Ding ding ding zei de eerste alarmbel := ). Op dat verliefdheidstestje (serieus? een man van in de zestig stuurt een verliefdheidstestje? Alarmbel nummer twee := ) zegt ze dat ze niet verliefd op hem is, waarop hij geen sorry zegt of niets, alleen maar 'ja maar ik ook niet op jou echt niet hoor'. Twee (in mijn ogen) duidelijke momenten waarop deze man zich terug had moeten trekken. Niet dat hij in de eerste plaats zover had moeten gaan, maar je snapt mijn punt.

Dan wordt het fysiek, en TS verstijft. Opnieuw, duidelijk een 'ik wil niet'. Dan wordt het nog een keer fysiek, TS wil weg en wat zegt meneer? 'Wees maar niet bang'. Maw, hij ziet dat TS bang is en hij gaat toch door. Dat is niet goed te praten, nooit niet :x

Het enige wat ik TS nu zou adviseren is: gooi die man uit je whatsapp, en maak melding bij het schoolbestuur. Je zult denk ik, vrees ik niet het enige slachtoffer zijn van deze man, maar misschien wel de eerste die haar mond opentrekt. En als er een schaap over de dam is...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:45

Ik zou aangifte doen bij de politie. Al is het alleen maar om hem te laten merken dat hij dit soort dingen niet ongestraft kan doen. Ik zou ook een klacht indienen bij het bestuur en de gesprekken laten lezen. Hij heeft je tegen je wil meegelokt naar een lege zaal, tegen je wil betast. Dit is gewoon pure aanranding en dus strafbaar

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:54

Wat een nare situatie zeg.

Persoonlijk zou ik hem even heel duidelijk in een bericht oid aangeven dat je niks meer van hem wil weten, geen behoefte hebt aan het contact wat hij duidelijk wel wil. Dan heb jij iig alles er aan gedaan om duidelijk te maken dat je dit niet wil.
Of je er weer aan het werk moet? Sja... Als je dingen gaat aangeven bij de directie zal je er wel niet aan het werk komen aangezien hij de werkgever is? Of werkt dat niet zo? Misschien heeft hij dit met wel meer meiden gedaan... Eigenlijk is het wel het juiste om het iig aan te geven bij de school.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:02

Ts, zeker melden! Het zal idd zelden zijn dat je een losstaand slachtoffer bent, vaak is er toch meer aan de hand.

Als hij in de 60 is, gaat hij dan toevallig niet op pensioen binnenkort? Ben je er ook vanaf...