Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DeMolenhoek schreef:Nou, toen ik tegen mijn grootouders zei dat het op dezelfde dag was was de letterlijke reactie: Ah, spijtig dat je niet naar de begrafenis kunt. Het gaat echt niet gewaardeerd worden indien ik niet kom...
Moest ik kunnen zou ik naar beide gaan, kan me helaas niet in 2 delen
DeMolenhoek schreef:Omdat ik al in de OP had gezet dat beiden op hetzelfde uur zijn, letterlijk. De reactie van mijn grootouders vind ik niet gek. Familie ligt al langer in onenigheid en sinds die scheiding is er kamp moeders en kamp vaders.
Iemand zei om te gaan om moeders te steunen? Ik heb geen goede band met mijn moeder, zeker niet nu ze er een vechtscheiding van gaat maken.
Zowel begrafenis als jubileum start om 11.30. Dus als ik na de begrafenis snel terug rij is het jubileum al gedaan of omgekeerd.
Verder zei iemand iets over afscheid kunnen nemen? Het klinkt cru maar we hadden afscheid genomen toen ze nog leefde. Het was een heel slepende ziekte.
Een avondwake etc is er niet. Ze hebben nogal een speciaal geloof...
Als ik ga is het puur om familie langs moeders kant niet in te steek te laten maar dan laat ik mijn grootouders in de steek. 50 jaar getrouwd vind ik overigens niet zomaar een feestjeGrootouders wonen 3 huizen verder. We zijn er tot ons 12de opgegroeid en opgevoed. Het contact met hun is heel intens en ze hebben beide geen super goede gezondheid meer.
Goed, ik ga verder bekijken hoe ik het kan oplossen. Denk dat ik eens mijn nonkel ga bellen om te horen wat hij zegt.

)
Amandavd schreef:Ik denk dat je het prima kan combineren maar simpelweg niet wilt. Dat is ook prima, jouw keuze. Ik zou nooit feest kunnen vieren als ik wist dat ik ook op een begrafenis was uitgenodigd.
slimmerik schreef:Als je kiest voor het jubileum dan zou ik er wel voor kiezen om vooraf (een of twee dagen) je andere familie te condoleren. Ik vind het echt voor de zotte zoals jij de vuile was van je familie hier buiten hangt en dat ook nog meeneemt in je beslissing.
Mijn keuze zou anders geweest zijn. Je tante wordt op vast tijdstip begraven maar je grootouders zijn per slotte de hele dag 50 jaar getrouwd.
slimmerik schreef:Als je kiest voor het jubileum dan zou ik er wel voor kiezen om vooraf (een of twee dagen) je andere familie te condoleren. Ik vind het echt voor de zotte zoals jij de vuile was van je familie hier buiten hangt en dat ook nog meeneemt in je beslissing.
Mijn keuze zou anders geweest zijn. Je tante wordt op vast tijdstip begraven maar je grootouders zijn per slotte de hele dag 50 jaar getrouwd.