Ervaringen Seats en Sofa's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:57

Seats&Sofa's staat bij ons (in de streek) bekend als bagger kwaliteit, brol. Zonde om daar je geld aan uit te geven vind ik, de afvalberg is al zo groot....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:59

Goedkoop is vaak duurkoop hoor.
Ikea is dan degene met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Geen topkwaliteit maar zeker goed genoeg voor de prijs die je betaalt.

Ik zou echt naar een meubelboulevard/woonwinkel gaan en daar een goede bank uitzoeken, waarschijnlijk kan je dan ook nog wel korting krijgen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:00

We hebben inmiddels een aantal banken van Seats&Sofas gehad en dat waren allemaal prima banken.
De verkooptechniek staat mij ook niet aan maar de klant kan zeker behoorlijke korting afdwingen als hij dat kan.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:04

S&S nooit meer.

Mijn ouders kochten een bank en van begin tot eind alleen maar ellende gehad. Service kennen ze niet. In de winkel zijn ze ook misleidend. Staat er een mooie bank. Hangt een kaartje boven met prijs. Zeg 599 in de aanbieding. Wij informeren er naar. Blijkt dat het kaartje te zijn van 3 banken verderop.

Ik werk in een winkel en weet dus dat je goed moet lezen waar deze prijs bij hoort. Maar op dit kaartje stond: 3 zits lederen bank, zwart. En hing ook bij een zwarte bank dus het klopte voor mij als bezoeker gewoon.

Rare winkel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:04

S&S was 1x maar nooit meer...

bank gekocht,bleek al stuk bij thuiskomst( om de poten zat karton,daaronder waren alle hoeken gewoon zwaar beschadigd)

toen ik daarvoor belde hadden we dat natuurlijk zelf gedaan met vervoeren...dus niets te regelen...

uiteindelijk scheurde de bank na een maand of 4 aan alle kanten en hebben we het ding met 8 maanden weggegooit..

een gratis leren bank van MP welke er super mooi uitzag deed het daarentegen 6 jaar voor deze versleten was...

Oh, en dan maar niet te spreken over de "glijers" van een verkopers...brrrr...

Muisbal

Re: Ervaringen Seats en Sofa's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:10

Ik heb de laatste tijd ook gekeken naar banken. Al tijden lang de folder van S&S's in de gaten gehouden. Op de plaatjes zagen de banken er leuk en mooi uit, maar in het echt niet om aaaaan te zien!
De zogenaamde 'originele' prijzen zonder korting slaan echt nergens op, dat is zo'n bank gewoon never nooit niet waard.

uiteindelijk ben ik geslaagd bij Leen Bakker. http://www.leenbakker.nl/banken-en-stoe ... rm=aberdee
Leuke bank, mooie stof, met binnenvering! Dus minder/geen last van vervormende en inzakkende kussens.
Nu 600 euro, maar ik heb hem met aanbieding over aanbieding voor 400 gekocht.
Maar wie weet kom je met een beetje kletsen ook in die koers.

Haco heeft ook een aantal leuke banken vanaf een euro of 600

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:11

Geen ervaringen met hun banken, maar de winkels en verloopstijl alleen al doet mij hard wegrennen. Onze bank komt van trendhopper. Dat is ook nog wel de moeite waard om een kijkje te nemen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:14

Mijn bank van de Seats & Sofa's is prima, hij staat hier nu ruim twee jaar geloof ik, nog niet doorgezakt oid en zit erg lekker. De bekleding is wel op een paar plekjes kapot thanks to the cat, maar dat was denk ik bij stevigere bekleding ook gebeurd.

Waar wij wel ons een beetje gen..id over voelden, is dat we in de winkel de bank al vrij snel voor een lagere prijs meekregen dan waar hij voor genoemd stond. Die vrijdagavond kochten we de bank en namen hem mee. Toen we thuiskwamen zagen we de Seat & Sofa's folder op de deurmat liggen... en vanaf zaterdag was diezelfde bank voor een nóg lager bedrag in de aanbieding. Ik vind zelf dat een meedenkend verkoper ons daar wel even op had mogen wijzen, in plaats van €200 euro meer te rekenen dan de aanbiedingsprijs van de dag daarna :+

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:17

Wij hebben op hemelvaart dit jaar banken gekocht bij seats and sofas.

We hebben een 2,5 en 2 sits bank met de duurste stof. In het boekje stond de prijs €1500,- maar we hoefden er maar €1000,- voor te betalen.

9 weken moeten wachten maar we zijn er zo onwijs blij mee. Ze zijn mooi en zitten super lekker!

We zouden hier zo weer een bank kopen!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:18

Wij hebben goede ervaring met s&s.
Onze bank staat er nu 7 jaar en is nog super netjes. Een paar naadjes zijn nu los (geen wonder, onze kids krijgen we niet geleerd dat ze niet op de bank mogen springen)
Hij werd op tijd geleverd, we hebben een flinke korting kunnen bedingen. Wel een dure (duurste) stof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:22

Even een tip: neem even een stroomstok mee om de verkopers op afstand te houden :')

Alleen daarom al vind ik het een vreselijke winkel, erg agressieve verkoop stijl. Qua bank, je moet geluk hebben en de service is echt ruk.

Ik heb de banken bij de ikea weg :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:27

vuurneon schreef:
Even een tip: neem even een stroomstok mee om de verkopers op afstand te houden :')

Alleen daarom al vind ik het een vreselijke winkel, erg agressieve verkoop stijl. Qua bank, je moet geluk hebben en de service is echt ruk.

Ik heb de banken bij de ikea weg :)

Echt? Haha ik moest juist de hele winkel door zoeken naar personeel. Maar ja het was natuurlijk onwijs druk omdat het hemelvaart was

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:30

Ga er eens heen als het rustiger is :') Alsof het wespen zijn en jij hebt een ijsje vast :') je slaat wat om je heen, negeert ze, blijft rustig en uiteindelijk wil je het liefst de winkel uitrennen haha

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:31

Ik zou eens op MP kijken vaak leuke bankstellen voor een nog leukere prijs.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:37

service en garantie zijn woorden die ze liever niet willen kennen. Mijn moeder had een bank in een bepaalde kleur besteld, aanbetaling gedaan, bij aflevering was de bank niet goed, verkeerde kleur, tot 3x toe hebben ze gewoon die bank aangeboden en niet de juiste. Heeft heel erg lang geduurd voordat de bank kwam, naad kapot, ach was niet in het zich dus dat maakt toch niet uit zei de verkoper... :\
Onze vorige buurtjes hadden een bankstel gekocht, binnen een tijd van 2 weken sprongen de veren door de "leren" bekleding heen. De woorden van de verkoper: tja wat wil je bij een jong net getrouwd stel... Sorry? De bank was verkocht als echt leren bank en was niet meer dan pu leder. Plus die veren dat hoort gewoon niet. Heeft erg lang geduurd voordat ze hun geld terug hadden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:40

Seats en Sofa's hebben we hier niet (meer). Wel woonsquera, is volgens mij zo'n beetje hetzelfde. Ben er wezen kijken. Banken zagen er prima uit. Verkoper was absoluut niet opdringerig.
Alleen de levertijd was +/- 10 weken en dat vond ik veelste lang.

Ik heb mijn bank uiteindelijk bij Leen Bakker gekocht, super mooie bank! Ben er hartstikke blij mee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:51

ja die verkopers van S&S zijn vreselijk...volgens mij wordt je daar aangenomen op hoe gladder je bent hoe beter..

en ze zijn nog net niet de beste vriendjes van je waarmee je geknikkert moet hebben...populair amicaal en ondertussen dringen ze je een bankstel op... Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:53

vuurneon schreef:

Alleen daarom al vind ik het een vreselijke winkel, erg agressieve verkoop stijl.

Dat is typisch voor S&S, ze hebben een Amerikaanse verkoopstijl, mijn vader heeft er heel wat jaren gewerkt. Daar wordt gewoon heel erg op gestimuleerd om zo de klanten iets te laten kopen.

Verder vind ik de banken daar niet verkeerd maar verschillend vaak per model. Qua prijs kwaliteit verhouding is het gewoon oké.
Tuurlijk een duurdere bank is wel wat beter en mooier maar je betaald daar ook niet de hoofdprijs voor.
Wel moet je gewoon proberen zoveel mogelijk van de prijs te halen. Minimaal 50%

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:56

milatje schreef:
Ik heb geen ervaring met seats&sofa's maar door de negatieve berichten expres mijn bank daar ook niet gekocht.
Ik heb deze bank van leen bakker en hij zit echt heerlijk! Plus voor een hele leuke prijs :-)

http://www.leenbakker.nl/banken-en-stoe ... chTerm=Joo

Grappig. Die hebbeb wij ook.

Prima ding!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:00

Ooit eens een mooi en lekker zittend bankstel gekocht daar, maar na 3 jaar was de bank inmiddels zo doorgezakt dat mijn schoonouders ons hun bankstel kado hebben gedaan en zelf een nieuwe hebben gekocht...(het kopen van een nieuw bankstel waren ze overigens toch al van plan)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:00

Bizarre winkel dat..
Pas geleden erlangs geweest omdat we een nieuwe bank zoeken.
Nou.. Werkelijk....
Die gladjanus banketstaaf alles bij elkaar...
uiteraard was alles zware kwaliteit, houtwerk ook ( mijn vriend herstellende van een hernia kon de driezits bank prima aan een kant in zijn eentje optillen :+ )
enne.. De zittingen en vullingen waren onzin wat je erin deed ( watte?) in de banken bij hun zat gewoon rest materiaal in wist hij te vertellen (!!!!! Wtf?). Dus als je zitting wat harder moest, konden ze dat zo ter plekke bijvullen, was geen probleem :')
Offertes deden ze niet aan, die kregen we gewoonweg niet, en idd die stoffen in allerlei klasses, kant en klare bullshit....

Heeeeeeeeel snel weer weggegaan, en hebben nu een prachtige volledig handgemaakte bank in bestelling waarvan we nu al weten dat die kwalitatief perfect gaat zijn. Verschillende bouwtekeningen en offertes gekregen, meedenkend personeel, zelfs nog de fabriek meerdere malen aan de telefoon gehad vanwege specifieke wensen.

Dan maar wat meer betalen, maar ben dolblij dat we niets bij S&S hebben gekocht :=
Laatst bijgewerkt door Lowara op 27-08-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:01

Zus heeft ook rete dure bank er weg, 2 jaar later en helemaal af , ik heb mijne bij Leen Bakker gehaald die zit prima. Ervoor een gratis bank van MP , die kwam bij ikea weg

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:07

Een vriendin van mij heeft een bank bij S&S weg. Ze heeft er alleen maar ellende mee. Na 2 maanden zaten er scheuren in de stof, ze mocht de bank terugbrengen en na 4 maanden op eetkamerstoelen gezeten te hebben en ruzie maken met S&S heeft ze een vervangende bank gekregen. Een oude voddenbaal uit de winkel, ingezakt, verkleurd en stonk.

Een paar jaar geleden hadden wij nieuwe banken nodig en zijn daar eens gaan kijken. Al wat er in de showroom staat is al van bagger kwaliteit. De prijzen zijn daar ook zeker naar, je kunt voor amper €800 geen mega kwaliteit verwachten. Wij zijn daar dus heel hard weer weggelopen.
Uiteindelijk hebben we twee 3-zits leren banken gekocht bij IKEA, bij elkaar €3600 maar we zijn nu een paar jaar verder en ze zijn nog als nieuw.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:12

Mijn zwager heeft een hoekbank van de S&S, vorig jaar gekocht.
In het begin zat de bank best lekker, maar nu zit je echt op het geraamte met je knieen achter je oren.
Binnen 10 minuten weet ik al niet meer hoe ik moet zitten.
Wat een drama bankstel is dat zeg.

TS kijk alsjeblieft verder, want het is gewoon zonde geld.
Tis als een zadel van zadelmarkt, het ziet er leuk uit, maar het is allemaal troep.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:13

De ektorp banken bij ikea vallen toch prima binnen budget?

Zelf een 3zits met lounge voor 550 bij leenbakker gekocht.