Ov chipkaart HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:54

Sourire schreef:
bryce27 schreef:
heb net wel mijn kaart geactiveerd en aangegeven dat ik altijd 2e klas reis verder. Verder staat er niks op over reizen/dagretours.
Ik heb 3 dagen een dagretour nodig en vanaf volgende week een maandkaart.

Ik moet tussendoor een keer overstappen moet ik dan tussendoor ook nog een uitchecken en opnieuw inchecken?

Nog een aantal pogingen doen om de ns aan de telefoon te krijgen :o

Je moet uitchecken en inchecken wanneer je wisselt van vervoerder (zoals hier boven beschreven) of wisselt van vervoersmiddel (bijv van bus naar trein). Het is echt niet moeilijk, komt goed! :D Alleen zorgen voor voldoende saldo.

Ja of als je van een NS trein overstapt naar een Arriva trein.

Blijf je gewoon bij dezelfde aanbieder reizen. Dus je stap uit een NS trein over op een andere NS trein dan niet.
Dan check je alleen in bij aanvang reis en je checkt uit aan het eind station.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:55

unihorses schreef:
dagretour miet je online kopen en die kun je dan op je ov kaart laden let wel dagretour is 50 euro ongveer weet niet waar je heen moet maar je kunt wsl beter saldo op je kaart zetten en dan gewoon in en uitchecken

Dat is een dagkaart, kost 52 euro en is gelijk aan de prijs van het duurste retourtje in NL. Mag je wel heel de dag heel NL mee door :D

Met je OV chipkaart reizen is goedkoper voor TS inderdaad.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:56

Let wel even op dat je je of kaart voor de trein appart moet aanmelden!

risje

Re: Ov chipkaart HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:15

@ts:
Om dit traject te kunnen reizen miet er minimaal 20 euro voor een enkele reis op je kaart staan. Dat wordt namelijk afgeschreven als je inchecken, heb je minder kun je niet reizen en krijg je de melding uw saldo is te laag om te reizen. Als je wel genoeg saldo hebt hoef je alleen je chipkaart voor het incheckpaaltje te houden en je hoort 1 bliep. Op het schermpje krijg je te zien incheck ok.

Op Eindhoven hoef je (behalve overstappen) niks te doen.

Op Helmond houdt je je pas weer voor het paaltje en hoor je 2 x bliep. Op het schermpje van de paaltjes zie je uitcheck ok, wat er ís afgeschreven (7,70 voor jouw traject) en wat je saldo nog is.

Wanneer je 20 euro precies op je kaart had staan kun je de reis heen wel maken, maar terug niet. Er zal na uitchecken immers nog maar 12,30 op je kaart staan. Je kunt kiezen om er meer op te zetten of automatisch opladen.
Kies je voor dat laatste kun je kiezen met welk bedrag je kaart automatisch wordt opgeladen als je saldo onder een bepaald bedrag komt.

Ik vindt het zelf prettig om zelf op te laden omdat ik dan de controle zelf houdt. En ik kijk altijd op het sschermpje van de paaltjes bij in en uitchecken. Zo kan ik alles goed in de gaten houden.

Bij bovenstaand voorbeeld ben ik overigens er vanuit gegaan dat je geen kortingsabbonement hebt (bijvoorbeeld zoals ik 40% korting op je reizen) daar hangt het namelijk vanaf welk bedrag bij inchecken wordt afgeschreven. Door mijn abbonement is dit bij mij namelijk maar 10 euro.
Daarnaast ben ik er in dit voorbeeld vanuit gegaan dat je reist naar Helmond "centraal".

bryce27

Re: Ov chipkaart HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 18:39

Alles is goed gelukt vandaag :D