Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Boras schreef:Er zit een hele grote winstmarge op keukens. Dat vooral.
_Juudith schreef:ik denk dat deze keuken specifiek zo deur is omdat hij mega groot is.. Wij hebben in ons vorige huis ook een ikea keuken gehad, en waren totaal 2500 kwijt voor een prachtige keuken inclusief apparatuur..
Mijn broer is momenteel ook aan het kijken en bij keuken boren is hij voor wat hij wil rond de 7000 euro kwijt nu heeft hij zelf iets samen gesteld bij de ikea en komt hij op nog geen 3000 uit..
Sizzle schreef:Afgezien dat ik keuken giganten ook niet vertrouw.
Even niet vergeten dat IKEA nogal dubieuze houtbronnen heeft he.
Zij verkopen bepaalde producten voor een prijs waar een goede timmerman nog niet eens zijn materiaal voor heeft.
Ikea prijzen zitten onder de gezonde markt prijzen voor kleinondernemers.
Neemt niet weg dat wij ook Ikea meubels hebben.
mysa schreef:Geen verstand van massaproductie/prefab onderdelen maar de bedrijfsvoeringskosten worden vergeten, mijn schoonfamilie heeft een keukenmakerij, houten keukens, materiaal kost meer dan je denkt, ook mdf. Scharnieren/grepen/schroeven wordt afgedaan als kleine uitgaven maar kwaliteit is duur) Dan komt er nog arbeid bij, transportkosten, productiekosten als energie (geloof maar dat dat een behoorlijke post is als je machines gebruikt). Kosten van aanschaf en onderhoud machines. De keukens worden ergens gemaakt, huisvestingskosten in de vorm van hypotheek, ozb enzovoort, net als vaste lasten van een woonhuis maar dan tig keer zo hoog. Loonkosten (werknemers die ook bij ziekte doorbetaald moeten worden) en dan als sluitpost hoop je nog wat winst over te houden, waarvan bijna de helft weer naar de belasting gaat.

Dit zijn de kasten, afzuigkap, wasbak met kraan, koelkast en verlichting. Keuken was in zeer goede staat, maar wel een aparte kleur.
Letizia schreef:Ik ben mij ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken en kwam toevallig vandaag dit tegen:
http://www.keukensduitsland.nl/
Er zitten meerdere showrooms in Nederland.
Iemand hier ervaring mee?