Wel of niet naar bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Wel of niet naar bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:47

Je vriend zal toch wel meer vrienden hebben van 'voor jouw tijd'. De mijne in ieder geval wel. Ik ga zo vaak mee naar dingen van hem, als aanhang. Vind ik ook niet meer dan normaal. Anders staat hij daar de hele avond alleen, tussen alle stellen. Hij gaat ook mee naar bruiloften van mijn vriendinnen. Zo werkt dat toch gewoon?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:06

Gewoon gaan, waarschijnlijk zal het in de toekomst ook wel eens andersom zijn dat jouw vriend op een bruiloft/feest belandt waar hij niet zoveel mensen kent.

Afgelopen vrijdag waren mijn vriend en ik op de bruiloft van mijn collega. Ik kwam een oud-studiegenootje tegen, mijn vriend raakte aan de praat met haar man en vervolgens hebben zij en ik de beide mannen de hele avond niet weer gezien :D.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:09

Ik zou mee gaan omdat je vriend dat graag wilt. Gewoon een leuk feestje van maken. Dat je het bruidspaar niet kent is imo niet heel raar.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:12

Ik zou dus niet mee gaan, ik zou me behoorlijk opgelaten voelen om daar te staan en niet eens het bruidspaar te kennen.. Ik zou het trouwens ook als bruid een beetje vreemd vinden om iemand op het feest te hebben die noch ikzelf noch mijn vriend kent. Maargoed dat ik je eigen keuze, doe vooral waar jij je het fijnst bij voelt :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:17

Andere vraag dan, als je zelf zou trouwen, zou je dan ook mensen zonder partner uitnodigen? Dus alleen je echte 'vrienden', als je de partner niet kent?

Ik vind dat namelijk echt heel raar. Ik vind een bruiloft echt iets om als stel te bezoeken, dus zou het best gek vinden als mijn +1 niet mee zou mogen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:22

Anoeska schreef:
Andere vraag dan, als je zelf zou trouwen, zou je dan ook mensen zonder partner uitnodigen? Dus alleen je echte 'vrienden', als je de partner niet kent?

Als iemand een partner had mocht deze meekomen op onze bruiloft. Zo hebben wij het gedaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:28

Ik zou mensen zeker hun partner mee laten nemenof een vriend/vriendin. Want ik weet zeker dat alle mensen die komen bij ons het gros van de andere mensen niet kennen, staan ze daar in hun up. Dat is toch ook niet gezellig?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:36

Ik zou ook mee gaan voor mijn vriend. :j En wie weet heb je een super leuke avond en anders heb je hem blij gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:40

Free2 schreef:
Ik zou het trouwens ook als bruid een beetje vreemd vinden om iemand op het feest te hebben die noch ikzelf noch mijn vriend kent.

Waarschijnlijk verwachten bruid en bruidegom ook onbekenden, aangezien ze mensen uitnodigen die ze al jaren niet gesproken/gezien hebben. Ze vinden het beiden prima als oude bekenden hun (onbekende) partner meenemen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:42

Gewoon meegaan :j
Is toch gezellig??? En het komt heus wel vaker voor dat er een onbekende partner op een bruiloft is....

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:45

Je gaat toch mee voor je vriend? Anders is hij maar zo alleen.
Ik ben ook wel eens met een vriendin gegaan naar de bruiloft van een andere vriendin (die elkaar alleen van naam kenden), zodat ik niet alleen hoefden. Ik kende verder weinig andere mensen daar, dus de bruid bood zelf aan dat ik een 'date' of vriendin mee mocht nemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:47

Yonker schreef:
Is toch gezellig??? En het komt heus wel vaker voor dat er een onbekende partner op een bruiloft is....

Mwah...gezellig? Moet ik de eerste nog meemaken. Maar ik ga wel gewoon met mijn partner mee ja. Ik ga voor haar, niet voor mij verder onbekende mensen....die verder best OK zullen zijn hoor, daar niet van.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:52

Tja, ik ben normaal ook niet zo van dat 'sociaal wenselijk gedrag' en dingen doen enkel en alleen 'omdat het hoort'. Bruiloften zijn ook niet mijn ding, blij word ik er zeker niet van en liever blijf ik weg. En tóch zou zelfs ik in dit geval meegaan. Uiteraard hoef je niet altijd alles samen te doen, maar in een relatie hoort voor mij toch dat je af en toe gewoon wat voor een ander over hebt. Daar zou dit voor mij ook onder vallen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:00

Volgens mij is het wel redelijk normaal dat je inderdaad op een bruiloft iedereen een date mee laat nemen en je die date dus lang niet altijd kent als bruid en bruidegom maar ik denk dat je altijd gewoon lekker zelf moet weten of je ergens heen wil. Ik zou er alleen heen gaan als het me ook leuk lijkt en het niet al te veel moeite is. (Ik zou bijv niet een dag vrij nemen of naar een bruiloft gaan met een hele ingewikkelde dresscode oid als ik de mensen niet ken). Overhebben voor je partner vind ik een beetje onzin, je vriend is toch ook geen verloren vogeltje ^) wat zonder jou de hele avond in een hoekje moet staan.

Ik zou er zelf trouwens ook niet op zitten wachten op mijn hypothetische bruiloft, maar dan zou ik mensen die ik nauwelijks zie en waar ik de partner niet van ken denk ik ook gewoon niet zo gauw uitnodigen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:01

Cowboy55 schreef:
Yonker schreef:

Mwah...gezellig? Moet ik de eerste nog meemaken. Maar ik ga wel gewoon met mijn partner mee ja. Ik ga voor haar, niet voor mij verder onbekende mensen....die verder best OK zullen zijn hoor, daar niet van.

Gezellig moet je het zelf maken ;)
Als het tegenvalt kun je toch alsnog eerder gaan. Er bij voorbaat al vanuit gaan dat iets niet gezellig is, is weer zo'n typische negatieve instelling. Meestal is een feestje wel gezellig als je zelf maar gewoon gezellig meedoet en beetje sociaal doet. Als je in een hoekje met een drankje staat met alleen je partner is het idd niet echt gezellig :Y)

TS: is het anders geen optie om langs te gaan bij het koppel voor de bruiloft?
Heb ik met mijn (ondertussen ex) vriend destijds ook gedaan voordat we naar een bruiloft van een vriendin van mij gingen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:16

Mensen die je op je bruiloft laat komen, ken je toch doorgaans ook gewoon?

Ik snap TS best wel hoor dat ze daarover twijfelt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:19

Caesar schreef:

Wij hebben ook mensen uitgenodigd die wij wel kennen maar waarvan wij wij de partner niet of heel oppervlakkig kennen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:24

Twijfel je omdat je geen zin hebt om naar een bruiloft te gaan van onbekenden of omdat je het gevoel hebt dat je er niet bijhoort? In je OP lijkt het vooral om dat laatste te gaan. Dat gevoel is denk ik onterecht. Het bruidspaar nodigt je vriend uit, die ze ook al jaren niet hebben gezien. Ze weten dat hij jou graag mee wil nemen en vinden dit ook goed. Dan ben je toch hartstikke welkom? :) Ik zou het helemaal niet gek vinden als je mee zou gaan, het is juist heel normaal om een bruiloft als stel te bezoeken, ook als een van de partners het bruidspaar minder/niet kent. Verder vind het voorstel van Yonker een hele goede: kun je niet van te voren een keer een kopje koffie met ze gaan drinken? :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:28

ik zou ook niet gaan!
wat heb je te zoeken op een bruiloft terwijl je het huwelijkspaar niet kent?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:10

Caesar schreef:

Ik ken niet alle kennissen/familie van mijn vriend en vice versa. Maar als we als stel worden uitgenodigd gaan we wel samen hoor. Op verjaardagen/familiedagen/bedrijfsfeesten/netwerkborrels ken ik ook vaak een aantal of het gros van de mensen niet en zij mij ook niet. De ene keer is dat leuker dan de ene keer, maar doorgaans vermaak ik me prima op zulke dingen. Beetje sociaal doen en je houdt er soms bijzonder leuke contacten aan over :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:16

gewoon gaan, mijn man en ik waren nog maar net samen toen hij me mee vroeg naar een bruiloft. _O- Je hoort toch bij je vriend? :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:23

Bedankt voor alle reacties. De meerderheid zou wel gaan zo te lezen.

Het is niet dat ik niet sociaal ben, in tegendeel zelfs. Het is meer het weddingcrash gevoel. Stress wat moet ik aan, vrij nemen etc. terwijl ik ze dus niet ken en mijn vriend ze al jaren niet spreekt. Het is echt dat ik mij er ongemakkelijk bij voel dat ik ze niet ken en het geen verjaardag of iets dergelijks is.

Helaas kunnen we voor die tijd niet eerst kennismaken, het is namelijk zeer binnenkort... Dat was anders wel een mooie oplossing geweest.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:30

Ik zou ook gewoon gaan. Mijn vriend is pas nog mee geweest naar een bruiloft met mij waar hij zelf ook helemaal niemand kende, en ik kende zelf alleen de bruidegom. De bruid had ik zelfs nog nooit gezien. Als je een beetje sociaal bent kan het heel gezellig zij hoor!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:33

Ik heb 5 september een trouw. (uitgenodigd als vriendin en als fotograaf)
Het is van een vriendin van mij die ik jarenlang niet meer gezien had en de laatste jaar is het contact terug gekomen. (zij heeft me terug leren rijden op de haflinger)
Ik heb haar vriend nog maar 2x gezien maar niet echt met hem gepraat.
Er zullen veel mensen zijn die ik totaal niet ken. Maar dat heb je op elk huwelijksfeest toch?
Daarnaast zal er ook 1 vriendin zijn die ik ook al sinds de basisschool niet meer gezien heb.

Ik zou gewoon gaan. Het kan nog heel plezant worden en wie weet leer je nog heel wat toffe mensen kennen ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:35

Je kan toch meegaan en besluiten om na een tijdje weer te gaan? Je hoeft toch niet tot het einde te blijven?

Wij hadden twee jaar geleden een bruiloft van een oude schoolvriend van mijn vriend, ik heb het bruidspaar welgeteld drie keer gezien. Zij wonen ook een uur verderop, dus we gingen ook niet heel vaak langs. Op de bruiloft kenden wij buiten het bruidspaar niemand, echt niemand. Dat is niet erg want je kan altijd een gesprek aanknopen, alleen ging dat vrij moeilijk omdat de muziek zodanig hard stond dat ik alleen al om mijn vriend te verstaan in zijn oor moest schreeuwen. Ja sorry, maar ik ga niet bij een vreemde in zijn oor staan tuffen :+

Wij zijn na twee uurtjes dus ook gegaan.