Ik ga de uitdaging aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:58

Ik gebruik Fb zodat mensen mijn blog kunnen lezen. Ik plaats verder geen berichten of foto's meer. Zelf kijk ik wel ontzettend veel op fb, alleen daarom zou ik 'm van mijn telefoon moeten halen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:01

Ik zit helemaal niet op FB , heb wel een account maar ik ben er al dagenlang niet opgeweest. Ik voel die drang helemaal niet , vind Bokt veel interessanter :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:04

Nou, Facebook opgeschoond. Van 244 'vrienden' naar 54 vrienden (en familie). Het voelt haast een beetje alsof ik een misdaad heb gepleegd. :') :=

Quanneh

Re: Ik ga de uitdaging aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:07

Facebook hier ook al een tijdje geleden op mijn telefoon verwijderd, maar zit nog wel op de online versie. Vind het vooral handig om 'achter de hand te houden' eigenlijk, voor als mijn telefoon het begeeft en ik met iemand contact wil. Maar het is inderdaad wel een uitdaging, misschien ga ik het ook wel proberen :j

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:23

Ik heb eind vorig jaar praktisch mijn hele Facebook leeggemaakt. Desondanks bleef ik twijfelen om mijn hele account op te heffen. Dit heb ik uiteindelijk in maart ofzo gedaan. Hoewel vrienden me misten op fb omdat ze me niet meer konden taggen, of terugvinden, mis ik het absoluut niet.
In dit geval: bij twijfel? Doen!
Geeft inderdaad veel rust, geen gedoe met privacyschendingen en meer ongein. Ik ben blij ervanaf te zijn.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 24-08-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:23

Bokt kan ook een probleem zijn.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:30

Zo...zat ook al een poos te twijfelen. Had de applicatie al verwijderd van mijn telefoon,knop maar kwam er inderdaad achter dat ik via Internet net zo simpel kon kijken.
Deed het wel al minder vaak.

Nu, verwijderd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:32

Ik begrijp niet dat jullie zulke problemen hebben met FB :') Als ze mij vragen "heb je het gezien op FB" moet ik ook vaker "uhm nee" antwoorden dan ja. :')
Daar ben je toch zelf bij?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:37

Ik ga niet stoppen met fb, maar mensen die alleen onzin plaatsen.... Die mik ik eraf of zorg dat ik die info niet op mijn tijdlijn krijg. Vind FB met name leuk om contact te houden met mensen die ik uit de paardenwereld ken. Menners zitten verspreid over het hele land en zo blijf je van elkaar op de hoogte. Maar heb bijvoorbeeld van ons bedrijf maar 2 mensen op mijn fb (van de 120 medewerkers die we hebben)

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:16

Ayasha schreef:
Ik begrijp niet dat jullie zulke problemen hebben met FB :') Als ze mij vragen "heb je het gezien op FB" moet ik ook vaker "uhm nee" antwoorden dan ja. :')
Daar ben je toch zelf bij?

Zeker, daarom ook zelf verwijderd ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 01:52

Chocopasta schreef:
Herkenbaar.
Ik heb mijn hele profiel leeg gehaald en nog maar 25 vrienden over. Dus zie van de echt belangrijke mensen nog berichten en updates. Dat vind ik prima zo, scheelt ook al veel tijd :D alleen merk ik dat ik nu meer bok... :')

maar hier is het rond de nacht rustig dus saai als ik niet kan slapen
Facebook zijn ze meestal nog langer online :') dat houdt mij tegen :p!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 02:06

ik ben er ook te nieuwschierig voor en probeer de berichten wel zo te fixen dat ik het meeste interessant vind. ik begrijp het zeker dat je het zat bent vermoedt dat er ook steeds meer mensen dit gaan dien

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 02:30

Ik zou m'n fb account graag opzeggen, maar dan vooral door alle privacy oliebol erom heen. Verslaafd zal ik nooit worden, zoveel vrienden heb ik niet en ik schakel alle troep op mn nieuwsoverzicht uit, daarbij vind ik het totaal niet nodig op mn mobiel, whatsapp is al druk genoeg en ik heb toch te weinig wifi :) FB is wel heel handig voor updates en artikelen over interessante onderwerpen. Maar ik kan me voorstellen dat het een hoop rust geeft als je vaak op fb keek en t nu hebt gestopt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:57

Ik heb geen facebook en snap ook niet waarom mensen daar uren aan bezig zijn. Alleen wat wel soms is dat dingen alleen nog via facebook/whatsapp enz worden gemeld terwijl het wel redelijk belagrijk is. En dan wee je ietsniet wat je wel had moeten weten. Zo onhandig en stom.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 06:48

Afgelopen weken door de outback gereisd; zelfs in tmon is er wifi. Heb geen internet, tv of radio gehoord/gezien/gebruikt, je mist er niks aan. Als je later de krant bijleest is er vooral veel elende....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 06:51

Oh neehor ts absoluut niet. Ik post zelf ook heel weinig op m'n profiel en de informatie van wat andere mensen gegeten hebben kan ik wel missen :+

Maar ik zit ook in groepen waar ik bijvoorbeeld voor weinig geld kleding voor kids kan kopen, of met een hoop mama's waarbij het fijn is om advies te krijgen over dingen die ik in het dagelijks leven niet tegenkom zeg maar. Dat houd me tegen :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:04

Grappig! Mij wordt altijd verteld dat ik de enige ben zonder Facebook ;) . Op de een of andere manier is het bij mij nooit aangekomen. Vind het een soort van cyber exobisionisme. Heb voor de gein eens een instagram account aangemaakt voor m'n hond. Het beest heeft meer dan 100 volgers !!! Dan denk ik echt: dit gaat nergens over.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:16

Met facebook stoppen is heel vaak door mijn hoofd gegaan, maar ik ben zo nieuwsgierig en via facebook houd ik toch contact met de andere. De ene keer denk ik. Ik verwijder die troep gewoon, maar dan houdt een andere gedachte me weer tegen. :') op je mobiel dat stomme messenger ook al, verwijder het gewoon van mijn mobiel, maar houd facebook wel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:23

Tcm62 schreef:
Fb is egoboek...mensen willen graag laten zien hoe goed ze zijn en wat mooi alles is en dan moet de hele wereld gaan liken, omdertussen neust iedereen in je site....ook mensen die Jij niet leuk vind maar wel via "vrienden" komen rondneuzen...

Niet iedereen zet dingen op fb. Sommige mensen zijn vooral actief in groepen met een gezamenlijke interesse of iets dergelijks.

Ik gebruik de fb chat ook vaan voor mensen waar ik dan neteven het nummer niet van heb. En andersom. Soort adressenboekje. ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:24

karuna schreef:
Ik heb geen facebook en snap ook niet waarom mensen daar uren aan bezig zijn. Alleen wat wel soms is dat dingen alleen nog via facebook/whatsapp enz worden gemeld terwijl het wel redelijk belagrijk is. En dan wee je ietsniet wat je wel had moeten weten. Zo onhandig en stom.

Maar het heeft ook zijn andere kant.
Ik heb via fb moeten lezen dat mijn oma overleden was. Notabene bij de exvrouw van mijn neef.
Die had het al op fb gegooid voordat de volledige familie op de hoogte was :roll: :x

Ook 1 van de redenen waarom ik fb een beetje moe ben. Altijd overal de eerste mee willen zijn.

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:41

Facebook is af en toe inderdaad heel vervelend. Het idee dat je elke keer op de hoogte moet blijven... :n

Het probleem is dat ik er een hele handige groep op heb staan, namelijk van mijn studie. Kun je fijn al je vragen over tentamens, lesstof etc. op stellen en je hebt gegarandeerd snel antwoord :D
Misschien is dit dan ook wel mijn excuus om toch die News Feed door te blijven scrollen :o. Want ja, af en toe kom je wél erg leuke dingen tegen...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:20

Ik heb Facebook 3 jaar uitgezet. Heerlijk! Nu heb ik Facebook aanstaan vanwege een zakelijk belang. Ik mis nog steeds vanalles en kijk heel soms. Nu we een huis in de verkoop hebben kijk ik misschien om de dag.

Echt het is aan te bevelen! De mensen die je willen spreken hebben je telefoonnummer!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:33

Hier valt de FB verslaving mee. Heb een stokoude gsm dus daar kan ik het al niet checken. Jaren lang geen FB gehad maar toen de studie bijna afgelopen was toch genomen, het is handig om in contact te blijven met oude studiegenoten.

Voor mijn werk beheer ik twee FB pagina's dus helemaal niet op FB lukt sowieso niet :D ik post zelf wel bijna nooit iets op mijn privé account.

Succes met het afkicken TS!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:39

Ik heb 2,5 jaar geleden besloten om met FB (en ook bokt) te stoppen. Het koste me heel veel tijd per dag aan het even kijken. Heb nog 1 dag me helemaal suf gebokt/ fb en toen de stekker er uit.
FB heb ik mijn account verwijderd en 2 weken niet ingelogd. Bokt heb ik een vrijwillige ban aangevraagd.
Op de dinsdag kon het allemaal nog.....woensdag was alles weg.
Uit voorzorg gelijk ook mijn smartphones weggedaan.

Nu 2,5 jaar later nog altijd geen FB. Heb het vorig jaar weer geprobeerd en binnen een week weer afgesloten. Word horendol van mezelf. Continu willen kijken.

Bokt heb ik na bijna 2 jaar weer geopend. Met name omdat ik weer een paard had en ik graag weer wilde deelnemen.

Verder nog altijd geen smartphone, geen whatsapp en geen FB. Zat afgelopen weekend op een verjaardag en verbaas me echt dat er mensen zijn die er zitten en alleen maar op hun telefoon kunnen kijken naar alle appjes en berichten op FB.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:43

Heb nooit geen facebook gehad en heb er nu ook geen belang bij.
Hyves had ik wel, en dat vond ik nog wel leuk, maar was ook best verslavend.
Als ik iemand nodig heb, of iemand mij, dan mailen, bellen, of sms'en we elkaar gewoon even....
Bokt vind ik soms al verslavend, en denk vaak ; nog even snel kijken :D