Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:38

Ik zeg alles tegen mijn vriend. Ik kan eigenlijk ook gewoon niks geheim houden voor hem en hij is absoluut niet jaloers oid. Dus als ik met een ex heb gesproken dan kan ik dat zeggen zonder dat hij er een probleem van maakt.

Hij daarentegen kan gerust iets niet vertellen. Niet bewust, maar omdat hij daar dan gewoon de noodzaak niet van in ziet. Ik vind dat helemaal niet erg (in de meeste gevallen: laatst veryelde hij me iets belangrijks over de gezondheid van zijn moeder pas een week later... mannen...).

Ik lees niet in zijn telefoon of e-mail, gewoon omdat ik daar geen enkele aanleiding voor heb. Waarom zou ik?
Daarnaast heb ik met mijn ex meegemaakt wat het is. Hij las achter mijn rug om mijn Facebook chats, concludeerde daar vanalles uit, werd kwaad op mij, maar ontkende dat hij op mijn Facebook was ingelogd. Dat is het einde van onze relatie geweest.
Hij had dat best mogen lezen, no problemo. Maar achter mijn rug om vind ik al helemaal niks en er dan ook nog over liegen...

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:40

Mijn vriend en ik zijn ook heel open tegen elkaar en delen ook heel veel. Ik zou zo in zijn mail kunnen of wat ook. Zijn telefoon kent ook geen geheimen waar ik niet bij zou kunnen. Kijken / controleren doe ik echter niet. Echt geen behoefte aan. Maar hij heeft mij ook nooit een reden gegeven om daar over te twijfelen :) Daarnaast zal het hem geen zak schelen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:43

Ik verzwijg ook wel best enkele dingen voor mijn vriend. Dan geen erge dingen ofzo, maar ik krijg soms wel bepaalde aanbiedingen waar ik natuurlijk niet op in ga, maar die ik hem niet ga vertellen om de vrede te bewaren zeg maar. Zo ook nu een collega die ik gewoon steeds wilt chatten (ik negeer dit nu :P ) en een beetje te geïnteresseert lijkt naar mijn gevoel. Ik vertel het liever niet omdat hij misschien wel mijn collega komt opwachten :')
Zo heb ik er nog een paar meegemaakt die hij al dan niet kent. Ik ben soms een beetje oversociaal en discussieer zelfs tegen een hond met een hoedje op zeg maar en dat wordt soms anders opgevat of het neemt bij de tegenpartij soms toch een andere wending. Als ik dat allemaal aan mijn vriend zou vertellen zou hij echt niet meer gerust zijn als ik de deur uitga ook al vertrouwen we elkaar. Omgekeerd wil ik ook liever niet weten welke dames hem proberen te versieren. Zolang hij daar niet op in gaat mag hij van mij best zijn geheimpjes hebben.
In een relatie hoef je toch ook geen open boek te zijn ? Zolang je respect hebt voor elkaar en voor de juiste reden bij elkaar blijft zonder elkaar te bedriegen zie ik niet in waarom je alles van elkaar moet weten.
Vertrouwen is een breekbaar iets. Daarover zitten we op dezelfde lijn.

Courses

Re: Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:44

Maar betadine, waarom zou je dat niet kunnen vertellen aan je partner? Ik vind dat juist alleen maar grappig om te vertellen, juist door zoiets achter te houden zou er voor mij wat onrust ontstaan :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:48

Hier kunnen we beide in elkaars email, kennen elkaars paswoorden en er is maar 1 mobiel en die is van mij, maar zit hij ook regelmatig op. Dus nee, geen privacy, maar ja, we zijn getrouwd en hebben 3 Kids samen. Geloof dat we daar beide geen moeite mee hebben. De enige privacy waar manlief op staat gaat over het toiletbezoek :Y) en dan wil je toch niet in de buurt zijn.

Als je het een relatie hebt kan ik me voorstellen dat je nog erg op privacy gesteld bent en daar ook respect voor hebt. Maar vertrouwen moet je vaak wel verdienen en ik mag hopen dat men bij een langdurige relatie geen echte geheimen voor elkaar heeft.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:48

Vroeger veel issues gehad met vertrouwen met mijn ex, in de extreemste versie.
Therapieeën gehad en daar ook echt wat mee gedaan.
Heb nu 1,5 jaar een nieuwe vriend en als ik ooit twijfels heb of wat dan ook vraag ik er naar.
Heb wel ooit in zijn telefoon rondgekeken, maar daar is niks op te vinden wat ik ook maar raar kan vinden. Dus wil ook niet meer kijken, als hij in mijn telefoon kijkt staan er ook dingen in die hij niet hoeft te lezen.

Verder delen we alles, en is onze relatie eigenlijk bijna perfect te noemen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:50

Langs mijne kant staat alles open, ik meld me niet af op de pg waar ik vertoef en mijn codes deel ik mee aan mijn partner. Ik weet niet of hij wel of niet op mijn profielen kijkt, het maakt me totaal niet uit.
Mijn vriend is meer voor zijn privacy, ik ken geen 1 wachtwoord en conversaties op sociale media doet hij privé. Ik ben door mijn 2 vorige partners bedrogen en heb hem in het begin gevraagd om gewoon de belangrijkste zaken aan mij te vertellen. Nu is mijn vriend geen prater en daarenboven heeft hij ook nog eens enorm met zichzelf in de knoop gelegen en echt de randen eraf gelopen (ik vond in een vuile broek een lijstje met voor en nadelen van een relatie met een vrouw die een kind heeft, ik heb geen kind) en toen ben ik gaan controleren als ik daartoe de kans kreeg. Hij is nooit echt te ver gegaan, maar heeft wel in pb's dingen over mij verteld aan vreemden die ik echt als zeer kwetsend ervoer.
We zijn die tijd doorgkomen en ik heb aangegeven dat ik het echt wel nodig had om met mijn eigen ogen te zien dat hij zulke dingen niet meer doet. Maar zijn telefoon en pc blijven privé en ik moet hem op zijn woord geloven (of niet).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-15 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:51

Eens met Courses, Betadine: als ik zou merken dat zoiets gaande zou zijn zonder dat hij daar al ooit iets over laten vallen heeft, zou ik dat enger vinden dan hoe het nu tussen neus en lippen inderdaad als grapje verteld wordt. Ik vind het zelf wel leuk hoor, als een man mij 'opmerkt', dan ben ik trots en ga ik hem dat zeggen :')

Oef: Sandraverl: dat zou ik dus oprecht niet kunnen, dan gaat er heel veel energie één richting uit vind ik...

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:57

Stral schreef:
Judith: vraag je het dan nog of doe je het gewoon? Hier mag het, maar ik vroeg het altijd wel "je wordt gebeld door xxx, zal ik opnemen?" of tijd geleden "lang geleden dat ik nog eens gesnuisterd heb, stoort het?", de reactie op die vraag vind ik belangrijker dan de handeling op zich. Ik vind het ergens wel raar als ik iets niet zou mogen weten...

Vaak roep ik dan pietje belt zal ik vast opnemen ( meestal zegt die dan wel al, oh neem maar op)

Of, je krijgt een appje van pietje, dan zegt hij al vaak oh wat zegt hij? dus dan open ik het appje, en lees hem voor. maar soms krijgt die ook wel eens een appje van iemand dat ik het zeg en dan zegt die oh ik kom eraan, dan leg ik de telefoon weg, en lees het verder niet. ik vertrouw hem en hoef niet alles te lezen, maar het mag wel. En anders om is dat ook zo.

Maar daarnaast deel ik alles wat niet met telefoon of internet te maken heeft ook.
als ik een leuke dag heb gehad met een mannelijke collega of vriend, en we hebben het heel gezellig gehad deel ik dit ook met hem. waarom niet. hij mag dat van mij weten, want hij weet ook dat ik er niks mee zal doen.

financieel delen we ook alles met elkaar en alles wat ik met vriendinnen bespreek mag hij van mij ook weten en dat weten hun ook. dus mocht er iets zijn waarvan hun echt niet willen dat ik het met mijn vriend bespreek zeggen ze dat ook wel, en dan vertel ik mijn vriend dat ik iets heb besproken met iemand maar dat die persoon liever niet wilt dat ik dit vertel.
Al is dat nog nooit voorgekomen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:59

Judith: is hier ook zo :) Vriendinnen die echt iets delicaats te vertellen hebben zullen wel een seintje geven. Als iemand écht vraagt om te zwijgen, dan doe ik dat uiteraard.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:02

Jah een tikkeltje jaloers, bezorgd. Iets met menselijke karaktertrekken soms.
Heb al gemerkt dat hij ze (onbewust) liever niet hoort zeg maar :D
Ik zie ook niet in wat er grappig is aan het vertellen over de fantasmen van bepaalde van onze kenissen of mensen die ik tegen kom. Dat is voor mij zelfs al te veel aandacht geven aan een onbenullig iets.
Hij is niet blind en weet ook wel dat als je ergens alleen heen gaat je wel eens iets te veel interesse opwekt bij iemand. Hij weet dat ik daar geen gevolg aan geef dat is toch genoeg informatie ?
Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om te horen welke meiden er met hem in bed willen duiken. Nee echt liever niet O:) Ik kan daar ondertussen echt niet meer mee lachen. Het aantal personen die getrouwd zijn of in relatie zitten die het toch steeds proberen :r Flatterend is een beetje aandacht wel, maar voor de rest kunnen ze van mijn part de boom in. Geen verhaal tegen vriendlief waard in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:07

Stral schreef:
Eens met Courses, Betadine: als ik zou merken dat zoiets gaande zou zijn zonder dat hij daar al ooit iets over laten vallen heeft, zou ik dat enger vinden dan hoe het nu tussen neus en lippen inderdaad als grapje verteld wordt. Ik vind het zelf wel leuk hoor, als een man mij 'opmerkt', dan ben ik trots en ga ik hem dat zeggen :')

Oef: Sandraverl: dat zou ik dus oprecht niet kunnen, dan gaat er heel veel energie één richting uit vind ik...

Goh, hij beseft echt wel dat ik hem maar tot een bepaalde hoogte vertrouw en ik besef dat het voor hem niet fijn is (of voor mij). Ik heb hem ook al vaak gezegd dat hij niet bij mij moet blijven, maar hij zegt dat hij liever bij mij blijft (ook al is er dat wantrouwen).
Maar het is hier echt geen onhoudbare situatie hoor. Als ik nu vind dat hij wat gesloten is, stel ik de ene vraag na de andere (hij rolt dan wel met zijn ogen), waar hij dan gewoon kort op antwoord. Hij weet ondertussen ook wel dat gewoon antwoorden de boel ontmijnd.
En het is niet zo dat ik een enorme controle freak ben. Hij gaat 1 keer per week alleen op stap en ik heb echt geen behoefte om hem continu te bellen of te smsen en ik vraag hem echt niet uit over zijn avond. Ik weet ook dat je heel simpel de geschiedenis van een pc zou kunnen opvragen, maar ik heb echt niet de intentie om daar achteraan te gaan.
We doen alle 2 echt wel ons best om een evenwicht te vinden dat voor beiden leefbaar is. Voor mijn gevoel is het al enorm belangrijk dat hij zelf heel goed lijkt te beseffen dat hij fouten gemaakt heeft en dat er tijd voor nodig is om die te herstellen. Open pc enz zal er nooit zijn, maar nu hij moeite doet om te antwoorden op mijn vragen, vind ik dat niet zo belangrijk meer.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:13

Betadine: heeft terug met het verleden te maken allicht, ik vertrouw hem nu 100%, maar moest ik nu merken dat ik niet weet dat er op zijn werk een vrouw geïnteresseerd is, dan ligt dat een beetje gevoelig. Zou het heel raar vinden moest hij zoiets bewust niet vertellen. Als hij bij de bakker zoiets zou tegenkomen zou hij dat allicht niet doen.

't is een feit dat er teveel triestige gevallen rondlopen, vrouwen die het een sport vinden een vent met een relatie te strikken, ik walg ervan.

Sandraverl: ha als hij wel openstaat voor (al dan niet overdreven) vragen beantwoorden, da's iets anders! Ik veronderstel inderdaad niet dat je hem aan de ketting hebt hangen, als hij weg wil, is hij weg, dat hij blijft wil inderdaad iéts zeggen. Er kunnen over praten en erkennen dat er een deuk zit in het vertrouwen, is dan wel essentieel om dat vertrouwen weer terug te laten komen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:15

Ik zie nooit zo het nut van al dat soort dingen delen in.
Als mij iets op de man af gevraagd wordt zal ik altijd eerlijk antwoord geven. En ik vertel ook bijna alles wel. Denk in ieder geval niet bewust, dit kan ik wel zeggen en dat niet. Dus ik houd niet bewust dingen achter.

Maar waarom zou hij in mijn telefoon moeten kijken? En waarom zou ik de behoefte hebben om dat in zijn telefoon te doen? Dat zijn toch prive gesprekken? Die zijn niet voor mij bestemd tenzij hij daarvan iets met mij wil delen. Je maakt toch ook niet iemands post open? Wij doen dat in ieder geval beiden niet. Niet in telefoons, niet in PC's, niet in social media en niet in post. Als het voor ons beide bestemd zou zijn zou het wel naar ons alletwee gestuurd worden. Heeft dus niets met verbergen te maken, maar ik wens ook binnen onze relatie wel een eigen individu te blijven. En zo heb je nog wat om over te praten ook :P.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:19

Maar staat het weten/hebben van elkaars wachtwoorden gelijk aan openheid in een relatie?

Ik weet geen wachtwoord (volgens mij staan die er ook niet op), als ik iets zou willen weten vraag ik het. Als ik heb geflirt, vertel ik het en andersom net zo. De belangrijkste afspraak in onze relatie is openheid en eerlijkheid en ik weet dat ik alles kan bespreken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:20

Ik weet m'n eigen wachtwoorden niet eens :+ Maar heel eerlijk, ik hoef van mijn vriend echt z'n wachtwoorden niet te hebben ofzo. Als hij ergens iets wil zien mag 'ie 't vragen maar ik heb een aantal dingen die persoonlijk gekoppeld staan (werk) wat echt absoluut verboden terrein is voor andere. Niet omdat het van mij niet mag, maar omdat dat een geheimhoudingsplicht is :+

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:28

maaikiemike schreef:
Maar staat het weten/hebben van elkaars wachtwoorden gelijk aan openheid in een relatie?

Aan openheid misschien wel ('t is ook maar hoe je het definieert inderdaad hoor), maar niet aan eerlijkheid, allesbehalve. Als iemand iets wil verbergen, doet ie het toch wel hoor inderdaad! Daar ben ik mij ten volle van bewust :) Dat anderen hun GSM meer privé vinden, dat is dan maar zo. Maar dat sommige dingen niet besproken worden of vooral: bewust niet verteld zouden worden, daar wringt het voor mij dan weer wel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:46

@ Stral: of mijn vertrouwen ooit zal herstellen, is maar de vraag. Ik heb veel te veel negatieve ervaringen met andere mensen (ook buiten een relatie om) en daar ben ik ook heel eerlijk in. Mijn partner weet dat ik hem mss nooit helemaal zal vertrouwen, maar hij zegt dat het iets is waarmee hij leren leven heeft.
Mensen zijn niet perfect en in een relatie moet je gewoon leren leven met mekaars tekortkomingen. Het verbaasd me altijd dat niemand het gek vindt om in een relatie te blijven met iemand die een sloddervos is als je zelf heel netjes bent, maar iemand met vertrouwensproblemen zou wel een no go zijn die moet veranderen of gedumpt wordt. Het is net doordat ik mijn fouten mag hebben (en hij de zijne), dat ik tot rust gekomen ben. Ik mag mezelf zijn, veranderen hoeft niet en ik moet me niet schamen, ondanks mijn fouten ben ik toch volwaardig voor mijn levensgezel en eerlijk, net omdat ik niet moet veranderen doe ik mijn uiterste best om het wel te doen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:56

Mooi geschreven, ben het met je eens hoor... Ik zat enkele jaren geleden in de situatie dat ik geen vertrouwen had en hij gsm etc. afschermde, is toen van kwaad naar erger gegaan. Daarom mijn eerste reactie. Wat ik pas inderdaad nadien beseft heb, is dat ik hém het leven ook zuur maakte met mijn wantrouwen en achterdocht. Het was voor mij niet simpel, maar voor hem ook allesbehalve aangenaam en ongezond. Wat toen mankeerde was op een normale toon kunnen praten en inderdaad ook beseffen wat je zelf tekort komt.

Mensen maken inderdaad fouten, als je iemand die je graag ziet al niet kan vergeven en accepteren voor wie hij is, hoe doe je dat dan met de rest van de wereldbevolking, vraag ik mij af ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:06

Wij kijken niet in elkaars telefoon. Uit respect voor elkaar. Ik ken zijn code, op de mijne staat geen code omdat ik weet dat hij die toch niet kan onthouden en gezien ik zijn oude iphone heb, staan er nog wel eens nummers in mijne die hij dan nog nodig heeft en dan kan hij die altijd op zoeken maar hij zal niet mijn berichten gaan doorlezen. Niet dat dat erg zou zijn want er staat werkelijk niks in dat ie niet mag lezen maar het gaat om het principe, Ik wil en relatie die gebaseerd is op vertrouwen en elkaar controleren hoort daar niet bij. :)
Als zijn gsm af gaat en hij vraagt me die te pakken kijk ik zelfs niet op het scherm wie belt. :+
FB, bokt, staat allemaal op beide PC's op automatisch inloggen net als de mail-adressen maar again; geen behoefte van beide kanten om dat te controleren.

Als iemand meer interesse in me toont dan me zint dan zeg ik dat júist tegen mijn man zodat, indien die persoon de boodschap van mij niet begrijpt, ik aan mijn man kan vragen duidelijk te maken dat ik al getrouwd ben. :) Ik zou niet weten waarom je dat zou verzwijgen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:07

Stral schreef:
Mooi geschreven, ben het met je eens hoor... Ik zat enkele jaren geleden in de situatie dat ik geen vertrouwen had en hij gsm etc. afschermde, is toen van kwaad naar erger gegaan. Daarom mijn eerste reactie. Wat ik pas inderdaad nadien beseft heb, is dat ik hém het leven ook zuur maakte met mijn wantrouwen en achterdocht. Het was voor mij niet simpel, maar voor hem ook allesbehalve aangenaam en ongezond. Wat toen mankeerde was op een normale toon kunnen praten en inderdaad ook beseffen wat je zelf tekort komt.

Mensen maken inderdaad fouten, als je iemand die je graag ziet al niet kan vergeven en accepteren voor wie hij is, hoe doe je dat dan met de rest van de wereldbevolking, vraag ik mij af ;)

Compleet met het eerste deel eerst hoor. Mensen maken fouten, daar zijn we mensen voor. Maar het houd een keer op helaas, je kan iemand niet blijven vergeven keer op keer weer ... Hoe lastig dat soms ook is.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:12

Mijn vriend en ik hebben geen geheimen voor elkaar maar hoeven ook niet alles te weten, hebben geen wachtwoorden op telefoon, en weten ook wachtwoorden van elkaar. Niet omdat ik die zo nodig moet hebben, maar gewoon omdat hij bijvoorbeeld eens aan het autorijden was en mij vroeg in te loggen op bijvoorbeeld mail oid. Het gebeurd regelmatig dat hij even zijn mail of facebook opent op mijn laptop maar zich vervolgens niet afmeld of het open laat staan, maar heb niet de behoefte om dan te gaan kijken of onderzoeken .. Soms kijk ik uit nieuwschierigheid mee wanneer hij door z'n facebook tijdlijn scrollt, leuk fotootjes kijken haha. Als hij een belletje krijgt vraag ik ook wel eens of ik op zal nemen, en dat is altijd prima.

Ik vind alleen niet dat je alles aan elkaar hoeft te vertellen, mijn vriend hoeft me bijvoorbeeld echt niet te vertellen wat voor porno hij kijkt of waar hij het met vrienden over heeft, al lijkt het me best grappig om dat te weten. Maar dat wil hij niet zeggen :') Ik vind ook niet dat je alles hoeft te delen, zo ga ik mijn vriend niet vertellen waar ik het met vriendinnen over heb (op whatsapp), simpelweg omdat dat niets toevoegt voor hem en het gewoon niet zo nodig is. Maar belangrijke dingen worden wel gedeeld.

Over vertrouwen.. Dat vind ik lastig. Gevoelsmatig vertrouw ik hem helemaal, maar er zit altijd een stemmetje in mijn hoofd dat zegt 'mensen zijn nooit 100% te vertrouwen'. Als hij bij een vriendin blijft slapen en gaat stappen bijvoorbeeld vertrouw ik hem helemaal en heb ik ook geen naar gevoel, maar vraag ik in mijn hoofd later af of ik te naief ben. Dat heb ik trouwens bij ongeveer iedereen, vind het lastig om mensen te vertrouwen. Mijn gevoel en hoofd hebben soms strijd.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:17

Courses: Ik heb niet gespecifieerd over wat soort fouten het gaat :) Een lief hebben dat de drang heeft in je gsm te kijken, zou voor mij niet betekenen dat het meteen einde relatie is. Zo'n dingen las ik wel in het andere topic, gebrek aan vertrouwen = buiten. Ik ben van mening dat je aan bepaalde fouten kan werken en kan groeien in de relatie... Net zoals ik hoopvol ben dat ik mijn vriend ooit ga leren dat hij zijn sokken niet in een bolletje in de wasmand mag gooien :Y)

Finnens: ik zou praktisch gezien niet eens àlles aan mijn vriend kunnen vertellen dat ik beleef op een dag, daar zien wij elkaar veel te weinig voor :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:18

Ik heb alle wachtwoorden en codes van mijn mans digitale apparaten. Hij van mij(hij is mijn home IT-man :') ,...ik moet mijn wachtwoorden wel afgeven)
Dat is uit praktische overwegingen. Zoals gezegd,..hij regelt de IT in huis. (wij delen alle kalenders bijvoorbeeld) maar ook voor het stel dat het ergste gebeurt moment.
Tegenwoordig gaat alles digitaal en als de een komt te overlijden zal de ander diens wachtwoorden nodig hebben om van alles af te sluiten en te regelen.

Voor mij spreekt het voor zich dat ik dat niet mis/gebruik om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.

Verder is alles open in de communicatie. Ik weet wat er speelt bij hem. Dat is heel prettig want dan heb je ook iedere dag iets om over te praten. En dan niet alleen maar over de kinderen maar ook over elkaars emoties.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:22

Stral schreef:
Courses: Ik heb niet gespecifieerd over wat soort fouten het gaat :) Een lief hebben dat de drang heeft in je gsm te kijken, zou voor mij niet betekenen dat het meteen einde relatie is. Zo'n dingen las ik wel in het andere topic, gebrek aan vertrouwen = buiten. Ik ben van mening dat je aan bepaalde fouten kan werken en kan groeien in de relatie... Net zoals ik hoopvol ben dat ik mijn vriend ooit ga leren dat hij zijn sokken niet in een bolletje in de wasmand mag gooien :Y)

Finnens: ik zou praktisch gezien niet eens àlles aan mijn vriend kunnen vertellen dat ik beleef op een dag, daar zien wij elkaar veel te weinig voor :D

Nou ja, niet gelijk over en uit, maar ik zou het wel als een vertrouwensbreuk ervaren als mijn partner dat zou doen. Me daar niet fijn bij voelen.
Dat is voor mij een reden voor een paar goede gesprekken met elkaar. Als dan dat wantrouwen wat hij in mij zou hebben niet weggenomen kan worden en die behoefte aan controle blijft ben ik er wel klaar mee.

Onzekerheid kan gebeuren, een foutje kan gemaakt worden, maar dat moet niet structureel worden. En zeer zeker niet als normaal gezien worden.