Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarnaast zal het hem geen zak schelen.
) en een beetje te geïnteresseert lijkt naar mijn gevoel. Ik vertel het liever niet omdat hij misschien wel mijn collega komt opwachten
en dan wil je toch niet in de buurt zijn.

Stral schreef:Judith: vraag je het dan nog of doe je het gewoon? Hier mag het, maar ik vroeg het altijd wel "je wordt gebeld door xxx, zal ik opnemen?" of tijd geleden "lang geleden dat ik nog eens gesnuisterd heb, stoort het?", de reactie op die vraag vind ik belangrijker dan de handeling op zich. Ik vind het ergens wel raar als ik iets niet zou mogen weten...
Vriendinnen die echt iets delicaats te vertellen hebben zullen wel een seintje geven. Als iemand écht vraagt om te zwijgen, dan doe ik dat uiteraard.
Ik kan daar ondertussen echt niet meer mee lachen. Het aantal personen die getrouwd zijn of in relatie zitten die het toch steeds proberen
Flatterend is een beetje aandacht wel, maar voor de rest kunnen ze van mijn part de boom in. Geen verhaal tegen vriendlief waard in mijn ogen. Stral schreef:Eens met Courses, Betadine: als ik zou merken dat zoiets gaande zou zijn zonder dat hij daar al ooit iets over laten vallen heeft, zou ik dat enger vinden dan hoe het nu tussen neus en lippen inderdaad als grapje verteld wordt. Ik vind het zelf wel leuk hoor, als een man mij 'opmerkt', dan ben ik trots en ga ik hem dat zeggen
Oef: Sandraverl: dat zou ik dus oprecht niet kunnen, dan gaat er heel veel energie één richting uit vind ik...
.
Maar heel eerlijk, ik hoef van mijn vriend echt z'n wachtwoorden niet te hebben ofzo. Als hij ergens iets wil zien mag 'ie 't vragen maar ik heb een aantal dingen die persoonlijk gekoppeld staan (werk) wat echt absoluut verboden terrein is voor andere. Niet omdat het van mij niet mag, maar omdat dat een geheimhoudingsplicht is
maaikiemike schreef:Maar staat het weten/hebben van elkaars wachtwoorden gelijk aan openheid in een relatie?
Dat anderen hun GSM meer privé vinden, dat is dan maar zo. Maar dat sommige dingen niet besproken worden of vooral: bewust niet verteld zouden worden, daar wringt het voor mij dan weer wel meer.

Ik zou niet weten waarom je dat zou verzwijgen. Stral schreef:Mooi geschreven, ben het met je eens hoor... Ik zat enkele jaren geleden in de situatie dat ik geen vertrouwen had en hij gsm etc. afschermde, is toen van kwaad naar erger gegaan. Daarom mijn eerste reactie. Wat ik pas inderdaad nadien beseft heb, is dat ik hém het leven ook zuur maakte met mijn wantrouwen en achterdocht. Het was voor mij niet simpel, maar voor hem ook allesbehalve aangenaam en ongezond. Wat toen mankeerde was op een normale toon kunnen praten en inderdaad ook beseffen wat je zelf tekort komt.
Mensen maken inderdaad fouten, als je iemand die je graag ziet al niet kan vergeven en accepteren voor wie hij is, hoe doe je dat dan met de rest van de wereldbevolking, vraag ik mij af
Ik vind ook niet dat je alles hoeft te delen, zo ga ik mijn vriend niet vertellen waar ik het met vriendinnen over heb (op whatsapp), simpelweg omdat dat niets toevoegt voor hem en het gewoon niet zo nodig is. Maar belangrijke dingen worden wel gedeeld.
Een lief hebben dat de drang heeft in je gsm te kijken, zou voor mij niet betekenen dat het meteen einde relatie is. Zo'n dingen las ik wel in het andere topic, gebrek aan vertrouwen = buiten. Ik ben van mening dat je aan bepaalde fouten kan werken en kan groeien in de relatie... Net zoals ik hoopvol ben dat ik mijn vriend ooit ga leren dat hij zijn sokken niet in een bolletje in de wasmand mag gooien
,...ik moet mijn wachtwoorden wel afgeven)Stral schreef:Courses: Ik heb niet gespecifieerd over wat soort fouten het gaatEen lief hebben dat de drang heeft in je gsm te kijken, zou voor mij niet betekenen dat het meteen einde relatie is. Zo'n dingen las ik wel in het andere topic, gebrek aan vertrouwen = buiten. Ik ben van mening dat je aan bepaalde fouten kan werken en kan groeien in de relatie... Net zoals ik hoopvol ben dat ik mijn vriend ooit ga leren dat hij zijn sokken niet in een bolletje in de wasmand mag gooien
![]()
Finnens: ik zou praktisch gezien niet eens àlles aan mijn vriend kunnen vertellen dat ik beleef op een dag, daar zien wij elkaar veel te weinig voor